Film Welke film heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

@Lakigigar Hoezo nergens te bekijken? Zijn DVD en Bluray dan plots illegaal geworden? Beschikbaarheid is soms een issue voor echt obscure films, maar ik zou toch wel gokken driekwart van de klassieke film canon wel te vinden is op home video. Maar je kan toch niet verwachten dat ze elke Japanse of Venezolaanse film mooi verpakt hebben klaarliggen in jouw plaatselijke winkel? Je gaat daar wat achter moeten zoeken, ja.

En je moet geen stream services boycotten (wtf is dat nu voor zever?), je moet gewoon mensen informeren over de beperkingen van zulke media, ze aansporen om af en toe eens van luie gat te rijjzen en naar de cinema trekken om een film te bekijken hoe die bedoeld is om bekeken te worden (oké, dit geldt misschien niet voor elke film ooit gemaakt, maar ik denk wel dat 99% van de regisseurs dat zien als de meest geschikte plek om hun werk te aanschouwen).
 
Zijt ge met zavvi ondertussen niet gereden door den brexit? Ik vrees dat bij Laki het ook eerder wel wat ocd is.

En herinstalleer uw VLC en mpc media speler eens, no way dat ge zo vaak slechte subs vind van klassieke films.
 
Zijt ge met zavvi ondertussen niet gereden door den brexit? Ik vrees dat bij Laki het ook eerder wel wat ocd is.

En herinstalleer uw VLC en mpc media speler eens, no way dat ge zo vaak slechte subs vind van klassieke films.
Ik bestel zelf gewoon van Zavvi.nl en tot nu toe nog geen problemen gehad.

Van op de site:

BREXIT UPDATE​

Zavvi wilt u van harte meedelen dat uw shoppingervaring na Brexit niet beïnvloed zal worden en dat u zoals gewoonlijk kunt doorgaan met bestellingen te plaatsen.

Voor klanten binnen de Europese Unie, zal het merendeel van onze producten vanuit ons distributiecentrum binnen de EU verzonden worden en hierdoor zullen bestellingen bij ons zoals gewoonlijk doorgaan.

Voor producten die vanuit het VK verzonden worden naar adressen binnen de EU, zullen belastingen en invoerrechten met onze koerier verrekend worden, zodat er geen kosten zijn voor u.
 
Riders of Justice

Misschien lagen m'n verwachtingen wat te hoog maar ik begrijp niet zo goed waar die (erg) goede reviews vandaan komen? Is toch vrij dertien in een dozijn, niet?
 
Probleem is ook dat die sites zo onoverzichtelijk zijn.

Ik heb eens gekeken voor bvb. de Kar Wai Wong collectie van criterion. Sowieso maak ik mij al zorgen om de "verpakking" van de films... die niet stabiel genoeg zou zijn volgens recensies.

Verder staat er niet genoeg informatie over limitaties van de criterion boxset. Zo weet ik niet welke regiocode erop staat als ik het van amazon nl zou kopen (daar staat het het goedkoopst). Koop je van criterion zelf, zit je wel regio A probleem (en daar staat het ook een stuk duurder). Idem als ik eens keek voor Valerie and her week of wonders waar volgens mij geen nederlandse uitgave van bestaat, dan kan je direct wel voor criterion kiezen (zeker gezien het in vergelijking met andere uitgaves nog de goedkoopste is).

*Bij engelse subs heb ik nauwelijks problemen, maar nl subs zijn vaak een probleem. Behalve dan bij films van de laatste tien jaar. De grootste problemen heb ik zelfs vaak met films uit de jaren '2000 (vaak omdat die al tien jaar ouder zijn en langer en de subtitles toen gemaakt zijn).
 
INFINITE
meh rommelig verhaal, werd ook saai naar het einde toe

meh, antoine fuqua; ik had het kunnen denken eigenlijk....
 
Probleem is ook dat die sites zo onoverzichtelijk zijn.

Ik heb eens gekeken voor bvb. de Kar Wai Wong collectie van criterion. Sowieso maak ik mij al zorgen om de "verpakking" van de films... die niet stabiel genoeg zou zijn volgens recensies.

Verder staat er niet genoeg informatie over limitaties van de criterion boxset. Zo weet ik niet welke regiocode erop staat als ik het van amazon nl zou kopen (daar staat het het goedkoopst). Koop je van criterion zelf, zit je wel regio A probleem (en daar staat het ook een stuk duurder). Idem als ik eens keek voor Valerie and her week of wonders waar volgens mij geen nederlandse uitgave van bestaat, dan kan je direct wel voor criterion kiezen (zeker gezien het in vergelijking met andere uitgaves nog de goedkoopste is).

