Welke film heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

@PBR Streetgang @FlyingHorseman @Cerulean, wat vinden jullie dan juist zo geniaal aan Banshees?
Ik heb om te beginnen al een zwak voor films die zich op een eiland afspelen, en waar dat aspect een belangrijk deel vormt van het verhaal. Dat brengt een intimiteit met zich mee, familiariteit tussen de personages en de grenzen van die wereld zijn ook erg duidelijk. De perfecte plek voor een allegorie dus. En de manier waarop ze refereren naar de Troubles vind ik ook gewoon mooi gedaan. Maar los van die allegorie vind ik het ook gewoon een mooi verhaal over een simpel argument dat gaandeweg escaleert, volledig uit de hand loopt en al de mensen rondom ook impacteert. Bovendien zijn alle acteerprestaties uitstekend, vooral de glansrol van Kerry Condon.

Daarbij heb ik ook een zwak voor de Ierse pastorale setting en dat accent.

Banshees vond ik ook fantastisch, net zoals McDonagh zijn vorige films, met uitzondering van Seven Psychopaths die ik misschien nog eens een kans moet geven. Wat een fantastische dialogen en acteerprestaties.

Three Thousand Years of Longing vond ik ook zeer goed, al moet ik die ook nog eens opnieuw zien. Ik zag die in Toulouse met Franse ondertiteling, maar wanneer ze Grieks? of Latijns? spraken was mijn kennis Frans niet goed genoeg om volledig te kunnen volgen.

Een film om volledig te vermijden is The Marvels, jesus wat een onafgewerkt product. Super oninteressant en volledig overbodig. Spijtig voor de enthousiaste Iman Vellani die Kamela Khan (Ms. Marvel) speelt.

The killer.

Vond die heel goed. 9.5/10. Einde was wel iet-wat anticlimactisch, maar de rest was eigenlijk overgoten met een nonstop suspenseful sfeertje dat geen minuut verveelde.

Het prachtige sound-design van Trent Reznor & Atticus Ross hielp daar vanzelfsprekend enorm bij.

En dat gevecht met The Brute: 👌

The Negotiator.

Rewatch, niet meer dezelfde "impact" als bij eerste kijkbeurt.
Wel een aanrader voor degene die hem nog niet gezien zouden hebben.

Spannend film over Samuel L Jackson die werkt als onderhandelaar, en die zelf in een gijzeling terecht komt als dader.

Passenger 57

Vroeger vond ik dat een topfilm.
Nu toch vaak wat ridicuul.
Bad guy is eindelijk vrij en loopt wat rond op de kermis tot hij weer gevat wordt ipv gewoon ver weg te rijden...
Ook cheesy oneliners.
Film heeft ook erg weinig inhoud. Je ziet dat de regisseur van alles uit de kast moest halen om toch het script te rekken,
en ocharme hij komt nog maar aan 80 minuten speelduur.

Het enige waar die film in geslaagd is, is de carrière van Wesley Snipes te lanceren.

verder... geschikt voor 15jarigen.

Laatst bewerkt door een moderator:
The Colour of Magic & The Light Fantastic
Is eigenlijk een miniserie van 2 afleveringen, maar aangezien beide afleveringen de duurtijd van een film hebben zet ik ze hier.
Verfilming van de eerste 2 boeken uit Terry Pratchett's Discworld serie. Relatief low budget maar het geeft de film een soort charme die volledig bij de source material past. En wat een cast! Tim Curry, Christopher Lee, Sean Astin, ...

Going Postal
Verfilming van het gelijknamige boek uit de Discworld. Wederom relatief low budget maar het verhaal leent zich er beter toe dan bij The Colour of Magic. Charles Dance, Claire Foy, Richard Coyle doen het allemaal uitstekend.

Les Miserables, ooit opgenomen op Canvas movie night. En het einde staat er niet op 😡

Fantastische film over Franse banlieu, heel duister en guur. Waar kan ik het einde nu zien? Wil er zelfs voor betalen, must see movie als je het mij vraagt.

Paar maanden geleden zou dit zeer actueel zijn, door de moord van politieagenten (scène met die auto in steeg)

Haha, gezien op Sooner (effe vlug gratis proefperiode) en het einde was nog 8seconden

(open einde want je ziet niet hoe het afloopt, maar wel blij dat ik het nu weet)

Mega film !!

Haha, gezien op Sooner (effe vlug gratis proefperiode) en het einde was nog 8seconden

(open einde want je ziet niet hoe het afloopt, maar wel blij dat ik het nu weet)

Mega film !!
Is het niet dat die ene jongen daar met een molotov cocktail oid in de hal van dat appartementsgebouw staat en er wordt weggeknipt voordat je weet of hij die zal gooien of niet?
Ik denk jammer genoeg dat hij dat wel zou gedaan hebben. Jij?

• Vacation Friends 1:
    Domme komedie doet wat domme komedie moet doen. Zeer plezant, maken ze veel te weinig.

Deze eens opgezocht en vrijdag bekeken. Leuke film: pretentieloos, goed gemaakt, goeie grappen. Fun ride!
John Cena heeft imo ook wel komisch talent.

Benieuwd naar deel 2 :)

Deze eens opgezocht en vrijdag bekeken. Leuke film: pretentieloos, goed gemaakt, goeie grappen. Fun ride!
John Cena heeft imo ook wel komisch talent.

Benieuwd naar deel 2 :)
Blockers is ook met Cena, en de moeite in dit genre.

Cena lijkt zichzelf vooral niet te serieus te nemen, en dat werkt uiterst goed voor dit genre.
En dat is ook best verfrissend voor dit type muscle-meathead-action acteur. Het is, denk ik, van Schwarzenegger geleden dat zo een type acteur ook durft lachen met zichzelf.

Laatst bewerkt:
Blockers is ook met Cena, en de moeite in dit genre.

Cena lijkt zichzelf vooral niet te serieus te nemen, en dat werkt uiterst goed voor dit genre.
En dat is ook best verfrissend voor dit type muscle-meathead-action acteur. Het is, denk ik, van Schwarzenegger geleden dat zo een type acteur ook durft lachen met zichzelf.
Blockers seconded. Geen topkomedie, maar wel grappige raunchy high school comedy.

Terug
Bovenaan