Werk Wat verdient meer een systeem/netwerkbeheerder of een system/network engineer?

Elisabeth

New member
Ik vraag me gewoon af welke het meest verdient. Ik denk dat de engineer meer verdient. Wat is trouwens het verschil tussen een system engineer en network engineer.
Bonus vraag: is een graduaat in systeem- en netwerkbeheer genoeg om in deze jobs te starten?
 
Beetje een foute vraag om je richting te kiezen. De inhoud is belangrijker. Beiden verdienen sowieso al bovengemiddeld.
 
  • Beheerder of engineer is gewoon hetzelfde; hangt gewoon af van of je het in het Engels of Nederlands zegt. Dit is dezelfde job.
  • System engineer focust zich op het onderhoud van PCs en servers; network engineer op de netwerkinfrastructuur. In de praktijk houd je je vaak met beide bezig en is de functie overlappend.
  • Iedereen die ik ken met een graduaat is direct uit school aangenomen met een mooi loon en firmawagen.
 
System Administrator (beheerder) is een functie die vooral focust op het onderhoud en draaiende houden van de bestaande infrastructuur. De focus van de System Engineer ligt meer op het ontwerp en de implementatie van (computer) infrastructuur. Network Engineer focust zich inderdaad meer op het netwerkgedeelte (maar ook daar heb je dezelfde logica tussen administrator en engineer).

Engineer is typisch geen functie die je als starter zal opnemen omdat je hier toch wel wat bagage/ervaring voor moet hebben om dit op een deftige manier te kunnen uitvoeren (Vooral in grote bedrijven waar de infrastructuur vaak heel uitgebreid en complex kan zijn)

In kleine bedrijven zal dit vaker in elkaar overlopen omdat je zowiezo een kleinere staf hebt en je vaker een eenvoudigere omgeving zal hebben.
 
Terug
Bovenaan