Welke eigenschap van je partner stoort je (mateloos)?

Mrs Pan is over alles negatief (vb groot verbouwwerk gedaan, eerste reactie is altijd negatief, )
Ben momenteel iets aan het maken in huis. Kheb voor het haar gemakkelijk te maken een invulblad met kritiek (lelijk' te hoog' te laag'... ) gemaakt kan ze alleen maar aankruisen.

Ik ben benieuwd of ik op de zetel slaap vannacht...

Als mijn vrouw kookt dan is het een ravage. En dan zegt ze. Ik heb gekookt jij mag opruimen. 🤔
Bij die van ons was dat ook altijd alsof er een bom ontploft was na het koken. En op een bepaald moment heb ik dan gezegd: Als je er zo'n boeltje van maakt dan weiger ik nog om achteraf mee op te ruimen. En ik voeg dat woord nog regelmatig bij de daad :unsure:

Mannekes 't is wel een gevaarlijk topic hoor dees. Vroeg of laat komt dat hier voor iemand uit :D

Bij die van ons was dat ook altijd alsof er een bom ontploft was na het koken. En op een bepaald moment heb ik dan gezegd: Als je er zo'n boeltje van maakt dan weiger ik nog om achteraf mee op te ruimen. En ik voeg dat woord nog regelmatig bij de daad :unsure:
Amai..je bent wss nog niet getrouwd of er is iets mis met je levensverzekering?

Hmmm, toch even denken ze.

Frustraties van haar naar mij toe ken ik ook al wel:
  • Bijna nooit koken. Om een of andere manier kan ik mij moeilijk aanzetten om te koken voor ons beide. Vooral het voorbereiden wat we die week gaan koken. Ms. Margu wilt namelijk ook wel elke dag iets anders. Terwijl ik gewoon 4 keer achter elkaar een portie spaghetti kan eten. 🙄 (zij kookt trouwens ook gewoon veel beter dan mij)
  • Teveel opkroppen qua gevoelens/mening. Er zijn vaak momenten (dat ik denk) dat als ik een opmerking zou geven, het de ruzie/discussie van dat moment erger zou maken. Dus dan zwijg ik liever en zeg het wat later op een gecontroleerdere manier. Alhoewel ik niet altijd iets zeg om dat ik er gewoon geen zin in heb de discussie opnieuw te beginnen 🙄 (hier wordt op geoefend)
  • Veel verschillende dingen tegelijk doen. Ik ben nogal een chaoot hier qua planning bij dingen die nog te doen zijn. En er komt steeds weer wat bij op mijn to do lijstjes.
  • Te weinig voor Portugese les doen (zij is van Brazilië en ik volg les om ooit te kunnen communiceren met haar familie die daar nog woont)
  • Mijn humeur als ik honger heb of moe ben (vice versa bij haar, maar met haar periode van de maand)
  • Soms stel ik vragen die haar dom doen voelen. Die toch logisch zijn dat ze dat weet (terwijl het niet mijn bedoeling is om dat de doen, maar ik dat meer vraag uit (on)zekerheid)
Frustraties van mij naar haar:
  • Als ze zegt dat ik niet op de details let bij het kuisen. Zoals de stof hier en daar. Maar dat ik dan zie dat de vloer nog vies is, de afwas er nog staat en de was nog moet worden gedaan. Ja, dan heb ik liever dat eerst het 'grote' kuiswerk wordt gedaan, vooraleer ik ook maar op details begin te letten.
  • (In het begin vooral) Dat ze alle ruimte in bed in nam. Zo een knie in je rug tijdens de slaap is niet echt aangenaam 😅. Gelukkig is dit al wat beter aan het gaan
  • De ongeordende kleerkast. Ik weet niet hoe zij al haar spullen effectief vindt of in de kast krijgt. Het zou ook al veel strijkwerk behouden indien je het een beetje mooi opvouwt. Gelukkig heeft zij haar kant van de kast en ik die van mij, dus ik moet er niet naar kijken.
  • Raar genoeg de andere manier dat ze sokken opvouwt/oppropt (niet echt een frustratie, maar was raar de eerste keer dat ik het zag)
  • Dingen terughalen uit het verleden die ik allemaal niet onthoud. Als we dan een discussie hebben en ze zegt: "maar je doet dat altijd, bvb toen ook al". Zo word ik in een hoekje geduwd. Dus om mijzelf te verdedigen moet ik natuurlijk ook sommige dingen onthouden, maar dat wil ik niet. Als iets is gebeurd is het voorbij en zie ik geen reden om het te onthouden. (of ik ben gewoon vergeetachtig 😂)
  • Dat ze klaagt over het te weinig doen voor Portugese les 😂, Ik volg het alleen voor haar en heb vaak gewoon te weinig motivatie. Maar als ik dan zeg dat ze mij daar bij moet helpen en echt wat meer Portugees mag praten in huis, dan doet ze dat een halfuur en is het weer voorbij.
  • De logica in veel dingen niet zien
Maarja, al die dingen samen maken een relatie. Als ik hier zo zie heeft iedereen wel frustraties, maar zolang je daarover kan kijken en ze niet meer worden dan de goeie momenten waar je met elkaar lacht, zwanst, knuffelt, praat, kijkt ...
En ja, communicatie is zoizo belangrijk, maar dat is zo in al je soorten relaties met anderen.

Mijn wederhelft is een enorme sloddervos en chaoot.
Die heeft het talent om met iets bezig te zijn, er mee te stoppen en alles gewoon te laten liggen waar het ligt.

Als ze kookt staat de hele keuken op z'n kop. Ik doe eerst m'n mise-en-plas: alles klaarnemen, snijden, wat opruimen ondertussen.
Maar zij: als in het midden van het klaarmaken blijkt dat er nog stukjes wortel in moeten dan neemt ze wortels en begint te snijden. Gelukkig neemt ze nu mijn voorbeeld en doet ze de schil al in een kom ipv ze gewoon te laten liggen. Maar dan nog, de keuken blijft een pacht.

Of ze start met dingen die ze niet af maakt.
Twee weken geleden heeft ze de kleerkasten van de kindjes gecheckt: alles wat te klein is, heeft ze eruit gehaald. Maar nu ligt er dus al twee weken een berg kleren op de kamer van de oudsten waar niks mee gebeurt. Ik vertik het daar aan te beginnen.
En wanneer ze nieuwe kleren koopt, durft ze die in de kleerkast hangen met de labels eraan. Waarom? Echt dan kunt ge dat er nog geen af knippen waneer ge die kindjes aan kleedt en voor één of ander bizarre reden is dat altijd op een moment waarop ge geen tijd hebt om labeltjes te knippen.

Online aankopen blijven ook dikwijls een week in de etalage aka onze living liggen. Ze doet de doos open, bewondert de aankoop en dan blijft de doos staan en de aankoop ligt te blinken op de tafel.

Afval en open garage poorten is blind voor. We verzamelen ons afval in de berging en doen dat naar de vuilbakken in de garage. Maar zij loopt daar straal voorbij. Vorige week stond ze met de nacht: er ligt nog wat oud papier en twee blikjes cola. Ze vertrekt en de naiëve ik dacht dat ze dat wel zou meenemen. Maar nee hoor: ik ga plassen (toilet grenst aan de berging) en zie alles liggen. Ik kijk naar buiten en zie dat de poort van de garage ook nog openstaat. Ik zou alles nemen, in de garage zwieren, die dicht doen en dan naar de auto gaan. De garage ligt toch op die weg, maar zij is daar dus blind voor.

Ik leg altijd alles op de zelfde plek maar zij dus niet. En als er iets verdwenen is, krijg ik altijd de vraag: "waar ligt dat?". En elke keer is het antwoord: als ik het weg heb gelegd: daar. Meestal krijg ik als antwoord: "daar ligt het niet".
Tja, dan heb ik het niet weg gelegd. Maar dat gelooft ze dan meestal niet.

Trouwens, als ik één van die dingen aan haal: krijg ik ook telkens die ene keer dat ik ook eens iets niet weg leg of niet opruim als voorbeeld dat ik "even erg" ben.

Ja.. Zo op elkaar leggen, dan dubbel plooien en dan de bovenste sok over de onderste trekken?

Haha jij denkt dat je niet verkeerd kan vouwen? Schattig. Op zo een moment kan je zelfs handdoeken verkeerd vouwen.
Ik kan eigenlijk alleen maar concluderen dat ik (OP HUISHOUDELIJK VLAK!!!) ècht wel een super gemakkelijke ben precies om mee samen te leven 🤣🤪

Dat denken al die vrouwen van bovenstaande posts :help:
Ik heb dan ook heel bewust vermeld "op huishoudelijk vlak" 😇😇😇
Ik heb veel gebreken op andere vlakken 😈

Ontopic: mannen die "plots" erkenning willen omdat ze eindelijk eens 1 fucking taakje hebben gedaan! 😱
Heb je net de was uitgehangen buiten, het eten gekookt, de dochter verschoont én mogen omkleden én stront van de muur mogen vegen én dweilen (sommige baby's hebben superkrachten!!) en dan staat er eentje zo fier als ne gieter te blinken: "ik heb eindelijk de isomo naar het containerpark gebracht!"
cat1.JPG

Laatst bewerkt:

Zij kookt voor u en gij wilt niet HELPEN opruimen omdat het teveel werk is? Beetje overdreven he.

Die van mij is hetzelfde, keuken is een fokking zwijnenstal met aardappelschillen die tegen de ramen kleven bij wijze van spreken, en ja, ik zal haar altijd vragen om iets ordelijker te zijn als ze kookt. Maar ik zal nooit weigeren om achteraf op te ruimen nadat ze voor mij eten heeft gemaakt.

Zal straks of morgen ook eens mijn ergernissen van me afschrijven. Ze leest geen Nederlands en wij zitten niet echt in een liefdevol huwelijk, dus remmen los...

Ik heb dan ook heel bewust vermeld "op huishoudelijk vlak" 😇😇😇
Ik heb veel gebreken op andere vlakken 😈

Ontopic: mannen die "plots" erkenning willen omdat ze eindelijk eens 1 fucking taakje hebben gedaan! 😱
Heb je net de was uitgehangen buiten, het eten gekookt, de dochter verschoont én mogen omkleden én stront van de muur mogen vegen én dweilen (sommige baby's hebben superkrachten!!) en dan staat er eentje zo fier als ne gieter te blinken: "ik heb eindelijk de isomo naar het containerpark gebracht!"
cat1.JPG

Dat doet de mijne ook. En als ik zo in de vriendengroep hoor is dat bij veel mannen 😄. Ik heb hem zo eens een diploma'ke gemaakt met Beste Afwasmachine Uitlader. Vond ie niet zo grappig 😂

Mijn man kan ook totaal niet multitasken. Als ik kook, laad ik ondertussen het afwasmachine uit of plooi de was op of kuis de frigo uit, ... . Hij staat echt letterlijk bij het vuur te wachten. Na een paar opmerkingen van mij heeft hij toch eens het afwasmachine uitgeladen tijdens het koken. Resultaat: patatjes overgekookt en bijna zwart vlees. Ik mag dat nog altijd horen 😄

Dat doet de mijne ook. En als ik zo in de vriendengroep hoor is dat bij veel mannen 😄. Ik heb hem zo eens een diploma'ke gemaakt met Beste Afwasmachine Uitlader. Vond ie niet zo grappig 😂

Mijn man kan ook totaal niet multitasken. Als ik kook, laad ik ondertussen het afwasmachine uit of plooi de was op of kuis de frigo uit, ... . Hij staat echt letterlijk bij het vuur te wachten. Na een paar opmerkingen van mij heeft hij toch eens het afwasmachine uitgeladen tijdens het koken. Resultaat: patatjes overgekookt en bijna zwart vlees. Ik mag dat nog altijd horen 😄
Wij doen 1 ding en doen het goed.

Die van mij is ook af en toe wel eens serieus spectaculair in de keuken, maar aangezien ze 80%(als ik heel eerlijk ben 90%) van den tijd kookt, en nog verdomme goed ook, welja dan zaag ik er eigenlijk toch nog over simpelweg omdat ik best wel een talent ben in zagen over de meest dingen maar ik zal toch ook altijd wel helpen afruimen en afwassen etc.

mannen die "plots" erkenning willen omdat ze eindelijk eens 1 fucking taakje hebben gedaan! 😱
Amai, zoveel vooroordelen in 1 zin. Mannen zijn niet allemaal hetzelfde hé :unsure:
Zij kookt voor u en gij wilt niet HELPEN opruimen omdat het teveel werk is? Beetje overdreven he.
Allez sèg. Ik zeg toch duidelijk dat ik niet help ALS ze er een zwijnestal van maakt. Dat is een duidelijke afspraak VOORAF, dus ze weet dat perfect. We doen trouwens gewoon 50/50 in het huishouden, dus je moet me niet afschilderen als een luie zak hè.

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan