Film Welke film heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

Guillermo Del Toro's Pinocchio
Heerlijk! Een sprookje in typische Del Toro stijl. Wat anti war, anti fascisme er tegen aan smijten op de beste manier.
Voice cast doet het ook heel goed. Had niet door dat Gepetto gespeeld werd door David Bradley (de grumpy concierge uit Harry Potter).
Christopher Waltz ook geweldig als Count Volpe.
 
Guillermo Del Toro's Pinocchio
Heerlijk! Een sprookje in typische Del Toro stijl. Wat anti war, anti fascisme er tegen aan smijten op de beste manier.
Voice cast doet het ook heel goed. Had niet door dat Gepetto gespeeld werd door David Bradley (de grumpy concierge uit Harry Potter).
Christopher Waltz ook geweldig als Count Volpe.
Fan van Del Toro hier maar tot hiertoe nog geen drang gehad om deze te bekijken. Wat mij tegen houd is dat ik het verhaal van Pinocchio van buiten ken en een beetje beu ben. Of is deze genoeg afwijkend om toch vernieuwend te zijn?
 
Fan van Del Toro hier maar tot hiertoe nog geen drang gehad om deze te bekijken. Wat mij tegen houd is dat ik het verhaal van Pinocchio van buiten ken en een beetje beu ben. Of is deze genoeg afwijkend om toch vernieuwend te zijn?
Wat Cerulean zegt, gewoon kijken, niet twijfelen, just do it, wat is 2 uur, waar wacht ge eigenlijk nog op, heeft Guillermo u al ooit bedrogen, echt waar ik snap zelfs niet dat dit een discussie is, kijk de beste stop motion film van het laatste jaar nu meteen, vernieuwend verschmieuwend pff, Del Toro gogo gogo.


Sorry, liet me wat gaan.
 
@ikbenben is wel het kijken waard I guess. Maar lower your expectations. Het is praktisch een musical en de zang en dans is jammer genoeg redelijk cringy. Del Toro is overrated. Fight me. ;p

kijk de beste stop motion film van het laatste jaar nu meteen
The House would like a word!

Nu we het over musicals hebben; onlangs die Roald Dahl's Matilda musical gezien en alhoewel ook niet denderend hield Thompson die prent nog overeind en waren de nummers iets minder cringy.
 
Laatst bewerkt:
tumblr_p5blznjKQs1v01x2co1_540.gif


kom dan jongeuh! ;p

Nee zijn films zijn meestal wel ok wat op zich al een hele verdienste is maar voor mij schiet hij altijd net naast true greatness. Early Del Toro vond ik interessanter dan zijn nieuwer werk. (Cronos, Mimic, Devil's Backbone) Dan een dipje met Blade II en Hellboy en dan met Pan's Labyrinth zat hij het dichtste op doel. Maar vanaf daar gaat het bergaf imo. Prolly just me, kan nog altijd niet geloven dat Nightmare Alley genomineerd was voor best picture want dat vind ik prolly zijn minste tot nu. Nu ja, dat hij met Shape of Water in 2018 won van klassebakken als; The Post, Call Me by Your Name, Three Billboards, Get Out, Phantom Thread, Dunkirk, Lady Bird,) kan ik al helemaal niet vatten. Vandaar voor mij beetje overrated. 😅
 
tumblr_p5blznjKQs1v01x2co1_540.gif


kom dan jongeuh! ;p

Nee zijn films zijn meestal wel ok wat op zich al een hele verdienste is maar voor mij schiet hij altijd net naast true greatness. Early Del Toro vond ik interessanter dan zijn nieuwer werk. (Cronos, Mimic, Devil's Backbone) Dan een dipje met Blade II en Hellboy en dan met Pan's Labyrinth zat hij het dichtste op doel. Maar vanaf daar gaat het bergaf imo. Prolly just me, kan nog altijd niet geloven dat Nightmare Alley genomineerd was voor best picture want dat vind ik prolly zijn minste tot nu. Nu ja, dat hij met Shape of Water in 2018 won van klassebakken als; The Post, Call Me by Your Name, Three Billboards, Get Out, Phantom Thread, Dunkirk, Lady Bird,) kan ik al helemaal niet vatten. Vandaar voor mij beetje overrated. 😅
Wat ik leuk vind aan Del Toro dat hij echt zijn specifieke stijl heeft. Je weet meteen, amai, dit is een Del Toro film.
Ik ben fan van zijn stijl en geniet dus ook van zijn films. Betekent niet dat ze automatisch best of the best zijn, maar ik heb nooit spijt als ik 1 van zijn films gezien heb.
 

Vreemde film die anders uitpakt dan je zou verwachten. Het verhaal zit soms ook op een zijspoor dat nergens naar toe leidt. Ik ben toch wat op mijn honger blijven zitten. 5/10
 
Iemand een idee van de fysieke paraatheid van @DaFreak. Kwestie van men kansen wat in te schatten niet meer gevochten sinds de lagere school.

Hij maakt misschien niet aan de lopende band meesterwerken en Pinokkio moet ik zelfs nog zien maar dissapointed I was never. Voor mij toch echt een klasbak met Shape Of Water en Pan's Labyrinth op kop.
 
@ikbenben is wel het kijken waard I guess. Maar lower your expectations. Het is praktisch een musical en de zang en dans is jammer genoeg redelijk cringy. Del Toro is overrated. Fight me. ;p
Wel, gisteren dus bekeken en ik vind hem zeker goed. Del Toro zijn interpretatie is verfrissend maar niet vernieuwend maar het maakt het toch net de moeite om weer eens een Pinocchio verhaal te bekijken.
De personages zien er wat meer creepy uit dan we gewoon zijn en dat vind ik wel leuk. Een musical vind ik het niet echt maar er wordt gewoon gezongen zoals bv in de meeste Disney animated films.

