Film Welke film heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

CANDY LAND: vreemde film over seks werkers die geconfronteerd worden met een bijbelse cult. weird. 6/10


M3GAN: heerlijke chucky alike film. dat was veel te lang geleden dat we nog eens echt zo'n bangelijke terminator pop op ons af zagen komen 8/10
 
Infernal Affairs (2002): 8/01
Twilight (1998): 7/10
Death Wish (1974): 7/10
Death Wish II (1982): 6.5/10
Triangle Of Sadness (2022): 7/10
Big Trouble In Little China (1986): 8/10
 
1972: Munich’s Black September over de aanslag door Zwarte September op de Israëlische Olympische ploeg in München. Mix van gedramatiseerde elementen en gesprekken met alle partijen, zowel Duitse ordediensten als slachtoffers (familie van) en daders. Toont hoe diep de problematiek zit en stelt een paar goede vragen. Voor wie interesse heeft in de woelige periode van de jaren zeventig, zeker boeiend om te bekijken.
 
Het aanbod is niet zo groot vergeleken met the Criterion Channel die hier helaas niet te krijgen is tenzij via VPN,
Awel, ik ben geabonneerd en vroeger zette ik altijd mijn VPN op wanneer ik een film keek op CritChan. Maar de laatste paar keer uit pure vergetelheid die moeite niet gedaan. En gisteren had ik zin in een klassieke Hollywood noir dus heb gewoon browser geopend, naar hun site gesurft en een film opgezet. Waar ik vroeger een Location mismatch alert zag, krijg ik nu geen errors meer en de film speelde gewoon af.
 

Bizarre film, maar dat was verwacht. Entertainend en goed geacteerd, maar uiteindelijk gaat het ook niet verder dan dat. 6/10.


Soms vraag ik mij af waarom ik er toch mijn tijd in steek. Goeie trailer? Ok score? Laat deze maar passeren, tenzij je graag clichés en schrikmomentjes hebt. Been there, done that. 4/10.
 
- The Return of the Living Dead (1985) 7/10

- My Winnipeg (2007) 8/10

- Marcel the Shell With Shoes On (2021) 7/10

- Rollerball (1975) 7/10

- Decision to Leave (2022) 9/10
 
TERMINATOR 1 en 2 voor het eerst met de madam (ik heb ze nu toch wel al een keer of 20 gezien denk ik)

T1 blijft mijn favoriet. Telkens was ik omver geblazen dat deze film, nu 39 jaar oud ondertussen, zoiets op de mat kon leggen.
Al moet ik nu wel constateren, door er goed op te letten, dat er eigenlijk niet veel special effects in deze film zitten. Geen eigenlijk?
Arnie zijn kop is gewoon een masker, naar het eind toe met die beschadigingen.
En van zodra hij "opgebrand" geraakt, en het skelet/robot achter reese & connor aan komt, moet je er eens op letten: je ziet eigenlijk nooit de robot in z'n geheel. En constant dezelfde bewegingen maken.

UITERAARD neemt het niet weg dat dit voor die tijd een erg vooruitstrevende film is, en zelfs anno 2023 nog een heel interessante en beklijvende thriller is. Heerlijk genieten tellkens.


T2 dan. vond ik net iets minder. nog steeds heel erg goede film, maar Furlong hebben ze wel "heel cool" proberen te maken hé. Alléé in die film zie je dat hij geboren is in 1985 van de police records, maar film speelt zich af in 1992. dus hij is 7 jaar oud. had al 4 criminal records op zijn naam (zie je heel vluchtig door de T1000 die reseach doet), kan met een motorbike rijden, kan ATM's hacken, heeft al in mexico, nicaragua en die landen gewoond... sorry hoor maar aan 7 jaar oud :D :D. Ik kom nu pas te weten dat zijn stief moeder in die film, die stoere VASQUEZ chick is van in aliens 2 , ook van cameron natuurlijk :) . En die helekopter piloot dat de T1000 er laat "uitstappen", is die bad guy van in Commando. (niet benett, maar die president van dat eiland)
Neemt niet weg dat die film ook nog steeds heel goed te pruimen is.

Nu sta ik wat voor een 2sprong:
ofwel moet ik de films verder bekijken zoals ze zijn uitgekomen.
ofwel moet ik doen zoals DARK FATE vraagt, en al de andere sequels overslaan en meteen naar Dark Fate gaan.
Ik denk dat ik eens het laatste ga kiezen. want 3 zo'n films zal voor het vrouwtje wel volstaan denk ik :)
(overigens vind ik toch zowiezo heel het verhaal in genesys te bij het haar gegrepen. en de vrouwelijke robot in T3 vind ik ook lame. enkel de salvation film met Bale is nog ietwat te pruimen)
 
Hier is een 3e

De films en series zijn allen uw tijd niet waard. Gewoon die eerste blijven 2 herbekijken.
Mja deze game heb ik ook gekocht op PS4, maar vond de wereld nogal "leeg aanvoelen". Vooral in het begin, ik had precies het gevoel dat die maar niet op gang kwam..... Toegeven: ik heb er niet erg veel tijd aan besteed, en gauw terug doorverkocht. De trailer ziet er wel heel erg goed uit natuurlijk. Maar dat heb je wel bij meerdere games.
 
Terug
Bovenaan