Welke film heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

Mission Impossible Dead Reckoning P1 : De meeste filmseries gaan na verloop van jaren minder en minder worden maar bij MI gaat de kwaliteit enkel maar omhoog vind ik. Weer een steengoede actiefilm van Tom Cruise. 8/10
Waarom moest Rebecca Ferguson eruit? :cry:

The Killer : Had hiernaar uitgekeken en al bij al goeie film al had ik er wel meer van verwacht. 7/10

Oppenheimer
: Door alles en iedereen opgehemeld maar ik voelde het niet. Je moet ook vanaf de eerste seconde mee zijn want anders word het gewoon te verwarrend. Alles komt wel mooi samen maar voor mij had het minder lang mogen duren als 3u. 6,5/10

Robocop 1
: Vermits ik mij op dit moment uitstekend vermaak met de game toch nog is de eerste van Paul Verhoeven opgezet. Sci Fi meesterwerk van de jaren 80. 9/10

Jeanne du Barry :
Prachtig frans kostuumdrama 7/10

Hellboy (2004 - rewatch)

Blijft gewoon goed met een fantastische Ron Perlman. 7,5/10

Hoe verhoudt de 2019 film van Neil Marshall zich eigenlijk tot deze?

Oppenheimer
Veel feiten en namen in dit 3 uur durend verhaal maar het was het waard.
Een van de beste films die ik dit jaar al zag.

Top Gun: Maverick (2022) :6,5/10
Lag in de bib dus meegenomen, samen met m'n pa bekeken.
Hij vond het oervervelend.
Ik geef het een 6,5/10.
Teert erg op nostalgie, paar leuke vliegscenes. Filterdun verhaaltje.

PS: de eerste Top Gun film heb ik al vaak gezien en geef deze 10/10, maar dit is minder sterk imo.
Het valt me ook op dat men letterlijk de zelfde scenes naboost en de zelfde decor/achtergrond.

The Killer op Netflix. Ja... ik denk dat ik heel het punt van die film gemist heb. Geweldig geacteerd door alle personages, dat wel. Maar geen flauw idee waar ze met het verhaal heen wilden tenzij het echt zo simpel is als het lijkt.

The Killer (David Fincher, 2023) - 7.5/10

Ik vond deze wel de moeite! Het verhaal stelt inderdaad niet zoveel voor, op het eerste zicht de wraak van een huurmoordenaar na een mislukte missie. Ik zag het eerder als het verhaal van een zorgvuldige professional die er mee geconfronteerd wordt dat de zaken niet lopen hoe hij wilt en hoe hij daarmee om moet gaan. Zoals te verwachten uitstekend geregisseerd door Fincher. De donkere humor die in veel van zijn werk zit, kwam hier ook veel meer op de voorgrond. Paar keer echt moeten lachen.

Fincher ranked:
Zodiac
Seven
The Social Network
The Game
Mank
Fight Club
The Killer
Gone Girl
The Girl With The Dragon Tattoo (deze week nog eens een rewatch doen)
Panic Room
Alien 3
The Curious Case of Benjamin Button

Ik vond deze wel de moeite! Het verhaal stelt inderdaad niet zoveel voor, op het eerste zicht de wraak van een huurmoordenaar na een mislukte missie. Ik zag het eerder als het verhaal van een zorgvuldige professional die er mee geconfronteerd wordt dat de zaken niet lopen hoe hij wilt en hoe hij daarmee om moet gaan. Zoals te verwachten uitstekend geregisseerd door Fincher. De donkere humor die in veel van zijn werk zit, kwam hier ook veel meer op de voorgrond. Paar keer echt moeten lachen.

Fincher ranked:
Zodiac
Seven
The Social Network
The Game
Mank
Fight Club
The Killer
Gone Girl
Panic Room
Alien 3
Vond hem ook zeer goed. Alles was even strak in beeld gebracht als de zorgvuldigheid waarmee 'The Killer' zelf te werk gaat.

De "fightscene" vond ik trouwens heerlijk brutaal.

Hij heeft wel een ongezonde relatie met The Smiths. :unsure:

The boy and the haron

Komende van The wind rises vond ik deze iets minder. Het is een ghibli-film, dus je hebt nog steeds mooie visuals en wat creatieve ontwerpen, maar qua verhaal / boodschap vond ik de toon nogal onduidelijk. Tempo ligt ook wat traag in de eerste helft van de film en het hoofdpersonage heeft nogal weinig persoonlijkheid buiten de cliché "Ghibli-kind-met-dode-ouder(s)".

Persoonlijk verkies ik de Ghibli-films in iets meer fantastische / fantasy-settings en dit is nog altijd aangenaam kijkvoer, maar zeker geen top 10-ghibli-film.

6.5/10

The wind that shakes the barley van Ken Loach (2006). Al meer dan tien jaar niet meer gezien, als het niet langer is. Met een vrij jonge Cillian Murphy. IJzersterk verhaal over de Ierse vrijheidsstrijders.

Fincher ranked:
Zodiac
Seven
The Social Network
The Game
Mank
Fight Club
The Killer
Gone Girl
Panic Room
Alien 3
Damn dat doet me eraan denken dat ik Panic Room nog eens moet zien. De rest heb ik al vaak genoeg gezien om te weten wat ik er precies van vind. En Benjamin Button hoef ik niet te herbekijken om dat te weten...

Terug
Bovenaan