Film Welke film heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

Awel ja, misschien moet ik die Dune in IMAX dan maar eens een kans geven (in Brussel dan, blijkbaar).
 
Blade Runner 2049 in IMAX would like a word. :unsure:
Zelf ook Blade Runner 2049 tweemaal in IMAX Brussel gezien. Eerst 2D en daarna de 3D versie. Is ook het 1.90:1 formaat dus gebruikt jammer genoeg niet het volledige scherm zoals Interstellar, Dunkirk of Tenet doet. But hey, de sound in IMAX is amazing. Can't go wrong.

Ook Logan & Alien: Covenant gezien in IMAX toen ik nog niks van de formaten wist. Het doek werd maar voor de helft gebruikt dus z'n prijskaartje niet waard.
 
Jup gravity 3d in cinema was awesome!

My bloody valentine En Final destination 4 in 3d... Not so much 🙄😔
 
Jup gravity 3d in cinema was awesome!

My bloody valentine En Final destination 4 in 3d... Not so much 🙄😔
3D was eigenlijk enkel de moeite als er dingen naar voren uit het beeld kwamen, in tegenstelling tot waar er gewoon meer diepte in het beeld zat. Daar deed Gravity het zoals het hoort!
 
Blade Runner 2049 in IMAX would like a word. :unsure:
Ik heb Tenet niet gezien, maar Nolan filmt effectief wel (deels) met imax camera's. Blade Runner was gewoon "remastered" (waarschijnlijk het foute woord) naar dat formaat na de feiten. Dus het zou mij heel sterk lijken dat BR2049 een betere imax ervaring geeft dan Tenet...


@ die 3D discussie: Het doet mij altijd pijn dat mensen 1 van de beste 3D films vergeten: Hugo!! Het was alsof Scorcese zei "ik zal al die gimmicky losers es laten zien hoe ge 3D juist gebruikt"... en dat dan ook deed.
 
Ik heb Tenet niet gezien, maar Nolan filmt effectief wel (deels) met imax camera's. Blade Runner was gewoon "remastered" (waarschijnlijk het foute woord) naar dat formaat na de feiten. Dus het zou mij heel sterk lijken dat BR2049 een betere imax ervaring geeft dan Tenet...


@ die 3D discussie: Het doet mij altijd pijn dat mensen 1 van de beste 3D films vergeten: Hugo!! Het was alsof Scorcese zei "ik zal al die gimmicky losers es laten zien hoe ge 3D juist gebruikt"... en dat dan ook deed.
Heb nog steeds spijt dat ik Hugo niet in de bioscoop heb gezien.
 
  • Leuk
Waarderingen: Lint
Ik steek in een zeldzaam diepe filmdip maar zij die toch nog eens naar de cinema willen voor een iets meer komische versie van John Wick kan ik Nobody van harte aanraden, leuke soundtrack, Bob Odenkirk is top, vechtscènes (t schijnt dat er wat mensen tussenzitten die ook John Wick gemaakt hebben) vlot gefilmd, ... . Scoort hoog op de funschaal.
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor deze verduidelijking: na al die posters die een score op 10 geven, dacht ik dat Laki de slechtste filmmaand van zijn leven achter de rug had.
Ja, dat is omdat ik het rechtstreeks overnam op Moviemeter waar je maar tot 5 sterren kan geven (inclusief halfjes).

Ik denk zelfs dat dit mijn beste filmmaand uit mijn leven is trouwens. Als Millennium Mambo bijna onderaan staat met 7/10, en mijn gemiddelde is iets boven 6/10, zegt dat ook al veel.

Al heb ik wel het idee dat ik hoger rate dan vroeger, omdat ik ook wel tracht elke film nu in de beste omstandigheden te kijken (qua concentratie, fitheid enzovoort) niet vooroordeeld een film in te gaan dus met een goede instelling. En het belangrijkste van allemaal, wat selectiever te kijken, dus geen meerdere films per dag en ook niet dat ik elke film die ik kan zien, ook ga zien, maar wat selectiever zijn in mijn keuzes. In de toekomst kan ik wel meer kijken, maar eerst wil ik echt mijn achtergrond wat uitbreiden vooraleer ik weer dertien-in-een-dozijnfilms ga zien. Ik kan gewoon niet alles zien, en er is nog te veel waarvan ik vind dat ik absoluut moet zien, en zelfs dan nog als ik gemiddeld 1 film per dag kijk (wat ook niet gebeurt), dan zou ik nog 2 jaar bezig zijn, zonder die dertien-in-een-dozijnfilms.
 
Oxygène (2021) - Franse film (te vinden op Netflix) over een vrouw die wakker wordt in een capsule, met slechts flarden herinneringen.

Denk dat ie op m'n to-see list kwam vanwege eerdere beoordelingen in dit topic, waarvoor dank. Goede film.
 
Saint Maud (2019): 8/10

Ik vind dit echt een heel erg goede film, maar ik had wel een ander type film. Ik vond hem verrassend toegankelijk, relaxt en sfeervol. Ik had eigenlijk een zeer moeilijke film verwacht, maar dit vlot erg goed. Sowieso kan ik tragere horrors veel beter verdragen dan tragere drama's, maar echt traag vond ik dit totaal niet. Het is inderdaad meer drama dan horror, maar het einde kan wel tellen. Ik denk dat Saint Maud vrij duidelijk gaat over een eenzame vrouw die kampt met depressies of mentale problemen, en vanuit die eenzaamheid meer vervreemd geraakt van de samenleving en de realiteit. Dat is zelfs iets dat niet echt heel ongewoon is. Dat gebeurt vrij veel denk ik. Ook ex-collega's verwijzen naar dit in de film. Ik merkte dat ook bij mezelf. Ik merk dat ook bij anderen. De vorm waarin dit uiting neemt is bij iedereen anders, maar depressie en eenzaamheid doet wat met een mens, dat zeker en vast.

Ik moet wel zeggen dat dit soort films me enorm liggen. Er zijn tot nu toe weinig films met religieuze thema's die me niet liggen, maar dan eerder iets waar religie centraal staat, dan waar religie als moraal gebruikt gewordt in de meer conventionele films, en meer films die het vraagstuk opzoeken in plaats van een antwoord. Ook films over sektes, occultisme, ideologie, het bestaan en in het algemeen de psychologie achter de mens vind ik erg boeiend. Als je heel breed kijkt, zou je wel kunnen zeggen dat het merendeel v/d films daar wel onder valt. Maar wanneer het erg naar voor komt in een film, vind ik dat echt enorm boeiend. Zeker folk horror en psychologische horrors vind ik erg boeiend.

Diego Maradona (2019): 8/10

Erg boeiend. Beetje zelfde niveau als de documentaires van Senna, Amy en Kurt Cobain, over een man met een interessant en boeiend leven.
 
Sicario (2015)

Rewatch. Dijk van een film. Geen idee waarom ik die initieel slechts 7.5 gaf. Ik denk dat ik bij eerste kijkbeurt gewoon niet goed heb opgelet. Heeft echt alles wat je ervan mag verwachten. Goed opgebouwde spanning, intelligent, sterke acteeprestaties, correcte karakterontwikkeling en -uitdieping, een verhaal dat blijft boeien, intrige, top soundtrack en beeld, ...

Ik ben duidelijk fan van enerzijds Emily Blunt (Edge of Tomorrow, Sicario, A Quiet Place) als Denis Villeneuve (Arrival, Blade Runner 2049, Prisoners, Incendies, Enemy!!) anderzijds. Zo hyped voor Dune met Thimothée Chalamet!

9.5/10
 
Laatst bewerkt:
3D was eigenlijk enkel de moeite als er dingen naar voren uit het beeld kwamen, in tegenstelling tot waar er gewoon meer diepte in het beeld zat. Daar deed Gravity het zoals het hoort!
Zoals gezegd: samen met Avatar imo de enige films waar het gebruik van 3D goed was.
Al de rest kwam niet verder dan wat gimmicky stuff.
 
Jackie

Straffe film met briljante prestatie van Natalie Portman. Hoe zie hier geen Oscar voor gekregen heeft gaat mijn petje te boven (Emma Stone was wel sterk in La La Land, maar dit vond ik toch nog van een ander niveau)
De manier waarop de regisseur toont hoe Jackie met het verlies van haar man (en de impact daarvan op haar jonge kinderen) om gaat kwam dubbel hard binnen omdat ik recent ook de zelfdoding vernam van de man in een bevriend koppel met twee jonge kinderen :cry2:

8.5/10
 
Terug
Bovenaan