Film Welke film heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

Ik moet die ook nog bekijken maar vind maar geen moment om ze op te zetten. Als ik ze zou opzetten als mijn vriendin thuis is ga ik denk ik nogal rare reacties krijgen 😋
Ik heb het moment ook wijselijk uitgekozen. Hoewel het een poëtische film is zou ik de beelden niet graag uitleggen aan de vriendin. Ze zijn extreem expliciet, als in je ziet alles.
 
OT: Net Nymphomaniac Pt 1 & 2 gezien. Von Trier blijft stijgen in mijn achting en is geniaal en gek op alle vlakken. One of a kind en zijn talenten goed benut.
Wat vond je er zo goed aan? Ik heb ze indertijd op twee avonden na elkaar bekeken en vond het vooral vermoeiend. Ik herinner me dat ik Shia LeBoeuf ook serieus vond tegen steken.

Ik ben wel niet de grootste fan van Von Trier (ook niet meteen een tegenstander want zo heeft hij er ook veel) en ben vaak wel geïntrigeerd tijdens een eerste kijkbeurt van z’n films, maar al een paar keer gehad dat ze me na verloop van tijd minder zeggen. Maar met Nymphomaniac was ik helaas nooit echt mee.
 
Ik heb het moment ook wijselijk uitgekozen. Hoewel het een poëtische film is zou ik de beelden niet graag uitleggen aan de vriendin. Ze zijn extreem expliciet, als in je ziet alles.
Hier geen probleem., madam kwam er zelf mee af. Part 1 al bekeken samen. Moeten enkel nog eens een moment vinden voor Part 2. 't Is nu ook niet echt een kinderfilm om met de dochter van bijna 3 te zien. Dan zou ik iets mogen uitleggen. Hier en op school.
 
Wat vond je er zo goed aan? Ik heb ze indertijd op twee avonden na elkaar bekeken en vond het vooral vermoeiend. Ik herinner me dat ik Shia LeBoeuf ook serieus vond tegen steken.

Ik ben wel niet de grootste fan van Von Trier (ook niet meteen een tegenstander want zo heeft hij er ook veel) en ben vaak wel geïntrigeerd tijdens een eerste kijkbeurt van z’n films, maar al een paar keer gehad dat ze me na verloop van tijd minder zeggen. Maar met Nymphomaniac was ik helaas nooit echt mee.
Ik ben een enorme Von Trier fan.
Heeft extreem veel moed om moeilijke onderwerpen aan te pakken en deze op een experimentele doch niet snobistische manier te vertonen. Kenmerkend is natuurlijk de depressieve toon doorheen zijn films maar daar hou ik net van. Ik ben vanuit mezelf vrij positief ingesteld en als een film à la Breaking The Waves of Dancer In The Dark me dan compleet numb laat dan vind ik dat indrukwekkend.

Nymphomaniac vertelt het verhaal van een seksverslaafde vrouw en haar zoektocht naar genot. Misschien wel de moeilijkste synopsis ooit om uit te vertrekken als je een stijlvolle film wilt maken ? Toch slaagt Von Trier erin empathie te verwerken bij de kijker en tegelijk extreme onderwerpen te bespreken zoals BDSM of pedofilie. En dan niet op een manier zoals Sprski Film of andere brol.
 
In het geval van Criterion ligt het vaak aan rechten die ze niet hebben. Als jij op reis bent kan je 'thuis' niet bekijken op de één app, reden daarvoor is dat één enkel rechten heeft om in België het programma uit te zenden, terwijl in Italië een ander bedrijf die rechten bezit.
Oké dat begrijp ik...

Maar ik vind het niet logisch dat bijvoorbeeld een filmdistributeur van een film 1970 nog rechten heeft, zeker als meer dan de helft van de cast of crew dood zou zijn. Er is zeker ruimte voor verbetering, zeker als het doel toegankelijkheid, verrijking en kwaliteitsverbetering zou zijn (en dat geldt voor alles in de filmindustrie vandaag).
 
