Welk fictieboek heb je net uitgelezen en wat vond je ervan?

Hoeveel boeken lees je gemiddeld per jaar?

• Ik lees nooit

Stemmen: 27 11,0%
  • 1-5 boeken

Stemmen: 70 28,5%
  • 6-10 boeken

Stemmen: 47 19,1%
  • 11-20 boeken

Stemmen: 55 22,4%
  • 21-30 boeken

Stemmen: 21 8,5%
  • 31-40 boeken

Stemmen: 10 4,1%
  • 41-50 boeken

Stemmen: 6 2,4%
  • 50-75 boeken

Stemmen: 5 2,0%
  • 75-100 boeken

Stemmen: 2 0,8%
  • 100+ boeken

Stemmen: 3 1,2%

• Totaal aantal stemmers
    246
Goh, ik zal wel een uitgebreide review posten als ik er klaar mee ben, maar ik ervaar de schrijfstijl voorlopig als zeer chaotisch en het zorgt ervoor dat het echt niet vooruit gaat momenteel. Ik ben gewend om een boek van 500 pagina's op twee weken uit te lezen als het mij aanstaat, bij deze gaat dat zeker een veelvoud worden.
Ik vond om diezelfde reden zijn meest gekende werk The Satanic Verses niet zo goed. Ik kon mijn aandacht er moeilijk bijhouden en op den duur begon ik op automatische piloot te lezen, wat mijn begrip van het verhaal helemaal niet ten goede deed.

Ik vond om diezelfde reden zijn meest gekende werk The Satanic Verses niet zo goed. Ik kon mijn aandacht er moeilijk bijhouden en op den duur begon ik op automatische piloot te lezen, wat mijn begrip van het verhaal helemaal niet ten goede deed.
En gij zegt eens niets op voorhand, het boek is mij hier verdomme drie keer aangeraden geweest. :sop:

En gij zegt eens niets op voorhand, het boek is mij hier verdomme drie keer aangeraden geweest. :sop:
Alsof er een universele maatstaf bestaat die bepaalt wanneer een boek goed is en niet. Eerder heb ik al Het Huis van de Moskee van Kader Abdollah gelauwerd, maar die werd vakkundig afgekraakt door het anders zo lieftallige @coldplayke . Iedere nieuwe lezing is een sprong in het onbekende, mijn beste. Maar tegenwoordig zwier ik een boek toe als die mij echt niet bevalt.

Mijn excuses voor de tip, ik zal me bij een (hopelijk!) volgende ronde onthouden want Kundera was ook niet 100% een voltreffer. :p

Ik dacht dat je Rushdie wel zou kunnen smaken omdat hij in hetzelfde genre van magisch realisme als Marquez schrijft, en ook zelf Marquez altijd als een van zijn grote voorbeelden aanhaalt.

Het is lang geleden dat ik een boek niet heb uitgelezen, maar het is geen schande om te stoppen met een boek als het je echt niet ligt en als je denkt dat het niet gaat beteren. Beter stoppen en met frisse moed aan iets nieuws te beginnen, dan dit een domper op je leesenthousiasme te laten zijn. Laat het je alleszins niet ontmoedigen om te blijven lezen, het lag aan mijn tip, niet aan jouw instelling. :)

Alsof er een universele maatstaf bestaat die bepaalt wanneer een boek goed is en niet. Eerder heb ik al Het Huis van de Moskee van Kader Abdollah gelauwerd, maar die werd vakkundig afgekraakt door het anders zo lieftallige @coldplayke .
Het Huis van de Moskee
Het Huis van de Moskee
Het Huis van de Moskee
Het Huis van de Moskee
Belangrijke mededeling van algemeen nut!!

Nieuwe regel in het literatuurforum:
1643216972690.png

Er komen hier diepliggende trauma's, frustraties en emoties naar boven vandaag.
Ik ben niet tegen. :unsure:

De komst van Joachim Stiller - Netjes. Heel vrolijk geschreven en boordevol (ietwat cynische) humor. En duurt echt net lang/kort genoeg. Proper werk van eigen bodem. Op twee treinritten (alé vier) gebiologeerd uitgelezen.

Cognetti-het geluk van de wolf

Borduurt wat verder op de acht bergen , al was dat boek beter.

Per toeval De Acht Bergen van Cognetti gelezen enkele weken geleden. Mooi verhaal. Niet enkel over de wonderen der natuur, maar ook over de andere thema's des levens. Bonuspunten omdat ik het heb gelezen terwijl ik zelf in de Alpen vertoefde!

Er zullen wel nog andere boeken van hem volgen, al zal ik onthouden dat ik geen te hoge verwachtingen moet koesteren voor bovenstaande titel :unsure:.

Net Long Way Home van J.T Baier uit (audioboekversie). Niets echt speciaal, maar wel gewoon een solide actie/avontuurverhaal in de stijl van Jack Reacher. Verteld door Jay Snyder en dat maakt het altijd A+ voor mij :). Geen idee waar ik nu ga aan beginnen eigenlijk. Mijn backlog op Audible bevat nog enkele tientallen boeken...

Net Long Way Home van J.T Baier uit (audioboekversie). Niets echt speciaal, maar wel gewoon een solide actie/avontuurverhaal in de stijl van Jack Reacher. Verteld door Jay Snyder en dat maakt het altijd A+ voor mij :). Geen idee waar ik nu ga aan beginnen eigenlijk. Mijn backlog op Audible bevat nog enkele tientallen boeken...
Doe jij tijdens het luisteren nog een andere activiteit? Vaak hoor ik dat mensen audiobooks verkiezen boven klassiek lezen omdat ze dan terwijl het huishouden kunnen doen, gaan sporten, koken, ... Is dat bij jou ook zo, of vind je de ervaring gewoon veel aangenamer met een goede vertellersstem?

Doe jij tijdens het luisteren nog een andere activiteit? Vaak hoor ik dat mensen audiobooks verkiezen boven klassiek lezen omdat ze dan terwijl het huishouden kunnen doen, gaan sporten, koken, ... Is dat bij jou ook zo, of vind je de ervaring gewoon veel aangenamer met een goede vertellersstem?
Ik doe meestal iets anders ja. Stofzuigen, opruimen, gras afdoen, gaan lopen of een andere activiteit. Heb wel gemerkt dat het niet tijdens alle activiteiten kan, want als er teveel aandacht weggenomen wordt van het luisteren ga je vaak moeten terugspoelen (niet zo moeilijk, 1 knopdruk is 30 seconden achteruit). De verteller maakt voor mij veel uit, ja. Het is al gebeurd dat ik een boek stop puur omdat het ondraaglijk is om te horen. Zelden, but it happens :). Een goeie verteller slaagt er in om elk karakter een eigen stem te geven en dat is wel belangrijk.

Heeft er hier iemand boeken van Conn Iggulden gelezen? Ik ben op zoek naar de reeks van Caesar, Emperor reeks in het Nederlands. Hard cover. Is jaren geleden dat ik ze gelezen heb.

Nog mensen geïnteresseerd in historische romans?

Heeft er hier iemand boeken van Conn Iggulden gelezen? Ik ben op zoek naar de reeks van Caesar, Emperor reeks in het Nederlands. Hard cover. Is jaren geleden dat ik ze gelezen heb.

Nog mensen geïnteresseerd in historische romans?

Ik ben momenteel bezig met de Conqueror reeks van hem.

Dan Brown - Inferno
Moeten stoppen na 1/5 gelezen te hebben, kon het gewoon niet meer verder lezen. Als kind nog genoten van de Da Vinci Code, maar nu kon ik er niet meer tegen. Allemaal te hysterisch, te fantastisch, te druk, ....
Op naar een droge SF, dat is meer mijn genre :tongue:

Dan Brown - Inferno
Moeten stoppen na 1/5 gelezen te hebben, kon het gewoon niet meer verder lezen. Als kind nog genoten van de Da Vinci Code, maar nu kon ik er niet meer tegen. Allemaal te hysterisch, te fantastisch, te druk, ....
Op naar een droge SF, dat is meer mijn genre :tongue:

Mijn probleem met de Langdon reeks van Dan Brown is ook dat al die boeken eigenlijk hetzelfde zijn. Langdon moet de wereld redden, een slimme knappe vrouw heeft er iets mee te maken dus ze werken samen en om het mysterie op te lossen moeten ze hints vinden in kunst.
Ik vind het concept heel leuk maar na een boek of twee is er eigenlijk niets meer aan. Allez voor mij toch. Het zou leuk zijn dat Dan Brown eens iets verfrissende zou doen met zijn concept.
En dat hectische daar kan ik je ook wel in volgden. Al vond in dat het in de Da Vinci Code best wel mee valt (of heb ik deze impressie door de film 🤔)

Leviathan Falls, het laatste Expanse boek.

Ik vond 'm top. 1 van de betere van de reeks zelfs. De personages krijgen elk een passend einde. Er wordt ook heel wat teruggeblikt. De meeste zaken worden uitgeklaard, maar er blijft toch nog wat mysterie bestaan vind ik. Het las heel vlot en 't is lang geleden dat ik een boek moeilijk neergelegd kreeg.

Leviathan Falls, het laatste Expanse boek.

Ik vond 'm top. 1 van de betere van de reeks zelfs. De personages krijgen elk een passend einde. Er wordt ook heel wat teruggeblikt. De meeste zaken worden uitgeklaard, maar er blijft toch nog wat mysterie bestaan vind ik. Het las heel vlot en 't is lang geleden dat ik een boek moeilijk neergelegd kreeg.
Dat is bij mij precies al jaren geleden dat ik dat nog gehad heb (ofwel heb ik nu teveel gelezen, ofwel teveel slechte werken achter elkaar). Ik heb Leviathan Wakes net kunnen afwerken, maar daar heb ik de Expanse series ook stopgezet voor mezelf :tongue:

Terug
Bovenaan