Welke film heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

Air
Leuke film over Michael Jordan en het verhaal van Nike. Eens gezien, altijd gezien. Nul rewatch.

The Many Saints of Newark
Serieuze Sopranos fan hier, maar deze film van David Chase was toch een flop. Hoe iemand zo de fout kon maken qua lore, personages, snap ik niet. (Zie leeftijdsverschillen tussen de personages, ook hun verhaallijnen die niet kloppen met hetgeen dat gezegd werd in The Sopranos)

De acteurs proberen ook gewoon te hard hun toekomstige personages te kopiëren wat ervoor zorgt dat je precies naar een theater van 't school aan het zien bent. Bv. Silvio's personage, op zich doet de acteur het niet slecht, maar soms zit hij zo hard de trekken na te doen dat het precies een simpele figuur lijkt te zijn. Zie met het hoofd fout lopen, schouders.

Ook de "oooooh" die door de personages werden geroepen vroeger was typisch, en het lag er juist niet op want het hoorde erbij. Deze acteurs roepen het 5x zo luid waardoor het echt gewoon cringeworthy wordt. Zeker het roepen van de italiaanse scheldwoorden terwijl ze vlakaf zeggen dat ze geen italiaans kunnen.

Corrado Junior: Dominic Chianese speelde dit personage met hart en ziel. De sneaky opmerkingen, de flauwe grappen enzovoort. Zie "sister's cunt" of "he never had the versity of an athlete" over Tony. Over 6 seizoenen werd die 2 lijntjes verspreid zodat het niet te hard opviel of zelfs niet herhalend werd. In deze film denk ik dat Corey Stroll het wel vier of vijf keer liet vallen op nog geen uur tijd. Eerst was het grappig, daarna wordt het regelrecht onnozel.

Het is gewoonweg jammer dat de acteurs over-the-top de personages imiteren. Als die 50% minder zou zijn dan zou de film al aantrekkelijker overkomen.

Junior Gandolfini is de enige die het goed doet, hij trekt enorm op zijn vader en hij forceerde ook de trekken niet, ze kwamen naturel over. Voor mijn part mag hij nog een sequel maken, maar Chase moet deze niet regisseren of produceren.

Marked for death (1990)

Lang geleden dat ik deze Seagal film nog eens door de DVD molen draaide.
Nu zouden deze films niet meer kunnen: elke zwarte in de film is een drugdealende gang member van de jamaicaanse posse.
Seagal maakt ze gelukkig allemaal een kopje kleiner.

Verder hoef je het niet te zoeken in deze film, maar vervelen doet deze prent geen minuut.
Brute actie, benen, nekken en armen. Werkelijk alles word gebroken in deze prent. Maar Seagal zien bloeden, ga je niet zien gebeuren :)

En dan vergeet ik nog de quote molen die weer op volle toeren draait.
Jimmy, you're the mobster selling guns and drugs now?
Yes Hatcher, i sell anything to everybody. But not you man. I wouldn't sell you the sweat on my balls!

Loft --> blijft een goede film om te zien met een top cast

Gran Turismo --> vermakelijke film, prachtig beelden, goede acteurs, maar jammer genoeg toch wel heel wat onrealistische race-dingen in te zien. Voor de echte race die-hard is dit de film niet., net zo min Gran Turismo als spel een race sim is natuurlijk ;-)

Met tegenzin aan Heart of Stone begonnen. Gal Gadot krijgt veel commentaar dat ze niet goed kan acteren. Hoewel ik die mening deel, vond ik dat niet per se in het nadeel spelen van de film. Het was eerder de belachelijke plot en de zwakke villains die de film naar omlaag trekken. Maar gezien mijn verwachtingen vond ik het nog wel een beetje ok. Niet zo spectaculair slecht als Ghosted, wat veruit de slechtste straight-to-VOD blockbuster is.

Blij om te horen dat M2M ook goed is, ik had er een beetje schrik voor. Ik ben alvast een mega Demme fan dus hier ga ik eens werk van maken. Is die op deftige kwaliteit uitgebracht?
Zowel Something Wild als Married To The Mob staan momenteel op amazon prime. Niet de beste kwaliteit maar zeker goed te bekijken.
Met tegenzin aan Heart of Stone begonnen. Gal Gadot krijgt veel commentaar dat ze niet goed kan acteren. Hoewel ik die mening deel, vond ik dat niet per se in het nadeel spelen van de film. Het was eerder de belachelijke plot en de zwakke villains die de film naar omlaag trekken. Maar gezien mijn verwachtingen vond ik het nog wel een beetje ok. Niet zo spectaculair slecht als Ghosted, wat veruit de slechtste straight-to-VOD blockbuster is.
In een moment van zwakte had ik ook even overwogen die te bekijken. Alleen kreeg ik toen net dat bericht dat ik niet tot het juiste huishouden van het account behoor en moet bijbetalen. Good guy Netflix.

Love, Rosie
Leuke romcom. Maar het mannelijk hoofd personage is echt zo oninteressant. Had misschien zelfs beter gewerkt met wat meer drama. Soms ook moeilijk te volgen door de timeskips waarbij onze hoofdpersonages zo goed als niet veranderen en het einde dat vrij meh was.

Breakfast At Tiffany's
Dacht dat dit een klassieker was maar ik vond het moeilijk om in te zien waarom juist...
Audrey Hepburn is eigenlijk te effortlessly classy en charming om het karakter van een 19 jarige call girl uit Country America neer te zetten.
George Peppard zet ook gewoon een uitermate oninteressant karakter neer.
Hadden ook weinig tot geen spark met elkaar leek me.

Mission Impossible - Dead Reckoning Part 1
Als actiefilm met een zak popcorn en verstand op nul absoluut de max, maar het scenario was echt het domste dat ik al in jaren gezien heb. Jammer want zelfs een oudere tv serie zoals Person of Interest kan zoiets wel geloofwaardig brengen.
Heel die scene met de Fiat 500 was ook gewoon tenenkrullend slecht dat ik het eerder in een Fast & Furious film zou verwachten.

Breakfast At Tiffany's
Dacht dat dit een klassieker was maar ik vond het moeilijk om in te zien waarom juist...
Audrey Hepburn is eigenlijk te effortlessly classy en charming om het karakter van een 19 jarige call girl uit Country America neer te zetten.
George Peppard zet ook gewoon een uitermate oninteressant karakter neer.
Hadden ook weinig tot geen spark met elkaar leek me.
Ik heb ook niet echt een band met die film, al ben ik wel fan van Audrey Hepburn (Roman Holiday, How to Steal a Million, Two for the Road, Funny Face)

Midsommar
Stond eigenlijk al op mijn kijklijstje sinds ik de reviews las jaren geleden, maar kwam er om de een of andere reden niet van. Nu ik (het goddelijke lichaam van) Florence Pugh voor het eerst zag in Oppenheimer, wou ik toch eens meer van haar zien. Midsommar vond ik nu niet zo wow. Het begon heel sterk maar naar het einde toe wordt het een allegaartje van schokkende gebeurtenissen zonder nog echt een lijn erin. Qua acteerprestaties steekt de voortreffelijke vertolking van Pugh ook serieus af tegen de middelmatigheid van haar mannelijke tegenspelers.
Ik zou hem nog eens opnieuw moeten zien wegens te lang geleden, maar ik denk toch dat ik Hereditary een stuk beter vond.

Above the law (1988)

Ja ik heb de smaak te pakken. Ditmaal het debuut van Seagal. (op 36 jarige leeftijd. Ja het was een laatbloeier, maar heeft voordien toch ook niet stilgezeten als ik zijn wikipedia lees).
En meteen één van zijn beste, dankzij een goed regie van Andrew Davis (the fugitive, a perfect murder, under siege)

Die intro :love:
Seagal geboren als italiaan (not true)
op jonge leeftijd geimmigreerd naar Japan (wel true), learning with the aikido masters :baard:

Film is misschien net ietwat onnodig ingewikkeld voor een Seagal film, maar goed.
Seagal is dus eerst een CIA man op jawel 22 jarige leeftijd, maar houd het voor bekeken, en wordt dan maar een gewone Chicago cop,
die een sinister plot ontdekt met explosieventrafiek van de CIA naar de streets of Illinois (met nodeloos side storys).

Nodeloos te zeggen dat zowat zijn beste vechtwerk in deze eerste film(s) te zien is. Ook de muziek score's mogen er best zijn.
De bad guy van dienst Henry Silva heeft een kaaklijn de grootte van de Chinese muur en is erg scary.

Eigenlijk is dit een perfecte "cop movie". En vooral interessant voor mensen die enkel Seagal kennen van de lacherige meme's online. To prove them wrong.

- Once Upon a Time in China III (1992) 7/10

- Smile (2022) 7/10

- Once Upon a Time in China IV (1993) 6/10

- Once Upon a Time in China V (1994) 6/10

- The Night of the Hunter (1955) 8/10*

- Spider-Man: Across the Spider-Verse (2023) 7/10

- Casablanca (1942) 8/10*

There Will Be Blood
Zou hem nog eens opnieuw willen zien maar pff wat is Daniel Day Lewis een powerhouse van een acteur.

Maar 2x onderbroken door onverwachts bezoek dus de film in 3 keer moeten zien. Deed wel af van de ervaring.

Terug
Bovenaan