Sylvain Neuvel - Slapende Goden
In de lokale bib hebben ze deel 2, ook in het Nederlands trouwens, dus da's een meevaller. Hij ligt hier al klaar om gelezen te worden.![]()
En deel 2 is uit!
Sylvain Neuvel - Ontwakende Goden: het boek begint een tiental jaar na boek 1. We krijgen wat meer te weten over de origine van de robot en het buitenaardse ras dat haar heeft achter gelaten. Er volgt zelfs een alien invasie met een leuke twist.
Lang geleden zijn er aliens naar de aarde gekomen om ons te beschermen tegen een dreiging. De dreiging kwam niet en ze zijn vertrokken en hebben een robot en wat volk achter gelaten om ze te bedienen. Uiteindelijk geraakte het alien ras vermengd met het menselijke.
3000 jaar verder in de tijd wordt de robot (her)ontdekt en zetten de mensen hem in elkaar komen we bij boek 1 en 2.
Op een gegeven landen er buitenaardse robots die een dodelijk gas verspreiden. Ongeveer 5% van de mensen die in contact komen met het gas overleeft het. Er wordt gezocht naar wat die mensen speciaal aangezien ze denken dat die deels alien DNA hebben.
De twist blijkt dat het gas net de mixed mensen treft en als doel heeft alleen de 100% mensen, dus zonder alien DNA target.
Ik vond dat tof gevonden.
3000 jaar verder in de tijd wordt de robot (her)ontdekt en zetten de mensen hem in elkaar komen we bij boek 1 en 2.
Op een gegeven landen er buitenaardse robots die een dodelijk gas verspreiden. Ongeveer 5% van de mensen die in contact komen met het gas overleeft het. Er wordt gezocht naar wat die mensen speciaal aangezien ze denken dat die deels alien DNA hebben.
De twist blijkt dat het gas net de mixed mensen treft en als doel heeft alleen de 100% mensen, dus zonder alien DNA target.
Ik vond dat tof gevonden.
Voor de rest: zelfde stijl als het vorige boek, leest dus snel en vlot. Minder deus ex machina gevoel al blijft de vertaling wel aan de zwakke kant.
Deel 3 moet van een andere bib komen dus 't is nog effe wachten. 't wordt wel de Engelse versie, dus het probleem met de vertaling vervalt

) zoals Darrow het ervaart in 't begin van 't boek. Ik ben benieuwd naar hoe het verder gaat dus Golden Sun ga ik zeker nog lezen.