Welke eigenschap van je partner stoort je (mateloos)?

Mr.Fingers

Well-known member
Gedeelde smart is halve smart. 100% compatibiliteit bestaat niet, dus het kan niet anders zijn dan dat er iets is aan je partner (karaktertrek, eigenschap, handeling,...) waar je ambetant van wordt, en waarvan die ergernis groeit hoe langer het duurt. Zie dit als een ventilatiekanaal, deel je ergernis en met een beetje geluk valt er nog wat te lachen ook... of krijg je tips over hoe er een oplossing voor te vinden. Want je weet het: "beter een verre onbekende internettende forumgebruiker, dan een goede vriend".

Goed, ik trap af: MrsFingers is een absolute & onverbeterlijke vergeetachtige sloddervos met een opruimfobie.

Ik moet toegeven, MrsFingers is een goede match voor mij. Zelfde interesses, zelfde gevoel voor humor, zelfde kijk op het leven,... maar waar ik zot van kom te staan is haar "talent" om gewoon los wanorde te negeren. Zij leeft volgens het motto "'t valt waar dat 't valt".
  • Pakje aangekomen? Schaar uit de keuken nemen om doos open te maken, doos op de grond, labeltjes van het aangekochte item geknipt (of product uitgepakt), en dan item gebruiken/opbergen. Vanaf het item gebruikt is, bestaat die doos, die verpakking en die schaar niet meer, en ligt dat gewoon waar ze het neergelegd heeft.
  • Terug van een fietstocht, of het pendelen van het werk? Helm op de kast aan de voordeur, schoenen uit in het midden van de gang (of woonkamer), fietskledij aan de deur van de badkamer. Klaar met douchen: propere kleren aan en voort met de dagtaak. Die kleren, helm & schoenen bestaan niet meer.
  • Kleren een paar dagen aan, en rijp voor de wasmand? De rand van het bad volstaat ook. Als ik dan wil douchen leg ik die in haar lavabo, als zij haar tanden dan 's avonds poets, verdwijnt dat naar de rand van het bad. De wasmand is 3 meter verder. Ik ben aan het turven, een zwart jurkje en een grijze T-shirt hebben intussen 22 dagen de reis van lavabo naar badrand ondergaan, ik heb intussen 4 wasmachines was gedraaid.
  • Gedaan met eten? Het bord blijft gewoon op tafel staan, het half opgedronken glas water ook. Als men geluk heeft gaat het naar de keuken, waar het op het aanrecht gezet wordt, maar dan wel gewoon opgestapeld (dus bord-bestek-bord-bestek-bord-bestek), of naast elkaar (en dan uitbreidend over de pompbak, op het vuur, op de vensterbank,... als er geen plaats meer is op het aanrecht zelf).

Ik heb het al vaak gezegd: "Mrs, ruimt nu eens op als je iets gebruikt hebt", "ja, straks". Waarna het gewoon blijft liggen. En hier kom ik nu zot van te staan, en het is nu niet dat ik zelf de netheid zelve ben, allerminst.
 
Ik herken mij een beetje in Mrs. Fingers. Zeker wat betreft puntje één en twee. :unsure: Van 's avonds eens een glas op de salontafel te laten liggen is nog niemand gestorven volgens mij. Echtgenote denkt daar natuurlijk anders over. :sop:

Zij kan om half tien zeggen dat ze gaat slapen en dan eerst nog een half uur beneden vanalles gaan oprommelen en boven ook nog vanalles gaan doen. Als ik ga slapen zet ik mijn gerief in de afwasmachine en ga ik naar bed. De rest is voor een andere keer.
 
Van mezelve, ik zaag en klaag als sport. En dan niet over het nieuws of iets actueel in onze leefomgeving, maar effectief over haar. Ik zoek ook eigenlijk constant de humor in alles en heb zelden de aandachtsspanne voor een intellectueel gesprek zonder dat ik 4x moet vermelden hoe sexy Ms Nut erbij loopt vandaag.

Van Mrs Nut, ze zal altijd wel productief bezig zijn en heeft serieus moeite om eens een dagje te chillen. Ik kuis en rommel op in het weekend, zij in de week. Ik heb een nogal vrij en warrig bioritme. Zij is een vroege vogel en een BOMMA. 23u stipt in bed. Ach ja ik ben ook wel aan het breken op dat punt maar als ik eens ne vrijdag wat wil uitbollen grmvxfkdmfffffff.

Ik spendeer liever meer geld aan kwaliteit, zij zit harder op haar geld en mag binnen een jaar haar 2 jaar oude kast al gaan vervangen met de 370 jurkjes die erin liggen terwijl mijn kleerkast al 12 jaar meegaat en al 4x is verhuisd. Zij heeft ook een beter oriëntatie vermogen als mij, als vent pikt dat toch ook wel :unsure:
 
Ik ben een autistische controlefreak dus wat ik absoluut HAAT is iemand die geen duidelijkheid schept over wanneer iets zal gebeuren.
"straks"
"dan, efkes wachten!"
"vraag het mij" later "nog eens"
Zijn zaken waar ik inwendig van ontplof 🌋

Dus eender wie niet kan zeggen "over een half uur/morgen/ tussen dit en dat uur" verdient steniging in mijn ogen.

Maar voor de rest een gemakkelijke zunne! 🙈
 
Mijn vrouw is niet zo aangenaam als ze aan het kuisen is, ik probeer dan liefst ofwel buiten in de tuin ofwel gewoon niet thuis te zijn.

En ik druk het nog zacht uit, want ik denk dat ze staat mee te lezen.
Bij mij volgt dan steevast de vraag: "Zijde gij van plan om nog iets te doen, monsieurke?".
 
Ik sluit me volledig aan bij @Mr.Fingers, hier hetzelfde liedje. Nu, ik ben ook wel wat een maniak als het op orde aankomt, misschien té. Vuile vaat, halfvolle glazen, vuile kleren, kan er niet tegen als dat niet op z'n plaats ligt. Al menig maal (zware) ruzie over gemaakt. Het probleem is ook vaak dat als ik al van 5u30 wakker ben, ik 's avonds vaak geen energie meer heb en mijn mentale weerbaarheid op nul staat, en ik vaak ontplof.

@Mr.Fingers serieuze vraag, hoe ga je hiermee om? Soms denk ik dat aan mezelf ligt :\

Verdere ergernis: object X ligt al 7u te niksen op de tafel, als ik dat dan vastneem om één of andere reden komt madam af: "mag ik is kijken?" (trekt het uit mijn handen).
 
serieuze vraag, hoe ga je hiermee om? Soms denk ik dat aan mezelf ligt
Serieus antwoord: ik weet het ook niet (meer). Ik heb ooit eens alles verzameld en in curverdozen gestoken, en die dan in het midden van de mat gelegd met een briefje erop met "sorteren/weggooien/opruimen", maar dat was geen succes, want die dozen bleven ook een lange tijd staan. Het erover hebben helpt ook niet. Ik ga eens overgaan op een drastischere stap, ik laat alles liggen, en ruim alleen nog het mijne op².

(² ding is: ik ben zelf geen kuisführer, het gevolg is dat het hier gewoon een zwijnenstal is, die Corona is zalig want er komt geen onverwacht bezoek... Maar als ik thuiskom zwier ik mijn tas ook in de hoek, mijn schoenen op de mat en mijn portefeuille op het kastje naast de deur. Maar ik ruim dat dan wel een half uur later op, als hetgene wat op dat moment dringender was (mijn darmflora, mijn dorst of dat ene mailtje/BG pbtje dat beantwoordt moest worden) gedaan is.)
 
Mrs. Fingers heeft veel weg van mijn vrouw. Terwijl ik maar tot rust kan komen in een opgeruimd, proper huis.

Ik ben een autistische controlefreak dus wat ik absoluut HAAT is iemand die geen duidelijkheid schept over wanneer iets zal gebeuren.
"straks"
"dan, efkes wachten!"
"vraag het mij" later "nog eens"
Zijn zaken waar ik inwendig van ontplof 🌋

Dus eender wie niet kan zeggen "over een half uur/morgen/ tussen dit en dat uur" verdient steniging in mijn ogen.

Maar voor de rest een gemakkelijke zunne! 🙈
Oei, wij zouden botsen dan.
k' Zal het u morgen eens uitleggen, of volgende week, we zien wel.
 
Mijne vent is ook zo een sloddervos en stoort zich ook echt niet aan rommel. Hij kan over iets moeten stappen om in een kast te geraken en als ik dan vraag waarom hij dat niet weg legt, zegt hij dat hij dat niet zien liggen had 😂
We zijn nu 8 jaar samen en het is al heel wat gebeterd, maar toch nog een grote frustratie 🙈
 
Met voorsprong en toepasbaar op iedere vrouw waarmee ik een relatie die naam waardig gehad heb.

arevee: Oei wat is er (op die moment is er zéér duidelijk vanalles mis).

vrouw: niks

arevee: Ja da zal wel, komt gooit het eruit dan kunnen we zien of t valt op te lossen.

vrouw: ja ma nee er is niks ze, als ik zeg dat er niks is is er toch niks zeker.

arevee: Gaat ongestoord vrolijk verder met zijn leven (deze stap zet ik iedere keer weer en iedere keer beklaag ik me de zware fout die ik hier maak, ik leer niet bij door te beseffen dat er de eerste zes keer niks kan zijn en de zevende keer als ge het vraagt opeens wel vanalles).

vrouw enkele uren tot dagen later: GODVERDOMME HE DEES EN DEES EN DEES EN DEES KAN ECHT NI MEER ZE, DAS NU AL DRIE DAGEN DAT IK MIJ DAAR KWAAD IN MAAK MAAR NU MOET HET ER TOCH UIT ZE EN GE ZULT VERDEKKE LUISTEREN IS VOOR ENE KEER.

:unsure:
 
Met voorsprong en toepasbaar op iedere vrouw waarmee ik een relatie die naam waardig gehad heb.

arevee: Oei wat is er (op die moment is er zéér duidelijk vanalles mis).

vrouw: niks

arevee: Ja da zal wel, komt gooit het eruit dan kunnen we zien of t valt op te lossen.

vrouw: ja ma nee er is niks ze, als ik zeg dat er niks is is er toch niks zeker.

arevee: Gaat ongestoord vrolijk verder met zijn leven (deze stap zet ik iedere keer weer en iedere keer beklaag ik me de zware fout die ik hier maak, ik leer niet bij door te beseffen dat er de eerste zes keer niks kan zijn en de zevende keer als ge het vraagt opeens wel vanalles).

vrouw enkele uren tot dagen later: GODVERDOMME HE DEES EN DEES EN DEES EN DEES KAN ECHT NI MEER ZE, DAS NU AL DRIE DAGEN DAT IK MIJ DAAR KWAAD IN MAAK MAAR NU MOET HET ER TOCH UIT ZE EN GE ZULT VERDEKKE LUISTEREN IS VOOR ENE KEER.

:unsure:
Kapitale fout: ge hebt het over oplossen. Dat werkt als een rode lap op een stier. Ge moet het enkel hebben over “luisteren” en “begrip tonen”.
 
Met voorsprong en toepasbaar op iedere vrouw waarmee ik een relatie die naam waardig gehad heb.

arevee: Oei wat is er (op die moment is er zéér duidelijk vanalles mis).

vrouw: niks

arevee: Ja da zal wel, komt gooit het eruit dan kunnen we zien of t valt op te lossen.

vrouw: ja ma nee er is niks ze, als ik zeg dat er niks is is er toch niks zeker.

arevee: Gaat ongestoord vrolijk verder met zijn leven (deze stap zet ik iedere keer weer en iedere keer beklaag ik me de zware fout die ik hier maak, ik leer niet bij door te beseffen dat er de eerste zes keer niks kan zijn en de zevende keer als ge het vraagt opeens wel vanalles).

vrouw enkele uren tot dagen later: GODVERDOMME HE DEES EN DEES EN DEES EN DEES KAN ECHT NI MEER ZE, DAS NU AL DRIE DAGEN DAT IK MIJ DAAR KWAAD IN MAAK MAAR NU MOET HET ER TOCH UIT ZE EN GE ZULT VERDEKKE LUISTEREN IS VOOR ENE KEER.

:unsure:
Ge begrijpt het ni. Ge had da moeten aanvoelen.


:unsure:
 
Met voorsprong en toepasbaar op iedere vrouw waarmee ik een relatie die naam waardig gehad heb.

arevee: Oei wat is er (op die moment is er zéér duidelijk vanalles mis).

vrouw: niks
Het kan ook echt anders! Ik zweer/beloof het!

Man: oei, wat is er?
Mulan: geef me efkes, ik probeer de juiste woorden te vinden...
(vrij vertaald als: "ik probeer niet in een vuurspuwende draak te veranderen en duidelijk te maken dat jij maar voor 20% de oorzaak van mijn ergernis ben").
🤷🏼‍♀️
 
Met voorsprong en toepasbaar op iedere vrouw waarmee ik een relatie die naam waardig gehad heb.

arevee: Oei wat is er (op die moment is er zéér duidelijk vanalles mis).

vrouw: niks

arevee: Ja da zal wel, komt gooit het eruit dan kunnen we zien of t valt op te lossen.

vrouw: ja ma nee er is niks ze, als ik zeg dat er niks is is er toch niks zeker.

arevee: Gaat ongestoord vrolijk verder met zijn leven (deze stap zet ik iedere keer weer en iedere keer beklaag ik me de zware fout die ik hier maak, ik leer niet bij door te beseffen dat er de eerste zes keer niks kan zijn en de zevende keer als ge het vraagt opeens wel vanalles).

vrouw enkele uren tot dagen later: GODVERDOMME HE DEES EN DEES EN DEES EN DEES KAN ECHT NI MEER ZE, DAS NU AL DRIE DAGEN DAT IK MIJ DAAR KWAAD IN MAAK MAAR NU MOET HET ER TOCH UIT ZE EN GE ZULT VERDEKKE LUISTEREN IS VOOR ENE KEER.

:unsure:
Nu ben je gewoon vrouwen aan het omschrijven hoor.

Soms gaat het ook zo:

Vent: scheelt er iet?
Vrouw: nee
Vent: ik geloof het toch niet hoor.
Vrouw: nee ge beeld u dat in
Vent: ge zijt het zeker he?
Vrouw: ja er scheelt niks

10 min later
Vrouw: ga gij nu echt niet vragen wat er scheelt waarna ze boos wegloopt
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan