Banaba Advanced Business Management

Hallo, ik zit nu in de eindfase van mijn bachelor EM en hiervoor heb ik de graduaat gedaan.
Ik heb altijd wel interesse in ICT en data gehad, maar nooit genoeg gemotiveerd geweest om hier opleidingen van te volgen, aangezien mechanische dingen voornamelijk mijn interesse hebben. Wel zit ik regelmatig in mijn vrije tijd mijn sportdata te bekijken en te vergelijken binnen Excel, en probeer ik ook R studio aan te leren. Zie dit een beetje zoals DCRainmaker als hij sporthorloges qua data vergelijkt.

Maar ik overweeg dus om de Banaba (1j) ABM te doen, met als optie Data&Analytics of Management&Ondernemen. Dit vooral omdat ik ergens de interesse heb om meer over data-analyse bij te leren, of later zelfstandig te worden in een EM-gerelateerde job (bijv CAD design).

Tegelijkertijd ben ik nu al 5 jaar bezig op het hoger onderwijs (2j graduaat + 3j PBA) en ergens heb ik er wel genoeg van. Ook mis ik een uitdaging als student zijnde.
En deze UCLL opleiding is enkel op de campus van Leuven te volgen, wat zou betekenen dat ik als limburger voor 1 jaar op kot zou moeten gaan. En ik weet niet als de opleiding deze financiële investering echt waard is. Want dit zal me toch snel 5-8k kosten, plus de 20k die je met 1 jaar werken verdient.

Dus mijn vraag is voornamelijk: Vinden jullie dat deze banaba de moeite en investering waard zijn op basis van mijn korte persoonlijke beschrijving?
En denken jullie dat dit in de toekomst nog waarde zal hebben? Want ik wil eerst binnen de EM sector gaan werken en dan zal ik de management gerelateerde dingen amper gebruiken en verleren.

Ergens overweeg ik ook misschien om over enkele jaren gewoon een afstandsonderwijs opleiding te volgen en zo meer over het managementgebeuren te leren.
Of misschien dat ik dit zelfs op de werkvloer kan leren door te proberen mijn werk in die richting te schuiven.
Hopelijk is het een beetje duidelijk en kan iemand me zijn mening geven.
 
Even gekeken naar de content van de richting.

Het data deel zijn allemaal dingen die je mits een goeie "roadmap" zelf kunt leren. Volgens mij is het programma niet een slordige 30k waard in totaal. Hetzelfde geldt voor mangament&ondernemen. Eigenlijk is de helft van het programma een stage/project wat ik gewoon tijdverspilling vind aangezien je dat in je graduaat en PBA al gedaan hebt.
 
Terug
Bovenaan