Welke eigenschap van je partner stoort je (mateloos)?

Sinds ik met de dochter alleen ben is het toch serieus wat aanpassen. Het geraakt allemaal geregeld en op mijn tempo. Al zou het met iemand in huis toch allemaal een stuk makkelijker gaan.

Soit. Het is hier niet dit topic voor. Dus verder ga ik dat ook niet kapen.

Al zou het met iemand in huis toch allemaal een stuk makkelijker gaan.
Met een nieuwe partner is het allemaal nog een stuk complexer dan alleen. Als je kan samenwonen misschien niet, maar tegen dat dat gebeurt ben je vaak al een paar jaar verder. En dan nog zit je met gemixte gezinnen, kinderen die de uwe niet zijn en afspraken daaromtrent en zo verder. Zolang je niet samenwoont is het constant plannen en vooruit denken en vaak niet thuis dus nog minder tijd voor uw huishouden, dat je dus ook nog meer moet plannen. Voor de eenvoud en het gemak moet je er niet aan beginnen, maar het heeft op andere vlakken uiteraard wel voordelen.

Met een nieuwe partner is het allemaal nog een stuk complexer dan alleen. Als je kan samenwonen misschien niet, maar tegen dat dat gebeurt ben je vaak al een paar jaar verder. En dan nog zit je met gemixte gezinnen, kinderen die de uwe niet zijn en afspraken daaromtrent en zo verder. Zolang je niet samenwoont is het constant plannen en vooruit denken en vaak niet thuis dus nog minder tijd voor uw huishouden, dat je dus ook nog meer moet plannen. Voor de eenvoud en het gemak moet je er niet aan beginnen, maar het heeft op andere vlakken uiteraard wel voordelen.
Het is naïef in een relatie te stappen en te denken dat het allemaal rozegeur en maneschijn is. Pas op, er bestaan relaties waar alles fantastisch verloopt en er amper frustraties bestaan. Maar dat lijkt me toch een zeldzaamheid. Een nieuw samengesteld gezin lijkt me dan de moeilijkere level te zijn tegenover een "gewoon" gezin. Al is iedere relatie uniek.

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan