Film Welke film heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

Kong Skull Island is eigenlijk vooral in Ninh Binh opgenomen ;) .
Idd.. . tam coc en hoa lu in Ninh Binh gedaan met boot en fiets. Amazing ✌️😁


On topic. : godzilla 2014

Wel als je die nu bekijkt als monsters of the universe onderdeel daar, is die best te genieten. Maar je moet hem echt met die mindset bekijken en gelukkig weet ik dat nu.
Want godzilla zelf krijgt bitter weinig screen time.
Maar goed, kong in skull island was ook maar 1 van de monsters in die film.


Het is dus een heel ander verhaal als godzilla 1998 waar het eerder mens tegen godzilla was.
Nu in 2014 versie helpt hij ons eigenlijk tegen die andere wezens! Wel een beetje goofy vond ik dit toen ik die film voor het eerst zag.

Maar nu snap ik het beter, als je die met een andere mindset bekijkt.
Dus ja ik zou hem een 7 op 10 geven.
Vanavond godzilla 2 dus.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Basic Instinct - Paul Verhoeven
Film noir op zijn Paul Verhoevens. Sharon Stone steelt uiteraard de spotlight maar ik vond Jeanne Tripplehorn toch een stuk meer mijn type :love:.
Ahja en de film zelf is ook wel ok.
 
Godzilla 2: king of the monsters.

Hmm ja, in het universum zoals eerder aangehaald is het wel es fijn andere monsters te zien, en vooral die met 4 koppen (Godjira) was wel immens :eek: . Maar het verhaal op zich was nogal boring (lees ik ook op imdb, dat dit het pijnpunt van de film is).

En opnieuw is het Godzilla die de mensheid red...
Ik moet toch echt wennen bij die gedacht.... Persoonlijk vind ik het verhaal uit 1998 (Mankind versus Godzilla) toch beter hoor.
Kan toch niet dat we ons lot in zo'n beest z'n poten moeten leggen?
 
Mission Impossible 2
Zoveel dingen die geen steek houden en toch ben ik er dol op :love:
Heb gelezen dat de cut van John Woo 3,5 uur was en hij teruggefloten werd door Paramount.
Daarom dat er zoveel plotholes zijn :unsure:
 
Mission Impossible 2
Zoveel dingen die geen steek houden en toch ben ik er dol op :love:
Heb gelezen dat de cut van John Woo 3,5 uur was en hij teruggefloten werd door Paramount.
Daarom dat er zoveel plotholes zijn :unsure:
Hoewel ik het de minste van de MI's vind, vind ik het zeker nog een aangename en leuke film. Eerder middelmaat ten op zichte van de topfilms die de anderen zijn.

Ik kijk ook héél hard uit naar de nieuwe :love:
 

Maffe film, maar het verhaal bleef op een bepaald moment wat op dezelfde positie hangen. Sommige zaken zijn ook niet bepaald logisch te noemen. Nochtans een sterk begin. 6/10.
 
- The Meaning of Life (1983)* 9/10

- The Lost Boys (1987) 7/10

- Annihilation (2018)* 9/10

- Red Rocket (2021) 7/10

- Charulata (1964) 7/10

- Crawl (2019) 7/10

- Scenes from a Marriage (tv-version) (1973) 8/10

- Pig (2021) 8/10
 
Godzilla vs Kong (2021)

Indrukwekkende beelden ja. Leuke sfeer. Iets beter ook dan Godzilla 2 (de voorloper van deze film)

Al is het verhaal met die "core of the earth" toch wel wat goofy. En die eindbaas Mecha vond ik ook maar lame eerlijk gezegd.
Wel verbluffend dat ze dit monster universe verhaal blijven rekken... Er staat nu nog een godzilla vs kong 2 ook gepland zie ik :eek:
 
Godzilla vs Kong (2021)

Indrukwekkende beelden ja. Leuke sfeer. Iets beter ook dan Godzilla 2 (de voorloper van deze film)

Al is het verhaal met die "core of the earth" toch wel wat goofy. En die eindbaas Mecha vond ik ook maar lame eerlijk gezegd.
Wel verbluffend dat ze dit monster universe verhaal blijven rekken... Er staat nu nog een godzilla vs kong 2 ook gepland zie ik :eek:
Kan wel genieten van dit universe.
Zeker als je bekijkt hoeveel films en animatie er van Godzilla al is geweest in de japanse cultuur.
Vandaar ook die Mecha, is er vroeger ook al in voorgekomen.
Dus wel fijn ze dit gebruiken
 
Het valt me wel op dat je steeds godzilla of king kong zijn piemel niet ziet.
Ok het is een detail, maar eigenlijk moeten ze dat toch niet "weg werken".
Is dat nu voor de kindjes die er naar zouden kijken?
De kinderen zien toch ook dat hun kat of hond een piemel heeft, dus waarom mag dat dan niet gezien worden bij een aap ?
 
Everest 2015

Bij momenten beklijvend maar overall... Kon ik bij momenten toch moeilijk bij de les blijven. Beetje mindere momenten, vooral in het begin dan.

Wel mooie beelden en een sterk einde.
Ik ga hem toch niet gauw beklimmen, das zeker.


Edit. Ik zie dat er in 1998 ook al een everest film was met liam neeson. Iemand deze gezien?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
NOPE is één van die zeldzame films die beter uit de verf komt op een re-watch. Je pikt gewoon nog beter alle details en stukjes foreshadowing waar Peele mee speelt.

Het sound design en de cinematografie, de subtiele performance van Kaluuya tegenover de meer uitbundige persoonlijkheid van Keke Palmer en de verwrongen traumaverwerking van Steven Yeun en zonder zever één van de engste scenes van de laatste jaren (applauslichten, barstende ballonnen, geluid en flarden..meer is er niet nodig)

Peele's derde is toch echt weer een meesterwerkje.
 
Laatst bewerkt:
Heb hem toevallig ook gezien deze week.
Moet zeggen dat hij me niet helemaal mee had, maar kan me voorstellen dat het idd wél het geval is bij tweede viewing
 
Laatste Jurassic World
Pure bagger. Verschrikkelijk.

Aftersun
Fantastische film, kan gerust naast Tar staan als beste van 2022.

Sleepaway Camp
Pure bagger. Geweldig.
 
The Death of Stalin (2017)

Een politieke komische satire film over de eerste dagen na het overlijden van Jozef Stalin.

Het is niet mijn type humor, heb geen enkele keer gelachen tijdens de film. Een grinnik of twee kon er nog net van af. Het komische gedeelte hing vooral af van oneliners. Er wordt vooral de draak gestoken met het Russische schrikbewind van toen, executies, foltering en de machtspelletjes achter de schermen. Toch wordt ook goed uitgebeeld wat voor persoonlijkheden de hoog geplaatsten van Stalin waren, Beria een echt naar macht snakkend monster en verkrachter, Malenkov een zwakkeling. Donkere humor dus.

Het enige dat ontbrak in deze film was een interessant verhaal en enige vorm van komedie, echter werd de film rechtgetrokken door prima filmsets, het gevoel van authenticiteit en degelijke acteerprestaties. Ik scoor films vrij kritisch, waarin een 5/10 echt wel ondermaats is en een 6/10 toch de minimum score moet zijn om een film niet te snel te willen vergeten.

6.5/10
 
Terug
Bovenaan