Welke film heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

re-watch van There will be blood.

Moet geleden zijn van de release indertijd dat ik deze nog gezien heb. Blijft echt een moderne klassieker. Top acteerprestaties, mooi in beeld gebracht, goede OST. Conflict tussen Eli en Daniel is legendarisch. Einde van de film is zo heerlijk om te ervaren en de milkshake-meme doet me nog steeds hardop lachen. :D

Natuurlijk zin om elke keer dat ik men vriendin iets uitleg te beginnen praten gelijk Daniel Plainview

Zie je mevrouw Michster, ik ben een unifi man en ook een gezinsman. -Dit is mijn kat en zakenpartner Jojo- De andere netwerk-mannen zullen afkomen met allerhande adapters en apparaten van verschillende merken, maar geen van hen werkt onder één efficiënte merknaam die alles zal verenigen in een mooi geheel. Ik kan u garanderen dat u hele thuis-netwerk binnen een halfuur operationeel zal zijn en begint te zoeken naar kat-memes.

Laatst bewerkt:
💀 Spooktober part 2 👻

La casa lobo - 7.5/10 (Joaquín Cociña & Cristóbal León, 2018)
Hier had ik eigenlijk wat over moeten opzoeken voor ik aan de film begon. Maar meer weten over de Colonia Dignidad en zijn oprichter had een bonus geweest tijdens het kijken. Ik was enkel gefascineerd door de animatie maar kon weinig met de inhoud. Na wat opzoekwerk is kan ik het geheel al stukken beter plaatsen. Een vermoeiende kijkbeurt, maar wel echt boeiend.

Prophecy - 7.5/10 (John Frankenheimer, 1979)
Uitstekende eco-horror van de immer fantastische Frankenheimer. Zijn enige misstap hier was het casten van Armand Assante als een "Opie", en ook al ben ik niet de grootste fan van Talia Shire, ze stoorde hier zeker niet. Voor de rest ging alles heel goed.

Witchcraft - 7.5/10 (Don Sharp, 1964)
Op zich geen spectaculaire cinema, maar dat hoeft niet. Ik heb een zwak voor verhalen over heksen, en deze keek vlot weg. Krakende deuren, huilende wind, bladeren overal, donkere gewaden. Yep. It's all here, folks.

The Dark Half - 7.5/10 (George A. Romero, 1993)
Zeer fijne verfilming van een Stephen King waar ik tot mijn grote verbazing nog niet veel over had gehoord. Vormelijk is het een van de beste films die Romero al gemaakt heeft, de acteerprestaties zijn stuk voor stuk geweldig, en het Jekyll and Hyde-achtige verhaal is nog best geinspireerd en met momenten echt angstaanjagend. De vogels hoefden voor mij zelfs niet. Psychopomps? gtfo

The Hound of the Baskervilles - 6.5/10 (Sidney Lanfield, 1939)
Een beetje een teleurstelling. Deze heeft best een goede reputatie als charmante Sherlock Holmes verfilming, de eerste in de lange reeks met Basil Rathbone en Nigel Bruce als Holmes en Watson. Maar met uitzondering van de prachtige sets, de Engelse moerassen van Dartmoor in de backlot van 20th Century Fox, zalig. Maar het verhaal was niet zo speciaal en met momenten zelfs saai.

The Devil-Doll - 5.5/10 (Tod Browning, 1936)
Leuk concept maar om een uur lang Lionel Barrymore in drag te zien met een absoluut verschikkelijk bomma-accent is gewoon too much van het goede te veel.

House of Terrors - 5.5/10 (Hajime Sato, 1965)
Saaie haunted house film die al de trucjes en effecten van een typische spooky ghost story bovenhaalt. Maar de plot is zo dom en incoherent dat het gewoon frustrerend is om naar te kijken.

Laatst bewerkt:
💀 Spooktober part 2 👻

La casa lobo - 7.5/10 (Joaquín Cociña & Cristóbal León, 2018)

The Dark Half - 7.5/10 (George A. Romero, 1993)
La Casa Lobo is me lang bij gebleven en had echt een heel creepy sfeer, ook al snapte ik weinig van het "verhaal". Mijn kennis over de geschiedenis van Chili is te beperkt om er echt wijs uit te geraken. Het was ook wel cool om recent de bijdrage van deze regisseurs aan Beau Is Afraid te zien. The Dark Half lijkt me over het algemeen nogal lauw onthaald te worden, ik vind die onderschat.

En nog een reactie op uw vorige resem films: ik heb een zwak voor die remake van House on Haunted Hill, gewoon een plezant boeltje, Geoffrey Rush was nog wel een goeie keuze als vervanger voor Vincent Price. Ik heb die indertijd zelfs in de cinema gezien toen ik 11 was ofzo? Alvast zeker te jong, leve de lakse leeftijdscontrole in de Kinepolis toen.

La Casa Lobo is me lang bij gebleven en had echt een heel creepy sfeer, ook al snapte ik weinig van het "verhaal". Mijn kennis over de geschiedenis van Chili is te beperkt om er echt wijs uit te geraken. Het was ook wel cool om recent de bijdrage van deze regisseurs aan Beau Is Afraid te zien. The Dark Half lijkt me over het algemeen nogal lauw onthaald te worden, ik vind die onderschat.

En nog een reactie op uw vorige resem films: ik heb een zwak voor die remake van House on Haunted Hill, gewoon een plezant boeltje, Geoffrey Rush was nog wel een goeie keuze als vervanger voor Vincent Price. Ik heb die indertijd zelfs in de cinema gezien toen ik 11 was ofzo? Alvast zeker te jong, leve de lakse leeftijdscontrole in de Kinepolis toen.
Rush was dik in orde hier, al deed zijn coked up performance mij meer denken aan James Woods dan Vincent Price. Snorretje was wel boenk erop tho.
Ja, zeer jammer dat The Dark Half het niet zo goed deed ten tijde van de release. Ik denk dat we anders meer kwaliteitsvolle Romero gezien hadden in de laatste fase van zijn carrière. Ik vond Bruiser nog wel oké, maar echt memorabel was 'ie niet en naar't schiijnt zijn zijn laatste twee Something Somethings of the Dead films echt zeer slecht. Ik zal er ooit wel toe geraken, misschien tijdens een volgende Spooktober, een maand wanneer ik af en toe toch wel eens grijp naar het onderste van de 2€-mand.

Ronin
Precies toch beetje minder goed dan ik hem herinner
Species I
Natasha Hendricks blijft toch een mooie vrouw. Echter is de film toch wel een serieus zeepbel. Verhaal flinterfun en eerlijk gezegd zo raar als het maar kan.

Natasha Henstridge?

Liet een serieuze indruk op me na in mijn prille tienerjaren met Maximum Risk.

Jep en in beide films toont ze haar tieten. Die was allesbehalve preuts:

anyway= Mission impossible: dead reckoning part 1.
Heerlijk TERUG.
En ik zeg duidelijk terug, want ik vond de vorige 2 (rogue nation en fallout) echt niet prettig. (heel dat Syndicate gezever vond ik dwaas)

(Nogtans wel fan van de eerste 4).

En deze Dead Reckoning slaat gelukkig terug een andere weg in. Dat AI gegeven vind ik best wel interessant.
Topfilm terug.

Ook een beetje "spooktober", al is het eerder toevallig.

Haunted Mansion (2023)

Heel spooky is het natuurlijk allemaal niet want heel Disney en duidelijk ook voor de jeugd/kids, maar toch best leuk met humor die meestal wel goed werkt. 6/10

Jigsaw (2017)

Shockeren doet dit al lang niet meer, het concept is ondertussen meer een whodunit die eigenlijk weinig verrast. 5/10

Ronin
Precies toch beetje minder goed dan ik hem herinner
Voor mij was het net anders. Niet lang geleden herbekeken, voor het eerst sinds mijn jeugdjaren en ik vond hem nóg beter. De personages, de blocking en choreografie van de actiescènes, de minimale dialogen, de car chases, de CAr cHAseS oMG, en de simpele manier waardoor de plot blijft evolueren (get the briefcase)

Voor mij was het net anders. Niet lang geleden herbekeken, voor het eerst sinds mijn jeugdjaren en ik vond hem nóg beter. De personages, de blocking en choreografie van de actiescènes, de minimale dialogen, de car chases, de CAr cHAseS oMG, en de simpele manier waardoor de plot blijft evolueren (get the briefcase)
Ik weet wat je bedoeld. Het is een rauwe film. Geen gezever, gewoon harde achtervolging en schieten. (ook onschuldige slachtoffers dat er zomaar vielen zonder boe of bah). Maar ik weet niet, ik kreeg een beetje een degou van Robert De Niro in deze film. Soit, geen slechte film maar van 8 naar 7.

Under Siege 2. Dark Territory

Seagal in een kokmuts gewapende baddies uit z'n treinwagon zien meppen. Blijft geinig :baard: zoiets zou nu niet meer kunnen.

En een o zo machtige sateliet waarbij je kon inzoomen om naked boobies te zien :rolleyes: . Op google maps zie je vaak schunnigere zaken dan dat.

Maar het blijft natuurlijk wel een gigantisch fijne film om te bekijken. Op , onder, naast, over en langs die trein. Overal wordt er gewoon gevochten. En die USA treinen lijken gewoon eindeloos lang.

En die ultieme bad guy... Spuit pepperspray in zn mond als mondverfrisser :rofl: stoerder kan niet.

Laatst bewerkt door een moderator:
Under Siege 2. Dark Territory

Seagal in een kokmuts gewapende baddies uit z'n treinwagon zien meppen. Blijft geinig :baard: zoiets zou nu niet meer kunnen.

En een o zo machtige sateliet waarbij je kon inzoomen om naked boobies te zien :rolleyes: . Op google maps zie je vaak schunnigere zaken dan dat.

Maar het blijft natuurlijk wel een gigantisch fijne film om te bekijken. Op , onder, naast, over en langs die trein. Overal wordt er gewoon gevochten. En die USA treinen lijken gewoon eindeloos lang.

En die ultieme bad guy... Spuit pepperspray in zn mond als mondverfrisser :rofl: stoerder kan niet.
Die heb ik ook recent nog gezien. Bad Guy lag wel in een paar tellen op de grond toen hij t.o.v. Steven stond

Die heb ik ook recent nog gezien. Bad Guy lag wel in een paar tellen op de grond toen hij t.o.v. Steven stond
Ja. Ook wel grappig toen de terroristen hoorden dat casey ryback (seagal) op de trein zat, ze opeens allemaal begonnen te beven.

"holy shit, this guy is S.E.A.L instructor, i got lessons from him". Typisch gewoon :')

💀 Spooktober Part 2.5: Why Satan why 👻

Dracula 3D (Dario Argento, 2012) - 1/10

Een film die aparte vermelding verdient, los van de rest van de Spooktober films die ik deze maand bekijk. Dracula 3D is namelijk een grote kanshebber om de slechtste film te zijn die ik tot nu toe al gezien heb. Gemaakt door de legendarische horrorregisseur Dario Argento, die vooral in de jaren 70 en 80 genreklassiekers afgeleverd heeft. Ik kende de reputatie van deze film en wou weten of het écht zo slecht is.

Kort gezegd: dat is het ook. Dracula 3D is alleen al op technisch vlak een absolute ramp. De film ziet er verschrikkelijk uit, met erg slechte belichting en bizarre, goedkope CGI effecten die uit 90s videogames lijken te komen. Er wordt over de hele lijn vreselijk geacteerd, met vooral een vreselijk saaie Dracula die geen charme of dreiging uitstraalt. Argento voegt helemaal niets toe aan het Dracula verhaal en weet op geen enkel moment ook maar iets van spanning op te bouwen.

Om het dan nog helemaal om zeep te helpen, steekt Argento ook een naaktscène voor zijn eigen dochter in de film. Wat research leerde me dat dit de derde of vierde keer is dat hij Asia Argento in een staat van ontkleding in ėén van zijn films getoond heeft. What the actual fuck, Dario.

Misschien is dit een plezante film om te zien met wat vrienden en wat alcohol, lachen met de ‘so bad it’s good‘ factor. Maar er is ook een kans dat ze geen vrienden meer met u willen zijn als je ze dit voorschotelt.

The Dig stond al een tijdje op mijn Netflix-lijst en ben er gisteren eindelijk toe gekomen. Begint heel interessant, net voor WOII te Engeland waar een opmerkelijke archeologische vondst wordt gedaan. De opgraving is kleinschalig en interessant, dat zie je niet vaak in een film, maar er gebeurt eigenlijk verder niet zoveel, wellicht de reden waarom er nog een love angle wordt geïntroduceerd. Beetje jammer. Ik denk dat het interessanter was geweest om de twee hoofdpersonages nog wat verder uit te diepen, in plaats van te grijpen naar wat meer cliché-achtige plotelementen. Verder prachtig in beeld gebracht en er zit enorm veel rust in de film, dat heb ik wel graag.

- For Sama (2019) 9/10

- Lord of War (2005) 8/10*

- Elemental (2023) 6/10

- SLC Punk (1998) 8/10

- Killers of the Flower Moon (2023) 8/10

- Ride in the Whirlwind (1966) 7/10

Killers Of The Flower Moon (2023): visueel niets spectaculair. Maar de vertolkingen, verhaal en tempo zijn top. Die 3,5 uur voelt totaal niet zo lang aan. Scorsese grand cru voor mij. 9/10

Terug
Bovenaan