Welke film heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

Past Lives - Celine Song (2023)
Als debuut kan dit wel tellen.
Geen liefdes film maar een film over liefde. Soms kijken we terug naar momenten in ons leven waar we echt van kunnen zeggen: dit was een tweesprong, de keuze die ik daar heb gemaakt heeft mijn leven onherroepelijk veranderd. En dan komen we in contact met een persoon die we kenden voor die tweesprong en doet ons dat denken over wat als we de andere weg hadden genomen, hoe zou ons leven eruit hebben gezien.

Ik ben fan van de film en het is zeker een film die een tijdje door mijn hoofd is blijven spoken maar ik vind toch dat hij op het internet wat overhypet werd, waardoor mijn verwachtingen te hoog waren. Mooi gefilmd, vol poëtische one liners over liefde, sound design goed en laat mooi het leven in New York zien maar ik vond vooral de karakters op een of andere manier nogal surface level.

Ik denk dat fans van de Before Sunrise films deze ook wel zullen kunnen pruimen.
Als grote fan van de 'Before' films kan ik zeggen dat ik de film fantastisch vond. De laatste act is zo ongelooflijk goed.

SHOWDOWN IN LITTLE TOKYO (1991)

Heerlijke 90's film met Dolph Lundgren en Brandon Lee,
in een typisch cop versus yakuza jasje
(met alle nodige cliche's waarbij de 2 agenten eerst elkaar niet kunnen uitstaan, maar plots beste vriendjes worden).

Goed en leuk gedaan.
Cary Hiroyuki Tagawa is zoals vanouds een ultieme badguy.

Brandon Lee toch veel te jong gestorven. En ik krijg opeens zin om Rapid Fire nog eens te herbekijken.

Afgelopen week Late Night with the Devil en Humanist Vampire Seeking Consenting Suicidal Person gezien op Filmfest Gent.

Late Night wordt voor mij echt een nieuwe Halloween-klassieker. Ik kan al niet wachten om deze met vrienden te zien. Humanist Vampire was niet de komedie die ik had verwacht, maar eerder een warme, en "comfy" quirky goth versie van Warm Bodies. Beiden leuke films, maar als je ietwat horrorliefhebber bent moet je Late Night with the Devil echt gewoon gezien hebben!

Btw, bij elk Filmfest ticket krijg je een Sooner-voucher gratis voor één film. Als er geïnteresseerden zijn, ik heb 10 vouchers te geef. Stuur maar een pm.

💀 Spooktober part 2 👻

Funny Games (Michael Haneke, 1997)
Moeilijk om deze te beoordelen. Opnieuw niet “graag” naar gekeken maar dat is de bedoeling dus dan is Haneke succesvol met deze film? Ik schat de film nu wat hoger in dan de eerste kijkbeurt maar subtiel is het allemaal uiteraard niet.

Raising Cain (Brian De Palma, 1992)
Verre van de beste De Palma maar wel redelijke fun, vooral door John Lithgow. Nogal een dwaas verhaal maar De Palma is een vakman voor dit soort twisty thrillers. heb de director approved fan cut gezien, enkel in het begin is die wat slordig opgebouwd.

House of 1000 Corpses (Rob Zombie, 2003)
Viel een beetje tussen twee stoelen in voor mij. Niet echt eng of horror genoeg en de humor was te puberaal om me echt aan te spreken. Desondanks nog wel vlot kunnen uitkijken. Het minste dat je kan zeggen is dat deze film een eigen stijl heeft, ook al is die stijl dat de montage gedaan lijkt door een veertienjarige die zoveel mogelijk knopjes in de software wou uitproberen.

A Girl Walks Home Alone At Night (Ana Lily Amirpour, 2014)
Sfeervolle, sombere vampierenfilm. Heel mooie zwart-wit beelden maar mist misschien wel wat diepgang.

Threads (Mick Jackson, 1984)
De meest verontrustende film die ik deze maand al gezien heb. Een tv-film gemaakt voor de BBC over de gevolgen van een nucleaire oorlog voor de gewone burgers. Het lage budget helpt om de film een realistische, documentaire-achtige feel te geven. En dat maakt alles nog meer zwartgallig.

Saw (James Wan, 2005)
Deze had ik niet meer gezien sinds kort na de release. Kijkt nog wel vlot weg en steekt ook nog steeds vrij inventief in elkaar, maar tegelijk voelt Saw nu heel gedateerd aan en wordt er eigenlijk vrij slecht geacteerd.

House of 1000 Corpses (Rob Zombie, 2003)
Viel een beetje tussen twee stoelen in voor mij. Niet echt eng of horror genoeg en de humor was te puberaal om me echt aan te spreken. Desondanks nog wel vlot kunnen uitkijken. Het minste dat je kan zeggen is dat deze film een eigen stijl heeft, ook al is die stijl dat de montage gedaan lijkt door een veertienjarige die zoveel mogelijk knopjes in de software wou uitproberen.
FISH BOY!!!! :laugh:

Ik kan die film wel hebben. Er hangt een lekker vuil en grimey sfeertje over die film. Allezjah, denk ik hé... Ik heb die film in geen 10jaar nog gezien.

Laat het trouwens niet na om de opvolger, The Devils Rejects, te kijken. Heel andere film, en kwalitatief pakken beter (maar ook niet perfect, het blijft Rob Zombie).
Er is ook een derde, maar die heb ik nooit gezien en schijnt thrash (not the good kind) te zijn.

Talk To Me
Ik hou van horror films die eens durven komen met iets nieuws.
Deze keer een debuut uit Australië over een behekste hand.
Niet teveel filler, gewoon anderhalf uur spoken en depressief zijn.

Laat het trouwens niet na om de opvolger, The Devils Rejects, te kijken. Heel andere film, en kwalitatief pakken beter (maar ook niet perfect, het blijft Rob Zombie).
Er is ook een derde, maar die heb ik nooit gezien en schijnt thrash (not the good kind) te zijn.
What's the matter kid? Don't you like clowns?
Why? Don't we make ya laugh? Aren't we fuckin' funny? You best come up with an answer, cos I'm gonna come back here and check on you and your momma and if you ain't got a reason why you hate clowns, I'm gonna kill your whole fucking family.

Heerlijke film, al is het bij mij ook wel jàren geleden dat ik hem nog gezien heb.

FISH BOY!!!! :laugh:

Ik kan die film wel hebben. Er hangt een lekker vuil en grimey sfeertje over die film. Allezjah, denk ik hé... Ik heb die film in geen 10jaar nog gezien.

I concur. The Devils Rejechts vind ik een perfecte film eigenlijk hoor.
Vooral die rol van haatvolle sherrif (omdat die zijn broer in house of 1000 corpses word vermoord), vind ik subliem. William Forsyteh ftw.

3e film ook gezien en die valt ook heel goed mee. Ik zou toch aanraden die ook eens een kans te geven.

Expend4bles.
Ik vond hem nog wel best meevallen, al zat er echt wel teveel actie in deze film. trop est trop.
Na een tijd begon het echt wel te vervelen. Maar ik heb het wel voor zo'n "ode aan"... films.

The Flash.

Vond hem niet slecht ondanks Ezra Miller het zo hard heeft uitgehangen.
Nicolas Cage als Superman!
Michael Keaton!
Christoper Reevers !
enz.

- Westworld (1973) 7/10

- Sleepy Hollow (1999) 8/10*

- Triangle of Sadness (2022) 7/10

- 71 Fragments of a Chronology of Chance (1994) 7/10

- Knock at the Cabin (2023) 6/10

- Lola Rennt (1998) 8/10*

- When We Were Kings (1996) 8/10

- Until the End of the World (1991) 6/10

- Until the End of the World (1991) 6/10
Damn deze staat al heel lang op mijn watchlist, jammer van de wat lagere score.

Hier nog een film gezien buiten de Spooktober planning:

Dogville (Lars Von Trier, 2003)
Ik had een beetje schrik om deze opnieuw te bekijken. Ik vond die indertijd, kort na de release, heel goed. Maar toen was ik een dwaze 16-jarige die alles wat een beetje specialer was, goed vond. Ondertussen ben ik een dwaze 35-jarige en is mijn appreciatie voor Von Trier toch verminderd.

Ik vond Dogville fantastisch, veruit de beste film die leutige Lars al gemaakt heeft. Het is uiteraard een weinig subtiele, zwartgallige allegorie, maar heel de opzet, van de kale, minimalistische decors over de opbouw van de hoofdstukken tot de cynisch-vrolijke verteller, versterken de boodschap in verschillende lagen van de film. En dan die éne bepaalde zin op het einde, goddamn. Een echt meesterwerk. Dancer In The Dark en Nymphomaniac Part II zijn u vergeven, Lars!

Damn deze staat al heel lang op mijn watchlist, jammer van de wat lagere score.
Is zeker geen slechte film, eerste helft vond ik zelfs heel goed maar eenmaal ze in Australië in dat kamp aankomen zakt het tempo helemaal in elkaar en moest ik mij er een beetje doorslepen. Heeft met zijn 4u47min wel een belachelijk lange speelduur, heeft zeker niet geholpen.

Terug
Bovenaan