Welke film heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

Ik vond die oprecht nog oké. Verhaal rammelde langs alle kanten maar ik begon eraan zonder verwachtingen en had het veel erger verwacht. Misschien heb ik soms véél te lage verwachtingen en moet ik dat wat bijstellen. :p
Een verhaal mag wat rammelen. Maar dit.. er zit echt niks logica in.
Haha ik was ook nieuwsgierig om te zien hoe slecht ‘m is. Heb nog maar de helft gezien, de andere helft is voor morgen (da’s al geen goed teken).

Maar holy fuck hoe slecht is de cinematografie. Waarom zit dat blurry effect op de helft van de scènes? Het zit er zo veel in dat het wel intentioneel moet zijn, maar waarom zou je daar in hemelsnaam voor kiezen in zo’n film? En houdt uw camera toch eens 10 seconden stil...
Dat blurry effect heeft blijkbaar ook te maken met het feit dat die actrice die de pilote speelt, er achteraf is aan toegevoegd.

De hele film was opgenomen met een andere acteur/actrice maar die is in opspraak gekomen en dus hebben ze die vervangen.

Juiste details zal ik wel is googlen als'k wat meer tijd heb :)

Een verhaal mag wat rammelen. Maar dit.. er zit echt niks logica in.

Dat blurry effect heeft blijkbaar ook te maken met het feit dat die actrice die de pilote speelt, er achteraf is aan toegevoegd.

De hele film was opgenomen met een andere acteur/actrice maar die is in opspraak gekomen en dus hebben ze die vervangen.

Juiste details zal ik wel is googlen als'k wat meer tijd heb :)
Ik heb er ook wat van gelezen en achteraf viel het op dat die inderdaad vaak nogal blurry in de scènes zat. Maar ik heb het eigenlijk over de hele stijl van de film. Zelfs in scènes waar gewoon twee mensen praten, gebruikt Snyder een zodanig oppervlakkige focus dat de hele achtergrond amper zichtbaar is, en nogal vaak zitten er shots in waar hij personen of voorwerpen van het ene moment op het andere in en uit focus brengt. Het komt allemaal over als een filmstudent die pas heeft leren werken met een filmcamera en op goed geluk wat knopjes indrukt. Had ook het gevoel dat veel scènes onderbelicht waren.

Het is een bewuste keuze want hij heeft er speciaal lenzen voor gebruikt uit de jaren 70, maar het draagt totaal niks bij in een film als deze. Ik zou denken dat hij hiervoor koos om alles een beetje meer claustrofobisch en chaotisch te maken, maar het past totaal niet bij het soort film dat dit had moeten zijn. Dit had een strakke actiefilm van 100 minuten moeten zijn, geen overdadige film van 150 minuten met drie kwartier nutteloze expositie en introductie van de personages waar je uiteindelijk amper iets wijzer van wordt. Al dat visueel geprul maakt het voor mij nog moeilijker om de aandacht erbij te houden.

Maar zoals gezegd: ik moet nog 50 minuten ofzo zien. Misschien zijn die wel héél goed :unsure:

De cinematografie en montage in deze film zijn gewoon weerzinwekkend. De look van de film heeft volgens mij niets te maken met het casten van door Tig Notaro, want diezelfde ultra-shallow focus wordt doorheen de hele film toegepast. Ook de wides en close-ups van de overige castleden zien er hetzelfde uit: spuuglelijk en zonder ook maar enige aandacht voor ruimtelijke relaties binnen een scene, woordoor bijna elke cut lijkt op een continuiteitsfout maar in zichzelf geen enkele meerwaarde biedt. Waarom Snyder ervoor koos om zelf te DOP'en is mij echt een mysterie, dat is nog een pak erger dan Ben Wheatley die zijn eigen films monteert en dat vind ik echt al compleet absurd. Laat zo'n zaken toch over aan mensen die daar iets van kunnen...

Bone Tomahawk: film had best wat korter gekunnen. Vooral het begin is hij ontzettend traag en het geneuzel tussen de mannen is ook niet het meest spannende van de film. De laatste 30 minuten van de film staan dan wel in schril contrast met de voorgaande 90 minuten en is ineens een spektakel van goor en sadisme.

Wrath of man.

Standaard Statham doet cool en is de held van de dag. Misschien moet hij maar eens een ander genre proberen om nog relevant te blijven.

Harry Potter and the order of the phoenix
Demolition man
Army of the dead
Valkyrie
Titanic
Oxygen
Harry Potter and the half blood prince
wel vreemd dat je schrijft dat wesley snipes beter kon in demolition man? hij was imo ronduit geweldig.
toen ik 13 jaar was en die film kwam net uit, iedereen op de speelplaats wou wesley snipes zijn precies :D, omwille van die film.

Space Sweepers
8/10

Geen fan van japanse/chinese/koreaanse films, maar na The Wandering Earth (7/10), Shanghai Fortress (7,5/10) heb ik deze ook een kans gegeven. Niet slecht, zeker niet slecht ! De films duren altijd lang (positieve zin bedoeld) omdat ze echt altijd elke character een woord uitleg, historiek proberen te geven. Geen enkele character is blanco. BTW, op CGI gebied staan die mannen echt wel een pak verder dan Hollywood. Die scenes enz, echt knap gedaan !

Tango & Cash: De 'chemistry' tussen Sly & Russell werkte soms vermoeiend maar al bij al viel het nog mee. Goed voor één keer.

Nobody: Ik had aanvankelijk mijn twijfels bij Odenkirk als actieheld maar hij deed het verrassend goed bij deze Death Wish kloon.

Sergeant Rutledge: Ik ben geen fan van Ford zijn bombastische cavalerie epossen, maar deze mystery/western film kon ik wel smaken, buiten Stagecoach zijn beste film die ik gezien heb.

Laatst bewerkt:
BEVERLY HILLS COP trilogy

meh, de tand des tijds amper doorstaan, al moet ik toch wel zeggen dat nr 2, veruit de leukste is.
een don simpson / jerry bruckheimer production, daar zit je altijd mee gebeiteld natuurlijk, en de heerlijke regie van een meester al tony scott maakt het helemaal compleet.

Nr 1 is wel best origineel, maar weet niet altijd even hard te boeien.

Nr 3? precies een PG13 versie van de voorgaande, al was er bij de eerste 2 ook weinig R- content aanwezig.
bah, echt een baggerfilm in een kinderjasje gestoken. hier en daar wat leuke grappen, maar compleet van de pot gerukt...

komt er nu nog wel een deel 4, waar al zo lang sprake van is?

Wrath of man.

Standaard Statham doet cool en is de held van de dag. Misschien moet hij maar eens een ander genre proberen om nog relevant te blijven.
Buiten dat feit, Guy Ritchie nailed it (again)

Was voor mij van hetzelfde kaliber als The Town

Heat, zo goed was het dan weer niet, :lol:

Wrath of man.

Vond die film ook maar een boeltje. Openingsscène vond ik nog best sterk maar daarna kakt het vrij snel in en wordt het een dertien-in-een-dozijn Jason Statham vehikel. En die chronologie ook: "3 maanden later, 5 maanden eerder, 2 weken later,..." Begrijp niet dat zulke keuzes de finale cut halen.

4/10

final destination 1 en 2 ,
was lang geleden zeg.... compleet vergeten.

zo'n films waarvan deel 2 beter is dan deel 1.

nu nog es deel 3 bekijken. (4 en 5 sla ik over, ik herinner me dat die op niets trekken)

Terug
Bovenaan