Welke eigenschap van je partner stoort je (mateloos)?

Hier hekel ik de "kop int zand" attitude van de partner tegenover familieleden van haar.
Ze had een "normaal-ok" band met haar broer. Niks bijzonder, maar ook niet slecht.
Hij (broer) communiceert zeer slecht en is het type mens "we zien wel" en laat zaken vaak hangen.
Om maar een voorbeeld te geven in zijn leven. Tijd terug wou hij een woning kopen en had hij er "veel interesse" in..na 3 weken had hij nog niet eens een mail naar de bank gestuurd ivm zijn leencapaciteit..om dan te merken dat de woning al verkocht is. Hij loopt dus altijd achter de feiten aan.
We zitten ook in een whatsapp groep van de hele familie en hij antwoordt altijd pas nadat zijn moeder hem achter de schermen er nog eens attent op maakt dat hij nog in die groep moet antwoorden.

Hierdoor raakt de band tussen mn vriendin en hem ook volledig verloren.
En dit merkt de schoonmoeder ook op. Alleen zegt de schoonmoeder tegen haar dochter "stuur hem iets, iemand moet de eerste stap zetten. Hij vindt dat ge afstandelijker zijt".
Zo wonen we sinds enkele maanden in onze nieuwe woning en is heel de familie al langsgeweest..behalve hij en zn madam.
Mn partner heeft er 3 maand geleden naar gestuurd:
- "zin om eens iets te komen eten in ons nieuwe huis?"
Hij "ja sgoed. Gedurende de zomermaanden ergens?"
Zij "ja wanneer kunt ge? Stel anders enkele data voor en ik laat u weten wat past".
... Geen antwoord meer. Om dan 2 weken later een bericht te krijgen op een vraag over een totaal ander topic terwijl haar vraag nog onbeantwoord bleef.

4 weken geleden stuurde ze naar hem "tschijnt dat ge ergens mee zit en mij afstandelijker vindt? We kunnen er misschien eens over praten?"
Bericht niet eens geopend..maar hij antwoordt dan wel in andere groepen.
In plaats van dan toch nog effe een ludieke reminder te sturen ofzo, heeft ze iets van "ge kunt den boom in als ge ni antwoordt".

Zo heeft hij iets langer geleden bekendgemaakt dat hij vader ging worden. Deed hij gedurende een familie etentje.
Vroeg de schoonmoeder "en voor wanneer is het uitgerekend?"
Schoonzus "voor februari"
Schoonmoeder "oeh..en de trouw?"
Schoonzus "we gaan dat met een jaar verzetten"
Dat deel heeft mn madam niet gehoord..maar ik wel en ik dacht "huh? Welke trouw? Wij weten van niks".
Maar op dat moment niet aangehaald omdat ik dacht dat ze het er nog uitgebreider over zouden hebben achteraf.. maar niet dus.

En dan denk ik "wacht?..gelle zou trouwen en wij als familie weten van niks?"
En dan hebk naar mn partner zoiets van "waarom confronteert ge hem er ni mee en vraagt ge ni of em effectief gaat trouwen? Want das echt ni ok dat em u zo negeert en zo'n info ni aan u zou meedelen. Er is nooit ambras geweest tussen jullie dusja".

But meanwhile ben ik wel teweten gekomen dat de schoonzus op Tinder zit..om "vrienden te zoeken".. alleen de schoonbroer weet het niet.
Ik zwijg en kijk toe..
Eerlijk gezegd vind ik dat toch allemaal nogal "who cares" hoor. Waarom moeten jullie wakker liggen van of dat koppen jullie vertelt dat ze zouden trouwen, je zult het wel op tijd weten zeker. Ook al de rest, niet iedereen is hetzelfde, en sommige families hangen niet zo aan elkaar.

Het enige noemenswaardige is dat die schoonzus op tinder zit of zat, maar vermits dat betekent dat jij daar ook op zit of zat is dat ook niets voor de familiegesprekken vermoed ik.

zeg, we gaan hier toch niet alles gewoon wegzetten onder de noemer "who cares".

Moest ik merken dat er gesproken wordt over "een trouw", dat mijn ouders al weten wanneer die trouw dan wel ging zijn en er dan doodleuk wordt verteld dat we die trouw dan met een jaartje verschuiven terwijl ik helemaal nog niets weet van een trouw.... dan zou ik daar ook wel "een beetje ambetant " van lopen.

Als de zus haar hand uitreikt naar haar broer, voorstelt om te spreken over "gevoelens die aan het rondgaan zijn in de familie" en meneertje vindt het niet nodig om daar op te antwoorden, dan zou ik daar ook "een beetje ambetant" van lopen.

Het PMD niet aanduwen. De PMD zak zit in een vuilnisbak. En mevrouw Parabellum smijt daar dan de lege flessen en verpakkingen bij. En als de zak vol zit dan stapelt ze op de vuilnisbak. En dan zie ik dat, dan oefen ik een belachelijk kleine kracht uit op de verpakkingen die al in de PMD-zak zitten, en dan is er plots weer een zee van ruimte om PMD in de zak te smijten.
Gewoon...efkes aanduwen. Ik vraag niet om de PMD-zak te vullen zoals een Japanse tetris-expert.

zeg, we gaan hier toch niet alles gewoon wegzetten onder de noemer "who cares".
Volgens mij ontbreekt er een of andere context waarom broer en zus niet echt aan elkaar hangen, maar dat kan evengoed gewoon zijn hoe die twee in elkaar zitten.
Moest ik merken dat er gesproken wordt over "een trouw", dat mijn ouders al weten wanneer die trouw dan wel ging zijn en er dan doodleuk wordt verteld dat we die trouw dan met een jaartje verschuiven terwijl ik helemaal nog niets weet van een trouw.... dan zou ik daar ook wel "een beetje ambetant " van lopen.
Als je al weinig met elkaar spreekt zie ik eigenlijk niet in waarom er een soort meldingsplicht moet zijn daarvoor. Je zult het wel ruim op voorhand horen zoals de andere gasten zeker? Een trouw is tussen twee mensen, en al de rest geeft graag allerhande meningen en inzichten die niet altijd welkom zijn. Gezien de toon van de post zullen er wel meningen genoeg zijn.

Waarom zou je daar ambetant van lopen?
Als de zus haar hand uitreikt naar haar broer, voorstelt om te spreken over "gevoelens die aan het rondgaan zijn in de familie" en meneertje vindt het niet nodig om daar op te antwoorden, dan zou ik daar ook "een beetje ambetant" van lopen.
Je bedoelt, als de zus een berichtje stuurt op aanraden van haar moeder...naar die broer die enkel contact opneemt als de moeder aandringt?

Als ik zo een vrijblijvend bericht krijg om eens over diepe gevoelens te spreken zou mij dat ook niet echt aanzetten tot veel interactie eerlijk gezegd. Opnieuw, we weten de context niet maar ik vind dat allemaal zo speciaal niet, en al zeker niets om als schoonfamilie van wakker te liggen.

Wat me stoort maar misschien is dat typisch vrouwelijk is dat mijn madam soms nogal cryptisch kan zijn en verwacht dat ik "hints" stante pede begrijp en opvolg. Volgende week is ze jarig en in de winkel liet ze - pas na een hele poos - weten dat ik de hint niet opnam dat ze een van de kleedjes die ze aan het passen was misschien wel wou hebben als verjaardagscadeau. Als ik dan aangeef dat ik het haar gerust wil geven zegt ze "ja, maar daar moet ge nu niet meer mee afkomen hé!". Weg, sfeer.

Ik ga hier dadelijk gescalpeerd, gevierendeeld en opgehangen worden maar toch deze opmerking . . . aan vrouwen in het algemeen.

Wij (mannen) hebben geen directe telefoonlijn met God, wij zijn niet telepathisch en zijn zeer slecht in het interpreteren van hints . . .

Ik ga hier dadelijk gescalpeerd, gevierendeeld en opgehangen worden maar toch deze opmerking . . . aan vrouwen in het algemeen.

Wij (mannen) hebben geen directe telefoonlijn met God, wij zijn niet telepathisch en zijn zeer slecht in het interpreteren van hints . . .
Mijn vrouw weet dat maar volhardt toch in de boosheid. Dat is zoals zij zonder enig probleem kritiek kan geven op mijn kookkunsten, maar als ik dat probeer bij haar kookkunsten is het beeld zonder klank.

Maar we zien ze graag.

Kom kom, als je denkt te kunnen communiceren met en over vrouwen in het algemeen, dan lijkt even bellen met God me toch wel net iets eenvoudiger te zijn. Dus het is kwestie van niet willen en niet van niet kunnen.

vrouwelijke mindgames, niet te doorgronden.

Maat van me had vorig jaar een madammeke mee uitgevraagd: ze zei nee en hij heeft dus niet verder geprobeerd.

Achteraf hebben we te horen gekregen dat ze het spijtig vond dat hij niet aangedrongen heeft en de signalen niet begrepen had :laugh:

Kunnen vrouwen hier wat toelichting bij geven? Bij bovenstaande?

Of behoort dit tot de geheimen?
Hoe communiceren vrouwen dan met mekaar?

Kunnen vrouwen hier wat toelichting bij geven? Bij bovenstaande?

Of behoort dit tot de geheimen?
Hoe communiceren vrouwen dan met mekaar?

Niet.

Moesten alle landen ter wereld een vrouwelijke president hebben er zou geen oorlog meer zijn. Gewoon een heleboel landen die niet meer met elkaar praten.

Ik heb zondag nog es naar mijn kop gekregen van een vriendin die mee aan tafel zat "tomski, ge zijt weer aan het veralgemenen!!!!!"

ik heb geantwoord: "tsss, da's weer zoiets typisch dat alleen vrouwen kunnen zeggen!"

nog steeds hetzelfde hier.... de lege flessen in de badkamer laten staan.

Ik heb vanmorgen nu eens expres al haar lege douchegels en shampoos en conditioners, in het rekje geplaatst, en de volle weg gestoken in de kast.
Hopelijk zal ze vanmorgen dat pas gezien hebben als ze onder de douche stond, en zal ze de volgende keer daar wel op letten.

nog steeds hetzelfde hier.... de lege flessen in de badkamer laten staan.

Ik heb vanmorgen nu eens expres al haar lege douchegels en shampoos en conditioners, in het rekje geplaatst, en de volle weg gestoken in de kast.
Hopelijk zal ze vanmorgen dat pas gezien hebben als ze onder de douche stond, en zal ze de volgende keer daar wel op letten.
Vullen met een lekker sauzeke. Altijd nen topper.

Ik heb van het weekend wel achterhaald waarom veel mannen denken dat vrouwen cryptisch communiceren. Blijkbaar omdat letterlijk voor een man, echt wel heel erg super letterlijk moet zijn.

We waren in Pairi Daiza. Een aantal jaar geleden waren we daar ook en toen was het 2u aanschuiven om ne panda te zien. Bijgevolg hebben wij toen geen panda gezien.

Dit jaar, doorheen de dag, hoorde ik mezelf dit zeggen:
"Oh kijk liefje, we zijn hier vlakbij de panda's. Misschien kunnen we eerst naar daar gaan."
"Ahja, als we dan langs daar gaan, dan kunnen we de panda's passeren."
"Hé kijk, een pijl naar de panda's. Anders gaan we langs daar."
"Ahja, da's goed. Dan kunnen we ook langs de panda's passeren."
"Als we in dat stuk zijn, kunnen we ook naar de panda's gaan kijken."

Rond 18u, hadden we nog altijd geen panda gezien. Want was er altijd wel een reden waarom we niet die kant uit konden. Dus zeg ik: "We hebben nog een uur. Dus we gaan nu naar de panda's. Ik vertrek hier niet uit dat park voor ik ne fucking panda gezien heb."

En krijg ik als antwoord: "Maar, waarom zeg je dat dan niet dat je graag naar de panda's wil gaan kijken?"

Ik heb van het weekend wel achterhaald waarom veel mannen denken dat vrouwen cryptisch communiceren. Blijkbaar omdat letterlijk voor een man, echt wel heel erg super letterlijk moet zijn.

We waren in Pairi Daiza. Een aantal jaar geleden waren we daar ook en toen was het 2u aanschuiven om ne panda te zien. Bijgevolg hebben wij toen geen panda gezien.

"Oh kijk liefje, we zijn hier vlakbij de panda's. Misschien kunnen we eerst naar daar gaan."

Rond 18u, hadden we nog altijd geen panda gezien. Want was er altijd wel een reden waarom we niet die kant uit konden. Dus zeg ik: "We hebben nog een uur. Dus we gaan nu naar de panda's. Ik vertrek hier niet uit dat park voor ik ne fucking panda gezien heb."

En krijg ik als antwoord: "Maar, waarom zeg je dat dan niet dat je graag naar de panda's wil gaan kijken?"
Omdat je je zinnen formuleert alsof de panda's een optie zijn en geen must. Zeg gewoon dat ge een fucking panda wil zien from the get-go en niet dat je daar misschien wel eens kan passeren. Ik herken mezelf daarin. Ik heb ook zwart op wit een bevel nodig en dan volg ik dat. Begin met omfloerste woorden als "kunnen" of "misschien" en het is om zeep.

Dus volgende keer:

"Schat, ik wil ne panda zien. Anders geen sexy time."

Een panda zult ge zien.

Dus... Ge zijt nen helen dag in een park iemand aan het volgen, en hebt op geen enkel moment zoiets van, en nu ga ik zelf de weg naar de panda's op en stop met volgen? 🤷‍♂️ Tot op het einde van den dag na dan.Als ge nu echt iets wilt zien, ga je dat toch gewoon doen. :rofl:

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan