Welke film heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

Gisteren met de kinderen naar Spider-Man: Across the Spider-Verse geweest. Mijn zoon is wel een Spider-Man fan en wou deze dus gaan zien. Vorige week daarom thuis de eerste film gekeken en ik was zeer aangenaam verrast.
Maar van de nieuwste ben ik geenszins enthousiast. Het duurt bijna een uur eer er iets te beleven valt. De visuele stijl mag dan wel verbluffend zijn, ik vind ze ook zeer vermoeiend. Eens ze in de multi-verse duiken wordt het allemaal behoorlijk chaotisch en ik geraakte stilaan de draad kwijt. Dat ik aan het vechten was tegen de slaap hielp ook niet echt. Het einde kwam zeer overwacht, wat op veel kritiek stuitte, maar ik was juist blij dat het ineens gedaan was :).
Mijn kinderen hebben er gelukkig wel van genoten, en da's uiteindelijk wat echt telde.

De beste bijbelfilm is voor mij nog altijd Ben Hur ( het origineel). Hoe Christus daar in beeld wordt gebracht is mij nu tien jaar later nog altijd bijgebleven.
Ben Hur is inderdaad een zeer goede film. Ik heb hem onlangs nog eens herbekeken en ondanks dat die film wel overeind blijft, had hij niet diezelfde overweldigende impact als bij de eerste kijkbeurt.

Van bijbelse verfilmingen gesproken, ik heb onlangs nog een The Prince of Egypt opgezet. Eigenlijk was dat toch wel een topfilm. En The Last Temptation of Christ is natuurlijk ook een must. Bizar dat de film zo'n flop was, Dafoe zet een zeer interessante en bovenmal menselijke Jezus neer.

Om het bijbels te houden.

GODS OF EGYPT. Wat een gedrocht toch wel.

Begon nogtans sterk met die coup van Gerard Butler, had hier en daar wel nog een een leuke scene (die giga slangen in die woestijn),
maar naar het eind toe mondde die helaas uit in een vervelend CGI fest.

Gods of Egypt heeft nu wel niks met de bijbel te maken, maar ik vond de voorstelling van diverse Egyptische goden en hun mythen (Apophis en Set/Osiris bv) nog wel leuk om eens te zien.

Gods of Egypt heeft nu wel niks met de bijbel te maken, maar ik vond de voorstelling van diverse Egyptische goden en hun mythen (Apophis en Set/Osiris bv) nog wel leuk om eens te zien.
Normaal hou ik niet van de term guilty pleasure, maar hier is die toch wel echt van toepassing bij mij...

Normaal hou ik niet van de term guilty pleasure, maar hier is die toch wel echt van toepassing bij mij...
Dan vond ik Clash of the Titans en Wrath of the Titans toch heel veel beter hoor.
Heerlijke personage's, coole CGI.

Gods of Egypt had toch weinig van dat. Alles voelde "overdone" aan. Enkel die scene waar ik van sprak, met die giga slangen in de woestijn vond ik nog wel leuk gedaan.

Met de kinderen Who Framed Roger Rabbit bekeken: blijft een geweldige tour de Force van een film. Geweldig ook dat Disney en WB figuurtjes samen in de film zitten. 🤩

Mooie visuals en het verhaal viel ook wel mee.

Reality

De looks van Sidney Sweeney spelen in haar nadeel bij de grote massa, maar wat een klasbak van een actrice. Enorm sterke prestatie.

Voyagers (2021)

Wordt een scifi Lord of the Flies genoemd, maar ik vind die insteek niet echt kloppen, vind dat er in deze toch meer lagen zitten, meer logische verklaringen voor het gedrag van de personages. De reviews zijn doorgaans slecht, maar ik vond het beklemmende claustrofobische sfeertje toch best goed. 6,5/10

Jaja, gisteren Forrest Gump op TV. Re-watch nummer # :unsure:
Zit toch echt zo goed in elkaar, en een glansrol voor Hanks...

Ma (2019)

Weinig over te vertellen, doorsnee horror/thriller zonder echt spannende momenten en een einde dat compleet gerusht wordt. 5/10

Extraction(2020)

Leukste actiefilm sinds The Raid?
Wat een trein van een film. De kill count word wel heel snel komisch, maar de actie word zo praktisch gebracht dat het gewoon overtuigend blijft.

Finding Nemo (2003) gaan halen voor de kids, op voorhand zelf random vijf minuten gekeken; qua verhaal vond ik het niks, tempo was moordend hoog, constant rollercoaster momenten en gekwetter ('t was de Nederlandse, niet de Vlaamse versie) waar je hartkloppingen van kreeg. Tekenfilms uit mijn jeugd hadden ook actie maar dit kunnen zij gewoon niet volgen. Zijn alle Pixar / moderne animatiefilms voor kids zo ? Heb het nog niet aangeboden, eerst eens Ratatouille proberen.

Finding Nemo (2003) gaan halen voor de kids, op voorhand zelf random vijf minuten gekeken; qua verhaal vond ik het niks, tempo was moordend hoog, constant rollercoaster momenten en gekwetter ('t was de Nederlandse, niet de Vlaamse versie) waar je hartkloppingen van kreeg. Tekenfilms uit mijn jeugd hadden ook actie maar dit kunnen zij gewoon niet volgen. Zijn alle Pixar / moderne animatiefilms voor kids zo ? Heb het nog niet aangeboden, eerst eens Ratatouille proberen.
1. Ik gok dat ge net op een moment met Dory zijt geland (blauwe vis), en dat snel praten is haar ding, maar niet de hele film.
2. Hoe kunt ge op 5min nu een film beoordelen :laugh:
3. "Moderne" animatiefilm over eentje van 20 jaar oud ... :wtf:
4. Nee niet elke Pixar film is zo, de meeste verschillen redelijk wat. Maar de "drukkere" (e.g. Nemo, Cars) zijn meestal wel degene die kleinere kinderen het liefst zien

Hoe oud zijn uw kinderen?

Opmerkelijke reactie, want dat is echt een absolute topper van een (teken)film. 20 jaar geleden, en nu nog.

Terug
Bovenaan