Spooktober Part 3 
The Return of the Living Dead (Dan O'Bannon, 1985)
Soort van meta opvolger van Night Of The Living Dead, overgoten met een cool eighties punk sausje. Goeie balans tussen de horrorelementen en dwaze humor, iets dat geen sinecure is. Met een dikke glimlach uitgekeken.
The Blob (Chuck Russell, 1988)
Aangename verrassing, geweldig mee geamuseerd. Zeer coole effecten en de film wist toch te verrassen met het lot van bepaalde personages. De cheesy eighties elementen kon ik ook smaken. Mag voor mij een trapje onder eighties klassiekers als The Thing en The Fly geplaatst worden.
The Haunting (Robert Wise, 1963)
Klassieke griezelfilm die zoals vaak bij dit soort films weinig eng of griezelig is. Dit is eerder een psychologische thriller over hoe het spokenhuis van Hill House onderliggend trauma bij mensen weet bloot te leggen, op dat vlak vond ik de film wel zeer effectief. Ook een paar coole shots gezien waar ik van onder de indruk was.
Unfriended (Levan Gabriadze, 2014)
Intrigerende premisse, een film die zich volledig op de desktop van een computer afspeelt, via chat, skype en internetpagina's. De film doet misschien wel iets te weinig ermee (en met het concept van
cyber bullying) want wat de climax had moeten zijn, was een beetje een sof.
Ginger Snaps (John Fawcett, 2000)
Plezante kruising tussen een tienerfilm en een weerwolvenfilm waarbij de lycantropie een metafoor is voor euh... menstruatie. Scoort hoge punten voor sfeer, er hing een
gloomy herfstachtig laagje over de film. Jammer van de honden wel...
The Wailing (Na Hong-Jin, 2016)
Ik ben er nog niet helemaal uit wat ik van deze vreemde mengeling van horror, politiefilm en Koreaanse humor vond. Ik heb me alvast geen enkel moment verveeld gedurende de speelduur van 2u30. Zeker in het begin leek Na te veel richtingen tegelijk uit te gaan maar gaandeweg nam een sinistere vibe de film over die ik wel kon smaken, met de exorcismescène als hoogtepunt.