Ik heb het moment ook wijselijk uitgekozen. Hoewel het een poëtische film is zou ik de beelden niet graag uitleggen aan de vriendin. Ze zijn extreem expliciet, als in je ziet alles.
I know. Ze heeft nu soms al zo momenten van "Wat ben je nu weer aan het kijken" 😋
Ik ben wel niet de grootste fan van Von Trier (ook niet meteen een tegenstander want zo heeft hij er ook veel) en ben vaak wel geïntrigeerd tijdens een eerste kijkbeurt van z’n films, maar al een paar keer gehad dat ze me na verloop van tijd minder zeggen. Maar met Nymphomaniac was ik helaas nooit echt mee.
Ik ben niet echt fan of zo maar kan zijn films wel appreciëren, hij durft wel wat meer dan de gemiddelde regisseur.
 
I know. Ze heeft nu soms al zo momenten van "Wat ben je nu weer aan het kijken" 😋

Dat is hier ook al het geval hoor. Ik sta bekend om "mijn vreemde filmsmaak" bij iedereen die mij kent. Tja. Hier (op dit forum) zou het niet eens zo vreemd zijn, maar dat is het voor de buitenwereld dus wel.

Maar ja, als je een film als Ida, Shoplifters of The Salesman kijkt in een publieke ruimte... (allemaal arthouse films met een vreemde taal) Tja. Nu doe ik dat minder juist omwille van die reacties, en ook om mijn concentratie beter te behouden. Bij cultfilms heb ik dat ook, maar die kijk ik al voor één of andere reden meer alleen, juist omdat dat nog net iets meer mijn ding is (zeker als het enorm gefocust is op geluid en het visuele). Aan de ene kant ben ik heel blij (persoonlijk) met mijn smaak, want er is toch heel veel moois dat de meeste mensen niet kennen. Aan de andere kant, schaam ik me er wel wat voor bij bepaalde mensen, en zal ik er niet anders over beginnen of zal ik toch eerder over de populaire films het hebben ipv films als On Body and Soul. Het voelt wat aan als een taboe in mijn milieu (en dan nog zoiets onnozels als muziek- en filmsmaak want bij muziek heb ik dat ook).

Ik tracht me wel een beetje aan te passen aan met wie ik kijk, maar ik sta ook gekend dat ik erg moeilijk ben in filmkeuzes en als het me niet aanstaat zal ik ook niet kijken. Vrij simpel. Als anderen hun wil doordrijven, zal ik ook nauwelijks daarin meegaan. Ik heb zoiets van... ik kijk niet elke dag een film, dan wil ik ook wel zelf bepalen waar ik naar kijk, en geen tijd verliezen aan een film die het niet waard is, en vaak gaat het om die titels die je nog nooit gehoord hebt, met een rating onder de 6 op IMDb. Of nog veel minder... En dan neen, bedank ik daar wel voor. Ik heb dat ook al gezegd, het is niet om hen te pesten, maar het is een beetje hobby-misvorming en gewoon dat ik geen tijd en energie wil verspillen aan iets wat heel waarschijnlijk niet de energie waard is, als er nog zoveel is dat ik wil zien.

Nu ga ik ook nooit die hele rare films voorstellen om mee samen te kijken, maar kijk ik naar iets wat ik vermoed dat wel iets voor ons beiden zou kunnen zijn, aangepast aan de smaak van die persoon (als die daar toch niet vaag over is). Bij mannen zijn dat dan meer films zoals Wind River, Knives Out, Uncut Gems, Joker, etc... dat ik dan met hen kijk. Vaak ben ik wel erg goed in het bepalen van iemand anders zijn filmsmaak. Zo heb ik ervoor gezorgd dat bepaalde vrienden hun favoriete film door mij hebben gezien. [Dat is dan weer het voordeel].

Bij horrorliefhebbers zijn er ook wel bepaalde films waar ik wel naar kan kijken, en daar durf ik wel eens sneller naar een film met mindere waardering etc. te kijken. Bij mensen met een zachtere filmsmaak weet ik ook wel wat voor type films kan en wat niet. Het is eigenlijk verrassend makkelijk om de smaak van anderen in te schatten van zodra je ze maar een klein beetje kent, en soms eens doorvraagt. Soms raad ik ook eens films aan of herzie ik eens een film die een ander nog niet gezien heeft, waarvan ik denk die moet je gezien hebt, maar het valt me soms op dat dit vaak dezelfde films zijn (Victoria is zo een klassieker... voor mij. Ik zou die echt aan iedereen kunnen aanraden. Dus als je ooit iemand in je dagelijkse leven komt, en die raadt Victoria aan... misschien kan je dan vragen: "Ben jij lakigigar van 9lives/BG?" :laugh:

Nog iets waar ik niet tegen kan... Naar een sequel kijken als je de film ervoor nog niet gezien hebt. Daar pas ik quasi altijd voor. Daar kan ik niet tegen.

Maar ja voordeel is wel van ik probeer van elk walletje wel eens te eten, of veel ervaringen op te doen op dat vlak, dus mijn smaak is ergens ook wel vrij breed, maar gewoon het moet niet iets alledaags zijn. Het mag wel wat specialers zijn, of toch iets dat uniek is, of wat "the best of the rest" is. Voor muziek probeer ik dat ook te doen, maar daar val ik toch te veel terug op elektronische en ook shoegaze/dream pop/neo-psychedelia en experimental pop. Al is post-rock toch een blijver(tje) nu.
 
Laatst bewerkt:
@Lakigigar

Eigenlijk is dat bij mij ook zo hoor. Tegen de meeste die ik ken irl kan ik niet over films spreken die hier bv worden besproken. Dan ben ik ook meestal degene met de rare smaak. Vandaar dat ik hier meestal wel mijn ding vind, al zal ik zelf weinig reviews zetten omdat ik iemand ben die moeilijk kan verwoorden wat ik goed of slecht vind aan een bepaalde film.
Zo heb ik een collega waar ik enkel over actiefilms kan praten want al de rest is slecht voor hem en bv Pixar films vind hij alleen voor kinderen. Over klassiekers moet ik al helemaal niet beginnen tegen hem want "dan ben ik daar weer met mijne oude brol" 😋 Ik heb wel een collega die zijn smaak iets dichter naar mijn smaak toegaat maar er wel zoveel niet mee bezig is als mij. Met hem ga ik bv altijd naar de nieuwe Tarantino's gaan kijken. De nieuwe Wes Anderson die dit jaar uitkomt weet ik alleen niet of hij daarvoor gaat te vinden zijn.
Mijn vriendin daarentegen heeft totaal geen interesse in film en series tenzij het Vlaams is, al de rest is "slecht" voor haar. Ik kijk dus thuis altijd alleen, zij kijkt op haar laptop naar tv.

Dus ja, in mijn geval vind ik enkel gelijkgestemden online, hier, op Facebook en op Reddit. FB en Reddit gebruik ik hoofdzakelijk dan voor genres zoals horror en found footage (mijn guilty pleasure) en door BG leer ik veel klassiekers en regisseurs kennen.
 
zij kijkt op haar laptop naar tv.

Oh dat klinkt best wel een beetje zielig voor haar. Maar het mag raar klinken, ik denk ook na soms over het hypothetische scenario dat ik zou samenwonen met een vriendin. Tja. Ik denk ook dat dat best wel een probleem kan zijn. Al ben ik wel ook gewend om samen met anderen te leven en soms alleen te leven. Het is gewoon de juiste balans zoeken. Te veel naar een extreem is niet goed. Te veel alleen zijn of waar je samenwoont maar niet met elkaar maar langs elkaar leeft is gewoon niet goed, maar als je voortdurend tijd doorbrengt met dezelfde persoon dan barst de bom toch los. En dat kan met eender wie zijn, zelfs de meest lieve persoon ter wereld.

