Welke film heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

Tetris: Heel leuke film met die wel een serieus tempo heeft in de beginfase. Vanaf dat Taron Egerton in Ruski land beland gaan de Matroesjka poppen pas echt aan het dansen. Ik vond hem verrassend leuk om volgen 8/10

The Pope's Exorcist:
Halverwege was ik het eigenlijk wat beu, geen idee waarom maar het kon me niet echt meer boeien. Had bij momenten ook het idee dat ik naar een B film aan het kijken was. Tegen het einde betert het wel aanzienlijk. 6/10

Wel iets wat me enorm stoorde is dat de priester met zijn Vespa door de straten van Rome rijdt en dan plots als hij naar Spanje gaat daar gewoon terug is met die Vespa. Dus hij is met de Vespa van Rome naar Spanje aan 45 per uur. Aan de eene kant hilarisch en aan de andere leek het me zo belachelijk. Wie bedenkt zo'n dingen nu #facepalm

Raiders of the Lost Ark: Eerste Indy film, blijft steengoed. Verveeld me nooit 8/10

Indiana jones and the Last Crusade:
Mijn favoriete van de 3 (de 4de spreken we niet over en de laatste heb ik nog geen tijd voor gehad)
The Dog? You were named after the dog? 9/10

Extraction 2:
Een opvolger van een actie film moet altijd: beter, groter en meer zijn als het 1ste deel. Dat is hier ook het geval. Paar goeie scenes maar die shaky cam haat ik gewoon. Toch een vd betere Netflix producties 7/10

Laatst bewerkt:
- Caliber 9 (1972) 7/10

- Election (2005) 8/10

- Election 2 (2006) 7/10

- Reds (1981) 7/10

- Moonrise Kingdom (2012) 9/10*

- Merry Christmas, Mr. Lawrence (1983) 7/10

- Hands over the City (1963) 8/10

- Pearl (2022) 7/10

- All Quiet on the Western Front (2022) 8/10

THE GREEN MILE (1999) rewatch.

Bij eerste kijkbeurt vond ik het wat lachwekkend, die vliegjes in zijn mond, en dan dat "boven natuurlijke".

Nu 20 jaar later, kan ik dit al iets beter plaatsen. Ok heel dat "boven natuurlijke", genezing van blaasproblemen en die muis daar, maakt het natuurlijk wel ongeloofwaardig. (tenzij je daar in gelooft natuurlijk).

Maar ik denk dat dit gewoon essentieel is om de clue achter de film te kunnen verduidelijken: (namelijk, mijns inziens, dat sommigen weten dat ze iets fout doen, maar gewoon niet anders kunnen, en vrezen daar vroeg of laat voor gestraft te worden).
Tom hanks dus met die verplichte executie....

Indiana Jones and the Dial of Destiny
Ewel, ik had er eigenlijk geen goed oog en ook niet zoveel zin in, maar wat heb ik genoten van deze film.
Echt een rollercoasterride van begin tot einde met best wel een leuk verhaal. Mads Mikkelsen als villain :love:
Het enige dat wat raar was is dat Indy met de de-aging er wel 35 uit ziet maar nog steeds 80 jaar klinkt :p

Dankzij de filmzomer van Canvas Midnight Cowboy gezien

Deze is zijn status van klassieker meer dan waard: top acteerprestaties, goeie sfeerschepping, prachtige muziek en mooi maar triest verhaal 😥

Okuribito - Mwa niet echt mijn ding. Aanloop is te traag en het uiteindelijk slot toch wat te sentimenteel. Eerste keren dat een bepaalde handeling werd uitgevoerd had wel iets heel moois sacraal, geen topper.

Isle of Dogs - Erg fijn. En zoals altijd vintage Wes Anderson. Plaatje na plaatje met de nodige humor. Verhaal mja ok. Geen topper maar wel leuk.

The Grey (2011)
74584.jpg

5/10

Film over vliegtuigcrash over verlaten sneeuwgebied (Alaska/Canada ?) waar een groep mannen plots opgejaagd worden door een roedel wolven.

Persoonlijk vond ik het nogal deprimerend.

Edit: net score verlaagt naar 5/10, de wolven komen onrealistisch over en ik kan moeilijk begrijpen dat ze mensen zolang zouden achtervolgen als er reeds zoveel lijken zijn van de vliegtuigcrash om op te peuzelen. Doesn't make any sense...

Laatst bewerkt:
Is eigenlijk in de betere traditie van oudere Western verhalen en strips. Denk bv aan de diligence van de nieuwe Bessy en het komt volgens mij ook nog een stuk voor in een boek/ film over White Fang

Roadrunner: A Film About Anthony Bourdain
Vond het wel een sterke docu, toegespitst op de mans donkerdere kantje en zijn laatste jaren.
Stelt ook de vraag waarom hij nu eigenlijk zichzelf van het leven benam.
Ik denk niet dat ik ooit vrienden had kunnen zijn met de mens Anthony Bourdain, maar ik heb wel altijd volop genoten van zijn werk.

Zag dat er op Letterboxd een hoop heel lage reviews waren, maar die personen lijken me nogal veel assumpties te maken over de docu dan iets anders. Ze wilden precies liever een ander soort docu zien. Wel er is nog plaats voor een docu of 3 extra over de man zijn leven lijkt me.

Ik ben de film natuurlijk gestart met een iets hogere verwachting daar Vol 1 en 2 me wel bevielen, maar die werd helaas niet helemaal waar gemaakt. De film is veel te lang, het verhaal is ook maar dat wat het is en ook de muziek is niet zo catchy als in de vorige twee. Jammer.

The Out-Laws

Even wat licht grappig vertier voor zondagavond, dachten we... Wat we kregen was niet grappig, extreem licht en eigenlijk ronduit irritant. Enige lichtpuntjes waren nog een beetje Pierce Brosnan en Michael Rooker, vreemd dat zij zich voor dit onding lieten strikken. 4/10

The Grey (2011)
74584.jpg

5/10

Film over vliegtuigcrash over verlaten sneeuwgebied (Alaska/Canada ?) waar een groep mannen plots opgejaagd worden door een roedel wolven.

Persoonlijk vond ik het nogal deprimerend.

Edit: net score verlaagt naar 5/10, de wolven komen onrealistisch over en ik kan moeilijk begrijpen dat ze mensen zolang zouden achtervolgen als er reeds zoveel lijken zijn van de vliegtuigcrash om op te peuzelen. Doesn't make any sense...
Dat die deprimerend over kwam, was overduidelijk de bedoeling hé.
Liam Neeson die worstelt met zelfmoordpogingen, dat wordt her en der opnieuw aangekaart trouwens.

Dat die wolven blijven jagen, lijkt me ook niet zo heel ver gezocht. Het zijn dan ook roofdieren, die maken daar imo een sport van om dit te doen.

Deze is zijn status van klassieker meer dan waard: top acteerprestaties, goeie sfeerschepping, prachtige muziek en mooi maar triest verhaal 😥

Ook bekeken dankzij jouw post. Mooie film!
Had helemaal niet zo'n tempo verwacht van een film uit 1969, was positief verrast.

John Wick: Chapter 4

yeah

Weer enorm van genoten. De derde had precies wel meer 'gore' bij wondes, meer 'echt'.

Is eigenlijk in de betere traditie van oudere Western verhalen en strips. Denk bv aan de diligence van de nieuwe Bessy en het komt volgens mij ook nog een stuk voor in een boek/ film over White Fang

Dat die deprimerend over kwam, was overduidelijk de bedoeling hé.
Liam Neeson die worstelt met zelfmoordpogingen, dat wordt her en der opnieuw aangekaart trouwens.

Dat die wolven blijven jagen, lijkt me ook niet zo heel ver gezocht. Het zijn dan ook roofdieren, die maken daar imo een sport van om dit te doen.
De wolven leken op monsters uit ne goedkope horrorfilm.
En ik vond dat die mannen het helemaal verkeerd aanpakten. Op bepaald moment dacht ik, stop met da zinloos weglopen en ga gewoon de confrontatie aan. Ze hadden beter bij het vliegtuig gebleven, moest men nog overlevenden zoeken dan gaat men daar zoeken.

Bon twas niet echt m'n ding, onvoldoende geef ik hem niet want ik heb hem uitgekeken.

Zeer goede film imho.
Je zou het een promo-filmpje van NY of LA kunnen noemen: "kom aub niet naar onze stad... enkel armoede wacht op u"
Een soort anti-immigratie filmpje.

De rol van "Rizzo" is legendarisch.

Terug
Bovenaan