Welke eigenschap van je partner stoort je (mateloos)?

Gebrek aan initiatief, ik kom er op den duur zot van.

Mijn wederhelft haar fietsbatterij van haar elektrische fiets is niet veel meer waard.
Vorig jaar eind september gemerkt dat ze nog +-10km kan rijden ipv +-80km.
Tot nu toe 0 initiatief van haar kant om hier iets aan te doen, ook al heb ik het haar al +-20x gevraagd om al dan niet samen te kijken ofwel voor een nieuwe fiets ofwel een andere batterij.
Daarnet dan maar zelf een mail gestuurd naar een fietshersteller wat dit ongeveer zou kosten en om een afspraak te maken.

Had haar carte blance gegeven eind vorig jaar om iets te boeken in de zomervakantie.
Goeie maand terug gevraagd hoe het daarmee stond en ze had nog niet gekeken.
Dan maar snel nagekeken of het vakantiehuisje waar we vorig jaar naartoe gingen nog vrij was in ons verlof en dit rap geboekt om toch ergens naartoe te kunnen. :unsure:

Is dit herkenbaar bij anderen?
Hoe kan je dit proberen veranderen?

(Subtiel aanbrengen hielp trouwens niet. Eindeloos op dezelfde nagel kloppen ook niet. :laugh:

Eigenlijk zou ik beter niet voor oplossingen zorgen, ik gooi alleen mijn eigen ruiten in:
iets alleen voor mij boeken + haar een volledige zomer laten stoempen op een elektrische fiets zonder hulp. :biglaugh:

Veranderen van partner is een optie, maar zo erg is het nog niet. 😅 )
 
Op den duur komt dit over bij de partner als luiheid en gemakzucht.
Een ander zal het uiteindelijk wel voor mij doen...

Hoe lossen jullie dit op als koppel? Of ben je niet in een relatie?
Uitstelgedrag en vergeten, het werd dan idd gezien als luiheid en gemakzucht. Hoe we dat opgelost hebben? Door te scheiden :unsure:

Nee, concreet voorbeeld: Toenmalige partner verweet mij dat we niet aan de verbouwingen begonnen.
(kleine sidenote: in de praktijk was ik de enige die effectief stappen zetten en concrete plannen maakte i.v.m. verbouwingen want hé, alles wat "vrouwenwerk" was moest (terecht) gedeeld worden door beiden, alles wat "ventenwerk" was was voor mij, zo geëmancipeerd was ze wel)
We zaten alleen met dat kleine dingetje dat zij om de vijf botten liet vallen dat ze twijfelde aan ons. Ik had geen zin had om mij in verbouwingen te smijten (en lening daarvoor aan te gaan) wetende dat ze het ieder moment kon aftrappen. Dat ik dan het verwijt kreeg "niet door te doen aan die verbouwingen" was wel een beetje een ergernis 😬 Om nog maar te zwijgen van de soms onrealistische eisen die zeer moeilijk of met een ferme meerkost te realiseren waren.
 
Uitstelgedrag en vergeten, het werd dan idd gezien als luiheid en gemakzucht. Hoe we dat opgelost hebben? Door te scheiden :unsure:

Nee, concreet voorbeeld: Toenmalige partner verweet mij dat we niet aan de verbouwingen begonnen.
(kleine sidenote: in de praktijk was ik de enige die effectief stappen zetten en concrete plannen maakte i.v.m. verbouwingen want hé, alles wat "vrouwenwerk" was moest (terecht) gedeeld worden door beiden, alles wat "ventenwerk" was was voor mij, zo geëmancipeerd was ze wel)
We zaten alleen met dat kleine dingetje dat zij om de vijf botten liet vallen dat ze twijfelde aan ons. Ik had geen zin had om mij in verbouwingen te smijten (en lening daarvoor aan te gaan) wetende dat ze het ieder moment kon aftrappen. Dat ik dan het verwijt kreeg "niet door te doen aan die verbouwingen" was wel een beetje een ergernis 😬 Om nog maar te zwijgen van de soms onrealistische eisen die zeer moeilijk of met een ferme meerkost te realiseren waren.
Omg dat laatste zo herkenbaar. Ex wou ook steeds verbouwen maar geld moest van mij komen en zoals je zegt om de zoveel tijd horen dat ze het niet meer zag zitten maar dan wel het verwijt krijgen dat ge niet aan toekomst wilt bouwen maar waarom zou je als je elke week te horen krijgt dat die toekomst twijfelachtig is.
 
Gebrek aan initiatief, ik kom er op den duur zot van.

Mijn wederhelft haar fietsbatterij van haar elektrische fiets is niet veel meer waard.
Vorig jaar eind september gemerkt dat ze nog +-10km kan rijden ipv +-80km.
Tot nu toe 0 initiatief van haar kant om hier iets aan te doen, ook al heb ik het haar al +-20x gevraagd om al dan niet samen te kijken ofwel voor een nieuwe fiets ofwel een andere batterij.
Daarnet dan maar zelf een mail gestuurd naar een fietshersteller wat dit ongeveer zou kosten en om een afspraak te maken.

Had haar carte blance gegeven eind vorig jaar om iets te boeken in de zomervakantie.
Goeie maand terug gevraagd hoe het daarmee stond en ze had nog niet gekeken.
Dan maar snel nagekeken of het vakantiehuisje waar we vorig jaar naartoe gingen nog vrij was in ons verlof en dit rap geboekt om toch ergens naartoe te kunnen. :unsure:

Is dit herkenbaar bij anderen?
Hoe kan je dit proberen veranderen?

(Subtiel aanbrengen hielp trouwens niet. Eindeloos op dezelfde nagel kloppen ook niet. :laugh:

Eigenlijk zou ik beter niet voor oplossingen zorgen, ik gooi alleen mijn eigen ruiten in:
iets alleen voor mij boeken + haar een volledige zomer laten stoempen op een elektrische fiets zonder hulp. :biglaugh:

Veranderen van partner is een optie, maar zo erg is het nog niet. 😅 )
Als die dingen haar sterkte niet echt zijn, is er toch niks mis mee met dat voor haar te regelen ?

Ipv 20x te beginnen over die batterij, regel gewoon een afspraak bij die fietsenmaker. Tuurlijk wilt ze een nieuwe batterij, dat is toch logisch :p? Misschien is ze ook gefrustreerd door jou gebrek aan initiatief om het gewoon te regelen na haar overduidelijke hints (half als grapje bedoeld, maar sommigen denken dus zo wel :p)

Van zodra mijn vrouw vermeld dat x kapot is (of ik merk het) regel ik voor haar dat het gefixed word. Ook met dingen kopen, die wilt echt niet de beslissing maken om geld uit te geven. Een 'misschien zou X handig zijn', is de hint om dat te bestellen.
 
Als die dingen haar sterkte niet echt zijn, is er toch niks mis mee met dat voor haar te regelen ?

Ipv 20x te beginnen over die batterij, regel gewoon een afspraak bij die fietsenmaker. Tuurlijk wilt ze een nieuwe batterij, dat is toch logisch :p? Misschien is ze ook gefrustreerd door jou gebrek aan initiatief om het gewoon te regelen na haar overduidelijke hints (half als grapje bedoeld, maar sommigen denken dus zo wel :p)

Van zodra mijn vrouw vermeld dat x kapot is (of ik merk het) regel ik voor haar dat het gefixed word. Ook met dingen kopen, die wilt echt niet de beslissing maken om geld uit te geven. Een 'misschien zou X handig zijn', is de hint om dat te bestellen.
Ik snap absoluut je standpunt, maar er zijn ook mensen die dan mekkeren over je "keuze" ondanks hun eigen gebrek aan initiatief.
Vb: je maakt een afspraak om de batterij te vervangen: "jamaar, we hadden toch gezegd batterij vervangen OF nieuwe fiets, nu doe jij dat en heb JIJ dus beslist voor mij dat ik geen nieuwe fiets krijg! Blablabla"
Idem met de reis: "Jamaar, je had toch gezegd dat je akkoord ging met een andere bestemming? Nu heb je WEERAL hetzelfde huisje geboekt en blablabla."

Kortom: sommige mensen zijn de eeuwige pain in the ass als het op beslissingen nemen aankomt, die ze zelf altijd uitstellen. 😁
 
Ik neem zelf te weinig initiatief, wat gebeurt door een combinatie van nonchalance, vergeetachtigheid en warhoofderigheid. Dat is een patroon dat ik wil doorbreken maar dat is echt niet evident.
 
