Welke film heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

Will You Be There (2016)
Koreaanse time travel film gebasseerd op een frans boek (Seras-tu là? - Guillaume Musso).

Interessant concept en verhaal maar de film zelf is bang average vond ik.

Old
The Hitman' Bodyguard Wife (titel al vergeten)
The Thomas Crown Affair

Old: goede film, had wel wat meer info gemogen over hoe en wat maar dat zijn gewoon van Night.
THBW: beetje Ryan Reynold zijn kop beu gezien. Vond hem ook langdradig en de humor was er gewoonweg niet.
TTCA: stond al langer op mijn lijstje en eindelijk op Prime kunnen zien. Goede film, meer kan ik niet zeggen!

💀 Spooktober Part 3 👻

The Return of the Living Dead (Dan O'Bannon, 1985)

Soort van meta opvolger van Night Of The Living Dead, overgoten met een cool eighties punk sausje. Goeie balans tussen de horrorelementen en dwaze humor, iets dat geen sinecure is. Met een dikke glimlach uitgekeken.

The Blob (Chuck Russell, 1988)
Aangename verrassing, geweldig mee geamuseerd. Zeer coole effecten en de film wist toch te verrassen met het lot van bepaalde personages. De cheesy eighties elementen kon ik ook smaken. Mag voor mij een trapje onder eighties klassiekers als The Thing en The Fly geplaatst worden.

The Haunting (Robert Wise, 1963)
Klassieke griezelfilm die zoals vaak bij dit soort films weinig eng of griezelig is. Dit is eerder een psychologische thriller over hoe het spokenhuis van Hill House onderliggend trauma bij mensen weet bloot te leggen, op dat vlak vond ik de film wel zeer effectief. Ook een paar coole shots gezien waar ik van onder de indruk was.

Unfriended (Levan Gabriadze, 2014)
Intrigerende premisse, een film die zich volledig op de desktop van een computer afspeelt, via chat, skype en internetpagina's. De film doet misschien wel iets te weinig ermee (en met het concept van cyber bullying) want wat de climax had moeten zijn, was een beetje een sof.

Ginger Snaps (John Fawcett, 2000)
Plezante kruising tussen een tienerfilm en een weerwolvenfilm waarbij de lycantropie een metafoor is voor euh... menstruatie. Scoort hoge punten voor sfeer, er hing een gloomy herfstachtig laagje over de film. Jammer van de honden wel...

The Wailing (Na Hong-Jin, 2016)
Ik ben er nog niet helemaal uit wat ik van deze vreemde mengeling van horror, politiefilm en Koreaanse humor vond. Ik heb me alvast geen enkel moment verveeld gedurende de speelduur van 2u30. Zeker in het begin leek Na te veel richtingen tegelijk uit te gaan maar gaandeweg nam een sinistere vibe de film over die ik wel kon smaken, met de exorcismescène als hoogtepunt.

Saw X

Was wel fan hoor van de eerste 7 films.
Daarna die 2 "spin offs" ga ik maar zeggen: Jigsaw en Spiral toch heel wat minder.

Blij dus dat deze Saw X terug aansloot bij de eerste 7 films. Maar ik moet zeggen, dat ik door het ouder worden, toch wat minder voor zo'n zaken ben eigenlijk... Ofwel was het omdat de gore er bij momenten over was? (denk het eerlijk gezegd niet, bij de eerste 7 films zat toch ook soortgelijke zaken)

Nee ik vond het bij momenten echt degoutant, maar sluit wel perfect aan bij de 7 eerdere films, en haalt eenzelfde "niveau".

Saw X

Daarna die 2 "spin offs" ga ik maar zeggen: Jigsaw en Spiral toch heel wat minder.

Blij dus dat deze Saw X terug aansloot bij de eerste 7 films. Maar ik moet zeggen, dat ik door het ouder worden, toch wat minder voor zo'n zaken ben eigenlijk... Ofwel was het omdat de gore er bij momenten over was? (denk het eerlijk gezegd niet, bij de eerste 7 films zat toch ook soortgelijke zaken)

Nee ik vond het bij momenten echt degoutant, maar sluit wel perfect aan bij de 7 eerdere films, en haalt eenzelfde "niveau".
Van 't weekend ook bekeken.
Ik weet weer waarom ik niet zo'n fan ben van de Saw franchise, de gore "all in your face" is echt mijn ding niet. Niet mijn stijl van horror genre.
De eerste blijft de beste voor mij, de rest mogen ze allemaal afvoeren.

Ik weet weer waarom ik niet zo'n fan ben van de Saw franchise, de gore "all in your face" is echt mijn ding niet. Niet mijn stijl van horror genre.
Ik vind het schitterend hoe die allemaal met elkaar "verweven " zijn, en hoe je in pakweg deel 5 of 6 nog dingen te weten komt over zaken die in deel 2 en 3 bv gebeurd zijn.
Maar voor de rest vind ik het toch wel allemaal wat te "gory".

Ik vind het schitterend hoe die allemaal met elkaar "verweven " zijn, en hoe je in pakweg deel 5 of 6 nog dingen te weten komt over zaken die in deel 2 en 3 bv gebeurd zijn.
Maar voor de rest vind ik het toch wel allemaal wat te "gory".
Ik kan mij weinig herinneren van de sequels, ik denk zelfs dat ik ze niet allemaal gezien heb.
Idd, dit is gewoon voor de gore liefhebbers.

💀 Spooktober Part 3 👻

The Return of the Living Dead (Dan O'Bannon, 1985)

Soort van meta opvolger van Night Of The Living Dead, overgoten met een cool eighties punk sausje. Goeie balans tussen de horrorelementen en dwaze humor, iets dat geen sinecure is. Met een dikke glimlach uitgekeken.
Send... more... paramedics

Saw X

De eerste heeft weinig echte gore. Dat is zo een typische film die iedereen zich veel erger herinnert dan het eigenlijk was. Veel meer "implied" dan echt in beeld gebracht. En tesamen met dat vuil grimey sfeertje was dat wel effectief.

Akkoord, ik vind Saw 1 eigenlijk allesbehalve gorey :unsure: eigenlijk komt dat meer aan bod in de sequels, waar shock-effect gecreëerd wordt met zo vunzig mogelijke contraptions.

De eerste heeft weinig echte gore. Dat is zo een typische film die iedereen zich veel erger herinnert dan het eigenlijk was. Veel meer "implied" dan echt in beeld gebracht. En tesamen met dat vuil grimey sfeertje was dat wel effectief.
En dat is net wat de 1ste zo'n goede film maakt! Die was vernieuwend toen!
Akkoord, ik vind Saw 1 eigenlijk allesbehalve gorey :unsure: eigenlijk komt dat meer aan bod in de sequels, waar shock-effect gecreëerd wordt met zo vunzig mogelijke contraptions.
Saw 1 is idd niet "gorey", het was meer suggestief.
Net daarom vind ik de sequels minder goed, ze worden precies enkel gedragen door de gore. Een beetje gore heb ik geen problemen mee maar hoe recenter de films, hoe meer het "in your face" is.
Het enigste wat ik er daar nog goed aan vind is de inventiviteit van de vallen, die zijn meestal wel goed gevonden.

Dungeons & Dragons: Honor among Thieves

Ik kan met niks vergelijken, heb de spellen of de computergames nooit gespeeld dus geen idee hoe "juist" alles is weergegeven. Maar als fantasy/avonturenfilm is hij gewoon goed, de humor werkt ook voor dit soort film en de CGI is top. Gelukkig, afgaande op de trailers en de scores, heb ik de vorige verfilmingen ook niet gezien, want die zien er eerder uit als een slechte aflevering van Xena Warrior Princess ofzo. 7,5/10

Grootste minpuntje, Hugh Grant is gewoon weer... Hugh Grant.

Dungeons & Dragons: Honor among Thieves

Ik kan met niks vergelijken, heb de spellen of de computergames nooit gespeeld dus geen idee hoe "juist" alles is weergegeven. Maar als fantasy/avonturenfilm is hij gewoon goed, de humor werkt ook voor dit soort film en de CGI is top. Gelukkig, afgaande op de trailers en de scores, heb ik de vorige verfilmingen ook niet gezien, want die zien er eerder uit als een slechte aflevering van Xena Warrior Princess ofzo. 7,5/10

Grootste minpuntje, Hugh Grant is gewoon weer... Hugh Grant.
Xena was wel cool enzo hé.

RAPID FIRE (1993)

De 2e film van Brandon lee, na showdown in little tokyo.
(die toch meer een cultstatus heeft verweven).

Geen slechte film, al enkele keren gezien, vooral voor de vecht scenes. Powers Boothe heeft ook een goeie rol.

Vanavond kers op de taart, en zijn laatste film: THE CROW
(ideaal nu met halloween tijd). Blijft steeds heerlijk om die terug te zien. (ik hou wel mijn hart vast voor de remake binnenkort :help: )

El Hoyo (2019)

The Cube achtig: Een gevangenis met honderden verdiepingen, bovenaan maken chef-koks eten klaar en een platform laat dat eten cel per cel naar beneden zakken. Hoe lager je zit, hoe minder eten er overschiet, voor de onderste cellen schiet m.a.w. niks over. At random breng je een maand op een bepaalde verdieping door, daarna is het switchen en hopen dat je niet te laag zit. Met een beetje fantasie weet je wel wat er op de onderste verdiepingen gebeurt om aan eten te geraken. De eerste helft vond ik best goed, daarna zakt het wat in.

Te vinden op Netflix.

Anger Management (2003): 10/10

Een "Adam Sandler film' maar het is Jack Nicholson die de film zo goed maakt. Legendarische acteur en zoveel scenes die het herbekijken waard zijn. De ontbijtscene ("I said over easy"), de scene met 'Fran', de scene met Galaxia, de scene met de monk, ... Als klein kind al gezien aangezien Adam Sandler stond voor komediefilms maar als volwassene is Anger Management tien keer zo grappig.

Anger Management (2003): 10/10

Een "Adam Sandler film' maar het is Jack Nicholson die de film zo goed maakt. Legendarische acteur en zoveel scenes die het herbekijken waard zijn. De ontbijtscene ("I said over easy"), de scene met 'Fran', de scene met Galaxia, de scene met de monk, ... Als klein kind al gezien aangezien Adam Sandler stond voor komediefilms maar als volwassene is Anger Management tien keer zo grappig.
Slecht is die film niet maar...... 10/10? :unsure:

Killers Of The Flower Moon (2023): visueel niets spectaculair. Maar de vertolkingen, verhaal en tempo zijn top. Die 3,5 uur voelt totaal niet zo lang aan. Scorsese grand cru voor mij. 9/10
Eens over het verhaal en de vertolkingen. Die van DiCaprio heeeel indrukwekkend. Wat een legende is dat toch. Tempo mocht van mij ietsje hoger. Montage kon voor mij toch minstens een half uur korter, zonder aan sfeer of verhaal in te boeten.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan