Film Welke film heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

Nog eens La Grande Bellezza gezien. Pracht van een film met een hoop citerenswaardige dialogen die van de puinhoop van je leven toch meer zin geven. Ideaal om nog eens te zien als je naar Rome gaat, maar helaas zit dat er dit jaar niet in. Misschien vanavond, wanneer de dochter slaapt en de vrouw naar de fitness gaat, naar La Dolce Vita kijken. Of iets met de verrukkelijke Monica Vitti. Il Deserto Rosso staat nog op mij te wachten.

Stefania, mother and woman. You're 53, with a life in tatters, like the rest of us. Instead of acting superior and treating us with contempt, you should look at us with affection. We're all on the brink of despair, all we can do is look each other in the face, keep each other company, joke a little. Don't you agree?

This is how it always ends. With death. But first there was life. Hidden beneath the blah, blah, blah. It's all settled beneath the chitter chatter and the noise. Silence and sentiment. Emotion and fear. The haggard, inconstant flashes of beauty. And then the wretched squalor and miserable humanity. All buried under the cover of the embarrassment of being in the world, blah, blah, blah... Beyond there is what lies beyond. I don't deal with what lies beyond. Therefore... let this novel begin. After all... it's just a trick. Yes, it's just a trick.
 
naar La Dolce Vita kijken.
Dit kan ik enkel aanmoedigen, ik vond La grande bellezza altijd een beetje een re-hash van La dolce vita, maar misschien was dat wat kort door de bocht. In ieder geval wel genoten van LGB. Il deserto rosso zou ik nog eens moeten herbekijken. Die vond ik visueel verbluffend, maar had me voor de rest niet helemaal mee.
 

Rewatch in 4K extended. Ondanks dat je in 4K nog beter de greenscreens ziet, blijft dit toch wel een dijk van een film. Hop naar de 3e en laatste film.
 
Dit kan ik enkel aanmoedigen, ik vond La grande bellezza altijd een beetje een re-hash van La dolce vita, maar misschien was dat wat kort door de bocht. In ieder geval wel genoten van LGB. Il deserto rosso zou ik nog eens moeten herbekijken. Die vond ik visueel verbluffend, maar had me voor de rest niet helemaal mee.
Ik heb La Dolce Vita voor het eerst gekeken in 2015 en die heeft me helemaal getrokken richting Italiaanse films uit die periode, maar ik wil die graag nog eens opnieuw zien. Met Amaretto on the rocks. Fellini is ... nogal barok en theatraal, maar van al wat ik van hem heb gezien vind ik Le Notti di Cabiria wel veruit het beste. Giulietta Masina. :bow:
 
Die moet ik nog zien, maar mijn tolerantie voor barokke Fellini-flair bereikt wel snel zijn limiet. Amarcord flirt wat met die grens, maar die kon ik helemaal smaken. Otto e mezzo en La citta delle donne vond ik bvb wel goede films, maar soms wat te veel van het goede en dan stoor ik me er ook aan. La dolce vita raakt echter helemaal de sweet spot. Een perfect voorbeeld van vernieuwing in een klassiek genre. Dat deed Antonioni ook met L'avventura (alleen ging hij meer in de richting van modernistische, contemplatieve cinema). En ik heb liever de richting die Antonioni uitging dan Fellini, al zijn die wel uitdagender om te bekijken.
 
KONG : SKULL ISLAND.

Erg complete film , toch wel. Waar King Kong 2005 nogal wat veel intro heeft, (en 3 uur duurt..) is hier al meteen volle bak actie, in een heerlijk post-vietnam-oorlog sfeertje.

Was een rewatch, maar verveelde toch weer geen sikkepit. Wat een adembenemende beelden toch weer van die Ha Long Bay (toen ik die film voor het eerst zag, heb ik meteen een reis vast gelegd er naar toe, het jaar erop).

Nu twijfel ik nog wat om die Godzilla films nog es er door te jagen, en Kong vs Godzilla, maar daar heb ik eigenlijk geen goede herinneringen aan....
 
Laatst bewerkt door een moderator:
KONG : SKULL ISLAND.
Erg complete film , toch wel. Waar King Kong 2005 nogal wat veel intro heeft, is hier al meteen volle bak actie, in een heerlijk post-vietnam-oorlog sfeertje.

Was een rewatch, maar verveelde toch weer geen sikkepit. Wat een adembenemende beelden toch weer van die Ha Long Bay (toen ik die film voor het eerst zag, heb ik meteen een reis vast gelegd er naar toe, het jaar erop).

Nu twijfel ik nog wat om die Godzilla films nog es er door te jagen, en Kong vs Godzilla, maar daar heb ik eigenlijk geen goede herinneringen aan....
Anders eerst eens King of Monsters zien, die heb ik eigenlijk met plezier al een keer of drie herkeken. Godzilla vs Kong nog maar eenmaal gezien, maar alle monsters en hoe ze in beeld gebracht zijn bij KoM zorgen voor een aangename avond, braindead weliswaar maar daarom kijk je ook naar giga hagedissen
 
KONG : SKULL ISLAND.

Anders eerst eens King of Monsters zien, die heb ik eigenlijk met plezier al een keer of drie herkeken. Godzilla vs Kong nog maar eenmaal gezien, maar alle monsters en hoe ze in beeld gebracht zijn bij KoM zorgen voor een aangename avond, braindead weliswaar maar daarom kijk je ook naar giga hagedissen
Allright. En is het nodig eerst nog Godzilla (2014) te bekijken?
Ga ik mee zijn met het verhaal?

Ik herinner mij daar eerlijk gezegd ook niet meer erg veel van..
 
Op de vlieger van Egypte naar huis nog eens Coco gekeken op m'n laptop. Zit je daar op het eind van de film te janken bij die ene scène met mama Coco, en niet voor de eerste x :unsure:


Blijft voor mij één van de beste Disney/Pixar films aller tijden, gewoon een meesterwerk.
9,5/10
Is denk ik ook mijn favoriete Pixar aller tijden, en sowieso één van de beste westerse animatiefilms gemaakt. En er zijn sowieso wel veel mooie Pixarfilms. Moet de films van de laatste jaren wel nog een beetje inhalen, enkel Luca en Soul eigenlijk gezien.

 
Die Hart

1,5 uur van m'n leven verspild aan deze rotzooi.
Dat hebt ge toch wel zelf gezocht.
Allright. En is het nodig eerst nog Godzilla (2014) te bekijken?
Ga ik mee zijn met het verhaal?

Ik herinner mij daar eerlijk gezegd ook niet meer erg veel van..
Godzilla(2014) was eh, ok. Maar zowel King of the Monsters, Skull Island als Kong vs Godzilla zijn allen dikke fun.
 
Allright. En is het nodig eerst nog Godzilla (2014) te bekijken?
Ga ik mee zijn met het verhaal?

Ik herinner mij daar eerlijk gezegd ook niet meer erg veel van..
Het is er een sequel van natuurlijk maar buiten een paar plotelementen en personages ga je imo niet teveel missen.

En het is niet alsof je Godzilla niet zou herkennen of je effectief voor het grotere plot naar KoM zou kijken 🤣

Nu toen Godzilla in de cinema kwam vond ik die echt wel de moeite. Trage opbouw, zeer indrukwekkende beelden wel, maar eigenlijk kijk ik toch meer om monsters elkaar slaag te zien geven en dan is KoM beter ( maar Pacific Rim blijf ik beter vinden)
 
maar eigenlijk kijk ik toch meer om monsters elkaar slaag te zien geven en dan is KoM beter ( maar Pacific Rim blijf ik beter vinden)
Hellz yeah. Gewoon een ballet aan monsters die worstelen. Gigantische audio, en simpele maar coole setpieces die geloofwaardig genoeg over komen. Dik spijt da'k ze genegeerd heb op release en niet in de cinema ben gaan zien.

Pacific Rim dan weer wel in de cinema gezien, maar ik denk dat ik Kong Vs Godzilla toch nog net iets hoger plaats. Is er eigenlijk al een nieuwe in productie?
 
In the Court of the Crimson King: King Crimson at 50 (2022): geen film, maar documentaire. Cava wel maar beetje all over the place soms.
 
Bullet Train (2022)

Een groep huurmoordenaars nemen allemaal een Shinkansen treinrit in Japan, iedereen is er voor hun eigen reden of doelwit. Initieel lijkt niemand iets in het gemeen te hebben maar snel wordt duidelijk dat 'toeval' niet bestaat en dat geluk hebben voor de een meer is weggelegd dan de ander.

Een zeer leuke actiefilm met een luchtig verhaal, die zichzelf niet al te au sérieux neemt. Een beetje een no-brainer qua verhaallijn met enkele leuke wendingen. De film focust op waar het zich om draait: gevechtsscenes met handwapens of blote vuisten geaccentueerd met een tikkeltje humor hier en daar. Desondanks dat de hele film zich (zo goed als) enkel afspeelt in de treinwagons, is er geen verveling of drang naar een andere achtergrond.

Een leuke relax & enjoy movie. 7.5/10
 
KONG : SKULL ISLAND.

Erg complete film , toch wel. Waar King Kong 2005 nogal wat veel intro heeft, (en 3 uur duurt..) is hier al meteen volle bak actie, in een heerlijk post-vietnam-oorlog sfeertje.

Was een rewatch, maar verveelde toch weer geen sikkepit. Wat een adembenemende beelden toch weer van die Ha Long Bay (toen ik die film voor het eerst zag, heb ik meteen een reis vast gelegd er naar toe, het jaar erop).

Nu twijfel ik nog wat om die Godzilla films nog es er door te jagen, en Kong vs Godzilla, maar daar heb ik eigenlijk geen goede herinneringen aan....
Kong Skull Island is eigenlijk vooral in Ninh Binh opgenomen ;) .
 
Terug
Bovenaan