Welke eigenschap van je partner stoort je (mateloos)?

Ik heb donderdag bijna 2u sokken geplooid uit schrik.. Blijkbaar zat ze onder de stress van de examens van de kinderen. Ik kom thuis en geef een opmerking over dat ik nog weg moest en het eten niet klaar was..

"ah meneer moet weg? Hier in plaats van je benen te scheren om te fietsen kun je beginnen sokken plooien!" Volgens mij hebben er ergens een secret stash met sokken want ik kom altijd sokken tekort en heb er nog nooit zoveel gezien als donderdag.

Dat is trouwens iets dat ik geërft heb van mijn heup te breken. Ik wou me toen nuttig maken en ze heeft me leren kousen plooien. Had ik dat geweten dan had ik me nuttig gemaakt met netflix te kijken.
Hmm interessant, dat sokken plooien is blijkbaar echt een klus voor meerdere mensen. Doet me denken aan een maat die niet mee kon naar een feestje “want hij moest de dag nadien nog sokken plooien”. Ik dacht dat het een of andere code taal was maar zijn vriendin bevestigde. Toen is trouwens ook het record gesneuveld van mijn wenkbrauw in een zo scherp mogelijke hoek optrekken.
 
Allez sèg. Ik zeg toch duidelijk dat ik niet help ALS ze er een zwijnestal van maakt. Dat is een duidelijke afspraak VOORAF, dus ze weet dat perfect. We doen trouwens gewoon 50/50 in het huishouden, dus je moet me niet afschilderen als een luie zak hè.

Ik was u aan het afschilderen als een ondankbare zak, niet als een luie zak :) (maar met een smiley, dus niet gemeend. Kusje voor de gekwetste gevoelens)

Als iemand anders eten voor u maakt, vind ik dat ge niet moet weigeren om op te ruimen omdat het een rommelboeltje is. Dat is gewoon een basis aspect van dankbaarheid in mijn mening. Zagen en mopperen, ja, dat doe ik ook. Maar daarna kuis ik nog altijd ALLEEN de ganse keuken op. Zelfs daarmee ben ik nog altijd minder tijd kwijt dan wat zij heeft besteed aan het klaarmaken van het eten.
 
Dit topic is zalig :')
En ik krijg ook schrik voor de toekomst :unsure:
Op een dag kom je je soulmate tegen, en dan erger je je aan niks. :love:

Ik heb nu dat stofzuigen als voorbeeld gegeven om iets te zeggen, maar eigenlijk ergert mij dat niet. Het is gewoon het enige waar ik het niet erg van zou vinden moest dat iets minder zijn. Maar ik weet ook dat ze dat voor mij doet, met mijn allergieën.
 
Op een dag kom je je soulmate tegen, en dan erger je je aan niks. :love:

Ik heb nu dat stofzuigen als voorbeeld gegeven om iets te zeggen, maar eigenlijk ergert mij dat niet. Het is gewoon het enige waar ik het niet erg van zou vinden moest dat iets minder zijn. Maar ik weet ook dat ze dat voor mij doet, met mijn allergieën.
Dan ken ik niemand persoonlijk die al zijn soulmate heeft ontmoet... 🤔
 
Bij ons komt dat over als. Lap ze is daar weer om haar te moeien. Ze gaat nu eieren beginnen pellen want het gaat weer niet rap genoeg voor madam.

Nu als ik kook is het ook wel zoals jij. Alles is proper en blijft proper.

Als mijn vrouw kookt dan is het een ravage. En dan zegt ze. Ik heb gekookt jij mag opruimen. 🤔
Wel ja, het is goed bedoeld maar het komt dus inderdaad de helft van de tijd over als moeien. En als ik het niet doe komt er steevast de opmerking: “zeg, ge moet niet komen helpen hé!”.
Het ding volgens mij is dat hij door de stress niet communiceert en ik wil inspelen op bepaalde dingen, waarvan hij zoiets heeft “waarom zijt ge dat nu aan het doen, dat had ik zo niet voorzien”.

Mannekes 't is wel een gevaarlijk topic hoor dees. Vroeg of laat komt dat hier voor iemand uit :D
Hij heeft een eigen account hier, elkaar leren kennen op 9lives.

i-also-like-to-live-dangerously.jpg


:unsure:
 
Dat kousen opplooien snap ik niet. Gewoon een paar en dan in elkaar draaien en klaar.

Feit. Das een 5 minuten mee bezig zijn en ge zijt klaar. Mijn vrouw doet onze zoon 2 paar sokken aan per dag (1 tijdens de dag en 1 tijdens de nacht, vraag me niet waarom want ik zeg ook altijd WHAT THE FUCK maar die blijft daar mee verder doen), dus samen met mijn sokken is dat elke zaterdagavond toch een 15 paar sokken in mekaar draaien. Anderhalf uurke strijken en 5 minuten sokken in mekaar draaien. Klaar.
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan