Wat weten mensen niet over jouw job/sector?

op aanvraag van @Five-seveN

Ik heb soms meer uren gefactureerd dan de 7,5 ( of hoeveel dan ook) die ik werk. Aangezien het perfect mogelijk is om 2 dingen tegelijk te doen in een uur :p
 
En maar 200 euro winst op een wagen?
De nettomarge op nieuwe wagens bij merkverdelers zat in 2019 gemiddeld op 1,45%. Peugeot stond bij de laagste met 0,79%.
Stap een standaard garage binnen voor een bedrijfswagen en je krijgt letterlijk 10k korting. Lijkt me dat er dan toch voldoende marge zit op die auto's.
Het gaat over merkgarages, niet over de merken/invoerders zelf.
 
Stap een standaard garage binnen voor een bedrijfswagen en je krijgt letterlijk 10k korting. Lijkt me dat er dan toch voldoende marge zit op die auto's.
Denk je dat uw korting rechtstreeks van de garage zijn winst gaat?
 
Ik denk dat er echt wel wat IT-ers en techniekers zijn die op eBay en tweedehands met regelmaat van de klok oud of overbodig materiaal van hun werkgever mogen verkopen en er zo heel wat enveloppekes worden doorgegeven.
Toch veel rare bedrijven. Waar ik werk, kun je geen 10 euro spenderen met de credit card zonder de supplier 3x te laten binnenste buiten keren bij wijze van spreken. Kantoorbenodigdheden op bol.com en je komt in een audit terecht wegens "unapproved supplier".

Cadeaus van 10 euro van een klant zijn al uit den boze (moeten direct teruggestuurdworden). Zelfs op geboorte cadeaus vanwerkgever zelf in natura doen ze een bruto afhouding als tax compensatie (terwijl dat voor bepaalde geschenken wettelijk niet moet volgens mij)

Laat staan dat er ooit een halve euro cash zou rondcirculeren.

Ik vraag me toch af hoe bepaalde bedrijven daar allemaal mee weg raken.
 
Denk je dat uw korting rechtstreeks van de garage zijn winst gaat?
garagisten zijn afzetters he :thinking: Merendeel van de bevolking kent geen kloten van wagens, weet niks over techniek maar weten wel dat de garagist een afzetter is omdat ze op autodoc een oliefilter van 3 euro gevonden hebben van een of ander dubieus merk terwijl die garagist er 13 euro voor vraagt. Dat je ook nog een gebouw, apparatuur, gereedschap en niet te vergeten kennis en personeel voor nodig hebt dat is allemaal bijzaak.
 
Mee weg geraken? Daar dienen die envelopkes dus voor. Wie mag er bij u oude pc’s, servers en laptops van 4 jaar oud op de container gooien?

Ge moet eens zien wat er allemaal te koop staat op 2dehands of zelfs BG, waar denkt ge dat dat vandaan komt? Tot licenties van Microsoft Office aan toe.
Euhm, die werden bij ons gedoneerd aan goede doelen...
 
Ik denk dat de naam van het topic is "wat weten mensen niet over je sector". Niet "wat wij denken te weten over uw sector"
 
Dat was aftekenen en de container in of shippen naar headquarter. Als er 1 vertrekt, moet de vaste telefoon zelfs afgegeven worden. Serienummer doorgeven en al. Als die er na een week niet was bij HQ, werd iedereen gestaakt tot alles terecht was. Vorige week nog telefoon gekregen omdat ze een scherm aant zoeken waren van 1 die al een jaar uit dienst is...

Misschien dat er af en toe iets door de mazen van het net glipt, maar systematisch, no way.

Ooit nieuwe bureaus geleverd en oude weg. Dat was aftekenen en in de container gooien. Als je stoel wou meenemen naar huis, max 1 per man en zeventien formulieren/waivers aftekenen.

Wie niet getekend had, werd gestalkt tot alles terecht was...
 
Toen we met corona moesten beginnen thuiswerken moesten we zelfs een formulier met serienummers invullen. Aan de uitgang een mannetje dat controleert of je de serienummers die je onder de arm had wel ingevuld waren.

:clap: :clap:ik begon te lachen, maar blijkbaar was dat serieus...
 
Mee weg geraken? Daar dienen die envelopkes dus voor. Wie mag er bij u oude pc’s, servers en laptops van 4 jaar oud op de container gaan gooien?

Ge moet eens zien wat er allemaal te koop staat op 2dehands of zelfs voormalig 9L, waar denkt ge dat dat vandaan komt? Tot licenties van Microsoft Office aan toe. Dat zijn niet allemaal kleine zelfstandigen die iets willen verkopen.

“Hij is juist verkocht maar volgende maand heb ik waarschijnlijk weer 2 nieuwe laptops zelfde type te koop!” Heb het genoeg gezien op 2dehands.
Bij ons wordt gewoon alles opgehaald en verkocht aan iemand die dat probeert opnieuw te verkopen.

Ben al content als ik een computermuis kan recuperen.

Smartphone 3 jaar oud. Verplicht terugsturen. Het ding is misschien nog 50€ waard :p.Met de oplader!
Versleten bureaustoel van 10 jaar oud die vervangen wordt. Ziet er wat versleten uit maar zeker nog bruikbaar.. Njet. Alles wordt verkocht.
Monitor met nog een VGA aansluiting. In te leveren als je nieuw scherm ontvangt...

Misschien kon dat nog in 2005 maar nu wordt iedere cent eruit gehaald. Zelfs tot het belachelijke toe.
 
Laatst bewerkt:
Als er nog mensen zijn van wie hun werkgever tot 18u per dag aan klanten T/M kan factureren voor een werknemer dat 8u aanwezig is geweest, omdat hij “dingen tegelijkertijd kon doen”, ik zou het graag weten! Dit leek mij een unicum 😵
Ik heb in een ver verleden voor een computerwinkel gewerkt. En als er dan mensen een computer kochten, moest ik die preppen. Daarvoor werd er dan meestal 2 werkuren aangerekend door de baas, maar ik kon zonder problemen 5-6 computers tegellijk preppen op die 2u.
 
Elk zinn business model e.

Wij verkochten in onze biotech startup producten aan 100 euro per test die 1 euro productiekosten had... r&d kostvwas hoog, maar eens die kosten terug verdiend waren, printing press.
 
Wel daar vraag ik mij altijd af: aan wie wordt dat verkocht? Een grote firma dat laptops schermen muizen telefoons in grote loten opkoopt aan lage prijzen zonder veel zagen of controle, met certificaten dat de schijven gewist zullen worden of zonder schijven etc? Wat is zo’n firma bijvoorbeeld? Of aan een werknemer van dezelfde firma, categorie It dienst, die een eigen klein firmake met btw nummer heeft en facturen mag maken en zelf die laptops herinstalleert thuis.

Want ik wil die laptops ook wel overal gaan ophalen voor spotprijzen hoor. Heel veel mensen zouden dat wel willen. Is lukratieve business voor iedereen dat van computers houdt.

hoe kleiner de firma hoe minder er officieel geregeld wordt. Als je groeit stopt dit op een gegeven moment wel.

pff lucratief. Ik denk dat die verwerking vrij veel manuren kost. Wat zijn de goeie? Welke zijn niet verkoopbaar en moeten gerecycleerd worden? Voortdurend bandwerk aan toestellen uit elkaar halen? Opslagplaats nodig. Aantonen dat de data correct vernietigd is.

Dat gaat niet lukken met 1 FTE.


https://www.ecubel.com/nl/product/115/it-verkoop zo'n bedrijven bijvoorbeeld

Lijkt een goeddraaiend bedrijf maar dat heeft wel 8 werknemers.
 
garagisten zijn afzetters he :thinking: Merendeel van de bevolking kent geen kloten van wagens, weet niks over techniek maar weten wel dat de garagist een afzetter is omdat ze op autodoc een oliefilter van 3 euro gevonden hebben van een of ander dubieus merk terwijl die garagist er 13 euro voor vraagt. Dat je ook nog een gebouw, apparatuur, gereedschap en niet te vergeten kennis en personeel voor nodig hebt dat is allemaal bijzaak.

Slecht voorbeeld é. Genoeg stealerships die 2500 euro vragen om een turbo te vervangen (laat in het midden of dat ook effectief altijd nodig is) terwijl gevestigde onafhankelijke garages hetzelfde voor 1000 euro doen.
 
pff lucratief. Ik denk dat die verwerking vrij veel manuren kost. Wat zijn de goeie? Welke zijn niet verkoopbaar en moeten gerecycleerd worden? Voortdurend bandwerk aan toestellen uit elkaar halen? Opslagplaats nodig. Aantonen dat de data correct vernietigd is.

Dat gaat niet lukken met 1 FTE.


https://www.ecubel.com/nl/product/115/it-verkoop zo'n bedrijven bijvoorbeeld

Lijkt een goeddraaiend bedrijf maar dat heeft wel 8 werknemers.
Wij (lokaal bestuur) kopen soms tweedehandsmateriaal bij https://www.tweedehandslaptop.com/nl/home. We hebben onlangs nog 300 23 inch schermen tweedehands gekocht aan 55 euro per stuk incl btw. Dat je je medewerkers tweedehands (afgedankt...) materiaal geeft om mee te werken heb ik het wat moeilijk mee, maar het is wel een besparing van zeker 30.000 euro en met die schermen is eigenlijk niks mis. En hergebruik is de beste recyclage.
 
Terug
Bovenaan