*Bij engelse subs heb ik nauwelijks problemen, maar nl subs zijn vaak een probleem. Behalve dan bij films van de laatste tien jaar. De grootste problemen heb ik zelfs vaak met films uit de jaren '2000 (vaak omdat die al tien jaar ouder zijn en langer en de subtitles toen gemaakt zijn).
1 adres: blu-ray.com daar vinde alle info.

En Zavvi is goed te vertrouwen. Met 1 film problemen gehad en direct vergoeding gekregen en alles in orde gebracht
 
Laatst bewerkt:
Fatherhood: 7/10 - Kevin Hart (netflix)

Ik had gedacht dat Kevin Hart alleen maar stand-up of comedy kon, maar hij laat toch zien in deze film dat hij beter kan. (Film kan voor drama/familie liefhebbers meer waard zijn hoor, maar ik ben meer een actie, transformer, star trek liefhebber.)

Paar zeer emotionele scenes in het begin, en ik moet zeggen dat Kevin toch duidelijk liet zien dat hij hier in staat is om een emotionele scène goed neer te zetten.
 
JOHN Q


damn wat een heerlijke throwback in time: denzel op z'n high prime,
james woods en ray liotta in goeie bijrollen, een meeslepend origineel en actueel verhaal, damn! veel beter kan een film niet worden imo.

toen hollywood nog niet zonder ideeën zat. wat een heerlijke tijd.


voor degene die de film niet kennen: afro amerikaans gezin hun zoontje krijgt een hartfalen en heeft dringend centen nodig voor operatie. ze geraken er niet, en er zit niets anders op om de chirurg te dwingen met geweld. loved it.

me & my lady zaten beiden verweesd en met een krop in de keel op het einde, en dat gebeurt niet veel.
 
1 adres: blu-ray.com daar vinde alle info.

En Zavvi is goed te vertrouwen. Met 1 film problemen gehad en direct vergoeding gekregen en alles in orde gebracht
Lijkt erop dat elke criterion release region A is. Klopt dat?

Waarom zitten hier mensen dan te schrijven dat je criterion releases moet kopen? Of zijn er criterion region B releases (of hebben ze een region-free dvd/br speler? Maar dan nog zou je dat best niet aanraden aan anderen). Heb al gelezen dat er region-free criterions zijn, maar die lijken om wel erg oude criterions te gaan.

Ik vind het een beetje vreemd. Ook vreemd dat amazon.nl eigenlijk enkel maar engelstalige dvd's en br's aanbiedt, en dan nog eens zulke films met region A code.

Ik heb wel een beetje het idee dat alles dat niet Amerika of UK is, de middelvinger krijgt.
 
Lijkt erop dat elke criterion release region A is. Klopt dat?

Waarom zitten hier mensen dan te schrijven dat je criterion releases moet kopen? Of zijn er criterion region B releases (of hebben ze een region-free dvd/br speler? Maar dan nog zou je dat best niet aanraden aan anderen). Heb al gelezen dat er region-free criterions zijn, maar die lijken om wel erg oude criterions te gaan.

Ik vind het een beetje vreemd. Ook vreemd dat amazon.nl eigenlijk enkel maar engelstalige dvd's en br's aanbiedt, en dan nog eens zulke films met region A code.

Ik heb wel een beetje het idee dat alles dat niet Amerika of UK is, de middelvinger krijgt.
Ik heb een region b criterion van Badlands dus het bestaat. Of het aanbod zo ruim is vrees ik wel voor. En het is wel nadelig om in een land als België te leven met dat Nederlands een 'kleine' taal is maar als je geen problemen hebt met een hoesje in het Duits dan kom je al wel wat verder
 
Criterion was oorspronkelijk uitsluitend Region A.
Nog niet zo heel lang geleden hebben ze gezien dat er ook in Region B vraag naar was en zijn ze deze ook beginnen uitgeven maar dat is een lang proces en het aantal B criterion zal altijd achter hinken op A.

De Region B kan je onder andere herkennen aan de driehoek met de leeftijdscategorie op de cover (verplicht in UK). De criterion blurays die je bv. koopt op Zavvi zullen bijna altijd region B zijn.

Er bestaan ook unlocked blu ray spelers die elke blu ray draaien.


OT: Net Nymphomaniac Pt 1 & 2 gezien. Von Trier blijft stijgen in mijn achting en is geniaal en gek op alle vlakken. One of a kind en zijn talenten goed benut.
 
Criterion was oorspronkelijk uitsluitend Region A.
Nog niet zo heel lang geleden hebben ze gezien dat er ook in Region B vraag naar was en zijn ze deze ook beginnen uitgeven maar dat is een lang proces en het aantal B criterion zal altijd achter hinken op A.

De Region B kan je onder andere herkennen aan de driehoek met de leeftijdscategorie op de cover (verplicht in UK). De criterion blurays die je bv. koopt op Zavvi zullen bijna altijd region B zijn.
Cool wist ik niet. Hopelijk snel wat Kurosawa en oudere Hitchcock dat getransfered wordt
 
Ik begrijp echt niet waarom amazon.nl Amerikaanse uitgaves verkoopt, en nergens vermeldt om welke regio het gaat.

Ruikt naar echte pure oplichterij imo. Nederlandse overheid zou ONMIDDELIJK die site moeten blokkeren wegens het geven van oncorrecte of niet voldoende informatie.


Die Kar Wai Wong collectie idem dito trouwens.

Ja criterion mag dan wel "goed" zijn, feit dat ze enkel maar Amerikaanse kijkers bedienen vind ik ook discriminerend. Maar als wij een Amerikaanse film (of tv-serie) of cultuur niet tonen op onze tv owee hoor.

regiocodes en ondertitels, meer vraag ik niet. Kan ook niet veel werk zijn imo. Voor die prijs zou het wel moeten (die restoraties zijn veel meer werk ook). Het is trouwens niet eens logisch, ze moeten geen schrik hebben van "competitie", want hun prijsklasse (en aanbod) is zodanig anders dat het eigenlijk geen nut heeft om regiocodes in te voeren. Ze hebben een soort van monopolie op de markt (die ze in een wurggreep houden). Nee, wat doen ze in en plaats, een dvd-collectie in origamivorm gaan verpakken waardoor die snel uiteen valt...
 
Laatst bewerkt:
Zo werkt het niet Laki

Blu Rays zijn region locked om prijzen te controleren, niet om Europeanen of Aziaten te pesten.
Maar waarom moet Criterion prijzen controleren als hun uitgaves toch al zodanig duur zijn. Dat is vanuit marketingsperspectief en zakelijk perspectief wel interessant voor de meer mainstream uitgaves omdat die anders te snel in waarde zakken. Maar criterion is toch compleet anders qua aanbod/vraag dan hetgeen je bvb. op bol.com vindt bij 2+1.

Bovendien gaat het echt om uitgaves waar vaak geen concurrentie op is. Hetgeen zij aanbieden is vrij uniek. Zeker met alle extra's en dat soort zaken, maar ook de manier waarop ze restaureren.

En als het gaat om valuta. Kijk eens naar wat er gebeurt als je op steam met hypothetisch argentijnse peso's een spel zou kopen, en vergelijk dat eens met de Amerikaanse dollar. Beiden zitten in dezelfde regio voor blu-ray bijvoorbeeld.
 
In het geval van Criterion ligt het vaak aan rechten die ze niet hebben. Als jij op reis bent kan je 'thuis' niet bekijken op de één app, reden daarvoor is dat één enkel rechten heeft om in België het programma uit te zenden, terwijl in Italië een ander bedrijf die rechten bezit.

Bij Criterion is het vaak niet interessant om meteen alle rechten te kopen in Europese en Aziatische regio's.

Daarnaast werken prijzen anders dan je zou vermoeden. Een Chinese handelaar zou maar eens zijn blu rays aan dezelfde prijs moeten verkopen als een Amerikaan ...

Dat gezegd zijnde, als je echt wilt verzamelen is je enige optie een region unlocked blu ray speler. Je betaalt een paar tientallen euro's meer maar dan ben je van die problemen af.
 
OT: Net Nymphomaniac Pt 1 & 2 gezien. Von Trier blijft stijgen in mijn achting en is geniaal en gek op alle vlakken. One of a kind en zijn talenten goed benut.
Ik moet die ook nog bekijken maar vind maar geen moment om ze op te zetten. Als ik ze zou opzetten als mijn vriendin thuis is ga ik denk ik nogal rare reacties krijgen 😋
 
Terug
Bovenaan