Het grote 'ik kom in de gazet en poseer met het voorwerp' - topic

Tonerider

Well-known member
Ik geef het toe, het is vreemd, maar ik heb een bizarre fascinatie voor de lichtvoetige onderwerpen waarbij Jan Modaal in de gazet komt met een al dan niet banaal verhaal en zich dan ook altijd bereidwillig laat fotograferen met het onderwerp van het verhaal - of dat nu een factuur, een serie boetes, een auto of een put in de weg is - mooi mee in het beeld.
Allereerst vraag ik me dikwijls af hoe deze mensen met hun verhaal de aandacht van de krant weten te trekken. Bellen ze de krant zelf op? Bij sommigen zou je het denken want er zijn er wel een paar die regelmatig in de krant komen. Maar bovenal vind ik het ook fascinerend dat men bij de krant ook vindt dat dit terecht een plaatsje verdient op hun website of de papieren versie en men het dus ook de moeite vindt om er een reporter naartoe te sturen en daadwerkelijk een Jambers Light artikel van te maken. Met welk gevoel zou deze reporter terugkijken op zijn werkdag? Hoe voelt hij of zij zich bij het maken van deze artikelen?
Maar bovenal blijven de foto's mij het meest fascineren. De pose, de blik en de lichte absurditeit van zulke artikels en foto's.

Dus graag zou ik hier een vergaarbak maken van zulke foto's. Waar het verhaal om gaat, mag ook in je post, maar enkel in spoilers zodat we er een beetje voor onszelf naar kunnen raden wat het zou zijn. Een beetje zoals chronophoto dus, maar in plaats van naar het jaartal te raden, mag je naar het verhaal raden.

Regels:
- enkel nieuws van de gewone mens, dus geen bekende mensen zoals politieke figuren of zangers, acteurs, etc.
- het is niet de bedoeling om mensen uit te lachen, dus geen denigrerende opmerkingen.

Ik start met 2 foto's van vandaag.
https%3A%2F%2Fstatic.nieuwsblad.be%2FAssets%2FImages_Upload%2F2023%2F05%2F31%2F10c55fdd-3f91-4240-bcef-ca246a9bd5a1.jpg

Gezin krijgt energiefactuur van 17.000 euro, maar anonieme weldoener betaalt alles


https%3A%2F%2Fstatic.nieuwsblad.be%2FAssets%2FImages_Upload%2F2023%2F06%2F01%2F5e7acfb6-900a-40a0-87de-51ab1cf97b06.jpg

Kurt (49) zag zijn Golf die 14 jaar geleden gestolen werd plots te koop staan, en twijfelde niet: “Ik ben er zelfs lening voor aangegaan”
 

De laatste momenten van een dancing voor senioren. Vergane glorie. Heerlijke weemoed.
En dan deze foto ergens in het artikel. Maria en Jef iet jarenlang lief en leed met elkaar hebben gedeeld en in hun Ford Fiësta uit 1986 nog eens komen aangetuft -55 op een baan waar je 70 mag- naar de dancing die -uiteraard- aan een steenweg ligt waar een warboel van grote en minder grote baanwinkels, cabardouchekes en protserige villa's elkaar afwisselen. Het gebouw in de jaren zestig of zeventig opgetrokken in chaletstijl, getooid met reclameborden van verschillende biermerken. Schlagerzangers van bekend en vooral minder bekend allooi die op een namiddag tijdens een Thé Dansant -het publiek moet op tijd thuis zijn want om 18:30 begint Blokken- het beste -aan het eind van het optreden kan je van alle merchandise van de artiest kopen- van zichzelf geven.

Smijt Rock Werchter direct uit de Vlaamse Canon. Dit is la Flandre Profonde op zijn best. Nog meer Vlaams dan De Toverfluit kan en wordt het niet.

https%3A%2F%2Fstatic.gva.be%2FAssets%2FImages_Upload%2F2023%2F06%2F01%2F14c6e671-0818-482c-b21d-4de316a1df53.jpg




In 2004 werd De Toverfluit eventjes een 1 euro-danscafé, met drankjes aan 1 euro op donderdag.
 
Laatst bewerkt:
OMG Tonerider I love you en dit topic :love2:

694


Er broeit protest bij de handelaars in Oostakker. Daar zijn zo'n ingrijpende werken bezig, dat omleidingen zelfs door straten lopen die half open gebroken zijn. Ondertussen hebben de handelaars al duizend handtekeningen verzameld tegen de heraanleg van Oostakkerdorp als parkzone.

Een mooie dosis NIMBY kon in dit erfgoedtopic natuurlijk niet ontbreken.
 
https%3A%2F%2Fstatic.nieuwsblad.be%2FAssets%2FImages_Upload%2F2023%2F06%2F02%2F1a45f781-d454-4e34-aea6-f3af83861370.jpg


Politie dreigt met boetes omdat Koen zelf ‘verkeersdrempel’ aanlegt in zijn straat: “Maar de Johnny die voorbij scheurt, negeren ze​


Kan iemand mij de link met de hulk uitleggen die mee op de foto staat?
 
https%3A%2F%2Fstatic.nieuwsblad.be%2FAssets%2FImages_Upload%2F2023%2F06%2F02%2F1a45f781-d454-4e34-aea6-f3af83861370.jpg


Politie dreigt met boetes omdat Koen zelf ‘verkeersdrempel’ aanlegt in zijn straat: “Maar de Johnny die voorbij scheurt, negeren ze​


Kan iemand mij de link met de hulk uitleggen die mee op de foto staat?
Lol, die vorige was redelijk duidelijk, maar hiet zaten toch wat veel elementen in die voor verwarring zorgden :p
 
https%3A%2F%2Fstatic.nieuwsblad.be%2FAssets%2FImages_Upload%2F2023%2F06%2F02%2F1a45f781-d454-4e34-aea6-f3af83861370.jpg


Politie dreigt met boetes omdat Koen zelf ‘verkeersdrempel’ aanlegt in zijn straat: “Maar de Johnny die voorbij scheurt, negeren ze​


Kan iemand mij de link met de hulk uitleggen die mee op de foto staat?

Toch ook zo typisch aan zulke foto's en artikels, er moeten altijd voorwerpen of personen mee op de foto die totaal niet relevant zijn voor het verhaal :unsure: :laugh:
 
699

900

900


Familie intussen al maand afgesloten van de openbare weg: “Onze boodschappen moeten we met een kruiwagen naar ons huis vervoeren”​

Een poort aan de ene kant, een greppel aan de andere. De familie Geys uit Sint-Antonius Zoersel is intussen al een maand afgesneden van de openbare weg door een burentwist. Zelfs hun wagens krijgen ze niet meer van hun eigendom. Met een eigen website willen ze meer ruchtbaarheid geven aan hun verhaal, maar een oplossing blijkt nog niet voor morgen.

Heerlijk toch die burenruzies :laugh:
 
699

900

900


Familie intussen al maand afgesloten van de openbare weg: “Onze boodschappen moeten we met een kruiwagen naar ons huis vervoeren”​

Een poort aan de ene kant, een greppel aan de andere. De familie Geys uit Sint-Antonius Zoersel is intussen al een maand afgesneden van de openbare weg door een burentwist. Zelfs hun wagens krijgen ze niet meer van hun eigendom. Met een eigen website willen ze meer ruchtbaarheid geven aan hun verhaal, maar een oplossing blijkt nog niet voor morgen.

Heerlijk toch die burenruzies :laugh:
Wel benieuwd naar het hele verhaal hier, waarom ze ruzie hebben. 😬
 
gft.jpg


Reportage over de verplichting van OVAM om vanaf volgend jaar in alle gemeenten gft-afval apart op te halen. Veel gemeenten aangesloten bij intercommunale IVAREM zullen echter niet op tijd klaargeraken. Jan uit Puurs-Sint-Amands (ook bij IVAREM) op de foto hierboven poseert met zijn 2 compostvaten die hij al jaren gebruikt.

 
9907317a-35fc-11ee-91d7-02b7b76bf47f.jpg


die foto heeft zo'n verkeerde vibes :p


Uitbater Dirk Van den Berghe van reisboekhandel Alta Via
Antwerpse winkel blijft fysieke wandelkaarten uitbrengen: "Ze hebben troeven die digitale kaarten niet hebben"
 
9907317a-35fc-11ee-91d7-02b7b76bf47f.jpg


die foto heeft zo'n verkeerde vibes :p


Uitbater Dirk Van den Berghe van reisboekhandel Alta Via
Antwerpse winkel blijft fysieke wandelkaarten uitbrengen: "Ze hebben troeven die digitale kaarten niet hebben"
Gaan wandelen langs de verstopplaatsen van vermoorde mensen vibes?
 

Check mijn mooie vazen (?)
Vazen gemaakt van haar nierstenen, als souvenir. Niks mis mee!
 
Terug
Bovenaan