Ik heb het hier al eens gezegd, maar deze kant van Europa is gewoon een uitzondering op vlak van make-up volgens mij. Myllana heeft volgens mij ook roots van niet bij de deur, en ik herken dat, zo "ah tof we gaan naar x dan kan ik me nog eens helemaal opmaken, het is al zo lang geleden". En dan duurt dat inderdaad meer dan een uur, en als typische Belg vind ik dat dan overdreven, maar ok het ziet er natuurlijk ook wel goed uit.
Voor ik mijn vrouw leerde kennen nog wel met wat latina's gesproken, en iemand uit Rusland, en dat was niet anders. Opmerkingen gehoord zoals "ja ik sta 3u voor mijn werk op om genoeg tijd te hebben" en "als ik in mijn thuisland zou komen werken als in België (amper make up) zou men mij nastaren".
Met kledij is dat een beetje hetzelfde. Eerste oudejaar in België, mijn vrouw compleet overdressed (waar volgens mij alleen zij mee inzat) in een strak rood kleed en gigantisch hoge pumps, de rest van mijn vrouwelijke vrienden nog net een alledaags kleedje en misschien een lage hak. Het eerste trouwfeest van vrienden ze dan maar wat ingetoomd, en ze kon ook haar ogen niet geloven hoe alledaags mensen durfden opdagen...

In veel landen is dat in galakledij (smoking, lang kleed).
Ook dat is deel van het culturele verschil uiteindelijk, als vrouw (en soms ook als man) veel minder je aantrekken hoe je er uitziet. In het begin kon ze dan soms tegen mij fluisteren van: "zeg, kon die vrouw haar haar niet eerst eens gewassen hebben", maar ondertussen heeft ze haar daaraan aangepast.