Wat weten mensen niet over jouw job/sector?

In de telecomwereld: voor ieder telefoontje dat je maakt is er een netwerk kost om die call op te starten. Als dat naar een ander netwerk is, betaalt de telcoprovider een kleine som geld om die call te maken. Op het eigen netwerk is dit zo goed als gratis. Enkele gevolgen:

1) Daarom is internationaal bellen (vanuit België naar een ander land), nog steeds betalend, aangezien je een verbinding maakt vanuit je huidige provider naar een ander netwerk. Maar een roaming call is gratis (vanuit een ander EU land naar eender welk EU land). Want je bent toch al op een ander netwerk. Die kost wordt 'genet' op een wholesales niveau.

2) Hierdoor is het van belang om in je eigen land om het grootste marktaandeel in te hebben, want dan kan je het meeste connecties innen van een andere telecom providers.

3) simkaarten mogen volgens contract niet permanent roamen.
 
Slecht voorbeeld é. Genoeg stealerships die 2500 euro vragen om een turbo te vervangen (laat in het midden of dat ook effectief altijd nodig is) terwijl gevestigde onafhankelijke garages hetzelfde voor 1000 euro doen.
En hoeveel onafhankelijke vervangen turbo's op een correcte wijze. Het is niks voor niks dat turbo's hoet enkel nog garantie geeft op turbo's geplaceerd door mensen die bij hun een scholing gevolgd hebben. De turbo vervangen is 1 ding, weten wat de oorzaak is van het turbofalen is een andere zaak.
 
Wij hebben ooit een crematorium ontworpen (niet nader genoemd) waar we de energie recupereren van de verbrandingsovens...
:thinking: Dan is je laatste daad het gebouw opwarmen in de winter.....
Ik had het daar toch wa moeilijk mee. But hey all is allowed in the name of energysavings
Ik vind dat precies normaal? Ik verwacht persoonlijk dat energie ten alle tijden maximaal benut en gerecupereerd wordt.

Ik zie dan ook geen enkel ethisch bezwaar dat men dit doet in deze, imo voor de hand liggende, situaties (ik veronderstel dat daar uw probleem ligt). Sterker nog, ik zou net een ethisch bezwaar hebben als de energie in zo een use-case NIET benut werd.


Als er nog mensen zijn van wie hun werkgever tot 18u per dag aan klanten T/M kan factureren voor een werknemer dat 8u aanwezig is geweest, omdat hij “dingen tegelijkertijd kon doen”, ik zou het graag weten! Dit leek mij een unicum 😵
Is dat theoretisch niet illegaal? Op zijn minst moet uwe consultant dan ook 18u factureren aan de werkgever denk ik. 1 of andere auditor of controller die dit kan bevestigen?


Wij (lokaal bestuur) kopen soms tweedehandsmateriaal bij https://www.tweedehandslaptop.com/nl/home. We hebben onlangs nog 300 23 inch schermen tweedehands gekocht aan 55 euro per stuk incl btw. Dat je je medewerkers tweedehands (afgedankt...) materiaal geeft om mee te werken heb ik het wat moeilijk mee, maar het is wel een besparing van zeker 30.000 euro en met die schermen is eigenlijk niks mis. En hergebruik is de beste recyclage.
Waarom vind je dat moeilijk? Als het spul goed dienst doet, prima toch? Het moet uiteraard wel voldoen voor het werk... goed materiaal is onontbeerlijk voor goed werk. Maar daarnaast zou ik net ijveren voor 2ehands materiaal. Degoutant welk bruikbaar materiaal wij als maatschappij weg smijten.
 
Dubbel factureren illegaal? Je factureert toch wat je wil. Zolang de klant wil betalen, is er geen probleem.

Is in veel gevallen toxh gewoon een schaamlap om een bedrag te kunnen factureren. Als de uren zakken, stijgen de prijzen per uur gewoon hoor.
 
Volgens mij is dat niet zomaar correct voor 2 T&M contracten hoor. Fixed price of service contracten is uiteraard iets anders.
 
Wel daarom schrok ik daar dus ook van, dubbel factureren op T&M basis, daar had ik nooit van gehoord. Om dat te durven of aan te kunnen moet je toch een serieus competitief voordeel op de concurrentie hebben of met zeer lage uurprijzen werken. Je stuurt dus een factuur naar een klant met daarop "maandag 8u werk van 9u-17u30" maar tijdens die dag heeft die medewerker nog tot 8u werk gelevererd ook voor een andere klant. Als die klant te weten komt dat gij tijdens de uren dat hij voor u betaalt nog wat bijklust voor een andere klant...
En ik zal dan nog eens mijn voorbeeld geven.