Dat je Del Toro overrated vind is jouw mening maar ik deel die niet :p
 
The Northman,

wegens aanraden op dit forum. Ik vond de beelden en actie en zo wel tof, en het vrij realistische beeld van de vikings ook wel.
Maar hoofdpersonage kon me wel weinig bekoren verder.

Het was een leuke film voor 1 keer te zien, ik geef hem pakweg een 7 op 10, vooral voor de magische sfeer en landschappen.
Maar rewatch zal er wellicht niet meer komen.
 
White Noise (netflix)
Geen idee wat ik hiervan moet vinden. Adam Driver heeft duidelijk meer in zijn mars dan hij liet uitschijnen in de SW films. Dat heeft hij in mijn ogen al vast bewezen in die Gucci film. Ondanks de film (white noise) echt een groot vraagteken is, liet hij weer uitschijnen dat hij een sterke rol kan neerzetten ondanks de film zelf goed, slecht, ? is. Moet wel zeggen, het einde (zie credits) was dan weer subliem.
 
The Hustle
Lang geleden dat ik zo'n slechte film gezien heb. Ocharme Anne Hathaway. Rebel Wilson die kan toch echt niet acteren?

Baby Driver
Rewatch van een topfilm. De muziek maakt die film echt helemaal af :love:

The Prestige
Jaarlijke rewatch, vriend had hem nog niet gezien. Eén van mijn favoriete films aller tijden. Dat Nolan er nog veel moge maken.
 
Everything Everywhere All at Once

Zag hem op Prime staan en de premisse sprak me meteen aan. Deed me wat denken aan Mr. Nobody (humor, sci-fi, parallelle universa).
Qua stijl bleek het wel iets compleet anders.

De snelle, origineel gefilmde vechtscènes hadden veel weg van old-school Jackie Chan films gemixt met The Matrix.
Ik vond het thema zeer passend voor deze tijd (eentje waarin burnouts en depressies spijtig genoeg bijna de norm zijn geworden), gebracht in een 'wacky' sci-fi/fantasy context, met veel gevoel. Zonder te klef te worden imo (daar ben ik allergisch aan). Met dank aan Michelle Yeoh.
140min lijkt veel, maar uiteindelijk vliegt de film vooruit. Not a dull moment!
 
Laatst bewerkt:
@ikbenben is wel het kijken waard I guess. Maar lower your expectations. Het is praktisch een musical en de zang en dans is jammer genoeg redelijk cringy. Del Toro is overrated. Fight me. ;p
Nee zijn films zijn meestal wel ok wat op zich al een hele verdienste is maar voor mij schiet hij altijd net naast true greatness. Early Del Toro vond ik interessanter dan zijn nieuwer werk. (Cronos, Mimic, Devil's Backbone) Dan een dipje met Blade II en Hellboy en dan met Pan's Labyrinth zat hij het dichtste op doel. Maar vanaf daar gaat het bergaf imo. Prolly just me, kan nog altijd niet geloven dat Nightmare Alley genomineerd was voor best picture want dat vind ik prolly zijn minste tot nu. Nu ja, dat hij met Shape of Water in 2018 won van klassebakken als; The Post, Call Me by Your Name, Three Billboards, Get Out, Phantom Thread, Dunkirk, Lady Bird,) kan ik al helemaal niet vatten. Vandaar voor mij beetje overrated. 😅
Del Toro overrated, interessante stelling. Ik denk niet ik akkoord ga want ik blijf wel fan van zijn werk, maar ik begrijp wel je verbazing mbt de ontvangst van The Shape of Water. Leuke film en behoorlijk weird, maar uiteindelijk vond ik hem ook niet zo super (zeker niet de manier waarop de villain werd neergezet). Nightmare Alley is nu geen Best Picture film, maar ik heb wel van elke seconde genoten tijdens die film en dat is ook heel veel waard. Guillermo Del Toro mag dan niet meesterwerk na meesterwerk afleveren, hij neemt wel elk project serieus en giet zijn erudiete ziel er helemaal in, en dat in elk aspect van het productieproces. Ook heeft hij een uitstekend gevoel voor blocking en durft ook lekker veel te bewegen met de camera en spelen met framing.

Nah, mijn conclusie is dat Del Toro een baller is en dat we zeer blij mogen zijn dat er nog filmmakers van zijn kaliber zijn die op regelmatige basis en met panache mid-to-big budget drama's en actiefilms maken. Ik moet zijn Hellboy-films wel nog zien.
 
Ja ik ga en wil hem ook zeker niet de grond in boren want vind zijn films ook altijd wel entertainend maar ik denk niet dat hij nog gaat doorbreken naar het hoogste echelon om bijvoorbeeld in één adem met Spielberg, Kubrick, Tarantino & Scorsese genoemd te worden. Terwijl de grootsheid van zijn naam die vaak zelfs in de titel geplakt wordt soms anders zou doen vermoeden.


Ik had hem graag Mountains of Madness zien maken en hopelijk komt dat er nog van. Zijn vroeger werk was beklijvender, sinds zijn mainstream success lijkt hij zich altijd wat in te houden en luchtige toetsen toe te voegen.
 
Ja ik ga en wil hem ook zeker niet de grond in boren want vind zijn films ook altijd wel entertainend maar ik denk niet dat hij nog gaat doorbreken naar het hoogste echelon om bijvoorbeeld in één adem met Spielberg, Kubrick, Tarantino & Scorsese genoemd te worden.
Hoeft ook niet vind ik. Je weet min of meer wat je kan verwachten van zijn repertoire en stijl. Ik vind hem een beetje vergelijkbaar met Tim Burton.
 
Terug
Bovenaan