Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Jup, vreselijke film.Army Of The Dead
Stond er wat sceptisch tegenover. Na de intro was ik wel hooked. Visueel mooi. Het spatten van bloed en de zichtbare gaten na een headshot waren cool. Maar daar stopt het. Wat een kutfilm.
Na de crash van het convooi in het begin die op een compleet idiote manier gebeurd, beslissen de 2 overgebleven soldaten te voet weg te vluchten terwijl ze naast een perfect werkende humvee staan. Vreemd, misschien waren ze in paniek?
Voeling met de personages (Geeta met haar kinderen in dat kamp of de vader/dochter band) had ik niet. Bautista kan ook voor geen meter acteren, na Guardians had ik iets meer verwacht.
Dan trekken ze Vegas in. Door hun ervaring in die zone zou je denken dat men aangepast armor en silencers zal voorzien. Neen, geen dempers en T-shirts zijn the way to go.
De eerste vrouw (die in het zak gezet is door het hoofd van security van Tanaka) springt door een raam. De rest van de crew staat erop te kijken en helpt niet terwijl ze overmeesterd wordt door 10 zombies, alhoewel ze uit een ruimte kwam waar er een pak meer zaten. Mevrouw denkt er ook niet aan om te roepen dat Mr. Security eigenlijk slechte bedoelingen heeft. Mr. Security slaagt er uiteindelijk in de weg voor de rest te blokkeren en verteld aan Coyote dat ze een domme kont is. Hij zegt ook dat hij de helicopter pilote zal vermoorden en op z'n gemak uit de zone zal vliegen. Direct daarna verlaat hij het gebouw op het gelijkvloers. Op wat slaat dat zeg? Ook had hij de kans (wanneer hij het hoofd in bezit had) om Vegas direct te verlaten. Waarom nog terugkeren als dat hoofd het belangrijkste was?
Vegas is in quarantaine. Erin vliegen kan dus niet, eruit vliegen wel. Wel, dan is het geen quarantaine.
De vriendin van Bautista bewees ondertussen goed haar mannetje te kunnen staan. Aan de lift 'freezed' ze compleet wanneer een gewone zombie in het deurgat staan. Onnozel.
Terwijl Coyote aan de muur hangt d.m.v. een ijzeren staaf, vertrekt de helicopter richting het gebouw waar Kate zit. Opperzombie naast Coyote. Volgende shot zie je opperzombie op z'n paard rennen naar desbetreffend gebouw terwijl de helicopter achterkomt en de zombies inhaalt. En toch komt opperzombie als eerste aan bij Kate. Hierna volgt de stand off, Bautista kan hem omknallen en vlucht snel naar het dak. Kate en Geeta de chopper in, Bautista vindt het nodig om eens te pauzeren en een emotioneel kijkmomentje te hebben met z'n dochter. Dit terwijl er iedere minuut een atoombom kan vallen en er een superzombie hen op de hielen zit. Jezus.
Dan volgt uiteindelijk een overdreven emo scene met papa/dochter die totaal niet meer past in de onnozeliteit van de film. Oh, en Geeta waarvoor Kate haar leven op het spel gezet heeft... nope, daar horen we niets meer van.
Uiteindelijk kan die gast in de kluis boven de grond raken, ongeschonden, met al het geld. Blijkt hij gebeten eens op een vliegtuig. Bij hem duurde het wel heeeeeel lang tegen dat hij veranderde.
Oh, en granaten of vaten met benzine die ontploffen met een enorme vuurzee is ook onnozel, maar kom.
Ik ben nog veel zaken vergeten. En ik verwachtte helemaal geen diepgaand verhaal. Maar een beetje geloofwaardigheid kan geen kwaad. 't Was te onnozel voor woorden.
Da's een indrukwekkende lijst! Jammer dat The Royal Tenenbaums je niet lag, dat is lang mijn favoriet van Wes Anderson geweest.Leuke topic. Volledig van begin aan het doornemen.