Dinsdag doe ik een upgrade van een nutanix cluster voor klant 1, aangezien het aantal nodes en het aantal VMs gaat dat waarschijnlijk 10 uur duren ofzo? Dus pak nu dat ik om 8 uur begin. Dan factureren we die klant 8-16 aan 100% en 16-18 aan 150%

Natuurlijk is de upgrade van die cluster - als alles goed gaat - voor 90% kijken dat alles groen is, volgende fase starten en mss 7-8 van die 10 uren is wachten. Dus als er dan een andere kleine vraag binnen komt ( bijvoorbeeld doe een restore van een VM voor een klant) dan kan je dat er perfect tussen nemen, dan factureren we pakweg 11-12 aan klant 2 en waarschijnlijk werk ik ondertussen ook aan een document dat het disaster recovery plan is voor een andere klant, ook billable per uur. Dus mss schrijf ik nog een uur of 2, mss 3 voor die klant.

Ik zou er niet van verschieten dat ik 12+ uren billable ben tussen 8 en 18 volgende dinsdag.


Natuurlijk wat ik ook zou kunnen doen en wat blijkbaar jouw model dan is is dat ik zeg 'hey iemand anders kan die restore doen, oh er is niemand? Tja wachten dan eh want ik ben hier naar een progressbar aan het kijken'. en 'ah nee dat document zal voor morgen zijn want ik ben nu naar een progress bar aan het kijken'

Ik zie het probleem niet met efficient zijn en daar ook voor betaald te worden. Kan toch moeilijk die documentatie en die restore gratis doen omdat een andere klant al voor die uren betaald heeft?
 
Volgens mij zijn er bijzonder weinig bedrijven waar de timesheets volledig de waarheid vertellen, zowel vanuit initiatief van de werknemer als de werkgever. Dat kwartiertje aan de koffiemachine of iets te veel uren gewerkt op een 'lastigere' klant? Schrijf maar bij die grote klant.
 
En ik zal dan nog eens mijn voorbeeld geven.

Dinsdag doe ik een upgrade van een nutanix cluster voor klant 1, aangezien het aantal nodes en het aantal VMs gaat dat waarschijnlijk 10 uur duren ofzo? Dus pak nu dat ik om 8 uur begin. Dan factureren we die klant 8-16 aan 100% en 16-18 aan 150%

Natuurlijk is de upgrade van die cluster - als alles goed gaat - voor 90% kijken dat alles groen is, volgende fase starten en mss 7-8 van die 10 uren is wachten. Dus als er dan een andere kleine vraag binnen komt ( bijvoorbeeld doe een restore van een VM voor een klant) dan kan je dat er perfect tussen nemen, dan factureren we pakweg 11-12 aan klant 2 en waarschijnlijk werk ik ondertussen ook aan een document dat het disaster recovery plan is voor een andere klant, ook billable per uur. Dus mss schrijf ik nog een uur of 2, mss 3 voor die klant.

Ik zou er niet van verschieten dat ik 12+ uren billable ben tussen 8 en 18 volgende dinsdag.


Natuurlijk wat ik ook zou kunnen doen en wat blijkbaar jouw model dan is is dat ik zeg 'hey iemand anders kan die restore doen, oh er is niemand? Tja wachten dan eh want ik ben hier naar een progressbar aan het kijken'. en 'ah nee dat document zal voor morgen zijn want ik ben nu naar een progress bar aan het kijken'

Ik zie het probleem niet met efficient zijn en daar ook voor betaald te worden. Kan toch moeilijk die documentatie en die restore gratis doen omdat een andere klant al voor die uren betaald heeft?
Of kunt in plaats van dat 10 uur factureren dat dan voor 6 uur factureren zolang je toch enkel maar naar een progressiebalkske moet koekeloeren. Maar ik weet en begrijp dat dat sowieso niet gedaan wordt. Verhalen genoeg gehoord waar men uren punt op een ander dossier omdat de uren van het huidige dossier (forfaitaire prijszetting) op zijn en het werk bij die klant toch gemakkelijk rondraakt met minder.
 
Ik vind dat precies normaal? Ik verwacht persoonlijk dat energie ten alle tijden maximaal benut en gerecupereerd wordt.

Ik zie dan ook geen enkel ethisch bezwaar dat men dit doet in deze, imo voor de hand liggende, situaties (ik veronderstel dat daar uw probleem ligt). Sterker nog, ik zou net een ethisch bezwaar hebben als de energie in zo een use-case NIET benut werd.
Ja blijkbaar wordt dit nog gedaan. Maar ik kan mij daar toch het lugubere niet van ontdoen.
Hoe uw vetenergie, botenergie, haarenergie, door de buizen getransporteerd wordt naar de radiatoren om daar de volgende groep rouwende mensen een gevoel van behaagelijkheid te geven. Seems so ... industrial.
Ik denk net aan iets. lichamen bestaan voor 70% uit water. Wie weet kunnen we de stoom capteren om zo elektriciteit op te wekken met een soort van turbine!.... :unsure:

Alle gekheid op een stokje. Elk percentje dat we kunnen recupereren wat betreft energie moeten we zeker doen om de opwarming van de planeet de goeie richting uit te duwen.. Onze projecten verbruiken nog maar 8-10% van gelijkaardige gebouwen in de jaren 80. Dat kan tellen qua daling energieverbruik!
 
Of kunt in plaats van dat 10 uur factureren dat dan voor 6 uur factureren zolang je toch enkel maar naar een progressiebalkske moet koekeloeren.
Ze betalen voor het feit dat ik alle andere zaken zou kunnen droppen als er iets fout gaat eh. Dus ja dat is de volle 10 uur.
 
Je hebt nog een ander alternatief natuurlijk. Doe wat ik hier boven beschreef maar schrijf die extra uren op de volgende dag en stop op de middag.

In realiteit is er meestal veel te veel te doen om dat als optie te hebben
 
maar ga ni tijdens de uren dat je mij op uurtarief factureert werken voor een andere klant en die andere dan ook factureren en zo dubbel geld scheppen. Die uren wens ik dan niet te betalen.
Is wel heel kort door de bocht in bepaalde sectoren he...
Sectoren genoeg waar ik liever iemand een uur betaal, ook al heeft die maar 5 minuten werk, dan nen andere pipo zelfs een stuk minder per uur te moeten betalen maar dat dieje wel 8h effectief bezig is.

Als het werk goed, vlot en binnen de afspraken gedaan is, dat is toch waar je voor betaalt?
 
We hebben ook SLA contracten dat als er een probleem is dat wij alles moeten laten vallen, tis niet dat die klant daar 24*7u voor gefactureerd krijgt omdat wij "constant aan het wachten zijn voor hem". Als uw architect een bouwaanvraag indient bij de gemeente dan factureert die ook geen 3 maanden "wachten".
Je beseft toch ook wel dat er een verschil is tussen een 24/7 on call en een process dat een paar uur duurt en waar dode momenten in zijn.

Ander voorbeeld, we rekenen altijd een uur aan. Dit gebeurt niet vaak maar pak dat je 2-3 kleine dingetjes oplost in een uur. Wat doe je dan 1 aanrekenen en de andere gratis doen?
 
Goh, kan ondertussen wel een boek schrijven over de verschillende ondernemers waar ik al gewerkt heb.
Deels blunders, deels degoutante lichamen gaan halen.
Crematies die te vroeg plaatsvinden, met lege kist plaatsvinden, zelfmoorden aan spoorweg gaan oprapen, lichamen gaan halen die maanden in een warm appartement liggen, gemummificeerd lichamen gaan halen.

Zaken die me steeds bij blijven, kindjes, baby's, echt verdriet, opbaren lichamen van de aanslagen, van de busramp,...


als er vragen zijn stel maar, maar ga niets uit men eigen typen :p
Zelfmoorden onder een trein gaan oprapen bij een gewone begrafenisondernemer? Dacht altijd dat dat gedaan werd door zo nog een speciale afdeling.
Collega van mij werkte tot 2jr terug bij de zogenaamde "zwarte ambulance" (die urban legend bestaat dus effectief) in opdracht van politie en parket. Dat waren vooral moorden gaan opruimen, maar ook zelfmoorden onder een trein bv. Die heeft mij ook al verhalen verteld, dingen waarvan je niet zou denken dat dat in België effectief gebeurt. Die is uiteindelijk gestopt nadat hij een 3-jarige moest gaan bergen die door haar eigen vader in stukken gesneden was.
 
Dat is het punt aan uurtarief: de afspraak is dat hij de gepresteerde uren factureert aan u. Als hij bepaalde uren bezig is met een andere klant en aan die andere klant factureert, dan moet hij mij daar niet ook nog een factuur voor sturen. Dat is de afspraak. Dat is het punt van 'uurtarief'.

Waar jij het over hebt, een bepaald werk dat moet gedaan worden tegen een bepaalde vaste prijs, dat is een fixed price contract. In zo'n contract kan je perfect doen wat je wil, je mag daar 1000€ vragen voor 5 minuten werk. Dat is afgesproken. Maar als iemand mij zegt "ik geef u geen vaste prijs enkel uurtarief", wel dan koop ik die medewerker dus per uur, dan koop ik geen 'project', dan verwacht ik dat die uren dat gefactureerd worden 100% aan mij besteed zijn. Als hij dan wat meer tijd nodig heeft: OK ik betaal het. Als hij sneller gedaan heeft: OK goed voor mij dan. Maar wat je niet verwacht is dat hij een factuur stuurt voor 8u werk en dan naar uw buurman ook 8u werk voor hetzelfde tijdsinterval. dan verwacht ik dat dat op zijn minst geplitst werd 4+4.

Ik denk ook niet dat een firma dat op die manier factureren durft the guts heeft om naar dezelfde klant dezelfde medewerker 2x te laten factureren wegens 'verschillende departementen'. 8u factuur naar het firmware update team, 8u factuur naar het netwerk team, zelfde klant, zelfde contractor, zelfde dag. Als je echt zuiver bent dan moet je dat ook durven. Ik geloof nooit dat men zoiets accepteert.

Nu OK genoeg input mijnentwege. Tis daarmee dat ik wou dat hij dat hier postte want voor mij was dit wel shocking : )

Hier ff inpikken: maar is de redenering achter dat "dubbel" factureren ook niet dat niet alleen de persoon (uitvoerder) betaald wordt maar ook gewoon de tijd dat uw infrastructuur bezet is? Allez, terwijl computer X iets aan het verwerken is kan IT-er Y inderdaad intussen al werk Z doen ergens anders maar X is in die tijd wel (deels) uit roulatie.
 
Als jij naar een autogarage gaat en uw auto is hersteld en daar staat op "3u werk roest weg werken" maar het blijkt dat van die 3u ze wel 2u iets aan een andere auto gefixed hebben en die andere klant daar ook een factuur voor gestuurd hebben, waar men u niet over inlicht, vindt gij dat normaal?

Wel daarom schrok ik daar dus ook van, dubbel factureren op T&M basis, daar had ik nooit van gehoord. Om dat te durven of aan te kunnen moet je toch een serieus competitief voordeel op de concurrentie hebben of met zeer lage uurprijzen werken. Je stuurt dus een factuur naar een klant met daarop "maandag 8u werk van 9u-17u30" maar tijdens die dag heeft die medewerker nog tot 8u werk gelevererd ook voor een andere klant. Als die klant te weten komt dat gij tijdens de uren dat hij voor u betaalt nog wat bijklust voor een andere klant...

Ale laat een schilder komen om uw huis te verven, je betaalt hem per uur. Hij schildert uw huis van 9u-17u30 en hij factureert 8u maar ondertussen is hij zonder jij dat wist ook nog wel het huis van de buren gaan schilderen en heeft daar ook 8u voor aangerekend.

Op fixed price is een heel ander verhaal. Als een klant 8u fixed price wil betalen voor "installatie windows updates op 20 computers" terwijl jij tegelijkertijd nog vanalles anders hebt gedaan die dag (tijdens het wachten), dan is dat normaal. Maar zeggen dat je wel op uurbasis gaat factureren en dan 8u T/M aanrekenen 'installatie updates' terwijl je daarvan 7u gewacht hebt en gewerkt hebt voor ander klanten en die ander klanten ook factureren daarvoor gestuurd hebt... dat moet men mij ni trachten verkopen zoiets.

Ons boekhoudsysteem kan zoiets niet eens aan. Een uur gewerkt = een uur gefactureerd. Je kan daar 1 gewerkt uur in de tijdsregistratie van de werknemers niet gaan T/M factureren voor laten sturen van 2u naar 2 klanten. Enfin dat dacht ik, misschien eens voorleggen aan het management.
Kassa kassa.
Ja zelfde mening als u. Ik ben vrij overtuigd dat dit niet mag, en bij een audit eruit gehaald zou (moeten) worden. Ik heb bij 3 grote consulting bedrijven gewerkt, en telkens was dit een no go, effectief afgeblokt zowel vanuit de policy, als facturatie systeem, als boekhoudkundig. Er is mij ook 2 keer verteld dat dit zo is omwille van de wet (T&M uren gefactureerd moeten overeenkomen met uren gepresteerd in intern time tracking systeem). En dit lijkt me ook alleen maar logisch.
Maar ik ben ook niet 100% zeker. Daarmee dat ik vroeg achter nen auditor of controller ofzo. Er zal er hier wel ene rondlopen zeker?


En ik zal dan nog eens mijn voorbeeld geven.

Dinsdag doe ik een upgrade van een nutanix cluster voor klant 1, aangezien het aantal nodes en het aantal VMs gaat dat waarschijnlijk 10 uur duren ofzo? Dus pak nu dat ik om 8 uur begin. Dan factureren we die klant 8-16 aan 100% en 16-18 aan 150%

Natuurlijk is de upgrade van die cluster - als alles goed gaat - voor 90% kijken dat alles groen is, volgende fase starten en mss 7-8 van die 10 uren is wachten. Dus als er dan een andere kleine vraag binnen komt ( bijvoorbeeld doe een restore van een VM voor een klant) dan kan je dat er perfect tussen nemen, dan factureren we pakweg 11-12 aan klant 2 en waarschijnlijk werk ik ondertussen ook aan een document dat het disaster recovery plan is voor een andere klant, ook billable per uur. Dus mss schrijf ik nog een uur of 2, mss 3 voor die klant.

Ik zou er niet van verschieten dat ik 12+ uren billable ben tussen 8 en 18 volgende dinsdag.


Natuurlijk wat ik ook zou kunnen doen en wat blijkbaar jouw model dan is is dat ik zeg 'hey iemand anders kan die restore doen, oh er is niemand? Tja wachten dan eh want ik ben hier naar een progressbar aan het kijken'. en 'ah nee dat document zal voor morgen zijn want ik ben nu naar een progress bar aan het kijken'

Ik zie het probleem niet met efficient zijn en daar ook voor betaald te worden. Kan toch moeilijk die documentatie en die restore gratis doen omdat een andere klant al voor die uren betaald heeft?
Ze betalen voor het feit dat ik alle andere zaken zou kunnen droppen als er iets fout gaat eh. Dus ja dat is de volle 10 uur.
Ge zijt wat dingen door elkaar aan het slaan. Natuurlijk mag iedereen werken naar efficiëntie toe. En natuurlijk is het logisch dat ge enkele zaken er tussen pakt als ge toch aan het wachten zijt (om deontologisch helemaal correct te zijn, wel even afstemmen met uwe "hoofd"klant als je zaken doet voor een andere klant).
Het doen is 1 ding, het dubbel factureren is een ander. Het punt dat ik en @Five-seveN maken is dat je dit niet MAG dubbel factureren als beide T&M contracten zijn, zowel deontologisch (ter discussie) als wettelijk (te bevestigen, maar logisch voor mij).

Als uw upgrade contract een resultaat verbintenis is => No problem, factureer klant A de prijs (die waarschijnlijk 10x uw uur-rate is) en klant B de uren.
Als beide contracten echter T&M zijn => Hier kunt ge NIET werken 8u-18u, en daarvoor 10u factureren aan klant A en 8u aan klant B

Verhalen genoeg gehoord waar men uren punt op een ander dossier omdat de uren van het huidige dossier (forfaitaire prijszetting) op zijn en het werk bij die klant toch gemakkelijk rondraakt met minder.
Wederom, dit draait waarschijnlijk om een fixed price, of deliverable based contract, of whatever. Maar het lijkt me sterk als dit een straight-up T&M contract is. Want dan wil dit letterlijk zeggen dat ge ne klant chargeert voor uren die niet gepresteerd zijn.


Ja blijkbaar wordt dit nog gedaan. Maar ik kan mij daar toch het lugubere niet van ontdoen.
Hoe uw vetenergie, botenergie, haarenergie, door de buizen getransporteerd wordt naar de radiatoren om daar de volgende groep rouwende mensen een gevoel van behaagelijkheid te geven. Seems so ... industrial.
Ik denk net aan iets. lichamen bestaan voor 70% uit water. Wie weet kunnen we de stoom capteren om zo elektriciteit op te wekken met een soort van turbine!.... :unsure:
Ja ik snap het wel dat daar een "lugubere" nasmaak bij zit. Maar als ge dat effe koudweg bekijkt is daar helemaal niks mis mee.

Alle gekheid op een stokje. Elk percentje dat we kunnen recupereren wat betreft energie moeten we zeker doen om de opwarming van de planeet de goeie richting uit te duwen.. Onze projecten verbruiken nog maar 8-10% van gelijkaardige gebouwen in de jaren 80. Dat kan tellen qua daling energieverbruik!
(y)
 
Zelfmoorden onder een trein gaan oprapen bij een gewone begrafenisondernemer? Dacht altijd dat dat gedaan werd door zo nog een speciale afdeling.
Collega van mij werkte tot 2jr terug bij de zogenaamde "zwarte ambulance" (die urban legend bestaat dus effectief) in opdracht van politie en parket. Dat waren vooral moorden gaan opruimen, maar ook zelfmoorden onder een trein bv. Die heeft mij ook al verhalen verteld, dingen waarvan je niet zou denken dat dat in België effectief gebeurt. Die is uiteindelijk gestopt nadat hij een 3-jarige moest gaan bergen die door haar eigen vader in stukken gesneden was.
Die zwarte ambulance is firma BTR, deden in het begin voornamelijk lijkentransport iov het parket, zijn dan uitgebreid naar transport voor kleinere ondernemers.
Waren ook begonnen in provincie Antwerpen en nu aant uitbreiden naar andere provincies.

Wij gebruiken die soms als we het te druk hebben om een lichaam te gaan halen waar geen familie meer bij zit. Nooit als er familie is, die komen binnen in zwarte werkkleding met die zwarte camionette met zwaailichten, wel niet aan natuurlijk.

Wij doen alles van foetussen tot +250 kilo dat ze door een kist zakken...
Van gewoon overlijdens tot de smerigste dingen die je kan inbeelden.
Wat uw kennis heeft meegemaakt heb ik allesjans nog nooit moeten doen.
Maar er komen wel zaken dicht in de buurt.
 
@Lint

Ik snap je focus op die uren niet. Of er nu op de timesheet 6 of 7 of 8 staat, je kan toch nooit weten wat er effectief gepresteerd is ? Of ga je naast die consultant zitten ? En wat doen ze in die uren? En werken die enkel in uren en nooit in kwartieren?

En niemand is 100% billable, dus I am pretty sure dat er veel van die dubbel geboekte uren nooit te detecteren zijn.

En als klant kan mij dat ook niet veel schelen. Voor de sport vraag ik af en toe eens een gedetailleerde timesheet van wat ze factureren. En dan krijg je zo'n belachelijke sheet die overduidelijk achteraf gecreëerd is. "Emails voorbereiden 17min", "sql update 1h12", documentatie 2h14". Ik heb niet echt een manier om dat te checken...

Zolang het werk gedaan is, fine by me. Je kunt waarschijnlijk altijd werk van 8h in 6h doen of werk van 8h in 10h. Per definitie outsource je dingen die je zelf niet (goed) kunt, als je het zelf doet zul je veel langer bezig zijn en hoe moet je nu gaan weten hoe lang dat exact zou moeten duren??
 
@Lint

Ik snap je focus op die uren niet. Of er nu op de timesheet 6 of 7 of 8 staat, je kan toch nooit weten wat er effectief gepresteerd is ? Of ga je naast die consultant zitten ? En wat doen ze in die uren? En werken die enkel in uren en nooit in kwartieren?

En niemand is 100% billable, dus I am pretty sure dat er veel van die dubbel geboekte uren nooit te detecteren zijn.

En als klant kan mij dat ook niet veel schelen. Voor de sport vraag ik af en toe eens een gedetailleerde timesheet van wat ze factureren. En dan krijg je zo'n belachelijke sheet die overduidelijk achteraf gecreëerd is. "Emails voorbereiden 17min", "sql update 1h12", documentatie 2h14". Ik heb niet echt een manier om dat te checken...

Zolang het werk gedaan is, fine by me. Je kunt waarschijnlijk altijd werk van 8h in 6h doen of werk van 8h in 10h. Per definitie outsource je dingen die je zelf niet (goed) kunt, als je het zelf doet zul je veel langer bezig zijn en hoe moet je nu gaan weten hoe lang dat exact zou moeten duren??
Goh, stel dat ge een huis laat bouwen en ge werkt "per uur", dan verwacht je ook geen factuur voor de dagen dat uw beton aan het drogen is en uw metser ergens anders aan het metsen is?
 
Terug
Bovenaan