Film Welke film heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

Ik zou de 3 Infernal Affairs films willen bekijken. Nu volgens Wikipedia zie ik dat 2 een prequel is en 3 is 'both a sequel and a semi-prequel'.
Wat is de beste volgorde om ze te kijken?
Gewoon het origineel 3 keer opnieuw :unsure:

Nee gewoon sequentiël zoals ze zijn uitgekomen. De 3e film vond ik achteraf gezien niet de moeite en de 2e herbekijk ik eigenlijk ook nooit.
 
DREDD

nogmaals deze bad ass film opgelegd.
het origineel met Stallone vond ik ook goed op z'n eigen manier, maar deze is toch nog een klasse apart :D

ik kijk echt al uit naar de lang verwachte sequel, want zo'n stoere films zijn helemaal mijn ding. Karl Urban kills it.
 
Striking Distance (1993): 6.5/10
Clerks (1994): 8/10
Clerks II (2006): 7/10
Clerks III (2022): 6.5/10
 
ENEMY OF THE STATE (1998)

25 years old, but gold. rewatch xx uiteraard.

Ik denk dat ik vanaf nu elke vrijdag avond een 90's movie rewatch avondje hou.
met mijn over volle dvd kast kan ik wel een jaar of 10 weg.



(deze ochtend was ik bij mijn zus, es uit nieuwsgierigheid daar netflix es gestart om te zien wat er is uitgekomen sinds ik mijn abo gestopt ben 4 maand geleden: resultaat: GEEN HOL)
 
DREDD

nogmaals deze bad ass film opgelegd.
het origineel met Stallone vond ik ook goed op z'n eigen manier, maar deze is toch nog een klasse apart :D

ik kijk echt al uit naar de lang verwachte sequel, want zo'n stoere films zijn helemaal mijn ding. Karl Urban kills it.
Is het nu confirmed dat er een sequel komt? Die zit al tien jaar in development vagevuur, ondanks dat het echt een zalige film was. Zou wel nice zijn als hij er komt!
 
Is het nu confirmed dat er een sequel komt? Die zit al tien jaar in development vagevuur, ondanks dat het echt een zalige film was. Zou wel nice zijn als hij er komt!
Had nog nooit opgevangen dat er een sequel zou komen.
Al is het inderdaad een zalige film, een sequel zou ik niet echt logisch vinden. Het verhaal is af, en die "spy everywhere act" van John Voigt lijkt me dan ook definitief van de ban en uit het congres.



WHY DID YOU BLOW UP THE BUILDING?

BECAUSE YOU MADE A PHONECALL !!

:D die norse gene hackman was ook wel zalig.
 
Had nog nooit opgevangen dat er een sequel zou komen.
Al is het inderdaad een zalige film, een sequel zou ik niet echt logisch vinden. Het verhaal is af, en die "spy everywhere act" van John Voigt lijkt me dan ook definitief van de ban en uit het congres.



WHY DID YOU BLOW UP THE BUILDING?

BECAUSE YOU MADE A PHONECALL !!

:D die norse gene hackman was ook wel zalig.
Ik heb je gequote uit dredd :p enemy of the state zou me inderdaad verbazen
 
Ik heb je gequote uit dredd :p enemy of the state zou me inderdaad verbazen
Ah ja sorry.
Wel las onlangs nog een artikel met karl urban en se waren in post productie.. Whatever that means. Dus ik zie het wel goed komen. Hollywood heeft toch geen inspiratie meer voor nieuwe verhalen, enkel sequels of reboots.
 
Hollywood heeft toch geen inspiratie meer voor nieuwe verhalen, enkel sequels of reboots.
Er wordt gerust nog iets anders gemaakt daar maar dan wordt er maar weinig aandacht aan gegeven, gaat er bijna niemand kijken en flopt dat, of zijn ze van het idee 'komt toch wel op de streaming' met hetzelfde resultaat. Zo zijn de post-covid tijden helaas en het is maar wachten tot de storm gaat liggen en iedereen de franchises beu wordt. Kijk eens naar Nobody en The Northman, als je graag actie ziet zijn dat wel films voor jou denk ik.
 
Er wordt gerust nog iets anders gemaakt daar maar dan wordt er maar weinig aandacht aan gegeven, gaat er bijna niemand kijken en flopt dat, of zijn ze van het idee 'komt toch wel op de streaming' met hetzelfde resultaat. Zo zijn de post-covid tijden helaas en het is maar wachten tot de storm gaat liggen en iedereen de franchises beu wordt. Kijk eens naar Nobody en The Northman, als je graag actie ziet zijn dat wel films voor jou denk ik.
Ja Nobody reeds gezien.

The northman nog niet, die leek me beetje op The Revenant met di caprio, maar viel me tegen.... Misschien toch maar es die northman proberen
 
De dochter heeft plots het idee opgevat dat ze zich wil verdiepen in het werk van Wes Anderson, dus ik ga graag mee in die reis.

Begonnen met Rushmore, en daar zie je al erg goed de bouwstenen van zijn latere films. Schwartzman zet een overtuigend ettertje neer waar je toch sympathie voor kan opbrengen, naar het is Murray en Bryan Cox die al hun scenes stelen. Dit smaakt naar meer.
 
Terug
Bovenaan