Avondland
Well-known member
Het ontbreken van *die spoiler* zou anders wel een serieuze anticlimax zijn geweest.Idd, die laatste pagina's daar vond ik super maar dat deel ervoor met dat apocalyptische gedoe minder.
(spoilertje wazig gemaakt)
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Het ontbreken van *die spoiler* zou anders wel een serieuze anticlimax zijn geweest.Idd, die laatste pagina's daar vond ik super maar dat deel ervoor met dat apocalyptische gedoe minder.
(spoilertje wazig gemaakt)
.Normale Mensen - Sally Rooney
Opnieuw een boek dat al een hele tijd in de kast staat, al 2 jaar ofzo. Ik was er ooit in begonnen, maar al snel gestopt door de verschrikkelijke keuze van de schrijfster om geen aanhalingstekens te gebruiken voor dialogen. Nu toch even door gezet, al blijf ik het een storende keuze vinden zonder enige meerwaarde.
Het is op zich best een mooi verhaal over liefde, vriendschap, eenzaamheid en hoe twee levens met elkaar verbonden raken. Het probleem is dat alles zo enorm oppervlakkig blijft, waardoor ik nooit een connectie met de twee hoofdpersonages kreeg. Ik snapte de keuzes die ze maakten niet en ik begreep eigenlijk al helemaal niet waarom ze tot elkaar aangetrokken raakten.
Er komen enorm veel thema's aan bod, zoals depressie of armoede vs rijkdom, maar ze worden nooit écht uitgewerkt. Buiten de twee hoofdpersonages zijn er nog heel wat anderen, maar eigenlijk leer je ook nooit wat over die personen.
Ik denk dat ik soms toch eens wat minder hoge verwachtingen moet hebben van populaire boeken.
.
.Het nieuwste schrijfsel van Ilja Leonard Pfeijffer is net toegekomen: de lijvige Alkibiades. Straks aan beginnen en hopelijk tweeduizendvijfhonderd jaar terug in de tijd geworpen worden.
.900 kleppers begot!
Mijn verstand zegt dat ik eerst m'n huidige to do list moet afwerken, alvorens die ik in huis haal. Tot ik een boekenwinkel binnenwandel.
Wandel dan pas een boekenwinkel binnen als je je to-do list hebt afgewerkt!