Zelf de laatste weken ook heel wat films (her)bekeken:
Beau Travail (1999)
Unieke film met prachtige beelden en homo-erotische ondertoon en fantastische laatste scene. Begrijpelijk een critics favorite maar ik weet zelf nog niet goed wat ik er juist moet van vinden. Als relatieve filmleek misschien niet verwonderlijk dat de appreciatie niet even hoog ligt.
7.5/10
Ik vind dat Wes Anderson zijn recentere werk toegankelijker is voor het bredere publiek. Moonrise Kingdom en The Grand Budapest Hotel zijn zeker het bekijken waard!The Royal Tenenbaums (2001)
Ik heb het geprobeerd maar heb duidelijk echt niets met Wes Anderson. Een fel kleurenpalet en wat quirky personages doen mij kennelijk weinig. Ik vond hem komisch noch een melancholisch drama. Wat mis ik? Ter info, Rushmore gaf ik nipt een 7/10. Ik heb Moonrise Kingdom staan maar sta er niet meteen voor te springen...
5.5/10
Letterboxd heeft als voordeel dat je mensen kan volgen en heeft een heel makkelijk te gebruiken app. Enige wat ik minder vind is dat ze wat slordig omgaan met filmografieen: als mensen geinterviewd worden voor een making off staat dat ook onder 'actor' terwijl er niets van acteren aan is. Dat mag nog iets verfijnder.Vraagje trouwens. Ik gebruik momenteel IMDB om m'n films te raten en te volgen wat ik al gezien heb. Overweeg echter over te stappen naar iets beter. Aanraders? Zag hier al mensen Letterboxd gebruiken. Wat zijn de voor- en nadelen hiervan?
Da's een indrukwekkende lijst! Jammer dat The Royal Tenenbaums je niet lag, dat is lang mijn favoriet van Wes Anderson geweest.
Beau Travail wou ik er nog even uitpikken, dat is een van mijn favoriete films ooit. Niet alleen omdat het een prachtige film is, maar ik heb die ook gezien op een moment dat ik meer interesse kreeg in hoe een film gemaakt en opgebouwd is, de visuele stijl, de montage,... Op die vlakken is Beau Travail onvergetelijk en ongelofelijk goed. Ik snap wel dat je niet goed weet wat er van te vinden. Toen ik 'm zag voelde Beau Travail ook helemaal anders en vreemd aan dan wat ik ervoor al had gezien, maar de film bleef zeer lang bij me hangen.
Ik vind dat Wes Anderson zijn recentere werk toegankelijker is voor het bredere publiek. Moonrise Kingdom en The Grand Budapest Hotel zijn zeker het bekijken waard!
Letterboxd heeft als voordeel dat je mensen kan volgen en heeft een heel makkelijk te gebruiken app. Enige wat ik minder vind is dat ze wat slordig omgaan met filmografieen: als mensen geinterviewd worden voor een making off staat dat ook onder 'actor' terwijl er niets van acteren aan is. Dat mag nog iets verfijnder.
Voordeel is wel dat de app ook aangeeft hoeveel % van iemand zijn filmografie je gezien hebt en aan het begin van het jaar krijg je altijd een overzicht in je mailbox van welke regisseur en acteur je het meeste van gezien hebt in het jaar ervoor.
Toch beter dan een typische Stathem film imo. Gisteren gaan zien in antwerpen.
Ghoh ja. Een typische Guy Ritchie met zijn landgenoot Stathem. Gelukkig is het een rol waar hij niet te veel moet acteren, maar vooral zichzelf moet zijn. De actiescènes zijn wat over the top, maar als je daar doorheen kan kijken heb je een deftige actiefilm. 6/10.
Ik vond hem ook best te pruimen.Toch beter dan een typische Stathem film imo. Gisteren gaan zien in antwerpen.
En die intro is ook al niks nieuw voor snyder. Zelfde concept als die van Watchmen maar met een andere song en beeld, al vind ik watchmen wel nog een goede filmArmy Of The Dead
Stond er wat sceptisch tegenover. Na de intro was ik wel hooked. Visueel mooi. Het spatten van bloed en de zichtbare gaten na een headshot waren cool. Maar daar stopt het. Wat een kutfilm.
Na de crash van het convooi in het begin die op een compleet idiote manier gebeurd, beslissen de 2 overgebleven soldaten te voet weg te vluchten terwijl ze naast een perfect werkende humvee staan. Vreemd, misschien waren ze in paniek?
Voeling met de personages (Geeta met haar kinderen in dat kamp of de vader/dochter band) had ik niet. Bautista kan ook voor geen meter acteren, na Guardians had ik iets meer verwacht.
Dan trekken ze Vegas in. Door hun ervaring in die zone zou je denken dat men aangepast armor en silencers zal voorzien. Neen, geen dempers en T-shirts zijn the way to go.
De eerste vrouw (die in het zak gezet is door het hoofd van security van Tanaka) springt door een raam. De rest van de crew staat erop te kijken en helpt niet terwijl ze overmeesterd wordt door 10 zombies, alhoewel ze uit een ruimte kwam waar er een pak meer zaten. Mevrouw denkt er ook niet aan om te roepen dat Mr. Security eigenlijk slechte bedoelingen heeft. Mr. Security slaagt er uiteindelijk in de weg voor de rest te blokkeren en verteld aan Coyote dat ze een domme kont is. Hij zegt ook dat hij de helicopter pilote zal vermoorden en op z'n gemak uit de zone zal vliegen. Direct daarna verlaat hij het gebouw op het gelijkvloers. Op wat slaat dat zeg? Ook had hij de kans (wanneer hij het hoofd in bezit had) om Vegas direct te verlaten. Waarom nog terugkeren als dat hoofd het belangrijkste was?
Vegas is in quarantaine. Erin vliegen kan dus niet, eruit vliegen wel. Wel, dan is het geen quarantaine.
De vriendin van Bautista bewees ondertussen goed haar mannetje te kunnen staan. Aan de lift 'freezed' ze compleet wanneer een gewone zombie in het deurgat staan. Onnozel.
Terwijl Coyote aan de muur hangt d.m.v. een ijzeren staaf, vertrekt de helicopter richting het gebouw waar Kate zit. Opperzombie naast Coyote. Volgende shot zie je opperzombie op z'n paard rennen naar desbetreffend gebouw terwijl de helicopter achterkomt en de zombies inhaalt. En toch komt opperzombie als eerste aan bij Kate. Hierna volgt de stand off, Bautista kan hem omknallen en vlucht snel naar het dak. Kate en Geeta de chopper in, Bautista vindt het nodig om eens te pauzeren en een emotioneel kijkmomentje te hebben met z'n dochter. Dit terwijl er iedere minuut een atoombom kan vallen en er een superzombie hen op de hielen zit. Jezus.
Dan volgt uiteindelijk een overdreven emo scene met papa/dochter die totaal niet meer past in de onnozeliteit van de film. Oh, en Geeta waarvoor Kate haar leven op het spel gezet heeft... nope, daar horen we niets meer van.
Uiteindelijk kan die gast in de kluis boven de grond raken, ongeschonden, met al het geld. Blijkt hij gebeten eens op een vliegtuig. Bij hem duurde het wel heeeeeel lang tegen dat hij veranderde.
Oh, en granaten of vaten met benzine die ontploffen met een enorme vuurzee is ook onnozel, maar kom.
Ik ben nog veel zaken vergeten. En ik verwachtte helemaal geen diepgaand verhaal. Maar een beetje geloofwaardigheid kan geen kwaad. 't Was te onnozel voor woorden.
Klopt inderdaad. Watchmen kan ik ook wel pruimen.En die intro is ook al niks nieuw voor snyder. Zelfde concept als die van Watchmen maar met een andere song en beeld, al vind ik watchmen wel nog een goede film
Ik vind het doodjammer want ik verwachtte er veel van, en wou hem leuk vinden, maar het werkte niet goed genoeg voor mij. Geen idee waar het aan lag. Aan de score alvast niet, en aan de casting ook niet.Mooie scores, Laki. Al vond ik zelf Millenium Mambo eerder een 4.5* verdienen! Hou ftw, en dat is imo een van zijn beste.