Welke film heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

Allemaal tegelijk? Damn...

Ik ben van plan om telkens te wisselen tussen diensten. Heb gratis Apple+ gehad bij m’n iPad, daarna een tijdje Streamz gehad, nu een maand Disney+ maar daar heb ik nu ook wel de belangrijkste dingen gezien. Dus volgende maand wordt het waarschijnlijk een maandje Amazon Prime.

Het overaanbod van diensten irriteert me nu al, ik kan begrijpen dat mensen terug de piratenhoed opzetten.

Je geeft nochtans zelf aan hoe gemakkelijk het tegenwoordig is om te switchen tussen services. Netflix combineren met een maandje of twee Disney Plus, dan even Prime Video nemen voor The Boys en Invincible om een maand later over te schakelen naar Apple voor Mythic Quest en even naar Streamz te gaan wanneer seizoen 3 van Barry komt.

Het gemak waarmee je kunt drop in en drop out doen met streaming services maakt dat het net veel minder dan vroeger nodig is om te piraten om veel te zien.

Army of the dead

Toch een kans gegeven en vind hem best meevallen. Ik lees onfaire comments over Dave Bautista... Ja hij is geen oscar material maar is dit nodig voor een zombie slasher?

Vond hem leuke 80s feel hebben.ok misschien ietsje te lang maar who cares. Verveelde geen minuut.

Mortal Kombat: ik vond die eigenlijk nog zo slecht niet.

Oxygen: nadat ik de naam hier een paar keer heb zien passeren hem ook bekeken en is inderdaad wel een goede film. Weeral filosofisch denkvoer ook. :thinking:

Westworld (1973), een tijdje geleden opgenomen op den BBC, nu pas gekeken, en vond het zeer de moeite... Ik had de tv reeks al deels gezien, zeker het eerste seizoen, en nu pas het origineel, maar deze moet zeker en vast niet onderdoen hieraan, in tegendeel, vlot gefilmd en kijkt lekker weg

Gotta love Yul Brynner als bad guy, 8,8/10 voor mij

Lost in translation (2003)
7.5/10

twas de tweede keer dat ik hem bekeek. (eenmaal toen ie net uitkwam) en nu x aantal jaar later.
Laat net hetzelfde beklijvende gevoel achter als bij de eerste watch.
Mooie cinematografie, goede acteerprestaties, en een simpel verhaal rond menselijke ervaringen. Meer hoeft dat soms niet te zijn.
Sterk contrast met wat er nu in de cinema/netflix gegooid wordt.

Awel ja vond die ook echt wel goe. Nekeer ne stallonebox van mij pa opengedaan en van de 3 daaruit die ik gezien heb was dit tot nu de beste (assasins en demolition man volgen nog)
Tango&Cash is gewoon leuke 80s buddy action comedy die 100% drijft op charisma van de leads, niks mis mee imo.

Assasins suckt ballen, maar Demolition Man heeft een bepaalde aantrekkingskracht, is tenminste leuk, en is duidelijk met "liefde" gemaakt. Rationeel is er heel veel fout aan die film, maar ik bekijk die met plezier 100 keer.
Pro-tip: Film zien en dan de HDTGM episode erover luisteren!!

Demolition Man was een aangename verrassing, ene die thuishoort op mijn 'best of cheesy sci-fi' lijst.
Tango & C nog niet gezien, misschien dat ik die toch een kans moet geven.

Zoals gezegd drijft Tango & Cash op het charisma van en de chemie tussen Russell en Stallone. Zeker eens bekijken als je fan bent van het genre.
Army of the dead

Toch een kans gegeven en vind hem best meevallen. Ik lees onfaire comments over Dave Bautista... Ja hij is geen oscar material maar is dit nodig voor een zombie slasher?

Vond hem leuke 80s feel hebben.ok misschien ietsje te lang maar who cares. Verveelde geen minuut.
Where to begin.. :D
De plot rammelt langs alle kanten, de sub/sideplots zo mogelijk nog harder. Met die extreem belachelijke epiloog als toppunt.
Personages en hun motivatie zijn helemaal niet interessant en soms onverklaarbaar. De actie is nog cava buiten het feit dat iedereen een pro marksman is behalve wanneer het er toe doet.
Ook mega storend vond ik dat ze nen hele tijd teasen met die bad ass zaag en er dan niks mee doen :(

Het "onverklaarbare" van Army of the Dead zou met de prequel film Army of Thieves en een anime-serie Lost Vegas duidelijk moeten worden:
Niettegenstaande valt de film zelfs met die steunkrukken niet te redden denk ik. Zij die het nog niet hebben gezien kunnen mss wachten tot eind dit jaar om die prequel te zien en dan deze film.

Terug
Bovenaan