Gebrek aan initiatief, ik kom er op den duur zot van.

Mijn wederhelft haar fietsbatterij van haar elektrische fiets is niet veel meer waard.
Vorig jaar eind september gemerkt dat ze nog +-10km kan rijden ipv +-80km.
Tot nu toe 0 initiatief van haar kant om hier iets aan te doen, ook al heb ik het haar al +-20x gevraagd om al dan niet samen te kijken ofwel voor een nieuwe fiets ofwel een andere batterij.
Daarnet dan maar zelf een mail gestuurd naar een fietshersteller wat dit ongeveer zou kosten en om een afspraak te maken.

Had haar carte blance gegeven eind vorig jaar om iets te boeken in de zomervakantie.
Goeie maand terug gevraagd hoe het daarmee stond en ze had nog niet gekeken.
Dan maar snel nagekeken of het vakantiehuisje waar we vorig jaar naartoe gingen nog vrij was in ons verlof en dit rap geboekt om toch ergens naartoe te kunnen. :unsure:

Is dit herkenbaar bij anderen?
Hoe kan je dit proberen veranderen?

(Subtiel aanbrengen hielp trouwens niet. Eindeloos op dezelfde nagel kloppen ook niet. :laugh:

Eigenlijk zou ik beter niet voor oplossingen zorgen, ik gooi alleen mijn eigen ruiten in:
iets alleen voor mij boeken + haar een volledige zomer laten stoempen op een elektrische fiets zonder hulp. :biglaugh:

Veranderen van partner is een optie, maar zo erg is het nog niet. 😅 )
Da's hier ook man.

Ook toevallig een kwestie met de elektrische fiets hier. Ik heb al tientallen keren gezegd dat ze de borduren niet mag oprijden, en al zeker niet zonder recht te staan. Toch blijft ze dat doen waardoor ze keer op keer een platte band heeft. Tot daar aan toe, maar zelf een band repareren kan ze niet, en een afspraak maken bij de fietsenmaker kan ze blijkbaar ook niet. Dus dan kan ik altijd kiezen uit:
1) Zelf haar band maken, wat mij dan weer tijd kost
2) Haar fiets naar de fietsenmaker brengen
3) Het zo laten, maar dan moet ze altijd met de wagen gaan werken en verliest ze enorm veel tijd (fiets is hier pakken sneller gezien het verkeer)

Uiteindelijk moet je altijd zelf de actie nemen, of het blijft in een impasse zitten.
 
Sommige zaken hier zijn wel wat herkenbaar :laugh:

Nu goed, wij zijn twee verschillende karakters, waar ik meer rationeel ben en vaak op het semi-OCD af zaken op voorhand wil plannen en weten, en zij de vleesgeworden chaos is die door de dag wandelt. Dat heeft in het begin wel eens vonken gegeven, en het gebeurt nog altijd dat zij dan iets afspreekt, dat terloops eens zegt tegen mij, ik denk "ok dat heeft zij geregeld", en op het moment zelf zij het compleet vergeten is.
 
Je zegt het zelf al, gewoon niet meer fixen, dan zal ze het uiteindelijk zelf moeten doen (ooit :unsure: )
Zou ik inderdaad beter meer doen, probleem is dat je in veel situaties ook in uw eigen voet schiet daarmee.

Ja, ik herken daar volledig mezelf in.

In mijn geval is het wel niet een gebrek aan initiatief nemen maar een combinatie van uitstelgedrag en gewoonweg vergeten
Ik ben ook enorm vergeetachtig, maar daar bestaan gelukkig agenda's voor om dat te counteren. ;)

want hé, alles wat "vrouwenwerk" was moest (terecht) gedeeld worden door beiden, alles wat "ventenwerk" was was voor mij
Al exact dezelfde discussie gehad met exact dezelfde termen. :laugh:

Als die dingen haar sterkte niet echt zijn, is er toch niks mis mee met dat voor haar te regelen ?

Ipv 20x te beginnen over die batterij, regel gewoon een afspraak bij die fietsenmaker. Tuurlijk wilt ze een nieuwe batterij, dat is toch logisch :p? Misschien is ze ook gefrustreerd door jou gebrek aan initiatief om het gewoon te regelen na haar overduidelijke hints (half als grapje bedoeld, maar sommigen denken dus zo wel :p)

Van zodra mijn vrouw vermeld dat x kapot is (of ik merk het) regel ik voor haar dat het gefixed word. Ook met dingen kopen, die wilt echt niet de beslissing maken om geld uit te geven. Een 'misschien zou X handig zijn', is de hint om dat te bestellen.
Ik vermoed dat dit niet klopt in ons geval, maar had wel een oplossing kunnen zijn!
Mijn vrouw haar werk bestaat voor 95% uit zaken plannen/regelen/in orde krijgen, ze doet dit naar eigen zeggen enorm graag.
Alleen trekt ze dit niet door naar haar privéleven. 😅

Mochten het enkel die 2 zaken zijn die aanslepen, dan was ik trouwens een heel gelukkig mens. Het waren maar voorbeelden. ;)

Ik durf daar eerlijk gezegd niet blindelings op afgaan, op iets dat zij geregeld heeft :coolbrows:
Dat gevoel heb ik hier nu ook.
Ik begin mijn partner te dubbelchecken omdat het vaak blijkt dat ze iets niet deed wat wel had moeten gebeuren. :shy:

Mijn vrouw werkt al jarenlang 4/5e en er komt al jarenlang elke week een poetsvrouw. -> als man denk je dan dat dit best wel chill is qua werk. Alles wat niet was-/plasgerelateerd is, doen we samen in het weekend.
We hebben kleine kinderen en laatste jaren heeft mijn partner een groot verlies moeten verwerken. -> alle begrip dat het haar allemaal even teveel werd.
Ik heb vorig jaar 6 maanden 4/5e gewerkt en toen heb ik samen met haar een oplijsting gemaakt van zaken die best toch eens aangepakt worden. Dat lijstje heb ik met haar, maar nog vaker zonder haar, zo goed als afgewerkt op mijn vrije dagen.
Nu ben ik een half jaar terug voltijds aan het werk en er komen steeds meer zaken bij die eigenlijk absoluut niet moeilijk op te lossen zijn...

Ik vrees dat het ook een nasleep kan zijn van het verlies dat ze te verwerken kreeg 2,5 jaar terug.
Maar psy was haar ding niet, extra medicatie ook niet, en dan zijn de opties snel uitgeput...

Door haar onder andere een nieuwe fiets te laten kiezen en een reis te laten plannen, hoopte ik dat haar geluksniveau iets naar omhoog zou gaan.
Quod non. :confused2:
 
Ik neem zelf te weinig initiatief, wat gebeurt door een combinatie van nonchalance, vergeetachtigheid en warhoofderigheid. Dat is een patroon dat ik wil doorbreken maar dat is echt niet evident.
Ik had/heb hier zelf ook wel last van. Het helpt mij om als ik er dan toch een seconde of 2 aan denk, meteen een reminder in mijn gsm te zetten. Al is het maar "plan weekendje weg" of op een shoppinglijstje zetten "leuk item voor x"
 
Die eeuwige tweestrijd als man: Kiezen tussen de wetten van de thermodynamica en de “logica” van uw vrouw.

Sheldon Cooper adviseert het eerste maar de laatste heeft altijd gelijk.
 
  • Leuk
Waarderingen: Ebel
Het eeuwige getwijfel over welke kleren aan te doen.

Ze gaat vandaag naar Suikerrock en heeft er 2h over gedaan om een outfit te kiezen.

Want ze wilt eigenlijk een kleedje aandoen, maar daar is het weer niet voor, nu moet ze rondlopen in een broek wat ze niet graag doet, maar ze heeft er ook geen gepast t-shirt op, want dat draagt ze nooit en dan heeft enkel stoffen schoenen die eronder passen, maar die kunnen niet tegen de regen.

Bijkomend heeft totaal geen regenjas, en moet ze nu mijn regenjas (lees een unisex trekkingsjas) moet aandoen, waardoor ze eruit ziet als een man.

En mijn argumentatie, GE GAAT NAAR EEN F#$$%ING FESTIVAL EN KLEED U NAAR HET WEER, wordt niet echt goed opgenomen
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan