Welke film heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

Ik denk dat die komische elementen wel de bedoeling waren van Aster. Ik kan begrijpen dat je teleurgesteld kan zijn van Midsommar als je een echte horrorfilm verwacht had, maar volgens mij ging Aster gewoon eerder voor ongemakkelijke, weirde sfeer dan straight up horror en engheid. Enkel die proloog zou daaronder vallen.

Zoals The Wicker Man waarvan Midsommar een soort moderne update is, dat is nu ook geen enge film te noemen.

Prey.

Kan met relatief gemak achter de eerste Predator gaan staan. Nothing beats the Arnold, maar dit is toch wel een close second. Verhaal zit goed in elkaar met een heldin die, gezien de franchise, geloofwaardig overkomt en niet irriteert. Hopelijk gaan de toekomstige films in een gelijkaardige trend verder. Geen cheesy high school toestanden of cheesy special forces. Volgende keer in ... Japan tijdens de Mongoolse invasies? Of in de Alpen terwijl Hannibal met zijn olifanten aan het cruisen is?

Mijn pitch is de Belgische loopgraven rond Ieper tijdens WW1, waar de troepen al maanden een verbeten strijd uitvoeren voor elke meter grond en er plots een paar Predator hun komt moeien, wat uitmond in een finale waarin de Geallieerden en de Duits een tijdelijke alliantie moeten vormen om dat buitenaards gespuis uit te schakelen met vlammenwerpers, gifgas, mijnen en dergelijke.

Het eindigt met de helmen van de verslagen Predators als een trofee in het niemandsland en de kogels en obussen die opnieuw alle richtingen uit vliegen.

Mijn pitch is de Belgische loopgraven rond Ieper tijdens WW1, waar de troepen al maanden een verbeten strijd uitvoeren voor elke meter grond en er plots een paar Predator hun komt moeien, wat uitmond in een finale waarin de Geallieerden en de Duits een tijdelijke alliantie moeten vormen om dat buitenaards gespuis uit te schakelen met vlammenwerpers, gifgas, mijnen en dergelijke.

Het eindigt met de helmen van de verslagen Predators als een trofee in het niemandsland en de kogels en obussen die opnieuw alle richtingen uit vliegen.
Dat ... klinkt verdomme goed !! :love:

Lethal Weapon 3 (1992): 7.5/10
Lethal Weapon 4 (1998): 7.5/10

Net dat tikkeltje minder als de eerste twee maar toch nog steeds erg van genoten. Rene Russo en Chris Rock zijn goeie toevoegingen. De 'mindere' bad guy in de derde film stoorde mij nog niet zo erg. Al de rest was nog altijd goed dus dat is maar een klein minpuntje imo.

Sterk wel dat ze het niveau doorheen de 4 films min of meer blijven aanhouden.

Awakenings (1990)

Lang geleden al eens gezien, maar nu terug op mijn pad gekomen. Om een of andere reden zie ik films met een settings als deze wel graag. Het is een verhaal dat over mensen gaat, emoties en een warmte uitdraagt. Als je zoals ik voldoende in het verhaal gezogen wordt, is het ook een emotionele rollercoaster. There is no such thing as a simple miracle.

Als ik mij niet vergis, ook een boost in de carieres van Robin Williams en Robert De Niro geweest.

Don't look now
Don't Look Now sluit eigenlijk ook een beetje aan bij de discussie over Midsommar van hierboven. Ik vond dit een enorme teleurstelling bij een eerste kijkbeurt omdat ik een echte horrorfilm verwacht had. Paar jaar geleden opnieuw bekeken en toen vond ik het een goed psychologisch drama over rouw.

Red Desert (Michelangelo Antonioni, 1964) - 9/10
Een film waar ik gewoon persoonlijk heel fel op reageerde tijdens het bekijken.

24 Hour Party People (Michael Winterbottom, 2002) - 8/10
Heerlijk en heel grappig, Winterbottom vat perfect de chaos die er rond de Manchester muziekscène moest geweest zijn. Vermijd ook de val waarin veel saaie biopics trappen van te veel respect te hebben voor de personen, 24HPP stelt iedereen als idioten of cunts voor. Ook cool hoe elke periode in het verhaal in een andere stijl gefilmd is en ik kon de meta-trekjes (oa de cameo's en het breken van de vierde muur) ook wel smaken.

Investigation of a Citizen Above Suspicion (Elio Petri, 1970) - 8/10

Cronos (Guillermo Del Toro, 1993) - 6/10
Een vroege film van Del Toro die een beetje als blauwdruk voor zijn carrière kan gezien worden (fantasy en horrorelementen, prominente rol voor een kind in een volwassen verhaal, Ron Perlman). Had een interessant centraal gegeven maar het verhaal was wat magertjes.

Knock At The Cabin (M. Night Shyamalan, 2023) - 6/10
Niet zo'n heel hoge score maar eigenlijk nog wel mee geamuseerd, Shyamalan is een vakman voor dit soort films. Alleen heb je de kans bij dit soort strakke thrillers dat de clou of twist je de ene keer meer ligt dan de de andere en ik verkoos het batshit basisgegeven van Old. Misschien ook omdat deze net iets te straight forward was. Ik zou er mee kunnen leven als Shyamalan elke 2 jaar iets als dit of Old aflevert.

Heb ook Mission Impossible 4, 5 en 6 herbekeken. Ik had Fallout op 3 sterren staan op in Letterboxd en ik snap totaal niet hoe ik daar aan kwam want voor mij is dit één van de beste actiefilms van de laatste 10 jaar.

They cloned Tyrone.

Jamie Foxx man man , kan een stoere bad-ass spelen of een echte pimp. Maakte de film wel zeker plezant om te zien.

Back To The Future (1985): 8/10
Back to the Future Part II (1989): 6.5/10
Back to the Future Part IIi (1990): 7/10

Ook eens een rewatch van gedaan. De eerste is echt een goeie, leuke film. De tweede daarentegen komt te geforceerd over. De laatste is dan weer een tikkeltje beter.

The Cure For Wellness

Prachtige omgeving, ik genoot echt van ieder shot. Goede acteurs. Er wordt een speciale sfeer gecreëerd waar ik wel van hou.
Er wordt tijd genomen om het verhaal te vertellen om dan op het einde precies alles nogal wat haastig af te werken. Jammer.

Toch een 7/10. Ik hou wel van dit type films.

Money Monster

Heeft eigenlijk weinig om het lijf, doet niets verrassends maar is wel degelijk over de hele lijn. Mocht de regie niet in handen zijn geweest van Jodie Foster vermoed ik niet dat ze Clooney en Roberts hiervoor zouden hebben kunnen strikken, maar zij geven de film uiteraard wel iets extra. 6,5/10

The Cure For Wellness

Prachtige omgeving, ik genoot echt van ieder shot. Goede acteurs. Er wordt een speciale sfeer gecreëerd waar ik wel van hou.
Er wordt tijd genomen om het verhaal te vertellen om dan op het einde precies alles nogal wat haastig af te werken. Jammer.

Onderschatte film imo, maar jammer genoeg net niet perfect. Ik vind zelf dat de film wat lang aansleept met een behoorlijk voorspelbaar plot. Het einde vond ik dan weer super sterk. Freaky filmpje, wel.

The Cure For Wellness

Deze gaf me wat Shutter Island vibes.

Terug
Bovenaan