Welke film heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

Zonder The Killer gezien te hebben...

Zodiac
Fight Club
The Social Network
Seven
The Girl With The Dragon Tattoo
The Game
Gone Girl
Mank
Alien cubed
Panic Room
The Curious Case of Benjamin Button
Whoa Dragon Tattoo relatief hoog. Gone Girl moet ik ook nog eens opnieuw zien. The Game heb ik onlangs nog eens herbekeken en die is meteen een paar plaatsen in de ranking gestegen.

Fantastische regisseur, bijna al zijn films zijn minstens 7/10.

Edit: doet me er aan denken dat Dragon Tattoo een van de beste trailers ooit had.

Snel ff wat scores :)

Babylon 6/10
Oppenheimer 7/10
When Evil Lurks 8/10
Sick 6/10
A Haunting in Venice 6/10
Saw X 5/10
Assassination Nation 4/10

Whoa Dragon Tattoo relatief hoog. Gone Girl moet ik ook nog eens opnieuw zien.
Ja, ik zie het argument wel dat dit een beetje Fincher op autopiloot is ofzo. Maar ik vind dit toch een enorm gezellige film en is erg rewatchable imo. Deze op een koude winteravond kijken, knus onder een dekentje... Heerlijk.

Gone Girl was een fenomenale ervaring die eerste keer in de cinema. Maar thuis werkte het niet even goed, een beetje zoals Blade Runner 2049 bij mij.

Top Gun: Maverick (2022) :6,5/10
Lag in de bib dus meegenomen, samen met m'n pa bekeken.
Hij vond het oervervelend.
Ik geef het een 6,5/10.
Teert erg op nostalgie, paar leuke vliegscenes. Filterdun verhaaltje.

PS: de eerste Top Gun film heb ik al vaak gezien en geef deze 10/10, maar dit is minder sterk imo.
Het valt me ook op dat men letterlijk de zelfde scenes naboost en de zelfde decor/achtergrond.
Oervervelend? :wtf:

65

Mja, de insteek is leuk, Adam Driver zie ik graag spelen, maar een serieuzere aanpak met wat meer suspens ipv actie had de film meer eer aangedaan. Hij verzandt op den duur in een soort over the top B-film spin-off van Jurassic Park. 5/10

HEAT (rewatch zoveel uiteraard).

Blijft een beklijvende film, zowat de beste in het genre durf ik te zeggen.
Heb wel dringend een BluRay versie nodig, mijn DVD ziet er nogal grainy uit.
Dit blijft toch wel hét moment in die film:
voor mij blijft het moment waarbij Pacino in de haven staat en zegt "you wanne know what they looking at? are these guys smart or what...... They look at us! The LAPD ! well hello motherfucker!

Revenge (2017)
Kevin Janssens en z'n 2 kompanen die een verkrachte vrouw achterna zitten in de woestijn.
Bloederig en suspensefull. Aanrader wel.
(rewatch value is helaas wel nihil)

Mission: Impossible - Dead Reckoning Part One (2023): 8.5/10. Godverdomme die was goed. :love:
Fallout blijft voorlopig de beste.
Het kan aan mij liggen, maar had het gevoel dat bij DR-1 veel cgi werd gebruikt. Zeker i.t.t. Fallout.
Aan de andere kant stelt Cruise nooit teleur en was hij (en dat trio dames) on point.
In hoe meer films deze waaghals speelt, hoe meer ik hem apprecieer.
Vingers kruisen voor een goede afloop van de ruimte-film :crazy:.

Alright, een korte samenvatting van de afgelopen maand:
  1. The great (aka fuck yeah, ik raad het iedereen aan):
    • Three Thousand Years of Longing:
      Absolutely loved it, all of it. Van de heerlijke mijmerende dialogen, tot de fantasierijke verhaaltjes en visualisaties, tot Idris en Tilda die perfect gecast zijn. Ik vind het een modernere en meer volwassen versie van Gilliam’s Munchausen, en dat is 1 van mijn favo films. De derde act sleept wel wat, en had 15min korter gemogen.

• Evil Dead 2:
      Soms wilt ge gewoon een sure thing opzetten ...

• Evil Dead 3:
      ... en als ge dan toch bezig zijt.

• Barb & Star Go to Vista Del Mar:
      Freaking awesome filmpje. Heerlijk absurde balls-out comedy, zoals er maar zeer weinig van zijn tegenwoordig. Heel jammer dat deze zo onder de radar is gevlogen.

• Barbarian:
      Great horror fun, goed gemaakt, niks van opzoeken, just watch it.

2. The good (aka I had fun, you might too):
    • Glass Onion - Knives Out:
      Heel leuke en makkelijk verteerbare film, ik denk zelfs beter dan de eerste. In dezelfde stijl als (uiteraard) de eerste is deze weer een homerun voor Johnson.

• Vacation Friends 1:
      Domme komedie doet wat domme komedie moet doen. Zeer plezant, maken ze veel te weinig.

• Vacation Friends 2:
      Same

• Killers of the Flower Moon:
      Goed ... heel goed zelfs. Maar wat heeft Marty toch met films een uur langer te maken dan ze moeten zijn. De beste Scorsese? Bitch please.

• Reanimator:
      Zie Evil Dead

• Nimona:
      Fantastische animatie, geen al te cliché script, Moretz doet geweldig stemwerk, heel goede worldbuilding. Eigenlijk zit gewoon alles goed, enkel kan ik Nimona niet als een sympathiek karakter zien, hoe zeer ze het ook proberen.

• The Marvels:
      Voor mij voorlopig de beste Marvel film van deze generatie (denk ik, misschien Spiderman). Licht, leuk, fun, vol-met-onlogische-zaken-maar-who-the-fuck-cares. Ms. Marvel is een heel leuk karakter.

• The Menu:
      Goed concept, goed uitgewerkt, goed geacteerd, leuk filmpje.

• Tenet:
      Nolan does Mission Impossible... en natuurlijk is zijn toevoeging “ik moet alles zo complicated mogelijk maken”.
      Twee zaken:
      1. My god, Nolan kan toch kwijlend mooie actie scenes maken :drool:
      2. My god, Nolan kan toch irritante exposure dumps en dialoog-die-niemand-ooit-zou-zeggen maken. De editing van de film slaagt ook op de hond zijn klote. Het is allemaal heel moeilijk te volgen.

• The Banshees of Inisherin:
      Voor mij voorlopig de zwakste van zijn 4 films. En ik ben er zelf van verbaasd dat ik dit zeg. In Bruges is a fucking masterpiece, en de andere 2 zijn heel heel goed. Deze ... bevat al zijn trademarks, is goed geschreven, prachtig geacteerd en geschoten, Farrell en Gleeson zijn weer on point, de metafoor zit wel goed ... maar ik verveelde me. Vanaf het midden van de film heb ik constant zitten kijken hoe lang het nog ging duren. Ik ga hem wel nog eens een rewatch geven.

• Something’s Gotta Give:
      Leuke romcom voor oudere mensen. Altijd goed om Nicholson bezig te zien. Die man had toch bakken charisma.

• Her:
      Phoe deze vind ik het moeilijkste om te schrijven. Op papier zou deze vanboven op mijn lijst moeten staan. Maar ik twijfel zelfs om hem nog 1 categorie lager te zetten.
      Ik vind erg veel goed: Phoenix ... wederom geweldig wat hij hier neerzet. Alleen Phoenix kan zo een loser als lead met de meest cringy dialogen spelen, en het interessant houden. Het is allemaal zo goed in beeld gebracht, zo lieflijk, zo goed geacteerd, en het is zo een goed uitgewerkt concept. De metafoor voor normale menselijke relaties en evoluties is echt wel on point.
      Maar uiteindelijk storen 2 zaken mij enorm hard:
      1. Ik ben helemaal niet mee met de wereld. In het begin van de film bestond dit concept (AI liefde) niet, tegen het einde is het alomvertegenwoordigd, zonder dat er een evolutie is geweest in de wereld. Sommigen vinden deze situatie doodnormaal (Amy en Pratt) maar anderen (Mara) absoluut niet. Ik bedoel, tegen het einde zitten we met een full on Ms. Davis scenario, and nobody even bats an eye. Waarom de fuck is dit geen wereldnieuws????????
      2. I was bored
      Side-remark: Ze stonden er echt wel op om iedereen op de meest douchy-pedo manier te stylen :unsure:

3. The medium (aka meh, myeah, ok, why not, geen spijt dat ik het gezien heb, would not watch again):
    • Meg 2:
      Stupid brainless fun, was leuk in de cinema, meer ook niet.

• Malignant:
      Ik snap waarom sommigen dit leuk vinden. Ik vond het nogal voorspelbaar en onnozel.

• The Swan:
      Euhm, mjah, wat moet ik hier eigenlijk mee?

4. The bad (aka bleh):
    • Old Dads:
      I love Bill Burr, maar niet als regisseur. Wat een rommelige collectie van flauwe grappen was me dit.

• The Guardians of the Galaxy Holiday Special:
      Avoid at all cost.

• Cats:
      Avoid nog meer at all cost. Ik wou hem toch eens zien om te weten hoe slecht het eigenlijk was. Maar holy fucking shit, dit is zelfs niet fun slecht. Dit is gewoon boring slecht slecht slecht. Zelfs niet uitgekeken.

Alright, een korte samenvatting van de afgelopen maand:
  1. The great (aka fuck yeah, ik raad het iedereen aan):
    • Three Thousand Years of Longing:
Fucking YES. Pijnlijk onderschatte film imo. Beste gebruik van CGI dat ik al in een lange tijd heb gezien.

1. The good (aka I had fun, you might too):
    • Tenet:
      Nolan does Mission Impossible... en natuurlijk is zijn toevoeging “ik moet alles zo complicated mogelijk maken”.
      Twee zaken:
      1. My god, Nolan kan toch kwijlend mooie actie scenes maken :drool:
      2. My god, Nolan kan toch irritante exposure dumps en dialoog-die-niemand-ooit-zou-zeggen maken. De editing van de film slaagt ook op de hond zijn klote. Het is allemaal heel moeilijk te volgen.
      Voor mij voorlopig de zwakste van zijn 4 films. En ik ben er zelf van verbaasd dat ik dit zeg. In Bruges is a fucking masterpiece, en de andere 2 zijn heel heel goed. Deze ... bevat al zijn trademarks, is goed geschreven, prachtig geacteerd en geschoten, Farrell en Gleeson zijn weer on point, de metafoor zit wel goed ... maar ik verveelde me. Vanaf het midden van de film heb ik constant zitten kijken hoe lang het nog ging duren. Ik ga hem wel nog eens een rewatch geven.
    • Her:
      Phoe deze vind ik het moeilijkste om te schrijven. Op papier zou deze vanboven op mijn lijst moeten staan. Maar ik twijfel zelfs om hem nog 1 categorie lager te zetten.
      Ik vind erg veel goed: Phoenix ... wederom geweldig wat hij hier neerzet. Alleen Phoenix kan zo een loser als lead met de meest cringy dialogen spelen, en het interessant houden. Het is allemaal zo goed in beeld gebracht, zo lieflijk, zo goed geacteerd, en het is zo een goed uitgewerkt concept. De metafoor voor normale menselijke relaties en evoluties is echt wel on point.
      Maar uiteindelijk storen 2 zaken mij enorm hard:
      1. Ik ben helemaal niet mee met de wereld. In het begin van de film bestond dit concept (AI liefde) niet, tegen het einde is het alomvertegenwoordigd, zonder dat er een evolutie is geweest in de wereld. Sommigen vinden deze situatie doodnormaal (Amy en Pratt) maar anderen (Mara) absoluut niet. Ik bedoel, tegen het einde zitten we met een full on Ms. Davis scenario, and nobody even bats an eye. Waarom de fuck is dit geen wereldnieuws????????
      2. I was bored
      Side-remark: Ze stonden er echt wel op om iedereen op de meest douchy-pedo manier te stylen :unsure:
Helemaal akkoord over Tenet. Toch, ik ga veel sneller deze herbekijken dan het yawnfest genaamd Inception. Bij Tenet kan ik niks van de plot snappen en toch genieten. Bij Inception interesseert het me gewoon totaal niet. Wat gebeurt er met die tol op't einde? Who fucking cares, chapeau dat je het zelfs tot dat punt gehaald hebt.

Banshees vind ik McDonaghs enige goede film, heb er enorm van genoten.

Her is intussen alweer tien jaar geleden ofzo, dus kan moetilijk zeggen wat ik er nu van zou vinden, maar weet nog wel dat ik er destijds van genoten heb.

Ik denk dat dit mijn favoriete film van de twenties is die ik tot nu al gezien heb, dus van de laatste 4 jaar. Ook de eerste film van McDonaugh die mij 100% wist te overtuigen, bij de rest was er altijd wel iets dat het van greatness weerhield (Three Billboards schat ik nu zelfs een pak lager in dan indertijd). Mij raakte die echt exact op de juiste plek, jammer dat het niet bij u het geval was.

Enja Cats... Ik voelde me echt heel triestig toen ik die op mijn eentje in mijn donkere appartement zat te bekijken.

Fucking YES. Pijnlijk onderschatte film imo. Beste gebruik van CGI dat ik al in een lange tijd heb gezien.
Ik vond die echt wondermooi gemaakt, en enorm captiverend doorheen de hele runtime. De hele zweverige filosofische dialogen waren ook fantastisch. Ik zou zelfs 2u enkel naar Elba en Swinton hebben kunnen luisteren zonder de visuele fluff. Maar de fluff op zich was inderdaad van heel hoge kwaliteit :love:.
Ik snap niet goed dat die film ZO hard gebombed is, en de reviews maar gemiddeld zijn.

Helemaal akkoord over Tenet. Toch, ik ga veel sneller deze herbekijken dan het yawnfest genaamd Inception. Bij Tenet kan ik niks van de plot snappen en toch genieten. Bij Inception interesseert het me gewoon totaal niet. Wat gebeurt er met die tol op't einde? Who fucking cares, chapeau dat je het zelfs tot dat punt gehaald hebt.
Ik denk dat ik Tenet ook wel liever opnieuw zie dan Inception. Tenet heeft meer van die high octane action om u geïnteresseerd te houden. Maar ze zijn beide nodeloos opgeblazen moeilijk.
Dat gezegd zijnde: Ik vond niks moeilijk aan Tenet zijn plot. Ik kon 100% volgen (en dat op zware pijnstillers in het ziekenhuis). Ik kon echter de flow van de film niet volgen omwille van de editing die altijd te vroeg een cut nam naar de volgende scene.

Banshees vind ik McDonaghs enige goede film, heb er enorm van genoten.
Ik denk dat dit mijn favoriete film van de twenties is die ik tot nu al gezien heb, dus van de laatste 4 jaar. Ook de eerste film van McDonaugh die mij 100% wist te overtuigen, bij de rest was er altijd wel iets dat het van greatness weerhield (Three Billboards schat ik nu zelfs een pak lager in dan indertijd). Mij raakte die echt exact op de juiste plek, jammer dat het niet bij u het geval was.
Mja ik ben er in gegaan met de volle verwachting dat ik het fantastisch ging vinden. Maar het pakte mij nergens. Jammer inderdaad, want ik had het graag anders gezien. Sowieso ga ik die nog wel rewatchen.

nja Cats... Ik voelde me echt heel triestig toen ik die op mijn eentje in mijn donkere appartement zat te bekijken.
Holy crap dat was echt zoooooooooooooooooooooo slecht ik heb er zelfs geen woorden voor.

De sfeer, de personages, de dialogen... 100% mijn ding.

Dat ik meteen iets had van "hey, ik ben daar ook geweest!!", was een leuke bonus.

1700127169101.png

Cats is meesterlijk, Judi Dench als half kat half oude vrouw in te dikke pelsen frak die dan nog kattenvals (pun intended baaah) zingt ook, héérlijke trip was dat, zelfs bloednuchter.

Wordt nog ne cultclassic, k zal ik het u nu alvast zeggen.

Terug
Bovenaan