Ik heb er al over nagedacht soms over hoe het komt dat ik die smaak ontwikkeld heb, maar eigenlijk is het antwoord vrij simpel. Internet en ja OCD-trekjes. Gewoon te veel willen zien of begrijpen waarom mensen naar dat soort films kijken, want ik stond vroeger niet gekend voor mijn interesse in films en keek zelden tot nooit als kind. Maar je dan toch eens openstellen en gewoon de grootst opbrengende films eens zien, uiteindelijk is dat dan met hulp van het internet geëvolueerd tot mijn smaak nu. Maar wat ik er wel uit leer is, is dat blootstelling aan iets soms belangrijk is om het potentieel in iets ook waar te maken (al geloof ik dat elk persoon heel veel potentieel heeft in alles en nog wat maar gewoon een extreem klein percentage daarvan waarmaakt omdat er gewoon te veel is om je in te specialiseren of als interesse te hebben, maar het belangrijkste zijn triggers via blootstelling). En er is dan uiteindelijk van alles en nog wat je vormt als persoon, en je hebt dat deels zelf in de hand.

Eigenlijk maak je deel uit van zgn. microculturen op het internet die je vormen. Al hebben bepaalde microculturen ook wel een en ander gemeen.
 
Oh dat klinkt best wel een beetje zielig voor haar. Maar het mag raar klinken, ik denk ook na soms over het hypothetische scenario dat ik zou samenwonen met een vriendin. Tja. Ik denk ook dat dat best wel een probleem kan zijn. Al ben ik wel ook gewend om samen met anderen te leven en soms alleen te leven. Het is gewoon de juiste balans zoeken. Te veel naar een extreem is niet goed. Te veel alleen zijn of waar je samenwoont maar niet met elkaar maar langs elkaar leeft is gewoon niet goed, maar als je voortdurend tijd doorbrengt met dezelfde persoon dan barst de bom toch los. En dat kan met eender wie zijn, zelfs de meest lieve persoon ter wereld.

Ik heb er al over nagedacht soms over hoe het komt dat ik die smaak ontwikkeld heb, maar eigenlijk is het antwoord vrij simpel. Internet en ja OCD-trekjes. Gewoon te veel willen zien of begrijpen waarom mensen naar dat soort films kijken, want ik stond vroeger niet gekend voor mijn interesse in films en keek zelden tot nooit als kind. Maar je dan toch eens openstellen en gewoon de grootst opbrengende films eens zien, uiteindelijk is dat dan met hulp van het internet geëvolueerd tot mijn smaak nu. Maar wat ik er wel uit leer is, is dat blootstelling aan iets soms belangrijk is om het potentieel in iets ook waar te maken (al geloof ik dat elk persoon heel veel potentieel heeft in alles en nog wat maar gewoon een extreem klein percentage daarvan waarmaakt omdat er gewoon te veel is om je in te specialiseren of als interesse te hebben, maar het belangrijkste zijn triggers via blootstelling). En er is dan uiteindelijk van alles en nog wat je vormt als persoon, en je hebt dat deels zelf in de hand.

Eigenlijk maak je deel uit van zgn. microculturen op het internet die je vormen. Al hebben bepaalde microculturen ook wel een en ander gemeen.
In het begin stoorde ik mij ook eraan dat we nooit samen naar een film kijken, maar dit heeft verschillende redenen. In de eerste plaats ligt onze smaak vrij ver uiteen maar de doorslag komt gewoon op het feit neer dat er niet mag gerookt worden in de living, enkel in de keuken. Aangezien zij de enigste roker is van ons beide heeft ze gewoon besloten voor haar zelf dat dat haar plekje geworden is, helemaal geïnstalleerd naar haar smaak. Zij heeft totaal geen behoefte aan "HD superdeluxe mega groot ultra tv scherm" en is tevreden met haar 17" laptop scherm. Ze kijkt ook nog graag naar gewoon "de tv" terwijl mij dit totaal niet interesseert, enkel film en series voor mij. Enigste dat ik kijk op tv is Top Gear eigenlijk en soms eens Reizen Waes of zo. Klinkt misschien raar of zo maar wij zijn beide tevreden op deze manier en geen van beide klaagt erover, zij haar ding en ik het mijne.

Smaak in film evolueert gewoon naarmate je ouder wordt. Je leert meer genres en films kennen en respecteren. Dit komt ook vooral door alle info hieromtrent dat het internet meebrengt. Toen ik jong was ging je naar de videotheek en huurde je gewoon de nieuwste film waarvan de cover je het meeste aansprak. Nu kan je gewoon veel gerichter zoeken én ervaringen lezen van anderen. Mijn interesse om klassiekers te bekijken is nu ook wel maar de laatste jaren gegroeid, het enige spijtige er aan is dat ik véél te weinig tijd heb en ik moet ook in de mood zijn voor bepaalde films. Ik geef eerlijk toe dat ik al eens gemakkelijker een entertainende film opzet dan bv een 2001 of Melancholia of whatever allemaal.

Die microculturen op internet heb je gewoon nodig als hobbyist, anders blijf je beperkt tot mainstream blockbusters omdat je er nergens anders erover hoort.
 
In het begin stoorde ik mij ook eraan dat we nooit samen naar een film kijken, maar dit heeft verschillende redenen. In de eerste plaats ligt onze smaak vrij ver uiteen maar de doorslag komt gewoon op het feit neer dat er niet mag gerookt worden in de living, enkel in de keuken. Aangezien zij de enigste roker is van ons beide heeft ze gewoon besloten voor haar zelf dat dat haar plekje geworden is, helemaal geïnstalleerd naar haar smaak. Zij heeft totaal geen behoefte aan "HD superdeluxe mega groot ultra tv scherm" en is tevreden met haar 17" laptop scherm. Ze kijkt ook nog graag naar gewoon "de tv" terwijl mij dit totaal niet interesseert, enkel film en series voor mij. Enigste dat ik kijk op tv is Top Gear eigenlijk en soms eens Reizen Waes of zo. Klinkt misschien raar of zo maar wij zijn beide tevreden op deze manier en geen van beide klaagt erover, zij haar ding en ik het mijne.

Smaak in film evolueert gewoon naarmate je ouder wordt. Je leert meer genres en films kennen en respecteren. Dit komt ook vooral door alle info hieromtrent dat het internet meebrengt. Toen ik jong was ging je naar de videotheek en huurde je gewoon de nieuwste film waarvan de cover je het meeste aansprak. Nu kan je gewoon veel gerichter zoeken én ervaringen lezen van anderen. Mijn interesse om klassiekers te bekijken is nu ook wel maar de laatste jaren gegroeid, het enige spijtige er aan is dat ik véél te weinig tijd heb en ik moet ook in de mood zijn voor bepaalde films. Ik geef eerlijk toe dat ik al eens gemakkelijker een entertainende film opzet dan bv een 2001 of Melancholia of whatever allemaal.

Die microculturen op internet heb je gewoon nodig als hobbyist, anders blijf je beperkt tot mainstream blockbusters omdat je er nergens anders erover hoort.
Als het werkt is het natuurlijk geen probleem. Ik keek vroeger ook op mijn computer hoor, maar nu doe ik dat niet meer. Maar tot 2016 keek ik wel op mijn laptop naar films. Sindsdien toch HD naar TV voor 95-99% v/d gevallen. Enkel sommige films waar ik vermoed dat cinematografie niet echt speciaal zou zijn, kijk ik via de laptop (bij de Toy Story's deed ik dat, bij Star Wars de eerste prequel film en ik keek hem nog niet eens uit, en bij La passion de Jeanne D'Arc heb ik dat ook gedaan, maar dat was ook deels omdat het erg laat was, en ik geen zin had om hem op de TV aan te sluiten).

In de rest kan ik je zeker en vast vinden. Het is - net zoals heel erg veel - de balans een beetje zoeken. Maar een entertainende film voor ons, kan nog altijd een pretentieuze film voor anderen zijn (of weer iets speciaals). Wat entertained voor mij is, is dat niet noodzakelijk voor een ander. Soms ga ik inderdaad eens iets kijken dat anderen erg goed vinden (bvb. op ergens op het internet of in het algemeen) waar ik normaal minder snel naar zou kijken, als verbreding en om eens te proberen. En dat moet je soms eens doen, want soms kan je wel verrast worden door je eens uit te dagen. Maar ik ben ook niet altijd in de mood voor een bepaalde film, zelfs soms voor wat zogezegd entertainende films zou moeten zijn. Dat is een beetje aanvoelen van wat je aankan op dat moment. Of ik me voldoende kan concentreren voor een film met engelse subs of moeilijke dialogen. Of ik het meeste v/d film zou halen als ik idd een audiovisueel spektakel verwacht. Of ik in de stemming ben. Of ik geen te zware dag heb of het niet al te laat is. Soms kijk ik mijn films vrij laat, vroeger zelfs nog veel later. Suspiria - mijn nummer 1 film op dit moment - heb ik rond 2u-3u beginnen met kijken, dat weet ik nog. Kreuzweg heb ik ook s'nachts gezien. Eyes Wide Shut idem dito. De films van Ki-Duk Kim heb ik ook s'nachts gezien. Thirteen heb ik om 6-7u s'ochtends nog starten met kijken na een hele nacht opgebleven te hebben. Maar de ene dag is de andere niet, en soms is het te laat en moet ik een film te vroeg afleggen of - meer zelden - val ik gewoon in slaap. Soms is het moeilijk in te schatten of ik nog fit genoeg ben. Nu kijk ik toch zo laat geen film meer, maar vroeger gebeurde dat veel vaker. Het gros van de films kijk ik rond 23u nu, en meestal ga ik erachter slapen, soms als ik nog de fitheid heb blijf ik nog een halfuurtje of uurtje wakker voor mijn mening over de film nog eens te typen of wat op te zoeken over de film.

Ja, ik ben zeker voor de microculturen. Voor mij is het een verrijking, anders had ik er geen deel van uitgemaakt. Qua tv moet ik eerlijk bekennen dat ik eigenlijk nauwelijks tv kijk. Ik heb ook geen streamingdienst. Ik weiger ook voorlopig om daar verandering in te brengen. Niets is aantrekkelijk genoeg om me te overtuigen op dit moment (Spotify heb ik dan weer wel). En qua tv, ik heb zelfs geen digitale of kabeltv op dit moment. Ik kan kabeltv aansluiten, maar sinds ik verhuisd ben (een jaar geleden) heb ik dat nog niet gedaan. Het enige programma dat ik heb gevolgd is de mol. Verder is het enkel af en toe sport (maar dat zie ik dan meestal bij of met anderen). En nu en dan maar dat is gemiddeld 1 keer per jaar kijk ook naar election night of iets soortgelijks (enkel UK, USA en Belgie zou ik verkiezingen live volgen, al is dat bij de UK niet noodzakelijk als het niet past, maar bij USA is het 1 keer per 2 jaar maar wel s'nachts, en ik pas mijn agenda daar dan ook aan). Maar verder niets eigenlijk. Een is te saai voor mij of te human interest-y. VTM is te commercieel / sensatievol en te veel gericht op familie. En veel schiet er dan niet meer over. Het interessantste is vaak te vinden op Canvas. Maar ja... ik heb wel iets anders te doen in mijn vrije tijd.
 
Laatst bewerkt:
Soms kijk ik mijn films vrij laat, vroeger zelfs nog veel later. Suspiria - mijn nummer 1 film op dit moment - heb ik rond 2u-3u beginnen met kijken, dat weet ik nog. Kreuzweg heb ik ook s'nachts gezien. Eyes Wide Shut idem dito. De films van Ki-Duk Kim heb ik ook s'nachts gezien. Thirteen heb ik om 6-7u s'ochtends nog starten met kijken na een hele nacht opgebleven te hebben. Maar de ene dag is de andere niet, en soms is het te laat en moet ik een film te vroeg afleggen of - meer zelden - val ik gewoon in slaap. Soms is het moeilijk in te schatten of ik nog fit genoeg ben. Nu kijk ik toch zo laat geen film meer, maar vroeger gebeurde dat veel vaker. Het gros van de films kijk ik rond 23u nu, en meestal ga ik erachter slapen, soms als ik nog de fitheid heb blijf ik nog een halfuurtje of uurtje wakker voor mijn mening over de film nog eens te typen of wat op te zoeken over de film.

Ja, ik ben zeker voor de microculturen. Voor mij is het een verrijking, anders had ik er geen deel van uitgemaakt. Qua tv moet ik eerlijk bekennen dat ik eigenlijk nauwelijks tv kijk. Ik heb ook geen streamingdienst. Ik weiger ook voorlopig om daar verandering in te brengen. Niets is aantrekkelijk genoeg om me te overtuigen op dit moment (Spotify heb ik dan weer wel). En qua tv, ik heb zelfs geen digitale of kabeltv op dit moment. Ik kan kabeltv aansluiten, maar sinds ik verhuisd ben (een jaar geleden) heb ik dat nog niet gedaan. Het enige programma dat ik heb gevolgd is de mol. Verder is het enkel af en toe sport (maar dat zie ik dan meestal bij of met anderen). En nu en dan maar dat is gemiddeld 1 keer per jaar kijk ook naar election night of iets soortgelijks (enkel UK, USA en Belgie zou ik verkiezingen live volgen, al is dat bij de UK niet noodzakelijk als het niet past, maar bij USA is het 1 keer per 2 jaar maar wel s'nachts, en ik pas mijn agenda daar dan ook aan). Maar verder niets eigenlijk. Een is te saai voor mij of te human interest-y. VTM is te commercieel / sensatievol en te veel gericht op familie. En veel schiet er dan niet meer over. Het interessantste is vaak te vinden op Canvas. Maar ja... ik heb wel iets anders te doen in mijn vrije tijd.
Vroeger had ik daar geen probleem mee en keek ik ook gemakkelijk een film na 23u. Als ik dit nu doe val ik na een half uur in slaap. Ik kan dus een film enkel kijken in 't weekend omdat ik in ploegen werk. Dan start ik een film rond 20u, ten laatste 21u. Zelfs dan heb ik soms nog moeite om mij wakker te houden, daarom mogen het ook geen te zware thema's zijn maar moet het iets zijn waar ik gemakkelijk mijn aandacht kan bij houden. Klassiekers zijn films die ik eerder op een namiddag in 't weekend opzet, een regenachtige zondagmiddag is daarvoor ideaal.

Ik heb ook geen abonnement op een streamingdienst, het aanbod van wat ik graag kijk is teveel verspreid over alle diensten. Moest het niet zijn voor mijn vriendin had ik mijn kabelabonnement ook al opgezegd.
 
Vroeger had ik daar geen probleem mee en keek ik ook gemakkelijk een film na 23u. Als ik dit nu doe val ik na een half uur in slaap. Ik kan dus een film enkel kijken in 't weekend omdat ik in ploegen werk. Dan start ik een film rond 20u, ten laatste 21u. Zelfs dan heb ik soms nog moeite om mij wakker te houden, daarom mogen het ook geen te zware thema's zijn maar moet het iets zijn waar ik gemakkelijk mijn aandacht kan bij houden. Klassiekers zijn films die ik eerder op een namiddag in 't weekend opzet, een regenachtige zondagmiddag is daarvoor ideaal.

Ik heb ook geen abonnement op een streamingdienst, het aanbod van wat ik graag kijk is teveel verspreid over alle diensten. Moest het niet zijn voor mijn vriendin had ik mijn kabelabonnement ook al opgezegd.

Ik merk ook als ik zwaar fysiek arbeid doe op een dag (wat niet vaak gebeurt) dat dat ook niet haalbaar is, idem dito voor als ik vroeg moet opstaan of de dag of de accumulatie van te laat gaan slapen zich begint op te stapelen, dan gaat het voor mij ook niet meer.

Toevallig kijk ik nu ook mijn klassiekers of "de langere" film op de zondagnamiddag. Omdat ik meestal later op de avond geen zin heb voor een lange film, en de zondagmiddag is een vast moment waar ik die tijd wel heb. En ik heb geen abonnement op een streamingdienst voor exact dezelfde reden (al zijn er nog veel films die ook op geen enkel platform staan, zelfs het merendeel van wat ik nog wil zien).
 
Pre-1950s Hollywood classics zijn het perfecte voer voor een weekavond. Ontspannend, charmant en vaak ook met een hoog tempo.
Maar als ze langer dan 120' duren, dan is het niet meer voor een weekavond, en verschuiven we dat naar een weekend.
 
Ik hak mijn films tegenwoordig in mootjes, omwille van het feit dat we een dochter hebben en mijn vrouw toch ook een andere smaak heeft. Meestal 's ochtends tijdens het geven van de fles en 's avonds laat als vrouw en dochter slapen. We kijken wel regelmatig samen naar iets, maar ik ga ze geen Tarkovsky of Ozu voorschotelen. Dat ga ik wel proberen bij mijn dochter. Bumba en Uki moeten dan maar plaats ruimen. :tongue:
 
Ik hak mijn films tegenwoordig in mootjes, omwille van het feit dat we een dochter hebben en mijn vrouw toch ook een andere smaak heeft. Meestal 's ochtends tijdens het geven van de fles en 's avonds laat als vrouw en dochter slapen. We kijken wel regelmatig samen naar iets, maar ik ga ze geen Tarkovsky of Ozu voorschotelen. Dat ga ik wel proberen bij mijn dochter. Bumba en Uki moeten dan maar plaats ruimen. :tongue:
Altijd cool om op zoiets grootgebracht te worden. Bij mij was het Rocky, Rambo en Bruce Lee dat ik mee kreeg van de pa als klein manneke, maar das mss wel iets simpeler dan Tarkovsky en Ozu
 
The Rainmaker

Toevallig tegengekomen op Netflix en ik zag de namen van Francis Ford Coppolla, Dany DeVito en Matt Damon en ik dacht; "Waarom niet". Gewoon leuke, onderhoudende rechtbankfilm. Niets dat je echt van je sokken blaast, maar gewoon leuk om eens doordeweeks te zien. Ook degelijke vertolkingen van de hoofdrolspelers.

7/10
 
Altijd cool om op zoiets grootgebracht te worden. Bij mij was het Rocky, Rambo en Bruce Lee dat ik mee kreeg van de pa als klein manneke, maar das mss wel iets simpeler dan Tarkovsky en Ozu
Lijkt me ook wel cool. Mijn culturele smaak heb ik ook zelf ontwikkeld, die heb ik niet meegekregen van mijn ouders. Maar ik ga zien hoe het uitdraait omdat je zo'n dingen niet kan forceren. Uiteraard wil ik daar samen arthousefilms mee zien, maar de kans bestaat dat die films haar geen hol interesseren.
 
Terug
Bovenaan