Welke eigenschap van je partner stoort je (mateloos)?

🤣🤣🤣🤣 Naïef schaap!

Eens je dat door hebt, vraag je idd "en wanneer is "sebiet"?"
Om dat dan in te ruilen voor: "Ge zult wel zien!" Of "Zijt ge mij nu weeral aan het opjagen?!?"
Etc etc etc

(Maar ik ben dan idd wel zo een neuroot dat als ik iets in mijn hoofd heb, dat asap moet gebeuren. "Na mijn douche" of "als x is gedaan" zijn aanvaardbare antwooren. "Ik weet het niet, sebiet hè! Deze namiddag of zo!" Daarentegen... 🤯🤯🤯🤯)
Haha..

Hier varieert "sebiet" enorm. Dat zit ergens tussen nu onmiddellijk en binnen een week of zo...

Recent voorbeeld: vrouwlief vroeg me onlangs om maandverband/tampons te gaan halen in de winkel. Waarop ik zei: "ok liefste schat, ik ga er sebiet om" (ik moest sowieso naar de winkel om eten voor die avond).
Dus ik vertrek een kwartiertje vroeger om de kindjes van school te halen zodat ik in het passeren vlug de Colruyt kan binnenspringen.
Maar ik rij de Colruyt los voorbij en sta, in mijn hoofd om onverklaarbare reden, te vroeg aan de schoolpoort. Terug thuisgekomen ga ik onbewust recht naar de diepvriezer om er spaghetti uit te halen voor het avondeten.


Fast forward naar een week later. Vrouwlief vraagt of ik al om dat maandverband geweest ben, want "shark week" zal voor alle momenten zijn. en haar "cup" is heel onpraktisch met haar gebroken been

Dus ik zeg: "oeps, ik ga er sebiet om". Ik ben dan direct in de auto gesprongen en erom gereden :ROFLMAO:
 
Ik: Je hebt de borden goed gevuld met eten! Dat is veel te veel!
Vrouwlief: Het lijkt veel maar dat is niet waar.

Een beetje later ...
Vrouwlief: Mijn maag zit vol. Heb je nog ruimte voor 2 stukjes vlees?
 
Ah nee, hier W-VL en O-VL en 't zelfde probleem.

En wie wast nu zijn haar apart?
Er zijn toch veel mensen die wel elke dag onder de douche of in bad springen zonder hun haar te wassen dan (omdat je niet elke dag shampoo in je haar wil doen).

Ik interpreteer "ik ga mijn haar wassen" niet als "ik ga enkel mijn haar wassen", maar als "ik ga ook mijn haar wassen". En "ik ga me wassen" is dan "ik ga me wassen zonder mijn haar te wassen". :p
 
Sebiet is sneller dan straks, maar beiden zijn bij mij wel dezelfde dag.
Blijkbaar is er in een "heel klein deeltje van OVL" een ander woord dat elders sebiet betekent: fleus. Nog nooit gehoord:
Een ander voorbeeld van gedeelde Brabants-tussentaal is het woord subiet/sebiet, in de betekenis 'heel binnenkort, maar niet meteen'. In die betekenis is dat woord ook gangbaar in heel Vlaanderen, maar het wordt niet als standaardtaal beschouwd. Slechts in een klein gebiedje in Oost-Vlaanderen betekent subiet wel 'onmiddellijk'. In die dialecten bestaat een ander woord dat 'niet meteen' betekent: fleus, met wat uitspraakvarianten.
 
Ik snap ook niet goed waarom sommige mensen aan hun partner vragen om vanalles voor hun te gaan halen, terwijl ze dat evengoed zelf kunnen doen. Tenzij je je niet goed voelt, erg moe of ziek bent, ofzo.

Omdat wij vrouwen vaak moe, ziek of hongerig zijn en een combinatie van die 3 kan weleens fataal zijn. :unsure:
Nee maar bij ons is dat het tegenovergestelde, ik ben zijn slavin en waarom? Omdat hij lui en verwend is, daarom.
 
  • Haha
Waarderingen: 515
Al die online aankopen:
- Veel te veel kleding voor haarzelf als de kindjes. Laatst kleedjes maat 92 opgeruimd die de oudste nooit heeft aangehad.
- spullen van drukkemamas die dan 1 keer gebruikt worden
 
Sebiet is sneller dan straks, maar beiden zijn bij mij wel dezelfde dag.
Blijkbaar is er in een "heel klein deeltje van OVL" een ander woord dat elders sebiet betekent: fleus. Nog nooit gehoord:

Goh, ik ken fleus ( kzou het flees schrijven) maar sebiet betekent toch niet onmiddelijk voor mij :p (dus sebiet en flees is allemaal straks ergens, en direct is onmiddelijk :v)
 
"Sebiet in het Vlaams betekent iets anders. Sebiet betekent straks. Subiet in het Nederlands betekent meteen."

"1) À la minute 2) Aanstonds 3) Abrupt 4) Acuut 5) Dadelijk 6) Direct 7) Eensklaps 8) Geheid 9) Heel gauw 10) Ineens 11) Meteen 12) Ogenblikkelijk 13) Onmiddellijk 14) Onverwacht 15) Onverwijld 16) Op staande voet 17) Opeens 18) Plotseling 19) Schielijk 20) Seffens 21) Snel 22) Terstond 23) Zeker 24) Zo"

Misschien daarmee :thinking:
 
  • Leuk
Waarderingen: 515
Ik wacht op de overtreffende trap.

Zoetje?
Zoet?
Tom?
[Familyname]!!!!

Ja schat!
Of de intonatie die gepaard gaat met de roepnaam van het moment.
Mijn naam heeft een 'a' op het einde en hoe luider die klinkt en hoe langer het duurt, hoe groter de kans is dat hij zijn shit compleet gaat verliezen.

Ik doe ondertussen alsof ik niets hoor.


 
Laatst bewerkt door een moderator:
ongeloofelijke dubbele standaarden.
Ze gaat op de lappen, haar vriendinnen willen van bar veranderen maar zij niet dus blijft ze alleen achter, heeft daar een paar uur rondgehangen me nen 8j jongere kerel, zelfs nog naar een ander bar mee gegaan geloofk
-> ik vraag, moest ik da doen, vinde da dan OK? "nee zot ik doe u dood"
Soit ik ben niet het jaloerse type, juist den dubbele standaard stoort mij wel. practise what you preach and what not


Zij hoort een paar van haar exen nog wel is af en toe, niks serieus gewoon zeer sporadisch een berichtje.
Ik hoor mijn ex ook af en toe, ik heb gecheckt: op 3 jaar 22x met elkaar gestuurd, waarvan eigenlijk maar 2x een "gesprek" dat meer was als "proficiat met .... " , "thx"
1x vroeg ze een update over mijn vader zijn ziekte
2 weken terug hebben we over onze abortus gesproken, met mijn vriendin in verwachting en bij de gyneacoloog komen was toch confronterend voor mij.

nu al 2,5 dagen hysterisch.
hoe hard ik haar bedot heb, dat ik haar beloofd had dat er niks meer was, dat alles afgehandeld was, dat ik achter haar rug lig te sturen en het haar niet zeg (ik had pas 2w later gezegd dat we gestuurd hadden, op een moment dat ik zei "amaai dit bezoek aan de gynea op 13w heeft mij wel echt wa opluchting gegeven, alle die eerste 2x was wel wa zwaar voor mij omdat dat te veel leek op abortus en heb er met XXX vorige week ook even over gestuurd").
hele boeken uitgescheten geweest, voor geen rede vatbaar.

Ik had hier in een ander topic al wel eens gepolst achter medicatie voor haar paniekaanvallen en emotionele instabiliteit, en heb nu ongelooflijk spijt daar toen geen stappen met haar ondernomen te hebben, want het zal vast met een stuk hormonen zijn, maar dit is niet normaal.


ik ben emotioneel op gewoon.
 
ongeloofelijke dubbele standaarden.
...
nu al 2,5 dagen hysterisch.
hoe hard ik haar bedot heb, dat ik haar beloofd had dat er niks meer was, dat alles afgehandeld was, dat ik achter haar rug lig te sturen en het haar niet zeg

fly.jpg
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan