Welke eigenschap van je partner stoort je (mateloos)?

Welke moeite? Daar is toch geen moeite aan?
Tegenwoordig sorteren de meeste mensen toch goed? Dat er eens gemist wordt is een ding, maar uw punt van met opzet niet te sorteren is simpelweg zielig.
Is't daarom dat Limburg onder water staat of zijn er andere nadelen aan niet sorteren 😯

Ah ja rupaul dragrace is hier ook steevast van de partij, en 90 days op TLC of zo één van de vele dwergenprograms. En als ze dan bv. naar toilet gaat of even weg van de tv gaat laat ze dat gewoon lopen, alsof ik het ook aan't volgen zou zijn :rofl:
Ze kan het gewoon laten lopen of aan jou vragen of het op pauze mag zodat je zo verder kan volgen. Ik weet niet wat er erger is.

Ik zie het gewoon het nut niet als ik alles bijeen kan doen en gij moeite doet om alles te sorteren.. tenzij het verwerkingsproces anders maar dan nog. De mensen die actief juist sorteren is gewoon zo klein dat ik ook het nut niet zie. Ik doe niets voor den drol ze :unsure:
Volgens mij ben jij toch wel de uitzondering hoor, zeker bij de mensen jonger dan 50. Er is ook geen enkele moeite aan om dat wat juist te doen. Allez jong, "ik ben te cool om te sorteren", het lijkt hier wel de lagere school anno 1990.

Volgens mij ben jij toch wel de uitzondering hoor, zeker bij de mensen jonger dan 50. Er is ook geen enkele moeite aan om dat wat juist te doen. Allez jong, "ik ben te cool om te sorteren", het lijkt hier wel de lagere school anno 1990.
Er staat toch nergens dat ik niet sorteer? :) Ik mag alles in een vuilbak doen en blijkbaar mogen pizzadozen ook in de zwarte, en welke pizzadoos heeft nu geen vetplekken 🙃
Maar om zo extreem te werk te gaan? Neen

Ik erger me ook aan niet-sorteerders!

Ik sorteer zelf maniakaal, bv:
- het papiertje van theezakjes gooi ik bij het oud papier;
- voraleer ik m'n glas in de glascontainer gooi, verwijder ik alle papieren etiketjes van de bokaaltjes;
- ik was yoghurtpotjes eerst uit alvorens in de PMD zak te steken;
- ik knip de venstertjes uit 'venster-envelloppes' voordat ik het bij het oude papier gooi;
Etc.

Voor de rest ben ik wel gewoon normaal hoor ;)

Meen je dit?:unsure:
Ik krijg ook een error van niet sorteren maar zelfs voor mij is dit next level.

Ik zie het gewoon het nut niet als ik alles bijeen kan doen en gij moeite doet om alles te sorteren.. tenzij het verwerkingsproces anders maar dan nog. De mensen die actief juist sorteren is gewoon zo klein dat ik ook het nut niet zie. Ik doe niets voor den drol ze :unsure:
Klein voorbeeld waarbij het rechtstreeks in de portemonnee rendeert.

Wij betalen per kg afval én per aanbieding. Buurvrouw met 2 kinderen in co-ouderschap, zucht eens tegen ons: jah, ook uw afrekening gehad? Hoeveel hadden jullie?
- mijn ex: 14 euro. Het minimumbedrag dat jaarlijks moet aangerekend worden.
- buur: what da fuck?!? Hier 126 euro! Hoe doen jullie dat?
- ex: compostvat in de tuin, 3 pmd-zakken per 2 weken en zo een klein 30-litercontainerke ene keer om de 2 maand buiten zetten, dat is dan nog 80% de inhoud van de stofzuiger.

Als dat geen goede motivatie is 😉
We mogen ook 200kg afval jaarlijks gratis naar het containerpark brengen.

Klein voorbeeld waarbij het rechtstreeks in de portemonnee rendeert.

Wij betalen per kg afval én per aanbieding. Buurvrouw met 2 kinderen in co-ouderschap, zucht eens tegen ons: jah, ook uw afrekening gehad? Hoeveel hadden jullie?
- mijn ex: 14 euro. Het minimumbedrag dat jaarlijks moet aangerekend worden.
- buur: what da fuck?!? Hier 126 euro! Hoe doen jullie dat?
- ex: compostvat in de tuin, 3 pmd-zakken per 2 weken en zo een klein 30-litercontainerke ene keer om de 2 maand buiten zetten, dat is dan nog 80% de inhoud van de stofzuiger.

Als dat geen goede motivatie is 😉
We mogen ook 200kg afval jaarlijks gratis naar het containerpark brengen.
Hier mogen we niets gratis wegbrengen, maar idd, sinds we meer mogen sorteren, scheelt het ons enorm qua uitgave. Maandelijks de zwarte container buiten zetten (nooit vol, maar moet eens weg), de groene elke twee weken, ook nooit vol, maar zelfde reden. Meeste gaat op compost of kippen. We zitten nu op een 25 euro/jr aan afvalophaling, tegenover 7 euro per week voordien, mooi verschil.
Wel nog een 1000 euro per jaar aan groenafval op containerpark (haag composteer ik niet), maar bon, 't is een grote hof. :unsure:

Waarom dan geen hoek in den hof voor groenafval? Zo doet mijn vader het....
Stom vraagje, maar wat doen jullie met de kakskes van de dieren? Hier gaat 80% in de vuilnisbak tijdens de wandeling en de drolletjes in de tuin (2 per week ongeveer) gooi ik in het compostvat, maar ik weet dat dit eigenlijk niet mag van vleeseters :unsure:

Waarom dan geen hoek in den hof voor groenafval? Zo doet mijn vader het....
Stom vraagje, maar wat doen jullie met de kakskes van de dieren? Hier gaat 80% in de vuilnisbak tijdens de wandeling en de drolletjes in de tuin (2 per week ongeveer) gooi ik in het compostvat, maar ik weet dat dit eigenlijk niet mag van vleeseters :unsure:
Omdat het gaat om zure planten. Al wat bruikbaar is als compost, composteren we, maar planten die de grond verzuren doen we weg. Gaat vooral om de haag hier. Idd 1000 euro per jaar, wetende dat het 2c per kg kost. Dat is 50 ton. Dat ga ik echt niet in mijn hof laten liggen. :p

Hier mogen we niets gratis wegbrengen, maar idd, sinds we meer mogen sorteren, scheelt het ons enorm qua uitgave. Maandelijks de zwarte container buiten zetten (nooit vol, maar moet eens weg), de groene elke twee weken, ook nooit vol, maar zelfde reden. Meeste gaat op compost of kippen. We zitten nu op een 25 euro/jr aan afvalophaling, tegenover 7 euro per week voordien, mooi verschil.
Wel nog een 1000 euro per jaar aan groenafval op containerpark (haag composteer ik niet), maar bon, 't is een grote hof. :unsure:
Normaal krijg je toch ook ieder jaar een bepaald bedrag? Maar als je aan 1000€ groenafval ligt dan is hetgene wat je krijgt niet echt de moeite 😂.

De mijne heeft de irritante gewoonte om nog een dik half uur voor ze gaat slapen filmpjes op tiktok te zitten gapen.
Iedere 10 seconden hoor je ofwel een irritant muziekske, wat achterlijk gegniffel, Owh my gaaaaawd x1000 of ene die een uitleg doet en zijn eigen de absolute shit vindt. Dit alles gebeurt met een veel te felle lamp op de nachtkast die aanligt want aja, een gsm in het donker bekijken, dat gaat niet.
Protest van mijn kant stuit op: ja maar gij valt altijd direct in slaap.
Dat is waar, maar ik vind het best acosiaal en ik ben er nog altijd van overtuigd dat het gros van de brol op tiktok uw hersenen in moes verandert.
Veel bikini’s op tiktok trouwens.
Stel dat jij op tiktok zou kijken, ze zou kwaad zijn haha.

wie dafak sorteert en welke geitenwollensokkentype maakt zich daar druk over? Bij mij gaat alles groen en zwart in 1 vuilbak en enkel pmd in blauwe zak. Als ik mij een beetje stout voel en niet wil wachten op karton elke maand, dan doe ik een pizza doos bij de zwarte.

Sue me

ik stop alles in de gewone vuilnis en geef die mannen met nieuwjaar elk 20 eur.
En ze pakken alles mee.

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan