Welke eigenschap van je partner stoort je (mateloos)?

ik denk echt dat als geen tweeling onderweg was dat de veer helemaal gebroken had geweest.
Nu wil ik er ergens in geloven dat het nog kan.. ongetwijfeld met hulp.
Ik hoop het voor jou. Ik weet dat het leven complexer is dan een fly-meme maar het klinkt alleszins niet als een gezonde situatie 😕
 
nee zeker niet, maar zo had ik het me verre van ingebeeld uiteraard.
Maar als ze er me toe zou drijven dan zorg ik wel alleen voor de kinderen.
 
nee zeker niet, maar zo had ik het me verre van ingebeeld uiteraard.
Maar als ze er me toe zou drijven dan zorg ik wel alleen voor de kinderen.
Hoe ver zit ze nu?
Mijn vriendin was de eerste 3-4 maanden van haar zwangerschap echt haarzelf niet (allez, als ge het aan mij vraagt dan toch), wij hebben ook de zwaarste ruzies ooit gehad in die periode en we hebben ons ook allebei meermaals afgevraagd waar de fuck we op dat moment mee bezig waren.

Wij zijn dan een tijdje met iemand gaan spreken. Beter nu zo veel mogelijk van uwe mesthoop proberen om te spitten want eens de kleine er is gaat er niet bepaald meer tijd en ruimte voor zijn. Had schrik voor wachttijden etc maar eigenlijk hebben wij vrij snel kunnen langsgaan (denk +- 2 weken moeten wachten, wij wonen in Brussel).
 
nee zeker niet, maar zo had ik het me verre van ingebeeld uiteraard.
Maar als ze er me toe zou drijven dan zorg ik wel alleen voor de kinderen.
Was het voor de zwangerschap wel te doen voor jou en is het onder invloed van de hormonen 10x erger?
Of is het altijd al een zware irritatie geweest en raakt jouw emmer gewoon te vol?

(Ik denk dat de meesten hier ook horendol zouden worden van dat soort zaken hoor!)
 
Hoe ver zit ze nu?
Mijn vriendin was de eerste 3-4 maanden van haar zwangerschap echt haarzelf niet (allez, als ge het aan mij vraagt dan toch), wij hebben ook de zwaarste ruzies ooit gehad in die periode en we hebben ons ook allebei meermaals afgevraagd waar de fuck we op dat moment mee bezig waren.

Wij zijn dan een tijdje met iemand gaan spreken. Beter nu zo veel mogelijk van uwe mesthoop proberen om te spitten want eens de kleine er is gaat er niet bepaald meer tijd en ruimte voor zijn. Had schrik voor wachttijden etc maar eigenlijk hebben wij vrij snel kunnen langsgaan (denk +- 2 weken moeten wachten, wij wonen in Brussel).
zitten nu op 3 maand, zoiets lezen geeft ergens wel hoop.
Zijn jullie dan gewoon met een relatietherapeut gaan spreken of iets specifiekers? (mag in pm uiteraard)

Was het voor de zwangerschap wel te doen voor jou en is het onder invloed van de hormonen 10x erger?
Of is het altijd al een zware irritatie geweest en raakt jouw emmer gewoon te vol?

(Ik denk dat de meesten hier ook horendol zouden worden van dat soort zaken hoor!)
Voor de zwangerschap was ze uiteraard ook al vrij emotioneel. vaak paniekaanvallen en dergelijke, angstig.
Maar nu is het vlot 10x erger.. echt totaal onredelijk.
Vroeger konden we in zoeen geval nog wel gewoon praten en proberen met een nuchter paar ogen de situatie bekijken en viel alles in perspectief?
 
zitten nu op 3 maand, zoiets lezen geeft ergens wel hoop.
Zijn jullie dan gewoon met een relatietherapeut gaan spreken of iets specifiekers? (mag in pm uiteraard)


Voor de zwangerschap was ze uiteraard ook al vrij emotioneel. vaak paniekaanvallen en dergelijke, angstig.
Maar nu is het vlot 10x erger.. echt totaal onredelijk.
Vroeger konden we in zoeen geval nog wel gewoon praten en proberen met een nuchter paar ogen de situatie bekijken en viel alles in perspectief?
Da's dan wel positief, dat je kan zien dat de zwangerschap er zeker ook voor iets tussen zit.
Mijn zus was trouwens gans haar zwangerschap...euhm..."onredelijk" :unsure: die haar emoties vlogen alle kanten op, behalve een rationele. Ikzelf heb daar dan weer nooit last van gehad, dus het is zeker niet zo dat dat standaard is of, zoals bij derp, gans de zwangerschap zal duren.

Ik hoop dat ze open staat voor hulp, want als ze al problemen heeft omtrent angst, zal dat verder in de zwangerschap of na de geboorte absoluut niet beter worden. Ikzelf had ook veel last van angsten (oa door 2x een zwangerschap die fout was gelopen) en werd tijdens en na mijn zwangerschap heel goed begeleid door een psycholoog, psychiater en nadien ook de gynaecoloog en vroedvrouw omdat ik verhoogd risico liep op een postnatale depressie. Geen idee of je dat zelf kan bespreken met haar, of beter via je huisarts tewerk gaat, maar ik zou in elk geval als partner niet wachten op de zijlijn hierin... Sterkte!
 
  • Leuk
Waarderingen: 515
Maar nu is het vlot 10x erger.. echt totaal onredelijk.
Vroeger konden we in zoeen geval nog wel gewoon praten en proberen met een nuchter paar ogen de situatie bekijken en viel alles in perspectief?
Het klinkt alsof uw vriendin zwanger is vriend :)

Ik herken het wel volledig, en bij ons is dat doorheen de zwangerschap wel echt veel gebeterd. Deels omwille van het feit dat we met een relatietherapeut zijn gaan praten en wat dingen anders zijn gaan doen (o.a. financieel, manier van communiceren, minder dingen opkroppen), maar ik ben er persoonlijk van overtuigd dat het probleem ook gewoon deels vanzelf is opgelost omdat mijn madam zich anders is gaan voelen in het 2e/3e trimester van de zwangerschap.

Ge moet ook niet onderschatten wat ze allemaal meemaakt op dit moment, de hoeveelheid van hormonen die door haar lijf gieren zet dan ook nog eens een megafoon op andere sluimerende angsten. En dan moet ze ondertussen ook nog eens 2 foetussen tegelijk 3D-printen gecombineerd met alle mogelijke vragen die de bevalling en het ouderschap met zich meebrengen.

Ik bedoel daarom nog niet dat ge zo maar alles moet laten passeren maar ik weet wel 100% zeker dat ik regelmatig op mijn tanden heb gebeten tijdens die zwangerschap en dat ik met momenten het idee had dat er echt serieus iets scheef zat in onze relatie, dat ik gebruik heb gemaakt van mijn eigen ongezonde coping mechanismes (zijnde losse saffen kopen in de nachtwinkel en duvel drinken op de trottoir). Ik ben ne keer van Laken naar Auderghem gewandeld in de gietende regen. Dat soort zaken.

Kan zijn dat het bij jullie niet gaat he, of kan zijn dat het bij ons over x jaar alsnog spaak loopt, maar met de klein mannen in't verschiet zou ik toch wel zorgen dat ge zeker zijt dat ge alles uit de kast hebt gehaald om er ne positieve draai aan te geven.
 
Dat valt wel tegen om dat te horen.
Mrs Janus zal wss binnenkort zwanger zijn en ik stel mij dat eigenlijk voor als een periode van ultieme rozengeur en maneschijn :unsure:
Het is u toegewenst. Naar het schijnt zijn niet alle vrouwen hetzelfde, wat dat betreft zijn het net mensen!
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: 515
Er worden hier alleszins nagels met kloppen geslagen.
Ik denk dat we even op beide fronten gaan inzetten, al eens gaan praten met haar huisarts (daar is ze al wel eerder gaan praten over haar paniekaanvallen) en een relatietherapeut opzoeken.

Diep vanbinnen wil ik gewoon dat het helemaal goed komt tussen ons uiteraard, ik heb altijd als de vrouw van mijn leven gezien.
 
Ik: Je hebt de borden goed gevuld met eten! Dat is veel te veel!
Vrouwlief: Het lijkt veel maar dat is niet waar.

Een beetje later ...
Vrouwlief: Mijn maag zit vol. Heb je nog ruimte voor 2 stukjes vlees?
Ik zie enkel maar positieve dingen hier




Hier thuis is ze elke ochtend opgejaagd. Geen tijd voor niets.
Maar durf eens zeggen van misschien moet je een kwartier vroeger opstaan, dan is het altijd van 'gij moet zwijgen met uw thuiswerk en glijdende uren'

Ik moet ook mijn uren presteren, maar dat gaat er niet in.
 
Dat valt wel tegen om dat te horen.
Mrs Janus zal wss binnenkort zwanger zijn en ik stel mij dat eigenlijk voor als een periode van ultieme rozengeur en maneschijn :unsure:
Hier dus geen hormoonmonster geweest maar 17 weken dag en nacht gekotst om vanaf week 32 dan weer volledig plat te liggen, tenzij om te douchen of naar het wc te gaan.
Dat was noch voor mij, noch voor de papa rozengeur en maneschijn. Behalve het 2de trimester! 😁
 
Hier dus geen hormoonmonster geweest maar 17 weken dag en nacht gekotst om vanaf week 32 dan weer volledig plat te liggen, tenzij om te douchen of naar het wc te gaan.
Dat was noch voor mij, noch voor de papa rozengeur en maneschijn. Behalve het 2de trimester! 😁
lol mega herkenbaar :laugh:

we zijn er binnen een paar weken van af en dan kan eindelijk het leukere gedeelte beginnen :woohoo:
 
-Situatie 1:
"mijn vrouw liegt soms over prullen zoals dat ze iets niet weg gelegd heeft maar ik er zeker van ben dat ze het wel deed"

BG relatietherapeut:
" toxische relatie, relatie afbreken zo snel mogelijk!"

-Situatie 2:
"mijn vrouw gaat op de lappen met haar vriendinnen en blijft alleen achter voor uren met een jongere gast, als ik zelf stuur met een ex dan verwijt ze me voor vanalles en nog wat"

BG relatietherapeut:
"geen probleem, dat zijn de hormonen. Dat zal wel beteren."

🧐🧐🧐🥴🥴🥴
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan