Welke film heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

Ik heb voor de eerste keer "Dief" gezien. Best een vermakelijke film.
Wel apart dat er in de cast Gaston Berghmans staat als "bompa van Reet", maar hij in de film cut die op TV werd uitgezonden niet te zien is...
Is dat eigen aan de cut of niet? Weet iemand dit?

Ik heb voor de eerste keer "Dief" gezien. Best een vermakelijke film.
Wel apart dat er in de cast Gaston Berghmans staat als "bompa van Reet", maar hij in de film cut die op TV werd uitgezonden niet te zien is...
Is dat eigen aan de cut of niet? Weet iemand dit?
op de dvd zijn er idd twee cuts een met Gaston als Bompa en "voorbeeld" voor Frans, een zonder.

Echt een van mijn all time guilty pleasures Dief. Heb die tijdens de studies minstens een keer per blokperiode gezien denk ik :D . Super quotable ook die film. K zen eigenlijk een beetje gelijk Robin Hood, herverdelen wete wel. Zo ne rijke stinkerd me veul te veul geld dieje kon gerust wa missen ma zo nen arme stinkerd gelijk als Kik dieje kon gerust wa meer gebruiken.

Of broekschijters die moeten 's nachts voor hunne tv gaan zitten neffe hun vrouw me ne zak chips. En de Ronny Da was nen broekschijter, nen echte.

Of ... .

Nu die op Disney+ staat wou ik eens zien of het visueel indrukwekkend was en Cameron heeft het (weer) gedaan. Enkel die waterplanten kloppen niet, die zweven even onnatuurlijk als in een videogame.

Maar voor de rest stelt het teleur: het verhaal is hetzelfde als vorige keer en dat zuigt de spanning uit de film. En hij duurt veel te lang. Er zitten ook zaken in die niet echt steek houden zoals een high tech samenleving die dan toch op walvissen moet jagen. Het oogt wat primitief. Waarom is Pandora ook de enige leefbare planeet? Dat die kinderen clichégewijs dienen als plot devices om gered te worden is ook jammer.

Ik hoop dat de derde film anders zal zijn maar gezien die tweede 2,3 miljard binnen rijfde, zal Cameron wss het vertrouwde pad nemen en krijgen we nog eens een rehash.

The Super Mario Bros. Movie

De Vlaamse versie gezien want samen met de kindjes, doorgaans kan ik daar minder van genieten omdat de doorsnee BV die ze zoiets laten inspreken dat gewoon veel te vlak en inspiratieloos doet, maar hier moet ik zeggen was het niet storend, integendeel. Pure nostalgie natuurlijk, veel leuke links en hints, leuke muziek, knap gemaakt. 8/10

Ben een rewatch aan het doen van Star Wars. Als kind alleen maar stukken gezien.

Ep4: je merkt dat het oud is, maar zeer te genieten
Ep5: geweldige cinema. Dat niveau heb ik nog maar zelden gezien.
Ep6: iets minder dan Ep5, maar hard van genoten

Ep1: uitgezonderd Jar Jar nog een oké film.
Ep2: WAT IS DEZE BAGGER??? Al de dialoog tussen Ani en Padme is verschrikkelijk. Hoe the hell is dit ooit uitgebracht? obi wan houdt de film nog een beetje recht.
Ep3: moet het nog bekijken

Nu is het wellicht te laat, maar ik raad echt iedereen aan om de despecialized editions op te zoeken voor de originele trilogie. Als je de recente uitgaves of zelfs de Special Editions uit de jaren negentig met die irritante, anachronistische CGI edits kent, is het echt een verademing om eens te kijken naar wat het publiek destijds in de bioscopen te zien kreeg. Dat zijn de enige versies van de originele films die ik nog durf te bekijken.

Nu is het wellicht te laat, maar ik raad echt iedereen aan om de despecialized editions op te zoeken voor de originele trilogie. Als je de recente uitgaves of zelfs de Special Editions uit de jaren negentig met die irritante, anachronistische CGI edits kent, is het echt een verademing om eens te kijken naar wat het publiek destijds in de bioscopen te zien kreeg. Dat zijn de enige versies van de originele films die ik nog durf te bekijken.
De Disney+ edits zijn best goed te smaken tov het orginele materiaal. De dvd's en blurays zijn idd een heel stuk minder.
Heb wat YT videos gekeken die de zaken vergeleken.

The Tomorrow War op Amazon Prime. Vermakelijke Sci-Fi/Actie film. Beetje belachelijk melodramatisch in het midden, maar over het algemeen gezien wel een relatief deftig verhaal, met goed gevisualiseerde actie en een paar leuke grapjes.
En ja, een aantal belachelijke plotholes met momenten, maar dat is helaas eigen aan time-travel en easy actiefilms.

Ben een rewatch aan het doen van Star Wars. Als kind alleen maar stukken gezien.

Ep4: je merkt dat het oud is, maar zeer te genieten
Ep5: geweldige cinema. Dat niveau heb ik nog maar zelden gezien.
Ep6: iets minder dan Ep5, maar hard van genoten

Ep1: uitgezonderd Jar Jar nog een oké film.
Ep2: WAT IS DEZE BAGGER??? Al de dialoog tussen Ani en Padme is verschrikkelijk. Hoe the hell is dit ooit uitgebracht? obi wan houdt de film nog een beetje recht.
Ep3: moet het nog bekijken
Van ep1 en 2 had men gerust één film kunnen maken.
Beste scènes: ep1: podrace, darth maul gevecht
Ep2: het kloon leger voor het eerst zien, gevecht tss jango en obi, yoda die los gaat

Independence Day nog eens gezien op Disney+. Geweldige actiefilm, maar daar zitten toch zo'n onnozele dingen in, serieus. Hoe die dat virus uploaden in dat ruimteschip :rofl:

Terug
Bovenaan