Welke film heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

Back To The Future (1985): 8/10
Back to the Future Part II (1989): 6.5/10
Back to the Future Part IIi (1990): 7/10

Ook eens een rewatch van gedaan. De eerste is echt een goeie, leuke film. De tweede daarentegen komt te geforceerd over. De laatste is dan weer een tikkeltje beter.
Ik vind de derde eigenlijk de leukste.
Twee is, voor mij, te chaotisch.

Maar 2 heeft zoveel toffe gadgets!! De zelfsluitende Nike's, het hoverboard,....
Ik vind ze gewoon alle 3 top maar als ik echt moet kiezen vind ik de 3de de minste.

Maar 2 heeft zoveel toffe gadgets!! De zelfsluitende Nike's, het hoverboard,....
Ik vind ze gewoon alle 3 top maar als ik echt moet kiezen vind ik de 3de de minste.
Idem
2>1>3.
Verdikke door al dat getater over deze films wil ik ze opnieuw eens boven halen (heb ze liggen).
Ik denk dat ik mijn vrouw ga verplichten deze films voor het eerst te bekijken. Al zal ze wel weer zeuren dat het oude films zijn, wegens het gebrek aan smartphones en LCD televisies in die films.

Idem
2>1>3.
Verdikke door al dat getater over deze films wil ik ze opnieuw eens boven halen (heb ze liggen).
Ik denk dat ik mijn vrouw ga verplichten deze films voor het eerst te bekijken. Al zal ze wel weer zeuren dat het oude films zijn, wegens het gebrek aan smartphones en LCD televisies in die films.
Dreig met een scheiding als ze niet kijkt.
Ik vind deze films net tijdloos.
Ik heb ze onlangs nog op 4k gekocht.

Ook wel tof om deel 1 te kijken met Eric Stoltz in de hoofdrol (of toch de scènes die op yt staan).
Hoe dat een ander acteur de film een heel andere uitstraling doet geven.

Indiana Jones and the Dial of Destiny

Eindelijk gezien in de bioscoop, en ik vond 'm best goed. Toch wel knap hoe men Jones zo verjongd kon tonen in het eerste halfuur van de film.
Maar ook zijn huidige versie vond ik nog bijzonder goed. De scenes waren bijzonder dynamisch en kleurrijk, iets wat we minder gewend zijn van deze reeks, maar dat vond ik juist entertaining. Ik verwacht wel dat het het sluitstuk is van deze franchise, maar ik vond het best een fijn einde.

Three Kings.

Vroeger ooit gezien, maar toen vond ik het een wat saaie (after)oorlogsmovie.

Nu kan ik die toch veel beter plaatsen, en is het ergens toch wel een heel erg goede anti-oorlogsfilm.
Als je die film door deze bril bekijkt, werkt het gewoon veel beter.

Cocaïne Bear

De film begon vermakelijk maar ontaardde al snel in een gedrocht en totale verspilling van de cast.
Ik wist dat het een B film was maar had er toch iets meer van verwacht.

- Dragons Forever (1988) 7/10

- The Misfits (1961) 8/10

- Chan Is Missing (1982) 7/10

- Indiana Jones and the Dial of Destiny (2023) 6/10

- La Ciénaga (2001) 8/10

- The Inland Sea (1991) 8/10

Glass Onion: A Knives Out Mystery

Kort hiervoor ook de eerste Knives Out gezien. Beiden gewoon heel leuk, al was de eerste toch wat beter.

Wanneer was deel 4 uit een reeks ooit goed?
Tgoh, te kort door de bocht, er zijn wel degelijk goede (allezjah "cava", meestal geen meesterwerken inderdaad) films als 4e, al kan ik er vooral in het horror en actie genre bedenken.

Fury Road.
Ok die telt niet echt.

Euhm, puur als fanservice, is Alien Ressurection, goed. Ik kreeg meer Aliens. Weird Aliens. Maffe maffe story. En toch nog een beetje meer Ripley.
Fury Road telt wel, wat is me dat nu !!!!

Zoals steeds gaat mijn gedacht eerst naar Evil Dead 4 (de remake), die was best goed.

Mission impossible Ghost Protocol was de beste tot op dat moment.

Toy Story 4.

Rambo 4 was de beezneez.

En natuurlijk kwam Fast & furious pas op gang vanaf de 4e :unsure:.

En als laatste kunnen we het universeel geprezen meesterwerk Citizen Toxie niet vergeten (not kidding).

Terug
Bovenaan