Film Welke film heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

Door Jupiter Ascending en de Fantastic Beasts films heb ik een hekel gekregen aan Redmayne. Zoveel moeite om hem serieus te kunnen nemen...
 
Army Of The Dead

Stond er wat sceptisch tegenover. Na de intro was ik wel hooked. Visueel mooi. Het spatten van bloed en de zichtbare gaten na een headshot waren cool. Maar daar stopt het. Wat een kutfilm.

Na de crash van het convooi in het begin die op een compleet idiote manier gebeurd, beslissen de 2 overgebleven soldaten te voet weg te vluchten terwijl ze naast een perfect werkende humvee staan. Vreemd, misschien waren ze in paniek?

Voeling met de personages (Geeta met haar kinderen in dat kamp of de vader/dochter band) had ik niet. Bautista kan ook voor geen meter acteren, na Guardians had ik iets meer verwacht.

Dan trekken ze Vegas in. Door hun ervaring in die zone zou je denken dat men aangepast armor en silencers zal voorzien. Neen, geen dempers en T-shirts zijn the way to go.

De eerste vrouw (die in het zak gezet is door het hoofd van security van Tanaka) springt door een raam. De rest van de crew staat erop te kijken en helpt niet terwijl ze overmeesterd wordt door 10 zombies, alhoewel ze uit een ruimte kwam waar er een pak meer zaten. Mevrouw denkt er ook niet aan om te roepen dat Mr. Security eigenlijk slechte bedoelingen heeft. Mr. Security slaagt er uiteindelijk in de weg voor de rest te blokkeren en verteld aan Coyote dat ze een domme kont is. Hij zegt ook dat hij de helicopter pilote zal vermoorden en op z'n gemak uit de zone zal vliegen. Direct daarna verlaat hij het gebouw op het gelijkvloers. Op wat slaat dat zeg? Ook had hij de kans (wanneer hij het hoofd in bezit had) om Vegas direct te verlaten. Waarom nog terugkeren als dat hoofd het belangrijkste was?

Vegas is in quarantaine. Erin vliegen kan dus niet, eruit vliegen wel. Wel, dan is het geen quarantaine.

De vriendin van Bautista bewees ondertussen goed haar mannetje te kunnen staan. Aan de lift 'freezed' ze compleet wanneer een gewone zombie in het deurgat staan. Onnozel.

Terwijl Coyote aan de muur hangt d.m.v. een ijzeren staaf, vertrekt de helicopter richting het gebouw waar Kate zit. Opperzombie naast Coyote. Volgende shot zie je opperzombie op z'n paard rennen naar desbetreffend gebouw terwijl de helicopter achterkomt en de zombies inhaalt. En toch komt opperzombie als eerste aan bij Kate. Hierna volgt de stand off, Bautista kan hem omknallen en vlucht snel naar het dak. Kate en Geeta de chopper in, Bautista vindt het nodig om eens te pauzeren en een emotioneel kijkmomentje te hebben met z'n dochter. Dit terwijl er iedere minuut een atoombom kan vallen en er een superzombie hen op de hielen zit. Jezus.

Dan volgt uiteindelijk een overdreven emo scene met papa/dochter die totaal niet meer past in de onnozeliteit van de film. Oh, en Geeta waarvoor Kate haar leven op het spel gezet heeft... nope, daar horen we niets meer van.

Uiteindelijk kan die gast in de kluis boven de grond raken, ongeschonden, met al het geld. Blijkt hij gebeten eens op een vliegtuig. Bij hem duurde het wel heeeeeel lang tegen dat hij veranderde.

Oh, en granaten of vaten met benzine die ontploffen met een enorme vuurzee is ook onnozel, maar kom.

Ik ben nog veel zaken vergeten. En ik verwachtte helemaal geen diepgaand verhaal. Maar een beetje geloofwaardigheid kan geen kwaad. 't Was te onnozel voor woorden.
 
Army Of The Dead

Stond er wat sceptisch tegenover. Na de intro was ik wel hooked. Visueel mooi. Het spatten van bloed en de zichtbare gaten na een headshot waren cool. Maar daar stopt het. Wat een kutfilm.

Na de crash van het convooi in het begin die op een compleet idiote manier gebeurd, beslissen de 2 overgebleven soldaten te voet weg te vluchten terwijl ze naast een perfect werkende humvee staan. Vreemd, misschien waren ze in paniek?

Voeling met de personages (Geeta met haar kinderen in dat kamp of de vader/dochter band) had ik niet. Bautista kan ook voor geen meter acteren, na Guardians had ik iets meer verwacht.

Dan trekken ze Vegas in. Door hun ervaring in die zone zou je denken dat men aangepast armor en silencers zal voorzien. Neen, geen dempers en T-shirts zijn the way to go.

De eerste vrouw (die in het zak gezet is door het hoofd van security van Tanaka) springt door een raam. De rest van de crew staat erop te kijken en helpt niet terwijl ze overmeesterd wordt door 10 zombies, alhoewel ze uit een ruimte kwam waar er een pak meer zaten. Mevrouw denkt er ook niet aan om te roepen dat Mr. Security eigenlijk slechte bedoelingen heeft. Mr. Security slaagt er uiteindelijk in de weg voor de rest te blokkeren en verteld aan Coyote dat ze een domme kont is. Hij zegt ook dat hij de helicopter pilote zal vermoorden en op z'n gemak uit de zone zal vliegen. Direct daarna verlaat hij het gebouw op het gelijkvloers. Op wat slaat dat zeg? Ook had hij de kans (wanneer hij het hoofd in bezit had) om Vegas direct te verlaten. Waarom nog terugkeren als dat hoofd het belangrijkste was?

Vegas is in quarantaine. Erin vliegen kan dus niet, eruit vliegen wel. Wel, dan is het geen quarantaine.

De vriendin van Bautista bewees ondertussen goed haar mannetje te kunnen staan. Aan de lift 'freezed' ze compleet wanneer een gewone zombie in het deurgat staan. Onnozel.

Terwijl Coyote aan de muur hangt d.m.v. een ijzeren staaf, vertrekt de helicopter richting het gebouw waar Kate zit. Opperzombie naast Coyote. Volgende shot zie je opperzombie op z'n paard rennen naar desbetreffend gebouw terwijl de helicopter achterkomt en de zombies inhaalt. En toch komt opperzombie als eerste aan bij Kate. Hierna volgt de stand off, Bautista kan hem omknallen en vlucht snel naar het dak. Kate en Geeta de chopper in, Bautista vindt het nodig om eens te pauzeren en een emotioneel kijkmomentje te hebben met z'n dochter. Dit terwijl er iedere minuut een atoombom kan vallen en er een superzombie hen op de hielen zit. Jezus.

Dan volgt uiteindelijk een overdreven emo scene met papa/dochter die totaal niet meer past in de onnozeliteit van de film. Oh, en Geeta waarvoor Kate haar leven op het spel gezet heeft... nope, daar horen we niets meer van.

Uiteindelijk kan die gast in de kluis boven de grond raken, ongeschonden, met al het geld. Blijkt hij gebeten eens op een vliegtuig. Bij hem duurde het wel heeeeeel lang tegen dat hij veranderde.

Oh, en granaten of vaten met benzine die ontploffen met een enorme vuurzee is ook onnozel, maar kom.

Ik ben nog veel zaken vergeten. En ik verwachtte helemaal geen diepgaand verhaal. Maar een beetje geloofwaardigheid kan geen kwaad. 't Was te onnozel voor woorden.
Jup, vreselijke film.
 
Leuke topic. Volledig van begin aan het doornemen. :)

Zelf de laatste weken ook heel wat films (her)bekeken:

Aliens (1986)

Destijds een 8/10 gegeven maar heeft eigenlijk alles dat een goeie action sci-fi moet hebben. Heerlijke vertolking weer door Sigourney Weaver en goede opbouw van suspense. DC heeft leuke toegevoegde scenes (turrets) die meerwaarde bieden. Heel weinig op aan te merken en dat voor een film die ondertussen 35 jaar oud is. Alien van Ridley blijft toch dat tikkeltje beter. Net iets rauwer, beangstigender en vernieuwender. Toch 9/10 voor deze. Waren alle sequels maar zo sterk.

9/10


Solaris (1972)

Eerste kijkbeurt en zal zeker een rewatch vragen om deze volledig te waarderen. Cinematografisch en sfeermatig ongelooflijk sterk. Opening sequence in de natuur is zo eentje die ik niet snel ga vergeten. Ik moet alleszins meer Tarkovsky kijken.

8.5/10


The Conversation (1974)

Had ik ook nog niet gezien als grote fan van Apocalypse Now en The Godfather (can I have a "duuuh?!"). Ongelooflijke vertolking door Gene Hackman. Waar we vandaag surveillance met microtechnologie als iets 'doodsgewoon' beschouwen, moet de film mede hierdoor destijds toch extra punch gehad hebben. Is dan ook uitgebracht rondom periode van Watergate affaire.

8/10


Beau Travail (1999)

Unieke film met prachtige beelden en homo-erotische ondertoon en fantastische laatste scene. Begrijpelijk een critics favorite maar ik weet zelf nog niet goed wat ik er juist moet van vinden. Als relatieve filmleek misschien niet verwonderlijk dat de appreciatie niet even hoog ligt.

7.5/10


Idi i smotri (1985)

Tja, buitengewone en unieke oorlogsfilm. Dan kijk je toch iets anders naar sommige oorlogsfilms die Hollywood produceert en eerst uitstekend vond. Stevige gut punch die bleef nazinderen.

9/10


Miracle Mile (1988)

Iets langer geleden gezien. Plotgewijs sterk en interessant uitgangspunt maar zakte halfweg toch ineen. Op een bepaald punt kan je ook niet meer naast de kitchy 80's stijl kijken en het dramatisch effect en de geloofwaardigheid gaan hierdoor toch compleet verloren. Ik had het gevoel naar een B-film te kijken met toevallig een boeiend verhaal.

6/10


Army of the Dead (2021)

Geen woorden aan vuil te maken. Snyder is een prutser.

4.5/10


Threads (1984)

Vermoedelijk de meest realistische film over nucleaire oorlog die ten tijden van de koude oorlog zijn doel absoluut niet gemist zal hebben. Sterk! Gewoon kijken.

9/10


My Dinner with Andre (1981)

Ik hou wel van dergelijke pseudo-filosofische films die even goed als theaterstuk kunnen fungeren. Ik hing echt aan hun lippen en ondanks dat er visueel niet erg veel te beleven valt, zie je alles voor je. Moet ik zeker eens herbekijken.

8.5/10


The Royal Tenenbaums (2001)

Ik heb het geprobeerd maar heb duidelijk echt niets met Wes Anderson. Een fel kleurenpalet en wat quirky personages doen mij kennelijk weinig. Ik vond hem komisch noch een melancholisch drama. Wat mis ik? Ter info, Rushmore gaf ik nipt een 7/10. Ik heb Moonrise Kingdom staan maar sta er niet meteen voor te springen...

5.5/10


Days of Heaven (1978)

Ondertussen weer een poos geleden. Binnenkort voor een tweede maal kijken. Wat een film... Net wat beter dan Badlands vind ik zelf. Goed mogelijk dat ik hem vroeg of laat tussen mijn all time favorites zet met een 10/10.

9.5/10



En films waarover ik niet meteen iets te zeggen heb, want anders blijf ik bezig:

Promising Young Woman (2020) 7.5/10
Nobody (2020) 7/10
The Searchers (1956) 8/10
Three Colors: Red (1994) 8.5/10
Thief (1981) 8/10
Do the Right Thing (1989) 7/10
My Cousin Vinny (1992) 7/10
The Man from Earth (2007) 5/10
Train to Busan (2016) 7.5/10
 
Vraagje trouwens. Ik gebruik momenteel IMDB om m'n films te raten en te volgen wat ik al gezien heb. Overweeg echter over te stappen naar iets beter. Aanraders? Zag hier al mensen Letterboxd gebruiken. Wat zijn de voor- en nadelen hiervan?
 
Leuke topic. Volledig van begin aan het doornemen. :)

Zelf de laatste weken ook heel wat films (her)bekeken:

Beau Travail (1999)

Unieke film met prachtige beelden en homo-erotische ondertoon en fantastische laatste scene. Begrijpelijk een critics favorite maar ik weet zelf nog niet goed wat ik er juist moet van vinden. Als relatieve filmleek misschien niet verwonderlijk dat de appreciatie niet even hoog ligt.

7.5/10
Da's een indrukwekkende lijst! Jammer dat The Royal Tenenbaums je niet lag, dat is lang mijn favoriet van Wes Anderson geweest.

Beau Travail wou ik er nog even uitpikken, dat is een van mijn favoriete films ooit. Niet alleen omdat het een prachtige film is, maar ik heb die ook gezien op een moment dat ik meer interesse kreeg in hoe een film gemaakt en opgebouwd is, de visuele stijl, de montage,... Op die vlakken is Beau Travail onvergetelijk en ongelofelijk goed. Ik snap wel dat je niet goed weet wat er van te vinden. Toen ik 'm zag voelde Beau Travail ook helemaal anders en vreemd aan dan wat ik ervoor al had gezien, maar de film bleef zeer lang bij me hangen.
 
The Royal Tenenbaums (2001)

Ik heb het geprobeerd maar heb duidelijk echt niets met Wes Anderson. Een fel kleurenpalet en wat quirky personages doen mij kennelijk weinig. Ik vond hem komisch noch een melancholisch drama. Wat mis ik? Ter info, Rushmore gaf ik nipt een 7/10. Ik heb Moonrise Kingdom staan maar sta er niet meteen voor te springen...

5.5/10
Ik vind dat Wes Anderson zijn recentere werk toegankelijker is voor het bredere publiek. Moonrise Kingdom en The Grand Budapest Hotel zijn zeker het bekijken waard!
 
Vraagje trouwens. Ik gebruik momenteel IMDB om m'n films te raten en te volgen wat ik al gezien heb. Overweeg echter over te stappen naar iets beter. Aanraders? Zag hier al mensen Letterboxd gebruiken. Wat zijn de voor- en nadelen hiervan?
Letterboxd heeft als voordeel dat je mensen kan volgen en heeft een heel makkelijk te gebruiken app. Enige wat ik minder vind is dat ze wat slordig omgaan met filmografieen: als mensen geinterviewd worden voor een making off staat dat ook onder 'actor' terwijl er niets van acteren aan is. Dat mag nog iets verfijnder.

Voordeel is wel dat de app ook aangeeft hoeveel % van iemand zijn filmografie je gezien hebt en aan het begin van het jaar krijg je altijd een overzicht in je mailbox van welke regisseur en acteur je het meeste van gezien hebt in het jaar ervoor.
 
Da's een indrukwekkende lijst! Jammer dat The Royal Tenenbaums je niet lag, dat is lang mijn favoriet van Wes Anderson geweest.

Beau Travail wou ik er nog even uitpikken, dat is een van mijn favoriete films ooit. Niet alleen omdat het een prachtige film is, maar ik heb die ook gezien op een moment dat ik meer interesse kreeg in hoe een film gemaakt en opgebouwd is, de visuele stijl, de montage,... Op die vlakken is Beau Travail onvergetelijk en ongelofelijk goed. Ik snap wel dat je niet goed weet wat er van te vinden. Toen ik 'm zag voelde Beau Travail ook helemaal anders en vreemd aan dan wat ik ervoor al had gezien, maar de film bleef zeer lang bij me hangen.

Goh, dan ben ik er nog een hoop overgeslaan die ik recent zag. Veel vrije tijd momenteel en het weer is niet fantastisch geweest. ;)

Zoals gezegd ben ik een absolute leek en probeer ik echt meer appreciatie te krijgen voor de klassiekers. Met lijstjes als de Sight & Sound top 250 waar ik de titels uit haal die me interesseren, zet ik een eerste stap.

Als ik een film tracht te waarderen (in beide betekenissen) probeer ik toch ook te kijken naar de bedoeling of functie van de film. Elk soort film kan zijn plaats hebben. Edge of Tomorrow en Groundhog Day zijn voor mij 10/10 door ze in dat licht te bekijken en door mijn persoonlijke gevoel en ervaring bij de films. Maar ja, ik wil films dus ook meer leren apprecieren voor de technische kwaliteit ervan zodat ik af en toe ook een iets objectievere kijk kan toepassen. Ik begrijp uiteraard dat een perfect objectieve top lijst niet bestaat en dat elke beoordeling gekleurd is door persoonlijke smaak, achtergrond, interesse...

Ik heb ook vaak de idee mij te makkelijk te laten beïnvloeden door zaken die op mij gevoelsmatig een groot effect hebben, zoals een goede soundtrack of beklijvende/ontzagwekkende beelden. Daar ben ik echt een sucker voor. Neem nu The Revenant. Nou, goede film toch? Maar in welke mate word ik beïnvloed door die natuurbeelden? In welke mate beïnvloed Händel's muziek mij bij Barry Lyndon? Het zijn natuurlijk wezelijke elementen van die films maar ik geef toe dat ze waarschijnlijk te zwaar doorwegen. Die films kan en moet je trouwens ook helemaal niet vergelijken met bijv 12 Angry Men, Dogville of My Dinner With Andre - films die op cinematografisch vlak niet zo indrukwekkend zijn - maar zonder technische bagage is het toch ook maar sneu. Samengevat: Ik wil beter begrijpen waarom ik iets goed vind!

Bij films zoals Beau Travail voel ik op een bepaald niveau / onbewust wel aan dat het om een sterk staaltje film gaat maar dan blijf je als leek met de mond vol tanden staan als je niet goed weet welke elementen je juist doen voelen wat je ervaart. Ik weet niet of dit allemaal erg logisch klinkt?

Ik vind dat Wes Anderson zijn recentere werk toegankelijker is voor het bredere publiek. Moonrise Kingdom en The Grand Budapest Hotel zijn zeker het bekijken waard!

Heb niet de idee dat zijn films niet toegankelijk / onbegrijpelijk / technisch te geävanceerd... zijn voor mij. Ik heb net het gevoel dat ze best licht verteerbaar zijn. Nu ja, een idioot erkent natuurlijk nooit zelf dat hij een idioot is. Ik geef dus toe dat ik "het" misschien niet snap. Ik erken wel de technische kwaliteit en de cohesie binnen zijn films maar geef uiteindelijk weinig om de uitvoering (en boodschap) ervan, denk ik? Een film moet mij raken of ik moet er achteraf mee in mijn kop zitten, voor ik hem écht goed zal vinden. Wes Anderson films lijken in die optiek niets toe te voegen aan mijn leven.

Overigens The Grand Budapest Hotel ook wel al gezien. Was ik vergeten. Ook een 7/10 gegeven dacht ik. Werd er niet echt warm van. Zou ik eigenlijk nog eens een kans moeten geven. Ooit misschien. ;)

Letterboxd heeft als voordeel dat je mensen kan volgen en heeft een heel makkelijk te gebruiken app. Enige wat ik minder vind is dat ze wat slordig omgaan met filmografieen: als mensen geinterviewd worden voor een making off staat dat ook onder 'actor' terwijl er niets van acteren aan is. Dat mag nog iets verfijnder.

Voordeel is wel dat de app ook aangeeft hoeveel % van iemand zijn filmografie je gezien hebt en aan het begin van het jaar krijg je altijd een overzicht in je mailbox van welke regisseur en acteur je het meeste van gezien hebt in het jaar ervoor.

Bedankt, Jules! Klinkt alleszins al interessanter dan wat ik nu bij IMDB heb. Ik overweeg werk te maken van de overstap!
 

Ghoh ja. Een typische Guy Ritchie met zijn landgenoot Stathem. Gelukkig is het een rol waar hij niet te veel moet acteren, maar vooral zichzelf moet zijn. De actiescènes zijn wat over the top, maar als je daar doorheen kan kijken heb je een deftige actiefilm. 6/10.
Toch beter dan een typische Stathem film imo. Gisteren gaan zien in antwerpen.
 
Black Widow gezien via een Imax fanscreening.

8/10.Veel beter dan bv Capt. Marvel. Had ook veel eerder moeten uitkomen(Na Civil war of zo). Aktie is goed en David Harbour is hilarisch bij momenten.
 
Army Of The Dead

Stond er wat sceptisch tegenover. Na de intro was ik wel hooked. Visueel mooi. Het spatten van bloed en de zichtbare gaten na een headshot waren cool. Maar daar stopt het. Wat een kutfilm.

Na de crash van het convooi in het begin die op een compleet idiote manier gebeurd, beslissen de 2 overgebleven soldaten te voet weg te vluchten terwijl ze naast een perfect werkende humvee staan. Vreemd, misschien waren ze in paniek?

Voeling met de personages (Geeta met haar kinderen in dat kamp of de vader/dochter band) had ik niet. Bautista kan ook voor geen meter acteren, na Guardians had ik iets meer verwacht.

Dan trekken ze Vegas in. Door hun ervaring in die zone zou je denken dat men aangepast armor en silencers zal voorzien. Neen, geen dempers en T-shirts zijn the way to go.

De eerste vrouw (die in het zak gezet is door het hoofd van security van Tanaka) springt door een raam. De rest van de crew staat erop te kijken en helpt niet terwijl ze overmeesterd wordt door 10 zombies, alhoewel ze uit een ruimte kwam waar er een pak meer zaten. Mevrouw denkt er ook niet aan om te roepen dat Mr. Security eigenlijk slechte bedoelingen heeft. Mr. Security slaagt er uiteindelijk in de weg voor de rest te blokkeren en verteld aan Coyote dat ze een domme kont is. Hij zegt ook dat hij de helicopter pilote zal vermoorden en op z'n gemak uit de zone zal vliegen. Direct daarna verlaat hij het gebouw op het gelijkvloers. Op wat slaat dat zeg? Ook had hij de kans (wanneer hij het hoofd in bezit had) om Vegas direct te verlaten. Waarom nog terugkeren als dat hoofd het belangrijkste was?

Vegas is in quarantaine. Erin vliegen kan dus niet, eruit vliegen wel. Wel, dan is het geen quarantaine.

De vriendin van Bautista bewees ondertussen goed haar mannetje te kunnen staan. Aan de lift 'freezed' ze compleet wanneer een gewone zombie in het deurgat staan. Onnozel.

Terwijl Coyote aan de muur hangt d.m.v. een ijzeren staaf, vertrekt de helicopter richting het gebouw waar Kate zit. Opperzombie naast Coyote. Volgende shot zie je opperzombie op z'n paard rennen naar desbetreffend gebouw terwijl de helicopter achterkomt en de zombies inhaalt. En toch komt opperzombie als eerste aan bij Kate. Hierna volgt de stand off, Bautista kan hem omknallen en vlucht snel naar het dak. Kate en Geeta de chopper in, Bautista vindt het nodig om eens te pauzeren en een emotioneel kijkmomentje te hebben met z'n dochter. Dit terwijl er iedere minuut een atoombom kan vallen en er een superzombie hen op de hielen zit. Jezus.

Dan volgt uiteindelijk een overdreven emo scene met papa/dochter die totaal niet meer past in de onnozeliteit van de film. Oh, en Geeta waarvoor Kate haar leven op het spel gezet heeft... nope, daar horen we niets meer van.

Uiteindelijk kan die gast in de kluis boven de grond raken, ongeschonden, met al het geld. Blijkt hij gebeten eens op een vliegtuig. Bij hem duurde het wel heeeeeel lang tegen dat hij veranderde.

Oh, en granaten of vaten met benzine die ontploffen met een enorme vuurzee is ook onnozel, maar kom.

Ik ben nog veel zaken vergeten. En ik verwachtte helemaal geen diepgaand verhaal. Maar een beetje geloofwaardigheid kan geen kwaad. 't Was te onnozel voor woorden.
En die intro is ook al niks nieuw voor snyder. Zelfde concept als die van Watchmen maar met een andere song en beeld, al vind ik watchmen wel nog een goede film
 
In juni gezien:
Valerie a tyden divu (1970) - 5.0*
The VVitch: A New England Folktale (2015) - 5.0* (*)
Mysterious Skin (2005) - 4.5*
The Lighthouse (2019) - 4.0*
Portrait de la jeune fille en feu (2019) - 4.0*
The Shawshank Redemption (1994) - 4.0* (*)
El Orfanato (2007) - 4.0*
Den Skyldige (2018) - 4.0*
What We Do In The Shadows (2014) - 4.0* (*)
Star Wars Episode III - Revenge of the Sith (2005) - 4.0*
Dogman (2018) - 4.0*
Qianxi Mànbo (2001) - 3.5*
Oslo, 31. August (2011) - 3.0*
Star Wars Episode II - Attack of the Clones (2002) - 3.0*
Star Wars Episode I - The Phantom of the Menace (1999) - 2.5*

(*) = rewatch

In juli wat minder tijd gezien ik twee weken geen films kan kijken, alsook het EK voetbal. Maar ik zal wel wat trachten te zien in de 2 weken dat ik wel kan. Normaal kijk ik dit weekend naar Diego Maradona, en zal het voor de rest vooral "goed gewaardeerde films of niet te missen films van de laatste vijf jaar vooral zijn" + dacht er ook aan een Wong mee te pikken in het filmhuis.

Ik zou ook heel graag deze zomer de Godfather trilogie nog eens een kans willen geven. Maar ik weet niet of het gaat lukken deze maand. We zien wel. Seven Samurai en Once Upon a Time in America zijn mijn ander voornemens (omdat ik nu wat meer "tijd" heb voor een langere film, en dat iets minder zal zijn na deze zomer).
 
Laatst bewerkt:
Mooie scores, Laki. Al vond ik zelf Millenium Mambo eerder een 4.5* verdienen! Hou ftw, en dat is imo een van zijn beste.
Ik vind het doodjammer want ik verwachtte er veel van, en wou hem leuk vinden, maar het werkte niet goed genoeg voor mij. Geen idee waar het aan lag. Aan de score alvast niet, en aan de casting ook niet.

Kan zijn dat ik ook niet in de stemming was.
 
Terug
Bovenaan