Welke eigenschap van je partner stoort je (mateloos)?

Sjeezes, ben ik nu echt de enige die kan zeggen: okiedo, geef me 14 minuten. 7 om te douchen, 7 om mijn haar te drogen en aan te kleden.
:unsure:

Begrijp me niet verkeerd, ik wou dat ik het magische talent had me te transformeren tot een prachtige, oogverblindende vamp! Maar ik ben al blij als ik ergens vlekkenvrij kan verschijnen. 🤷🏼‍♀️
Ja, of jij weet direct wat dragen zonder eerst benen armen en whatever in te smeren en dan als een halve dode te staan staren naar je kast

Het is nochtans blauw :thinking: graptje :D
Dat was het inderdaad doorgaans 😂
Gebeurt bij ons ook niet, wel het omgekeerde. Of denk je dat wij als mannen daar iets in te zeggen hebben?
Hier was het eerst iets vinden dat hij wél wou dragen én de juiste maat had.
Eens die klus erop zat, was het kinderspel voor mij 🤪
Maar ik heb dan ook een goed georganiseerde kleerkast met kleurcodes in de kapstokken, een sectie speciaal voor "Jurkjes voor een gelegenheid" etc 🙈

Sjeezes, ben ik nu echt de enige die kan zeggen: okiedo, geef me 14 minuten. 7 om te douchen, 7 om mijn haar te drogen en aan te kleden.
Nee, ik kan mij daar ook niet mee bezig houden.

Hier is m'n vriend vaak diegene die later klaar is, maar dat is door zijn ADD. Dan vertrekken we over 2 minuten en zegt hij "ik ga nog even douchen hé."

PUBLIC SERVICE ANNOUNCEMENT: women do not wear makeup to please yo’ass, they don’t wear it because they are ‘insecure’. They wear it because it’s fun. Go put on some glitter and shut up.

The Best Glitter Makeup Products: Eyes, Lips, Face, and More | Vogue

Ik: "Ik ga me even omkleden, tot zo!"
5 minuten later ben ik klaar

Mijn vrouw: "Ik ga me even omkleden, tot zo!"
45 minuten later roept ze me naar boven met de vraag wat ze moet aantrekken.

Yeah hier ook. Standaard scenario als we weg gaan:
- zij: "Kom schat, we gaan vertrekken, ik ga mijn schoenen aandoen"
- ik: Ruimt de tafel op, doe broek, T-shirt, schoenen aan, gaat bij de voordeur wat op mijne gsm spelen tijdens het wachten.
- zij: "SEG JAAG MIJ ES NIET OP IK WORD ZENUWACHTIG VAN U :angry:"
- ik: :oink:

1 voordeel, ik moet de kleuren van mijn kleding al niet meer afstemmen op die van mijn onbestaande partner! 😂
Whut? Doen koppels dat echt?

Waarom benen insmeren als je met een legging onder je kleed op het toneel verschijnt?
Waarom een opmerking maken over gladde benen als ge weet dat ge daarmee de deur open zet voor wielertoerist-met-geschoren-benen grappen? :sop:

@Lint

Als ik het goed begrijp ruim jij de tafel op in je onderbroek en trekt dan pas iets van kleren aan? 🤔
Ik vraag me ook oprecht af of er koppels zijn die de kleuren van hun kleding matchen? Enige wat wij vaak zelfde dragen is zwart als het een belangrijke aangelegenheid is.
Er bestaan ook koppels (jonge ouders) die elkaar mammie en pappie noemen hahaha de horror.😕

Laatst bewerkt door een moderator:
Doe ik ook.:frown:
Je moet je toch eerst opmaken en als het om een full face gaat dus de hele mikmak duurt het bij mij meer dan een uur hoor plus het haar dan eens en dan moet hij komen helpen om mij te schudden omdat sommige broeken niet even vlot omhoog gaan. :frown:

Ben je dan zo onzeker over je uiterlijk dat je effectief een uur nodig hebt om je op te maken?
Stel dat je dat niet zou doen, gewoon natuurlijk naar dat feestje of wat dan ook zou gaan, zou je er dan op aangesproken worden?

Enfin, ik kan er niet bij dat vrouwen zoveel tijd steken in oppervlakkig gedoe om zich goed te voelen ten opzichte van een ander, terwijl die andere zich daar echt geen kloten van aantrekt.
Ik heb het hier al eens gezegd, maar deze kant van Europa is gewoon een uitzondering op vlak van make-up volgens mij. Myllana heeft volgens mij ook roots van niet bij de deur, en ik herken dat, zo "ah tof we gaan naar x dan kan ik me nog eens helemaal opmaken, het is al zo lang geleden". En dan duurt dat inderdaad meer dan een uur, en als typische Belg vind ik dat dan overdreven, maar ok het ziet er natuurlijk ook wel goed uit.

Voor ik mijn vrouw leerde kennen nog wel met wat latina's gesproken, en iemand uit Rusland, en dat was niet anders. Opmerkingen gehoord zoals "ja ik sta 3u voor mijn werk op om genoeg tijd te hebben" en "als ik in mijn thuisland zou komen werken als in België (amper make up) zou men mij nastaren".

Met kledij is dat een beetje hetzelfde. Eerste oudejaar in België, mijn vrouw compleet overdressed (waar volgens mij alleen zij mee inzat) in een strak rood kleed en gigantisch hoge pumps, de rest van mijn vrouwelijke vrienden nog net een alledaags kleedje en misschien een lage hak. Het eerste trouwfeest van vrienden ze dan maar wat ingetoomd, en ze kon ook haar ogen niet geloven hoe alledaags mensen durfden opdagen... :) In veel landen is dat in galakledij (smoking, lang kleed).
Ook dat is deel van het culturele verschil uiteindelijk, als vrouw (en soms ook als man) veel minder je aantrekken hoe je er uitziet. In het begin kon ze dan soms tegen mij fluisteren van: "zeg, kon die vrouw haar haar niet eerst eens gewassen hebben", maar ondertussen heeft ze haar daaraan aangepast.

Whut? Doen koppels dat echt?

@Lint

Ik vraag me ook oprecht af of er koppels zijn die de kleuren van hun kleding matchen? Enige wat wij vaak zelfde dragen is zwart als het een belangrijke aangelegenheid is.

Hier deed ik dat toch wel. Hij een hemd met groen aan? Okee, dan doe ik geen lichtblauw of roze jurkje aan maar een jurkje met groen. (toch keuze genoeg 🤷🏼‍♀️)
Enkel maar "voor gelegenheid" hoor, nu niet dat we dat in het dagdagelijkse leven deden 😁.

Mijn dochter doet dat nu ook eigenlijk al op haar eigen manier.
"mama, ik wil ook een jurkje aan vandaag, net als jij!"
Of vanmorgen: "mama, ik wil mijn roze jas aandoen, en jij ook jouw roze jas!"

@Lint

Als ik het goed begrijp ruim jij de tafel op in je onderbroek en trekt dan pas iets van kleren aan? 🤔
Er bestaan ook koppels (jonge ouders) die elkaar mammie en pappie noemen hahaha de horror.😕
We stemmen enkel af als we naar een feest gaan in "sjieke kledij" of toen we zelf trouwden. Maar dat zijn echt uitzonderingen.

Mijn broer en zijn vrouw hebben drie dochters (2, 4 en 6) en die hebben quasi altijd dezelfde kleedjes aan. Dat is schattig ... maar soms ook héél creepy. Een typische stijlfiguur uit een horrorfilm.

Ik heb het hier al eens gezegd, maar deze kant van Europa is gewoon een uitzondering op vlak van make-up volgens mij. Myllana heeft volgens mij ook roots van niet bij de deur, en ik herken dat, zo "ah tof we gaan naar x dan kan ik me nog eens helemaal opmaken, het is al zo lang geleden". En dan duurt dat inderdaad meer dan een uur, en als typische Belg vind ik dat dan overdreven, maar ok het ziet er natuurlijk ook wel goed uit.

Voor ik mijn vrouw leerde kennen nog wel met wat latina's gesproken, en iemand uit Rusland, en dat was niet anders. Opmerkingen gehoord zoals "ja ik sta 3u voor mijn werk op om genoeg tijd te hebben" en "als ik in mijn thuisland zou komen werken als in België (amper make up) zou men mij nastaren".

Met kledij is dat een beetje hetzelfde. Eerste oudejaar in België, mijn vrouw compleet overdressed (waar volgens mij alleen zij mee inzat) in een strak rood kleed en gigantisch hoge pumps, de rest van mijn vrouwelijke vrienden nog net een alledaags kleedje en misschien een lage hak. Het eerste trouwfeest van vrienden ze dan maar wat ingetoomd, en ze kon ook haar ogen niet geloven hoe alledaags mensen durfden opdagen... :) In veel landen is dat in galakledij (smoking, lang kleed).
Ook dat is deel van het culturele verschil uiteindelijk, als vrouw (en soms ook als man) veel minder je aantrekken hoe je er uitziet. In het begin kon ze dan soms tegen mij fluisteren van: "zeg, kon die vrouw haar haar niet eerst eens gewassen hebben", maar ondertussen heeft ze haar daaraan aangepast.
Redelijk herkenbaar. Ik erger me hier nog steeds aan het feit dat ik een kostuum 'moet' aandoen voor de verjaardag van haar moeder of broer ofzo. ( of voor kerst en nieuwjaar). Ziet dat ook als mijn ouders naar hier komen voor de kinderen hun verjaardag, haar kant met kostuum, fancy jurken en make up. Mijn ouders, broer, whatever in jeans en een t-shirt/hemd ofzoiets.

nu goed, wij (familie) hebben ook wel een sterk 'we zijn maar gewone werkmensen gevoel'. Denk niet dat mijn vader een kostuum heeft zelfs :p en ik heb nog steeds dat waar ik mijn mondelinge examens mee ging doen

Redelijk herkenbaar. Ik erger me hier nog steeds aan het feit dat ik een kostuum 'moet' aandoen voor de verjaardag van haar moeder of broer ofzo. ( of voor kerst en nieuwjaar). Ziet dat ook als mijn ouders naar hier komen voor de kinderen hun verjaardag, haar kant met kostuum, fancy jurken en make up. Mijn ouders, broer, whatever in jeans en een t-shirt/hemd ofzoiets.

nu goed, wij (familie) hebben ook wel een sterk 'we zijn maar gewone werkmensen gevoel'. Denk niet dat mijn vader een kostuum heeft zelfs :p en ik heb nog steeds dat waar ik mijn mondelinge examens mee ging doen
Ik heb nog even iets gehad met een Finse, en dat was ook wel wat anders van kledij dan de typische Vlaamse vrouw. Ik vermoed dat Noorwegen ook zoiets is.

Mijn vrouw heeft nog even Engels onderwezen aan kleuters in een elitaire school in Mexico. Dat was heel lang pendelen dus ze deed maar een beetje make-up.
Op een dag kreeg ze telefoon van de directeur dat als ze daar wou blijven werken ze best wat meer moeite in haar voorkomen stak.

Gezien wat daar en hier als een "beetje" make-up doorgaat denk ik dat je hier net omgekeerd telefoon zou krijgen dat het nogal vreemd is om op die manier kleuters te onderwijzen.

Mijn vrouw moest deze ochtend naar de dokter, en wou onze dochter (1 maand) niet meenemen aangezien ze met de bus ging. Dat zou dan 1 uur heen en terug op een drukke bus zijn, die wrs in de file zou staan, en nog eens een half uur in een drukbezochte dokterspraktijk tussen de zieke mensen.
Dat wou ze onze dochter niet aan doen, dus ze zei dat ik op haar moest letten. Uiteraard geen probleem voor mij, ik zeg dat ik met haar buiten wat ga wandelen en ondertussen boodschappen zou gaan doen, zodat zij dat niet later vandaag moet doen.

Resultaat: Zij heeft onze dochter meegenomen naar haar doktersbezoek. Waarom? Ze vertrouwde niet dat ik onze dochter goed/warm genoeg zou aankleden om met haar te gaan wandelen. Ik zeg dan dat zij haar kan aankleden, aangezien ze ze ook gaat aankleden om met haar mee te nemen. Maar zelfs dat was niet goed genoeg, want als ik ga wandelen met haar en haar mutsje zakt af, zal ik dat waarschijnlijk niet ONMIDDELLIJK over de oren trekken om haar te behoeden voor wind in de oren. En iedereen in Polen weet toch dat onbedekte oren zorgen voor ziektes. Zelfs als het quasi windstil is met temperaturen van 16-18 graden en de baby in een kinderwagen ligt met wanden langs alle kanten om haar heen.

AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAARRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Mijn vrouw moest deze ochtend naar de dokter, en wou onze dochter (1 maand) niet meenemen aangezien ze met de bus ging. Dat zou dan 1 uur heen en terug op een drukke bus zijn, die wrs in de file zou staan, en nog eens een half uur in een drukbezochte dokterspraktijk tussen de zieke mensen.
Dat wou ze onze dochter niet aan doen, dus ze zei dat ik op haar moest letten. Uiteraard geen probleem voor mij, ik zeg dat ik met haar buiten wat ga wandelen en ondertussen boodschappen zou gaan doen, zodat zij dat niet later vandaag moet doen.

Resultaat: Zij heeft onze dochter meegenomen naar haar doktersbezoek. Waarom? Ze vertrouwde niet dat ik onze dochter goed/warm genoeg zou aankleden om met haar te gaan wandelen. Ik zeg dan dat zij haar kan aankleden, aangezien ze ze ook gaat aankleden om met haar mee te nemen. Maar zelfs dat was niet goed genoeg, want als ik ga wandelen met haar en haar mutsje zakt af, zal ik dat waarschijnlijk niet ONMIDDELLIJK over de oren trekken om haar te behoeden voor wind in de oren. En iedereen in Polen weet toch dat onbedekte oren zorgen voor ziektes. Zelfs als het quasi windstil is met temperaturen van 16-18 graden en de baby in een kinderwagen ligt met wanden langs alle kanten om haar heen.

AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAARRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Waarom bol je 't gewoon ni af?

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan