Robin Vidal’s reviews
letterboxd.com
Don't look now
Don't Look Now sluit eigenlijk ook een beetje aan bij de discussie over Midsommar van hierboven. Ik vond dit een enorme teleurstelling bij een eerste kijkbeurt omdat ik een echte horrorfilm verwacht had. Paar jaar geleden opnieuw bekeken en toen vond ik het een goed psychologisch drama over rouw.
Red Desert (Michelangelo Antonioni, 1964) - 9/10
Een film waar ik gewoon persoonlijk heel fel op reageerde tijdens het bekijken.
24 Hour Party People (Michael Winterbottom, 2002) - 8/10
Heerlijk en heel grappig, Winterbottom vat perfect de chaos die er rond de Manchester muziekscène moest geweest zijn. Vermijd ook de val waarin veel saaie biopics trappen van te veel respect te hebben voor de personen, 24HPP stelt iedereen als idioten of
cunts voor. Ook cool hoe elke periode in het verhaal in een andere stijl gefilmd is en ik kon de meta-trekjes (oa de cameo's en het breken van de vierde muur) ook wel smaken.
Investigation of a Citizen Above Suspicion (Elio Petri, 1970) - 8/10
Cronos (Guillermo Del Toro, 1993) - 6/10
Een vroege film van Del Toro die een beetje als blauwdruk voor zijn carrière kan gezien worden (fantasy en horrorelementen, prominente rol voor een kind in een volwassen verhaal, Ron Perlman). Had een interessant centraal gegeven maar het verhaal was wat magertjes.
Knock At The Cabin (M. Night Shyamalan, 2023) - 6/10
Niet zo'n heel hoge score maar eigenlijk nog wel mee geamuseerd, Shyamalan is een vakman voor dit soort films. Alleen heb je de kans bij dit soort strakke thrillers dat de clou of twist je de ene keer meer ligt dan de de andere en ik verkoos het
batshit basisgegeven van Old. Misschien ook omdat deze net iets te straight forward was. Ik zou er mee kunnen leven als Shyamalan elke 2 jaar iets als dit of Old aflevert.
Heb ook Mission Impossible 4, 5 en 6 herbekeken. Ik had Fallout op 3 sterren staan op in Letterboxd en ik snap totaal niet hoe ik daar aan kwam want voor mij is dit één van de beste actiefilms van de laatste 10 jaar.