Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
YupDat zijn de jaarlonen incl 13demaand en vakantiegeld neem ik aan?
Wel, volgens 'De Morgen' zou iedereen daar richting de 68% belastingen moeten afdokken

Inderdaad te zot voor woordenWel, volgens 'De Morgen' zou iedereen daar richting de 68% belastingen moeten afdokken
Te zot voor woorden.
Alsof iemand met een totale (bruto) verloning van 60K ne rijken tiest is.![]()
Dan zal ik wel 3/5de gaan om er onder te blijven, met mij velen anderen... 3000 voor 3 dagen of 3850 voor 5 dagen per week bijvoorbeeld (groffe berekening).Wel, volgens 'De Morgen' zou iedereen daar richting de 68% belastingen moeten afdokken
Te zot voor woorden.
68% belasting op werk en 5% vermogensbelasting dan verhuis ik toch gewoon zeneWel, volgens 'De Morgen' zou iedereen daar richting de 68% belastingen moeten afdokken
Te zot voor woorden.
Het belangrijkste deel laten ze open:Het gaat over twee random doctoraatsstudenten die iets voorstellen, en die 68% is het maximum percentage.
BG: de Morgen zegt dat iedereen in dat bedrijf 68% belastingen moet betalen!
Het gaat over twee random doctoraatsstudenten die iets voorstellen, en die 68% is het maximum percentage.

Ik vermoed dat met een doctoraat macro-economie ze dat snel zullen compenseren. Overigens is dat enkel het geval als bursaal, er zijn doctoraatsposities die een salaris krijgen.Natuurlijk wel ironisch dat 2 mensen die zelf geen belasting op hun loon betalen, zo'n voorstel doen...![]()
Correctie : 750 euro netto meerBovenstaande is een beetje dubbel, maar:
Netto valt het mee, had ze 5k bruto, haar netto was 300 eur hoger geweest.
Te zot voor woorden.
Ik vermoed dat met een doctoraat macro-economie ze dat snel zullen compenseren. Overigens is dat enkel het geval als bursaal, er zijn doctoraatsposities die een salaris krijgen.
.
?
.
.
.Klopt, maar iemand die wordt tewerkgesteld met dat doctoraat zal toch wel redelijk wat belastingen betalen.Ook niet iedere doctoraatstudent eindigt in een succesvolle carriére.
Het is nu wel niet omdat je niet over iets publiceert dat je er niets van kent. Vroeger werd er amper gepubliceerd uiteindelijk, en zou men het hoogstwaarschijnlijk arrogant vinden dat een doctoraatsstudent dat deed.Ook wel wat teleurgesteld in hun "doctoraatswerk". Hadden ze nu eens bekeken wat dat de totale overheidsbeslag in de jaren '60 met nu in plaats van simpelweg te kijken van "Toen kon 70% personenbelastingen toch ook?"...
Of hoeveel percent van de bevolking in die schaal van 78% zat in België of hoeveel percent van de bevolking in de schaal van 90% zat in de VS?
Ter info: BTW bestond nog niet in de jaren '60. Pas ingevoerd in 1971 wat men ook vergeet bij te vertellen.
Rap eens publicaties bekeken en ik zie geen enkel publicatie op hun naam over fiscaliteit en macro-economie dus ik betwijfel zelfs dat ze iets kennen over dat onderwerp.
Klinkt meer als rap eens scoren in de media in plaats van onderzoekswerk.
Wel, volgens 'De Morgen' zou iedereen daar richting de 68% belastingen moeten afdokken
Te zot voor woorden.
Random? Of PVDA militanten? Zoontje van (Mertens)?Het gaat over twee random doctoraatsstudenten die iets voorstellen, en die 68% is het maximum percentage.

Ze zullen dat misschien incalculeren als extralegale voordelenPolitiekers trekken meer dan 1/3 van hun loon als onbelaste onkostenvergoeding.
Maar heb je van Peteghem daar al iets over horen zeggen? Ik ben ook wel voorstander.
Serieuze vraag: waarom twee maten en twee gewichten?
?
Klopt, maar iemand die wordt tewerkgesteld met dat doctoraat zal toch wel redelijk wat belastingen betalen.
Je zegt dat nog eigenlijk. Ik heb toch al hier een paar economie-gedoctoreerden over de vloer gekregen die eigenlijk een "entry-level" job uitvoeren waar enkel een masterdiploma voor vereist is en dus eigenlijk geen financieel voordeel aan hun doctoraat hebben.
Economie is een heel brede noemer. Niet ieder onderzoeksveld binnen de economie wordt gewaardeerd op de arbeidsmarkt.