PBR Streetgang
Well-known member
Ratatouille, hoe kon ik die overslaan! Eat Drink Man Woman nog niet gezien maar staat bij mij al lang watchlisted. The Cook, the Thief, His Wife and Her Lover is al heel lang geleden, maar vond dat toen wel top. Jiro Dreams of Sushi was wel leuk maar zo veel kon het me niet schelen.Tampopo is awesome, Babette's Feast staat al heel lang op mijn watchlist. De eerste kende ik niet eens, die ga ik ook opzoeken.
Daarnaast toch al een hoop films over koken en eten gezien: Ratatouille, Jiro Dreams of Sushi, Chef, Boiling Point, The Cook, The Thief, His Wife and Her Lover, Soul Kitchen, Eat Drink Man Woman, Last Tango In Paris (allez, ik herinner me toch iets met boter),...
Garlic Is As Good as Ten Mothers is echt fantistisch, maar jij als muziekliefhebber zou zeker ook het verdere werk van Les Blank moeten checken. Always for Pleasure, A Well Spent Life, Dry Wood, Hot Pepper... Echt sublieme ethnografische documentaires allemaal.
Onlangs een tweede keer gaan kijken en ik zie hem hier veel te weinig vermeld worden dus bij deze een warme oproep om u allen naar de cinema te spoeden voor Aftersun. 10 op 10 beste film van 2022. Dit is wat al die stille etherische indiefilms proberen te zijn. Emotioneel vernietigend zonder grote emoties. Zo klein van opzet maar voelt zo belangrijk. Heel persoonlijk, maar ik kan me niet voorstellen dat er iemand is die niet met heel zijn hart meeleeft. Ik word al terug emotioneel gewoon van dit hier neer te typen. Onmisbaar meesterwerk.
Hear, hear! Nog maar dit weekend voor het eerst gezien en was direct fan. Compleet andere type film dan de andere, grotere, releases die dit/afgelopen jaar mijn toplijst sierden, maar deze mag daar gerust tussen staan. Wie weet kruipt die zelfs boven The Fabelmans, Tár, The Northman en White Noise naar de absolute top van '22 releases. Zoals utred terecht opmerkte, quietly devastating, een zeer mooi portret van vader en dochter, heel nostalgisch voor de kijker (zeker voor diegenen die deze periode hebben meegemaakt) maar ook prachtig hoe ze herinneringen van de personages in de film gekaderd worden. Jawel hoor, een schot in de roos!Het is lang geleden dat een film nog zo fel onder mijn huid gekropen is als Aftersun.
Geweldig vertolkt door Jack Nicholson.