Welke film heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

Tampopo is awesome, Babette's Feast staat al heel lang op mijn watchlist. De eerste kende ik niet eens, die ga ik ook opzoeken.
Daarnaast toch al een hoop films over koken en eten gezien: Ratatouille, Jiro Dreams of Sushi, Chef, Boiling Point, The Cook, The Thief, His Wife and Her Lover, Soul Kitchen, Eat Drink Man Woman, Last Tango In Paris (allez, ik herinner me toch iets met boter),...
Ratatouille, hoe kon ik die overslaan! Eat Drink Man Woman nog niet gezien maar staat bij mij al lang watchlisted. The Cook, the Thief, His Wife and Her Lover is al heel lang geleden, maar vond dat toen wel top. Jiro Dreams of Sushi was wel leuk maar zo veel kon het me niet schelen.
Garlic Is As Good as Ten Mothers is echt fantistisch, maar jij als muziekliefhebber zou zeker ook het verdere werk van Les Blank moeten checken. Always for Pleasure, A Well Spent Life, Dry Wood, Hot Pepper... Echt sublieme ethnografische documentaires allemaal.

Onlangs een tweede keer gaan kijken en ik zie hem hier veel te weinig vermeld worden dus bij deze een warme oproep om u allen naar de cinema te spoeden voor Aftersun. 10 op 10 beste film van 2022. Dit is wat al die stille etherische indiefilms proberen te zijn. Emotioneel vernietigend zonder grote emoties. Zo klein van opzet maar voelt zo belangrijk. Heel persoonlijk, maar ik kan me niet voorstellen dat er iemand is die niet met heel zijn hart meeleeft. Ik word al terug emotioneel gewoon van dit hier neer te typen. Onmisbaar meesterwerk.
Het is lang geleden dat een film nog zo fel onder mijn huid gekropen is als Aftersun.
Hear, hear! Nog maar dit weekend voor het eerst gezien en was direct fan. Compleet andere type film dan de andere, grotere, releases die dit/afgelopen jaar mijn toplijst sierden, maar deze mag daar gerust tussen staan. Wie weet kruipt die zelfs boven The Fabelmans, Tár, The Northman en White Noise naar de absolute top van '22 releases. Zoals utred terecht opmerkte, quietly devastating, een zeer mooi portret van vader en dochter, heel nostalgisch voor de kijker (zeker voor diegenen die deze periode hebben meegemaakt) maar ook prachtig hoe ze herinneringen van de personages in de film gekaderd worden. Jawel hoor, een schot in de roos!

Jullie vergeten allemaal toch nog Southpaw? ook wel onder de indruk van deze "boks film"...

Ook enorm onder de indruk van Aftersun. Zwaar door geëmotioneerd. Geraakte met moeite in slaap erna.
Ik ben beginnen huilen na de film.
Ik had er online nog wat over na gelezen en het kraakte me helemaal.
Als iemand die al jaren sukkelt met depressie, gaf Paul mescal perfect weer hoe ik me soms voel.

Hoe vaak ik zelf al niet gezegd heb : " i dont see myself at 40, didnt even think i would have made it to 30"
Die zin alleen al was een koudrillingmoment.

ook besef en symboliek met liedje en dans dat ze haar pa nooit meer heeft gezien na die reis. En ook de scene in underground disco dat ze naar hem wilt, maar niet kan.
En dus ook besef dat er kort na de reis iets gebeurd is met hem. Wss zelfmoord.

Beetje de cinema gedaan :

Toch wel de minste van de Ant-Man reeks tot nu toe. Verhaal was maar meh en de leuke actie ontbrak. Veel shiny things, maar dat was het dan ook. 6/10.

Goeie film en geweldige come-back van Brendan Fraser. Benieuwd wat die gaat doen op de Oscars. 7/10.

Ondanks het ontbreken van gore en andere horror-aspecten vond ik deze toch wel beklijvend. Niet je a-typische verhaal, maar dat maakt het net zo sterk. 7/10.

de oude 'The Mummy' (van 1998 als ik mij niet vergis)
zeer toffe film eigenlijk, niet super verouderd. enkel op het laatste was het echt merkbaar dat de special effects niet meekonden met wat ze wouden.
sommige practical effects waren ook belachelijk.
straks of morgen het vervolg daarop eens bezien

de oude 'The Mummy' (van 1998 als ik mij niet vergis)
zeer toffe film eigenlijk, niet super verouderd. enkel op het laatste was het echt merkbaar dat de special effects niet meekonden met wat ze wouden.
sommige practical effects waren ook belachelijk.
straks of morgen het vervolg daarop eens bezien
Jep, zelfs 3 (tomb of the dragon emperor) vond ik eigenlijk verre van slecht hoor, met die prachtige chinese muur en landschappen....

Enkel 4 lijkt een giga drol te zijn.

ON TOPIC : Strange Days (1995).
Dit omwille van het overlijden van Tom Sizemore vorige week.
Ik werd in een andere topic attent gemaakt op deze film, ik kende die helemaal niet. Tot mijn grote verbazing trouwens, want de 90's hadden echt wel mijn aandacht als movie kid indertijd.
Maar nu zie ik wel waarom: film kon me eigenlijk weinig boeien. Ralph Fiennes als good guy, main character werkt niet echt vind ik. (heeft een bad guy kop). Verhaal ook vrij matig, met die mini discs.... en dan dat typische Y2K end of the world jasje er rond...
Nee, Tom Sizemore zijn rol was ook verre van memorabel.

Geef mij maar zijn rollen in True Romance en Natural born killers , als geschifte agent.
Of Pearl Harbor als vettige grease monkey monteur.
Of die gladjanus in Passenger 57.
Dat waren pas leuke rollen.

Jep, zelfs 3 (tomb of the dragon emperor) vond ik eigenlijk verre van slecht hoor, met die prachtige chinese muur en landschappen....

Enkel 4 lijkt een giga drol te zijn.

ON TOPIC : Strange Days (1995).
Dit omwille van het overlijden van Tom Sizemore vorige week.
Ik werd in een andere topic attent gemaakt op deze film, ik kende die helemaal niet. Tot mijn grote verbazing trouwens, want de 90's hadden echt wel mijn aandacht als movie kid indertijd.
Maar nu zie ik wel waarom: film kon me eigenlijk weinig boeien. Ralph Fiennes als good guy, main character werkt niet echt vind ik. (heeft een bad guy kop). Verhaal ook vrij matig, met die mini discs.... en dan dat typische Y2K end of the world jasje er rond...
Nee, Tom Sizemore zijn rol was ook verre van memorabel.

Geef mij maar zijn rollen in True Romance en Natural born killers , als geschifte agent.
Of Pearl Harbor als vettige grease monkey monteur.
Of die gladjanus in Passenger 57.
Dat waren pas leuke rollen.
True Romance is een pareltje. Vreemd genoeg nog maar een keer gezien. Ik heb die hier nochtans op DVD liggen.

True Romance is een pareltje. Vreemd genoeg nog maar een keer gezien. Ik heb die hier nochtans op DVD liggen.
Ik zie die DVD quasi op elke rommelmarkt liggen, en dan denk ik bij mezelf:
Hebben jullie die film effectief gezien? Want zo n pareltje doe je toch niet zomaar weg?

Deze film staat zeker in de top 10 beste films voor mij.

Ik denk gewoon dat die dvd echt veel is gefabriceerd. Die zie je echt overal opduiken.

Ik zie die DVD quasi op elke rommelmarkt liggen, en dan denk ik bij mezelf:
Hebben jullie die film effectief gezien? Want zo n pareltje doe je toch niet zomaar weg?

Deze film staat zeker in de top 10 beste films voor mij.

Ik denk gewoon dat die dvd echt veel is gefabriceerd. Die zie je echt overal opduiken.
Ik verkoop ook nog wel eens DVD's, maar deze hou ik toch. Ga ik nog wel eens bekijken.

Deze scène alleen al:

Deze vond ik eigenlijk de climax!
(Beide acteurs, sizemore en penn nu dus al dood damn...)

Of daar waar James Gandolfini haar wil vermoorden, maar zij met die kurkentrekker juist hem pakt. Priceless..

Hoe meer ik over die film praat, hoe rapper ik hem wil opnieuw bekijken.

En ja das zo n film gelijk Rambo 2 die ik al tegen aan de 20 keer heb bekeken he. Sommige mensen verklaren me gek, maar voor mij zijn er films die te perfect zijn en die nooit vervelen.

The Shining: film is al 42 jaar oud, maar blijft een heel goede horrorfilm IMO. :) Geweldig vertolkt door Jack Nicholson.

Baby Driver - Edgar Wright
Was een rewatch, eerste keer dat ik hem zag was op een 14 uur durende vlucht...
Rewatch maakte hem in ieder geval beter, maar vind hem toch nog steeds niet bij het beste van Wright.

Afgelopen weekend naar Venom: Let There Be Carnage gekeken. Eigenlijk was die exact zoals ik verwacht had. Geweld, wat humor, meer geweld. Exact wat ik nodig had, verstand op 0 en kijken. De CGI is niet de slechtste die ik al gezien heb, maar ook niet de beste.

MISSISSIPPI BURNING (1988)

Sterke film over de rassenhaat in deep south states van America.
Deed me denken aan A time to kill, ook in mississippi toevallig.

Verhaal vertoont gelijkenissen, ook weer die KKK die er achter zit, en kopstukken in hoge rangen...

Gene hackman & Willem Dafoe nog in hun kinderschoenen , es leuk om te zien.
Ik hou wel van films in die hillbilly staten.

MISSISSIPPI BURNING (1988)

Sterke film over de rassenhaat in deep south states van America.
Deed me denken aan A time to kill, ook in mississippi toevallig.

Verhaal vertoont gelijkenissen, ook weer die KKK die er achter zit, en kopstukken in hoge rangen...

Gene hackman & Willem Dafoe nog in hun kinderschoenen , es leuk om te zien.
Ik hou wel van films in die hillbilly staten.
Bwo, Gene Hackman in zijn kinderschoenen is wat overdreven hé. :D
Die was toch al een tijd bezig toen.

Misschien Prime Cut (1972) ook eens checken.

Bwo, Gene Hackman in zijn kinderschoenen is wat overdreven hé. :D
Die was toch al een tijd bezig toen.

Misschien Prime Cut (1972) ook eens checken.
Hehe idd wel wa overdreven..

Thx voor de tip, maar de trailer bekeken en zegt me nie zoveel... Bovendien films gemaakt voor de 80s zijn mijn ding niet :shy::shy::shy:

Ant-Man and the Wasp: Quantumania (2023) - 6/10

Deze film geeft me terug hoop voor de toekomst van Marvel. Ok, het is een plothole galore en het maakt in het universum opnieuw bitter weinig uit. Maar ik heb me wel nog is geamuseerd met een Marvel-film van begin tot einde. Let's go, phase V!

Transporter 3 (2008) - 4/10

Lap. Ik dacht dat ik deze actiefilm met Jason Statham nog niet gezien had, maar na het bekijken bleek dat volgens ICheckMovies wel zo te zijn. Desondanks is deze prent zo vergeetbaar dat ik niets van het verhaal sinds de eerste kijkbeurt heb weten te onthouden. Dat zal meer dan waarschijnlijk liggen aan de actiescènes waar je door de drukke montage en de lens die zeer dichtbij wordt gehouden, niets memorabel van in je geheugen kan weten te noteren. Tel daar het dertien in een dozijn-plot, een schabouwelijke love interest en een Prison Break-schurk bij en je hebt een compleet nutteloos vehikel.

Blow
Nog maar eens een rewatch.
Wat blijft dit toch een ongelofelijk sterke film. Vooral die scene waar Depp die casetterecorder inspreekt naar zijn vader.
Of die eind scene...

Damn. Maakt niet uit hoeveel ik hem nu al opnieuw heb bekeken. Dergelijke scenes zorgen keer op keer weer voor een krop in m'n keel.

Terug
Bovenaan