Eerlijk gezegd vind ik dat toch allemaal nogal "who cares" hoor. Waarom moeten jullie wakker liggen van of dat koppen jullie vertelt dat ze zouden trouwen, je zult het wel op tijd weten zeker. Ook al de rest, niet iedereen is hetzelfde, en sommige families hangen niet zo aan elkaar.Hier hekel ik de "kop int zand" attitude van de partner tegenover familieleden van haar.
Ze had een "normaal-ok" band met haar broer. Niks bijzonder, maar ook niet slecht.
Hij (broer) communiceert zeer slecht en is het type mens "we zien wel" en laat zaken vaak hangen.
Om maar een voorbeeld te geven in zijn leven. Tijd terug wou hij een woning kopen en had hij er "veel interesse" in..na 3 weken had hij nog niet eens een mail naar de bank gestuurd ivm zijn leencapaciteit..om dan te merken dat de woning al verkocht is. Hij loopt dus altijd achter de feiten aan.
We zitten ook in een whatsapp groep van de hele familie en hij antwoordt altijd pas nadat zijn moeder hem achter de schermen er nog eens attent op maakt dat hij nog in die groep moet antwoorden.
Hierdoor raakt de band tussen mn vriendin en hem ook volledig verloren.
En dit merkt de schoonmoeder ook op. Alleen zegt de schoonmoeder tegen haar dochter "stuur hem iets, iemand moet de eerste stap zetten. Hij vindt dat ge afstandelijker zijt".
Zo wonen we sinds enkele maanden in onze nieuwe woning en is heel de familie al langsgeweest..behalve hij en zn madam.
Mn partner heeft er 3 maand geleden naar gestuurd:
- "zin om eens iets te komen eten in ons nieuwe huis?"
Hij "ja sgoed. Gedurende de zomermaanden ergens?"
Zij "ja wanneer kunt ge? Stel anders enkele data voor en ik laat u weten wat past".
... Geen antwoord meer. Om dan 2 weken later een bericht te krijgen op een vraag over een totaal ander topic terwijl haar vraag nog onbeantwoord bleef.
4 weken geleden stuurde ze naar hem "tschijnt dat ge ergens mee zit en mij afstandelijker vindt? We kunnen er misschien eens over praten?"
Bericht niet eens geopend..maar hij antwoordt dan wel in andere groepen.
In plaats van dan toch nog effe een ludieke reminder te sturen ofzo, heeft ze iets van "ge kunt den boom in als ge ni antwoordt".
Zo heeft hij iets langer geleden bekendgemaakt dat hij vader ging worden. Deed hij gedurende een familie etentje.
Vroeg de schoonmoeder "en voor wanneer is het uitgerekend?"
Schoonzus "voor februari"
Schoonmoeder "oeh..en de trouw?"
Schoonzus "we gaan dat met een jaar verzetten"
Dat deel heeft mn madam niet gehoord..maar ik wel en ik dacht "huh? Welke trouw? Wij weten van niks".
Maar op dat moment niet aangehaald omdat ik dacht dat ze het er nog uitgebreider over zouden hebben achteraf.. maar niet dus.
En dan denk ik "wacht?..gelle zou trouwen en wij als familie weten van niks?"
En dan hebk naar mn partner zoiets van "waarom confronteert ge hem er ni mee en vraagt ge ni of em effectief gaat trouwen? Want das echt ni ok dat em u zo negeert en zo'n info ni aan u zou meedelen. Er is nooit ambras geweest tussen jullie dusja".
But meanwhile ben ik wel teweten gekomen dat de schoonzus op Tinder zit..om "vrienden te zoeken".. alleen de schoonbroer weet het niet.
Ik zwijg en kijk toe..
Het enige noemenswaardige is dat die schoonzus op tinder zit of zat, maar vermits dat betekent dat jij daar ook op zit of zat is dat ook niets voor de familiegesprekken vermoed ik.

Tot op het einde van den dag na dan.Als ge nu echt iets wilt zien, ga je dat toch gewoon doen.