Welke eigenschap van je partner stoort je (mateloos)?

Waarom bol je 't gewoon ni af?

Omdat Polen achter staat op het vlak van hoederecht en de kans heel klein is dat co-ouderschap mogelijk is. Dus de kans is groot dat ik mijn kinderen maar 1 of 2 weekends per maand zal zien, en dit pas nadat dit vonnis is uitgesproken want mijn vrouw heeft al gezegd dat als ik haar verlaat, ik de kinderen niet te zien krijg tot ze daar door een rechter toe gedwongen wordt. Dus dat is 1 a 2 jaar zonder kinderen wegens de achterstand hier in dit soort zaken.
En ik geloof dat onderzoek ook uitwees dat jonge kinderen er hard onder te lijden hebben, onder zo'n (v)echtscheidingen en dat zou ik ze ook niet willen aandoen.

Langs de andere kant, ik ben ook gewoon een mongool. Dit gedrag is niet nieuw, ze doet al 6 jaar zo, en toch dacht ik vorig jaar dat seks zonder condoom wel moest kunnen "Van ene keer gaat ze toch niet zwanger worden zeker". Grote kans dat ik binnen 2 jaar weer gewoon niet nadenk uit geilheid en weer 16 jaar langer de gevolgen kan dragen. Ne mens begint zichzelf voor minder te haten. Misschien toch maar beter beginnen nadenken over een scheiding.

Buiten de overduidelijke conclusies die ge zelf al trekt, misschien de volgende keer gewoon niet zeggen dat ge ermee buiten gaat gaan (en haar achteraf zelf nog naar de winkel laten gaan) 🤷‍♀️

En ik geloof dat onderzoek ook uitwees dat jonge kinderen er hard onder te lijden hebben, onder zo'n (v)echtscheidingen en dat zou ik ze ook niet willen aandoen.
Hoe jonger ze zijn, des te minder ze eronder lijden omdat ze minder besef hebben van wat "normaal" is.
Ze hebben meer te lijden onder ruziënde ouders (wat voor stress en emotionele onveiligheid zorgt) to be honest. 🤷🏼‍♀️

Buiten de overduidelijke conclusies die ge zelf al trekt, misschien de volgende keer gewoon niet zeggen dat ge ermee buiten gaat gaan (en haar achteraf zelf nog naar de winkel laten gaan) 🤷‍♀️
Om dan tot de overduidelijke conclussie te komen dat ge dan bij terugkomst ambras hebt. Volgens mij is dat een relatie waar ge hoe ge het ok, draait of keert gewoon ambras hebt.

Ik weet het, ik moet meer strategisch nadenken. Ik laat me echter te gemakkelijk in palmen door een glimlach hier en een mopje daar en dan krijg ik het idee dat alles in orde is en dat we zoiets wel moeten kunnen bespreken zonder dat ik het moet verbergen. Wederom, na die lange tijd zou ik echt beter moeten weten maar ik blijf naief vasthouden aan het idee dat het ooit wel goed moet gaan.

Hoe jonger ze zijn, des te minder ze eronder lijden omdat ze minder besef hebben van wat "normaal" is.
Ze hebben meer te lijden onder ruziënde ouders (wat voor stress en emotionele onveiligheid zorgt) to be honest. 🤷🏼‍♀️
Dank je, wist ik niet.

Als kind van een alleenstaande moeder, de meeste gescheiden kinderen hebben het vermoed ik vele malen harder.

Om dan tot de overduidelijke conclussie te komen dat ge dan bij terugkomst ambras hebt. Volgens mij is dat een relatie waar ge hoe ge het ok, draait of keert gewoon ambras hebt.
bwah, ge kunt dat toch timen? Zolang loopt ge niet buiten rond met een pasgeborene dat ge pas 2 uur later thuis zijt.

Dat het niet echt is hoe een gezonde relatie werkt, dat is een inkopper

bwah, ge kunt dat toch timen? Zolang loopt ge niet buiten rond met een pasgeborene dat ge pas 2 uur later thuis zijt.

Dat het niet echt is hoe een gezonde relatie werkt, dat is een inkopper
Ik denk toch dat @Général Zantas zijn vrouw wel zelf de eindjes aan elkaar kan verbinden dat wanneer zij weg geweest is er opeens boodschappen gedaan zijn. Dan heeft hij ofwel dezelfde ambras omdat hij haar meegedaan heeft naar buiten en haar te weinig aangekleed heeft ofwel ambras dat hij haar zogezegd onbewaakt achtergelaten zou hebben om boodschappen te doen (ik gok op het laatste als ik lees hoeveel vertrouwen ze in hem heeft)

Langs de andere kant, ik ben ook gewoon een mongool. Dit gedrag is niet nieuw, ze doet al 6 jaar zo, en toch dacht ik vorig jaar dat seks zonder condoom wel moest kunnen "Van ene keer gaat ze toch niet zwanger worden zeker". Grote kans dat ik binnen 2 jaar weer gewoon niet nadenk uit geilheid en weer 16 jaar langer de gevolgen kan dragen. Ne mens begint zichzelf voor minder te haten. Misschien toch maar beter beginnen nadenken over een scheiding.
Als het te persoonlijk is moet je niet antwoorden, maar heb je al eens nagedacht over een vasectomie? Stel, je wil toch niet scheiden.

Is dat als reactie op "Ze hebben meer te lijden onder ruziënde ouders (wat voor stress en emotionele onveiligheid zorgt) to be honest"?
Eerder algemene ervaring met directe vrienden families etc. Bij veel kinderen is dat ook een hele hoop vraagtekens en stress die ze vooral moeilijk lijken te plaatsen en soms heel lang aansleept.

Tieners verteren het soms wel wat beter als er ooit wel een warme nest was en de dialoog onder de ouders nuchter en respectvol blijft. Iets wat bij u vermoedelijk niet gegund gaat zijn.

Denkt vooral eens na over hoe ge binnen x aantal jaar als vader ga worden bekeken door uw kinderen.

Beter af en toe een gezonde zelfstandige vader te zien met een goed zelfbeeld en social leven dan een eventuele gebroken vader die onder het mom van "do the right thing" bij zijn vrouw is gebleven en zich half heeft weggecijferd.

Elke keer da'k uw post hier lees denk'k: get out. Maar da's natuurlijk heel simpel gezegd als buitenstaander.

Laat haar die boodschappen zelf doen hé, je bent te goed voor haar.
Ondertussen kon je thuis genieten van de rust en je kleine poppetje.:love:

Als het te persoonlijk is moet je niet antwoorden, maar heb je al eens nagedacht over een vasectomie? Stel, je wil toch niet scheiden.

Denk ik al over na sinds vorig jaar, maar met die Covid situatie is het er niet van gekomen. Ik dacht altijd om het in Belgie te doen, voor de een of andere reden dacht ik dat het in Polen niet mogelijk was (met die hele abortus-situatie hier en het super-katholieke aspect van Polen). Had er weinig onderzoek over gedaan omdat ik toch nog nadacht over een scheiding en misschien iemand anders ontmoeten, etc. Nu dat ik er twee heb, is het sowieso voldoende en ben ik van plan om eind dit jaar, begin volgend jaar werk van te maken. Reeds wat research gedaan en in de buurt heb je hier een faciliteit. Wel beetje prijzig omdat het niet gedekt wordt door een ziekteverzekering.

Eerder algemene ervaring met directe vrienden families etc. Bij veel kinderen is dat ook een hele hoop vraagtekens en stress die ze vooral moeilijk lijken te plaatsen en soms heel lang aansleept.

Tieners verteren het soms wel wat beter als er ooit wel een warme nest was en de dialoog onder de ouders nuchter en respectvol blijft. Iets wat bij u vermoedelijk niet gegund gaat zijn.

Denkt vooral eens na over hoe ge binnen x aantal jaar als vader ga worden bekeken door uw kinderen.

Beter af en toe een gezonde zelfstandige vader te zien met een goed zelfbeeld en social leven dan een eventuele gebroken vader die onder het mom van "do the right thing" bij zijn vrouw is gebleven en zich half heeft weggecijferd.

Elke keer da'k uw post hier lees denk'k: get out. Maar da's natuurlijk heel simpel gezegd als buitenstaander.
Ik vermoed dat veel ouders de "fout" maken hun kind buiten de scheiding te houden en ze gewoon plots de boodschap geven dat papa en mama niet meer samen gaan leven.

Maanden voor hij hier vertrok (dankzij corona was zijn vertrek hier geen makkie) las ik al boekjes gericht op scheiden, voor aan haar. De boodschap toen (en ook nu herhaal ik die nog) was dat mama en papa veel ruzie maken, dat dit voor niemand fijn is en we veel minder ruzie zouden maken als we niet meer samen zouden leven maar dat dat niet haar schuld is en mama en papa haar doodgraag zien! Soms zegt ze wel eens dat ze de ander mist en dan bellen we of sturen een filmpje of stuurt ze smileys.
Soms zegt ze dat ze dingen samen wil doen met mama én papa maar daar ben ik zeker nog niet aan toe. Maar voor 1 september bvb hadden we wél samen afgesproken om haar naar school te brengen zodat ze daar zoals de andere kleuters met mama aan de ene hand en papa aan de andere hand kon staan.
Is het ideaal? Neen.
Is het een verbetering? Ja. Ze heeft bij mij althans minder driftbuien (en die had ze al niet vaak) en ze heeft een meer ontspannen mama nu dan daarvoor en de dagelijkse ruzies én een SLECHT voorbeeld van hoe een relatie hoort te werken, is ook verdwenen.

Kan je dat dan verborgen houden?

Ja en nee.
Normaal gezien niet en eigenlijk hoeft dat ook niet want in een gezond huwelijk bespreek je zo'n dingen maar heel die situatie/dat huwelijk van de generaal is zo fucked up en zijn vrouw lijkt me nu hier het type dat zoiets zomaar laat gebeuren.
Ben benieuwd of ze meegaat en zijn hand vasrhoudt of ze een vaas naar zijn hoofd smijt. :unsure:

Ik vraag me af hoe ge dat dan moet doen, ja zoetje (int pools waarschijnlijk kurwa, alles is kurwa) vandaag ben ik efkes naar de kliniek en dan ga ik mij 5 dagen wel rustig houden. Voor wat? Och nikske. :unsure:
Plannen rond haar regels, die gaat nie piepen dan als braaf katholiekske 😇

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan