Ik zit 1400€ bruto hoger maar slechts 200€ netto meer.. go figure. En dan nog eens in dezelfde sector
Normaliter is zijn nettoloon op basis van zijn ingegeven bruto : 2.462,74
Hij haalt dus ergens +/- 400€ netto extra uit. Normaliter moet van zijn nettoloon 20€ afgetrokken worden voor het eigen aandeel maaltijdcheques EN zijn VAA voor de wagen. Wat ik inschat op 100€ netto of zo - laat ons dat zeggen.
Dan zit hij in principe aan 2342.74€ netto dat hij effectief heeft. Oftewel met de forfaits heeft hij dan 2586,74
Om dan aan 2850€ te geraken moet hij nog ergens aan 270€ netto geraken. Aangezien hij 10€ nettovergoeding krijgt per dag. Zou dat in principe maximaal 200€ zijn. Maar volgens mij kun je die 10€ niet krijgen op een thuiswerkdag. Dus het kan dat maximum niet zijn. Daarnaast is er mij ook altijd vermeld dat een wegvergoeding niet gecumuleerd kan worden met een maaltijdcheque.
Anders gezegd, het is een afgerond bedrag en er wordt mogelijks onvoldoende afgehouden.
Maar het is natuurlijk evident als je nettovergoedingen krijgt, of een uitgebreid extralegaal pakket, dat die een enorm abberatieve werking hebben.
Ik zie echter niet in waarom iemand datzelfde extralegaal pakket niet zou kunnen krijgen met een lager brutoloonpakket. Waardoor dit nog abberanter wordt.
Het geeft dan ook een perfect voorbeeld waarom die extralegale voordelen gewoon moeten afgeschaft worden. Als 1/4de tot 1/2de van uw verloningspakket een nettoimpact heeft dan schort er iets aan uw belastingssysteem. En is het nog evidenter dat je het volledige principe van de sterke schouders gewoon volledig hebt ondergraven.
Ik zit 1400€ bruto hoger maar slechts 200€ netto meer.. go figure. En dan nog eens in dezelfde sector
Is een semi correcte afhouding. Je zou zonder extralegale voordelen moeten uitkomen op 3060€ netto.
Als je echter een waarde van 1000€ aan netto er extra bijkrijgt (400+€ nettovergoedingen + nettowaarde maaltijdcheques + verdiscontering van wagen en tankkaart waarde). Dan weet je genoeg dat brutoloon alleen niets meer zegt.
Aan de andere kant ik heb liever bruto. Aangezien brutoloon ook een impact heeft op vakantiegeld en eindejaarsgeld, niet inhoudbaar is bij ziekte of... en daar is het moeilijker om op in te grijpen dan nettovergoedingen (een paar controles later en verwerpingen door de overheid et voila het wordt door de werkgever aangepast).