Welke film heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

Lethal Weapon (1987): 8/10
Hell yeah, die andere kerstmis actiefilm waar niemand over praat...

Zelf onlangs de reeks nog eens herbekeken. De eerste twee vind ik zeer goede buddy action films, en Joe Pesci zorgt voor nog meer comic relief vanaf deel twee. Een beetje van hun tijd, maar toch zeer genietbaar. De derde film is wel ok maar heeft geen memorabele slechterik en al de rest is toch een rehash van de vorige films. Het laatste deel is dan net een beetje beter. Een betere antagonist, in de vorm van een gemene Jet Li, en een nieuwe buddy in de mix, in de vorm van Chris Rock.

Zelf onlangs de reeks nog eens herbekeken. De eerste twee vind ik zeer goede buddy action films, en Joe Pesci zorgt voor nog meer comic relief vanaf deel twee. Een beetje van hun tijd, maar toch zeer genietbaar. De derde film is wel ok maar heeft geen memorabele slechterik en al de rest is toch een rehash van de vorige films. Het laatste deel is dan net een beetje beter. Een betere antagonist, in de vorm van een gemene Jet Li, en een nieuwe buddy in de mix, in de vorm van Chris Rock.

Enkel dat subplot waarin Murtaugh denkt dat Butters gay is, terwijl het zijn schoonzoon is die op een goed voetje wil komen bij hem...woef.

De eerste twee blijven duidelijk het beste, het hele idee van een Riggs die manisch depressief is na de dood van zijn vrouw en in het gezin van Murtaugh terug warmte vind..geniaal idee van Black en de performance van Gibson is uitstekend.

Eigenlijk hebben ze alle vier hun waarde, zelfs de laatste, hoewel het duidelijk is dat ze een meer pg toer op wilden. Het originele idee waarin Riggs en Murtaugh het aan de stok kregen met een stel neo nazi's had een donkere toon die meer in lijn lag met de eerste twee films.

well whatayouknow. Eens een post waar ik je volledig in volg.

Deel 2 en 4 mijn favorieten (vanwege de aanwezigheid van joe pesci & jet li)
Deel 3 minste omwille van weinig memorabele bad guy.

The Meg (2018)

Nu de 2e uit is, dacht ik eens eerst de eerste film te bekijken. Ik had die nog niet gezien denk ik.

Eigenlijk wel een amusante ride. moet van Deep Blue Sea geleden zijn dat ik nog eens zo'n leuke "shark movie" heb gezien.

Erg hoogstaand is het allemaal niet, maar kom, dat boeide niet. De mooie settings en het tempo deden het hem wel voor mij. Benieuwd naar de 2e.

Wel, het was bij mij ook al een tijd geleden dat ik ze nog eens had gezien. Dus nu terug aan begonnen. Ik vind dat gewoon goeie actiefilms, komt ook niks geforceerd over. Het duo Gibson-Glover werkt ook gewoon.

well whatayouknow. Eens een post waar ik je volledig in volg.

Deel 2 en 4 mijn favorieten (vanwege de aanwezigheid van joe pesci & jet li)
Deel 3 minste omwille van weinig memorabele bad guy.

De derde heeft idd een vrij zwakke bad guy, maar daar tegenover staat dan weer een van de beste openings scenes uit de hele reeks, het best enge gegeven van "cop killing" munitie, een ontzettend goeie chase scene en een erg sterk subplot met Murtaugh die een minderjarige dood schiet.

Er zijn eigenlijk geen zwakke Lethal Weapons, dus eeuhm....van mij mag Gibson die vijfde eens gaan maken. Belachelijker dan Die Hard 5 kan het nooit worden.

De derde heeft idd een vrij zwakke bad guy, maar daar tegenover staat dan weer een van de beste openings scenes uit de hele reeks, het best enge gegeven van "cop killing" munitie, een ontzettend goeie chase scene en een erg sterk subplot met Murtaugh die een minderjarige dood schiet.

Er zijn eigenlijk geen zwakke Lethal Weapons, dus eeuhm....van mij mag Gibson die vijfde eens gaan maken. Belachelijker dan Die Hard 5 kan het nooit worden.
Ja, Die Hard 5 was echt hella cringe

Dungeons & Dragons, om in de sfeer te blijven: wat een draak van een film.

Paar grappige momenten bij en laatste kwartier was iets of wat leuk maar voor de rest kon het mij niet bekoren.

Lethal Weapon 2 (1989): 8/10.

Gaat gewoon verder op hetzelfde elan als de eerste zij het ietsje harder misschien. Joe Pesci is idd een goeie aanvulling.

Meg 2 : The Trench

Statham kan beter stoer blijven doen in actiefilms ipv de komiek uit te hangen in dit onding.
Deel 1 was nog cheesy. Deel 2 is dat zelfs niet meer.

Blue beetle met het zoontje gaan zien.
Geen slechte film van DC maar ook niet waaw. 6,5/10

Prey.

Kan met relatief gemak achter de eerste Predator gaan staan. Nothing beats the Arnold, maar dit is toch wel een close second. Verhaal zit goed in elkaar met een heldin die, gezien de franchise, geloofwaardig overkomt en niet irriteert. Hopelijk gaan de toekomstige films in een gelijkaardige trend verder. Geen cheesy high school toestanden of cheesy special forces. Volgende keer in ... Japan tijdens de Mongoolse invasies? Of in de Alpen terwijl Hannibal met zijn olifanten aan het cruisen is?

Ik ben nu ook geen overdeelde fan van Midsommar, maar jullie doen toch rare uitspraken imo.

Het was gewoon een rare film

Vanaf dat er 1 persoon verdween was het voorspelbaar dat iedereen van die vriendengroep ging sterven op een creatieve manier behalve het hoofdpersonage, vond ik. En dingen als dat synchroon gekreun bij die seks, de regelmatige absurde zaken die de commune leden op de achtergrond aan het doen waren enz. vond ik redelijk hilarisch..."

Terug
Bovenaan