Jules 'ezechiel 25:17' Winnfield
Well-known member
Carlito's way
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Er komen inderdaad veel technische termen aan bod, maar dat is meer om haar personage geloofwaardig de onderdompeling in dat wereldje compleet te maken, denk ik. Het is heus niet alsof je moet weten wat ze allemaal aan instructies geeft aan de muzikanten in det orkest tijdens de repetitie of haar leerlingen tijdens die lezing. Het zijn de niet-muziekgerelateerde momenten die zo van belang zijn in deze scenes.Tár
Misschien had ik beter op voorhand een spoedcursus muzikale terminologie gevolgd want het is nogal technisch.
Daar zou instant naar toe gaan. Heb in ieder geval al tickets voor deze voorstelling.Ik vond the lost world al matig. Dit jaar is het wel 30 jaar JP dus als Stevie zoals bij ET een imax rerelease zou doen zou dat wel mooi zijn. Tegelijk met zo een release voor Saving private ryan liefst
Ik wou er ook kopen tot ik de prijzen zagDaar zou instant naar toe gaan. Heb in ieder geval al tickets voor deze voorstelling.

Da's toch klein geld voor een BG'er?Ik wou er ook kopen tot ik de prijzen zag![]()

Hajime no Ippo gaat over een timide jongen van 16 ofzo die bij zijn moeder haar vissersboot werkt en (natuurlijk) gepest wordt door enkele schoolkerels die enkele koppen groter zijn. Omwille van het visserswerk is hij bovengemiddeld sterk voor zijn leeftijd, maar gelijk eerder gezegd: zeer timide/braafIk ken de anime niet, wat zijn de gelijkenissen tussen dit en de Rocky/Creed serie?
Ik ben zelf geen anime fan en weinig kans dat ik die Hajime no ippo ga zien, maar er zijn wel degelijk enkele uitstekende boksfilms gemaakt. Ik zou zelfs durven zeggen dat van de beste sportdrama's die er ooit gemaakt zijn, meer dan de helft daarvan over boksers gaan. Ik denk dan aan vooral aan Raging Bull, The Fighter, The Set-Up, Fat City...

Same here. Leek me niet nodig om het punt van de film mee te krijgen.Er komen inderdaad veel technische termen aan bod, maar dat is meer om haar personage geloofwaardig de onderdompeling in dat wereldje compleet te maken, denk ik. Het is heus niet alsof je moet weten wat ze allemaal aan instructies geeft aan de muzikanten in det orkest tijdens de repetitie of haar leerlingen tijdens die lezing. Het zijn de niet-muziekgerelateerde momenten die zo van belang zijn in deze scenes.

Ik vond die nu ook niet speciaal goed maar heb er wel graag naar gekeken omdat ik gewoon graag kijk naar films/series over kokenJulie & Julia
Niet vreselijk ofzo, maar zit ook niet veel in. Ons Meryl zien acteren is wel altijd aangenaam.

The Wind Rises is een zwaar onderschatte Ghibli film!Ik vond die nu ook niet speciaal goed maar heb er wel graag naar gekeken omdat ik gewoon graag kijk naar films/series over koken
Als je binnen dat specifieke genre een heel goeie aanrader wil: Big Night met Stanley Tucci en Tony Shalhoub is zalig.
Gisteren The Wind Rises gezien, een van de paar Miyazaki's die ik nog niet gezien had. Lang links laten liggen omdat het verhaal me een beetje saai leek in vergelijking met het ander Studio Ghibli werk, maar goddamn wat een prachtige film. Animatie was het perfecte medium voor deze biopic over een man die zijn dromen najaagt, aangezien die dromen hierdoor op een heel poëtische manier in het verhaal verwerkt konden worden. Een van zijn beste films.
The Wind Rises is een zwaar onderschatte Ghibli film!
Gebaseerd op het leven van de designer van de iconische Japanse Zero fighter planes.
Aanrader voor iedereen die hem nog niet gezien heeft!
Al zo vaak gedacht en steeds uitgesteld omdat het er niet zo interessant uitzag als Laputa of Mononoke.Garlic is as Good as Ten Mothers! Babette's Feast! Tampopo! What's Cooking! Gotta watch 'em all...Ik vond die nu ook niet speciaal goed maar heb er wel graag naar gekeken omdat ik gewoon graag kijk naar films/series over koken![]()
Creed 3 gezien. Leuk popcornvoer over het algemeen, wijkt niet te ver af van de gemiddelde (goede) Rocky/Creed-film. De meeste clichés neem ik er ondertussen graag bij, maar ik vond wel dat Sly af toe nodig was.
Zonder spoilers: op bepaalde "donkere" momenten in de film, voel ik dat er een mentor-figuur zoals Rocky had moeten zijn.
Altijd blij om deze films te zien, ik neem er ondertussen wel bij dat het niet allemaal klassiekers zullen zijn. Af en toe denk ik wel gewoon: "Hajime no Ippo (en de twee sequel-series) is beter dan alle Rocky-films samen met een ruime voorsprong". Het is misschien "maar" anime, maar ik denk niet we spoedig een film of serie op hetzelfde niveau zullen zien.
Michael B Jordan is een grote anime fan en heeft gezegd dat die serie een belangrijke inspiratie voor Creed 3 was!Ik ken de anime niet, wat zijn de gelijkenissen tussen dit en de Rocky/Creed serie?
Ik ben zelf geen anime fan en weinig kans dat ik die Hajime no ippo ga zien, maar er zijn wel degelijk enkele uitstekende boksfilms gemaakt. Ik zou zelfs durven zeggen dat van de beste sportdrama's die er ooit gemaakt zijn, meer dan de helft daarvan over boksers gaan. Ik denk dan aan vooral aan Raging Bull, The Fighter, The Set-Up, Fat City...
Prachtige film! Heb je Japans of dub gekeken? Zeer goeie cast in het Engels. Werner Herzog!Ik vond die nu ook niet speciaal goed maar heb er wel graag naar gekeken omdat ik gewoon graag kijk naar films/series over koken![]()
Als je binnen dat specifieke genre een heel goeie aanrader wil: Big Night met Stanley Tucci en Tony Shalhoub is zalig.
Gisteren The Wind Rises gezien, een van de paar Miyazaki's die ik nog niet gezien had. Lang links laten liggen omdat het verhaal me een beetje saai leek in vergelijking met het ander Studio Ghibli werk, maar goddamn wat een prachtige film. Animatie was het perfecte medium voor deze biopic over een man die zijn dromen najaagt, aangezien die dromen hierdoor op een heel poëtische manier in het verhaal verwerkt konden worden. Een van zijn beste films.
Tampopo is awesome, Babette's Feast staat al heel lang op mijn watchlist. De eerste kende ik niet eens, die ga ik ook opzoeken.Garlic is as Good as Ten Mothers! Babette's Feast! Tampopo! What's Cooking! Gotta watch 'em all...
Ik kijk eigenlijk altijd naar de originele Japanse Ghibli's, maar nu ben ik de cast gaan opzoeken en ga ik toch ook eens de dub moeten bekijken. Niet alleen voor Herzog maar the TOOCH doet ook mee! Tucci Gang represent.Prachtige film! Heb je Japans of dub gekeken? Zeer goeie cast in het Engels. Werner Herzog!
Mijn nr 2 van Miyazaki, nipt na Spirited Away.
Of misschien nr 3. Porco Rosso is ook fantastisch.
Onlangs een tweede keer gaan kijken en ik zie hem hier veel te weinig vermeld worden dus bij deze een warme oproep om u allen naar de cinema te spoeden voor Aftersun. 10 op 10 beste film van 2022. Dit is wat al die stille etherische indiefilms proberen te zijn. Emotioneel vernietigend zonder grote emoties. Zo klein van opzet maar voelt zo belangrijk. Heel persoonlijk, maar ik kan me niet voorstellen dat er iemand is die niet met heel zijn hart meeleeft. Ik word al terug emotioneel gewoon van dit hier neer te typen. Onmisbaar meesterwerk.